Ja is ook zo! Misschien is het in maart ook gewoon ineens weg. Zo besloot ze ook ineens dat blaffen tegen de stofzuiger niets uithaalt, zonder dat ikzelf met een oplossing kwam. Ze wordt steeds makkelijker en dat gaat heel snel.Emma schreef: het is natuurlijk nog een jong hondje, nog volop in de ontwikkeling. ook emotioneel/ in het koppie. het heeft allemaal wat tijd en begeleiding nodig. en soms hebben ze ook een terugslag.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
"ze went er wel aan" niet dus.
Moderator: moderatorteam
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Re: "ze went er wel aan" niet dus.

- Pippi
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Boomer en chihuahua
Als het niet ineens weg is. Is het dan een idee dat je eerst een tijdje bij haar blijft tijdens dat roerige moment. Als dag goed gaat, dat je dan bv dichter bij de deur gaat staan. Als dat goed gaat, net buiten de deur. En als dat allemaal goed gaat. Eerst een paar seconde weg gaan en weer terug komen. En dit opouwt net zoals je het alleen thuis zijn aanleert?
Je vertelde dat ze wel alleen kan zijn. Maar dat je haar nu aanleert om alleen te zijn tijdens stressmomenten met veel lawaai.
Je vertelde dat ze wel alleen kan zijn. Maar dat je haar nu aanleert om alleen te zijn tijdens stressmomenten met veel lawaai.

- Paisley
- Zeer actief
Dat is wel een goede inderdaadPippi schreef:Als het niet ineens weg is. Is het dan een idee dat je eerst een tijdje bij haar blijft tijdens dat roerige moment. Als dag goed gaat, dat je dan bv dichter bij de deur gaat staan. Als dat goed gaat, net buiten de deur. En als dat allemaal goed gaat. Eerst een paar seconde weg gaan en weer terug komen. En dit opouwt net zoals je het alleen thuis zijn aanleert?
Het is tijdens droogvallen ook wel mogelijk om een oude lap te hijsen en lekker te laten klapperen, waardoor ik tijd heb om te oefenen. Chaotisch aanmeren en zeil hijsen komt ook erg weinig voor. Als het weinig waait, hoor je Mayke ook soms gewoon een week niet.

- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 1
Het washok vindt ze dus wel prettig om te zijn. Dan zou ik hier een super speciale plek van maken waar het altijd leuk en gezellig is.
Wat vindt ze leuk? Het moet echt een feestje zijn om daar te komen.
Maar dan nog zul je het langzaam moeten opbouwen als er echt wordt aangemeerd, vrees ik.
Wat vindt ze leuk? Het moet echt een feestje zijn om daar te komen.
Maar dan nog zul je het langzaam moeten opbouwen als er echt wordt aangemeerd, vrees ik.
-
Pakdebal
Paisley schreef:We varen een klipper van 260ton. Die slaan niet om.Pakdebal schreef:moet er niet aan denken, in een bench en dat jullie omslaan ,Paisley schreef:. Ik ga haar geen bench aanleren omdat ze soms blaft, net als dat ik geen trui aan ga trekken als ik dorst heb. ....dat kan gebeuren , is mij ook overkomen .
![]()
heeft ze wel een zwemvest om ?.. heel belangrijk, !!
Gewone jachtjes ook niet, als je weet wat je doet.
ze heeft toch wel een zwemvest , ik vind dat echt een " must " van een hond aan boord
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 26 okt 2013 07:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ik heb met mijn handen in het haar gezeten, sloopgrage pup die echt ging gillen in de bench, ondanks training. Ding is altijd blijven staan en ineens ging hij er zelf in en nu heeft hij er geen problemen meer mee. Dus het zou kunnen, hoewel ik stiekem eerder het washok zou gebruiken als ze daar toch al graag ligt?Paisley schreef:Ik bedoel ermee dat ondanks een zorgvuldige benchtraining, ik merk dat mijn hond zich veel plezieriger voelt wanneer ze wat meer bewegingsvrijheid heeft. Voortschrijdend inzicht.LongFields schreef: Wat je verder bedoelt met dat je uit een ander referentiekader naar je hond kijkt begrijp ik niet, maar doet voor mij ook niet terzake.
Je leert je hond kennen en kan afvinken wat wel en niet werkt. En ze is nog maar 10 maanden dus dat lijstje heb ik nog niet compleet, vandaar dit topic.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
- Aantal honden: 1
Inge O schreef:feitelijk een stoffen bench dusPaisley schreef: Er is ook een washok. Een ruimte waar de wasmachines staan en waar lakens en handdoeken rondslingeren. Ik denk er nu pas aan, maar dat is schuin achter de roef en daar zullen geluiden van het achterdek en machinekamer minder doordringen. Het heeft geen ramen en is misschien 2m bij 1m.
Ze gaat er nu wel eens stiekem liggen.
- Paisley
- Zeer actief
Soms wel soms nietPakdebal schreef:
ze heeft toch wel een zwemvest , net als de foto van Muk, ik vind dat echt een " must " van een hond aan boord

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ze is 10 maanden, nog lang niet stabiel dus. Je verwacht teveel. Stabijs zijn niet zo vlot mentaal.
Dat lijkt misschien zo, maar het is niet écht zo.
Ze blaft niet vanwege de stress trouwens, ze blaft omdat er opwinding is en omdat jullie allemáál 'blaffen'
Dus ze doet gewoon mee.
Dat doen honden, he. Als het spannend wordt, doen ze mee.
Ze moet dus leren dat er veel is waarbij ze mee mag doen, maar dit toevallig niet.
Dat washok lijkt me wel slim, maar koppel er wel een commando aan. Zodat ze weet wat er komt en ook weet dat het weer ophoudt.
En haal haar dan erna juichend naar buiten, dan kan zij haar frustratie ook even kwijt.
Dat zou wel moeten werken bij haar.
Ze blaft niet vanwege de stress trouwens, ze blaft omdat er opwinding is en omdat jullie allemáál 'blaffen'
Dus ze doet gewoon mee.
Ze moet dus leren dat er veel is waarbij ze mee mag doen, maar dit toevallig niet.
Dat washok lijkt me wel slim, maar koppel er wel een commando aan. Zodat ze weet wat er komt en ook weet dat het weer ophoudt.
En haal haar dan erna juichend naar buiten, dan kan zij haar frustratie ook even kwijt.
-
Pakdebal
ik zou het altijd doen , een ongelukje door een duwtje of een windvlaag is zo gebeurd , wel een lieve fotoPaisley schreef:Soms wel soms nietPakdebal schreef:
ze heeft toch wel een zwemvest , ik vind dat echt een " must " van een hond aan boord
Man in ziekenhuis na poging hond te redden
Een opvarende van een jacht op het Markermeer is zondag in het ziekenhuis beland, nadat hij overboord was gesprongen in een poging zijn hond te redden
. Dat liet het Kustwachtcentrum in Den Helder zondag weten.
De man werd in het water niet goed en moest uit het water gered worden door de bemanning van een reddingsboot.
Hij moest gereanimeerd worden.
De man ligt inmiddels in een ziekenhuis in Purmerend.
De hond is, ondanks een langdurige zoekactie, niet gevonden.
bron
http://www.hartvannederland.nl/nederlan ... te-redden/
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 26 okt 2013 07:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Paisley
- Zeer actief
Haha dat is wel herkenbaar. Ze heeft al zoveel ontwikkeling doorgemaakt en gedraagt zich al zo goed, dat ik bijna het idee heb dat ze 'af' is. Maar ik weet ook wel dat ze stabieler gaat worden. En het gaat al zo goed of wat blafferij en kattenjagerij na.Marjoleine schreef:Ze is 10 maanden, nog lang niet stabiel dus. Je verwacht teveel. Stabijs zijn niet zo vlot mentaal.
Dus ze doet gewoon mee.
Dank je voor je reactie.
Jij bent wel handig in het vinden van nieuwsartikeltjes, heb ik al wel door!! Een hondje waait niet zomaar overboord hoorPakdebal schreef: ik zou het altijd doen , een ongelukje door een duwtje of een windvlaag is zo gebeurd , wel een lieve foto
Man in ziekenhuis na poging hond te redden
Een opvarende van een jacht op het Markermeer is zondag in het ziekenhuis beland, nadat hij overboord was gesprongen in een poging zijn hond te redden
. Dat liet het Kustwachtcentrum in Den Helder zondag weten.
De man werd in het water niet goed en moest uit het water gered worden door de bemanning van een reddingsboot.
Hij moest gereanimeerd worden.
De man ligt inmiddels in een ziekenhuis in Purmerend.
De hond is, ondanks een langdurige zoekactie, niet gevonden.
bron
http://www.hartvannederland.nl/nederlan ... te-redden/
Deze klipper heeft een zeereling waar een hond redelijkerwijs niet overheen kán komen, al zou hij willen. Kleine kinderen hoeven bij ons met rustig weer ook geen vest om.
Als we op de motor varen bij rustig weer, is een zwemvest niet nodig. Als we zeilen, heeft ze die wel om of ze ligt vast of binnen.
Deze foto was van gisteren. Nauwelijks wind en we vaarden op de motor.

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Wat een schattige foto zeg. Daar zou ik ook gaan liggen. Dat touw ruikt lekker als het opgewarmd wordt, vind ik. Het ruikt een beetje naar hooi ofzo.
Lijkt me ook niks om 24 uur per dag met een zwemvest aan rond te lopen. Ze kan ook zwemmen natuurlijk. Die zwemvesten zijn dan wel noodzakelijk soms maar vooral erg belangrijk voor honden die niet zo vaak op het water komen. En ook niet veel zwemervaring hebben. Het komt bijvoorbeeld vaker voor dat een hond uit een boot valt en tegen de tijd dat de boot heeft kunnen keren, koppie onder is gegaan. Dan heb je het over 1 minuut watertrappelen. Ik denk dat dat ook te maken heeft met paniek en onervarenheid, en misschien ook wel watertemperatuur.
Mijn honden zou ik waarschijnlijk strak in zo'n vest strappen als ik op een boot moest vertoeven en liever ga ik helemaal niet met ze op een boot, want die van mij houden niet van water. Shelly is er ook echt bang van, dus die raakt binnen no time in paniek als ze in het water valt. Soms nemen mensen hun hond mee omdat ze zelf willen recreëren en dan verdrinkt hun hond, omdat ie niks gewend is en voor dat ene dagje uit hadden ze geen zwemvest gekocht. Maar ik neem aan dat dat allemaal niet van toepassing is op jou hoor, Mayke is wel wat gewend natuurlijk en jij hebt er ook veel verstand van. Dan gaat er veel minder snel iets mis natuurlijk.
Lijkt me ook niks om 24 uur per dag met een zwemvest aan rond te lopen. Ze kan ook zwemmen natuurlijk. Die zwemvesten zijn dan wel noodzakelijk soms maar vooral erg belangrijk voor honden die niet zo vaak op het water komen. En ook niet veel zwemervaring hebben. Het komt bijvoorbeeld vaker voor dat een hond uit een boot valt en tegen de tijd dat de boot heeft kunnen keren, koppie onder is gegaan. Dan heb je het over 1 minuut watertrappelen. Ik denk dat dat ook te maken heeft met paniek en onervarenheid, en misschien ook wel watertemperatuur.
Mijn honden zou ik waarschijnlijk strak in zo'n vest strappen als ik op een boot moest vertoeven en liever ga ik helemaal niet met ze op een boot, want die van mij houden niet van water. Shelly is er ook echt bang van, dus die raakt binnen no time in paniek als ze in het water valt. Soms nemen mensen hun hond mee omdat ze zelf willen recreëren en dan verdrinkt hun hond, omdat ie niks gewend is en voor dat ene dagje uit hadden ze geen zwemvest gekocht. Maar ik neem aan dat dat allemaal niet van toepassing is op jou hoor, Mayke is wel wat gewend natuurlijk en jij hebt er ook veel verstand van. Dan gaat er veel minder snel iets mis natuurlijk.
- Paisley
- Zeer actief
Ze heeft meestal wel een vest om. Ze zwemt als een otter maar het heeft ook voor een groot deel te maken met zichtbaarheid. Vanaf windkracht 3 staan er danige golfjes die een zwart kopje best een tijdje aan het zicht kunnen onttrekken als ze een stuk verderop in het water ligt.Fizgig schreef:Wat een schattige foto zeg. Daar zou ik ook gaan liggen. Dat touw ruikt lekker als het opgewarmd wordt, vind ik. Het ruikt een beetje naar hooi ofzo.
En met de wendbaarheid van het schip - als je zeilt met windkracht 6 en je hond raakt overboord, dan duurt het wel even voordat de snelheid eruit is, de zeilen gestreken en je kan keren op de motor. Vooral met een groep scholieren aan boord heb je dan chaos. Het is dan ook bijna niet te doen om dan nog goed te kunnen inschatten waar je hond ligt. Op het wad kan de stroming de hond mee nemen op plekken waar het schip vanwege ondiepte niet kan komen.
Daarnaast haal je een hond met een zwemvest met een pikhaak zo omhoog, maar wanneer je hond niets om heeft, zul je zelf een nat pak moeten halen
Dus de gevolgen zijn groot, maar de kans dat het gebeurt is heel klein. Het is helemaal geen verkeerde gedachte om altijd een vest aan te trekken, maar ik ken Mayke inmiddels goed genoeg om te weten dat ze niets spannends gaat doen tijdens het varen. Ze slaapt vooral of staat op het voordek naar meeuwen te blaffen. En we waren gisteren alleen met bemanning en met weinig wind aan het motoren, dus er was geen relaxter overtocht denkbaar
Ik vind sommige havens enger dan het varen zelf. Dan liggen de schepen 3 rijen dik langs de kade en Mayke trippelt over de meest beroerde loopplanken alsof het een agility parcours is.
Maar ook gasten die hun hond mee nemen, vergissen zich wel eens in het gedrag van hun hond aan boord. Die denken dat de honden met elkaar zullen spelen en ravotten door de gangboorden, maar dit gebeurt eigenlijk nooit. Tijdens het varen zijn er teveel prikkels voor die honden om druk te gaan lopen doen.