Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
"ze went er wel aan" niet dus.
Moderator: moderatorteam
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
"ze went er wel aan" niet dus.
Mijn hond Mayke (10maand) is een parttime scheepshond op een zeilcharter.
Tijdens aan/af meren of zeil zetten zijn we allemaal druk. Mayke loopt dan standaard in de weg of het is zelfs gevaarlijk om haar te hebben rond lopen, dus dan moet ze worden aangelijnd op het achterdek of in de roef.
Daarnaast zorgt de wind er vaak voor dat je naar elkaar moet schreeuwen. Zeilen klapperen oorverdovend tijdens hijsen/strijken. De roef zit boven de machine kamer, dus wanneer er tijdens manoeuvres gas wordt gegeven, staat de roef te schudden.
Al met al een kakofonie van harde geluiden en dit wordt vaak aangevuld door Mayke, die schel blaffend laat weten dat ze het er niet mee eens is.
Ze maakt dit al mee vanaf dat ze 15 weken oud is. Gedurende het hele seizoen is ze regelmatig mee geweest. Verder is ze normaliter niet angstig voor harde geluiden (veel stabij's zijn dat wel maar deze niet), maar het lijkt erop dat ze vooral onze 'stress' oppakt. Namelijk mensen die zich vluchtig bewegen (alle handelingen hebben enige haast) en omdat er geschreeuwd wordt.
Ik dacht eerst: Laat maar tetteren en ze went er wel aan.
Ik heb op die momenten namelijk geen tijd om me met mijn hond bezig te houden, en ik dacht dat het gedrag wel wat zou slijten als het 'gewoon' wordt. Een kwestie van wennen.
Ik ben net terug van de laatste overtocht van het seizoen en pas in maart gaan we weer van start. En als ik het seizoen zo overdenk met voor het eerst Mayke aan boord, ligt hier wel een aandachtspunt.
Het geblaf gaat de (vaak wisselende) bemanning op de zenuwen werken. We proberen elkaar te verstaan in weer en wind, en het is belangrijk dat er goed te communiceren valt. Ik kan er dan ook niets aan doen wanneer iemand in frustratie tegen Mayke tettert dat ze haar kop moet houden.
Zou er een manier zijn om dit te trainen in de winter, zodat het volgend seizoen beter gaat?
Ik doel dan voornamelijk op: Stil blijven als mensen om haar heen gestrest lijken te zijn.
Overigens is het iets wat bij scheepshonden veel voorkomt. In de haven hoor ik vaker blafconcerten tijdens aanmeren.
Ik heb ook een jachtje waar Mayke regelmatig op mee gaat, maar daar doet ze het niet. Ik denk dat dit ook komt omdat ik dan vaak alleen vaar en ik altijd in zicht blijf.
Tijdens aan/af meren of zeil zetten zijn we allemaal druk. Mayke loopt dan standaard in de weg of het is zelfs gevaarlijk om haar te hebben rond lopen, dus dan moet ze worden aangelijnd op het achterdek of in de roef.
Daarnaast zorgt de wind er vaak voor dat je naar elkaar moet schreeuwen. Zeilen klapperen oorverdovend tijdens hijsen/strijken. De roef zit boven de machine kamer, dus wanneer er tijdens manoeuvres gas wordt gegeven, staat de roef te schudden.
Al met al een kakofonie van harde geluiden en dit wordt vaak aangevuld door Mayke, die schel blaffend laat weten dat ze het er niet mee eens is.
Ze maakt dit al mee vanaf dat ze 15 weken oud is. Gedurende het hele seizoen is ze regelmatig mee geweest. Verder is ze normaliter niet angstig voor harde geluiden (veel stabij's zijn dat wel maar deze niet), maar het lijkt erop dat ze vooral onze 'stress' oppakt. Namelijk mensen die zich vluchtig bewegen (alle handelingen hebben enige haast) en omdat er geschreeuwd wordt.
Ik dacht eerst: Laat maar tetteren en ze went er wel aan.
Ik heb op die momenten namelijk geen tijd om me met mijn hond bezig te houden, en ik dacht dat het gedrag wel wat zou slijten als het 'gewoon' wordt. Een kwestie van wennen.
Ik ben net terug van de laatste overtocht van het seizoen en pas in maart gaan we weer van start. En als ik het seizoen zo overdenk met voor het eerst Mayke aan boord, ligt hier wel een aandachtspunt.
Het geblaf gaat de (vaak wisselende) bemanning op de zenuwen werken. We proberen elkaar te verstaan in weer en wind, en het is belangrijk dat er goed te communiceren valt. Ik kan er dan ook niets aan doen wanneer iemand in frustratie tegen Mayke tettert dat ze haar kop moet houden.
Zou er een manier zijn om dit te trainen in de winter, zodat het volgend seizoen beter gaat?
Ik doel dan voornamelijk op: Stil blijven als mensen om haar heen gestrest lijken te zijn.
Overigens is het iets wat bij scheepshonden veel voorkomt. In de haven hoor ik vaker blafconcerten tijdens aanmeren.
Ik heb ook een jachtje waar Mayke regelmatig op mee gaat, maar daar doet ze het niet. Ik denk dat dit ook komt omdat ik dan vaak alleen vaar en ik altijd in zicht blijf.

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: "ze went er wel aan" niet dus.
Het zal vast helpen als je nu in andere (stress)situaties gaat trainen op gehoorzaamheid en opvoeding (dus rustig kunnen blijven liggen zonder blaffen). Maar ik denk dat je toch ook echt tijd zult investeren in de opvoeding terwijl je op de betreffende boot bent. Ik zou het zo regelen dat jij een extra bemanningslid bent en tijdens het aan- en afmeren niet meedoet. Zo kun jij in die stressmomenten alle aandacht steken in de opvoeding en training van je hond.
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Ze doet het dus ook als ze in de roef ligt? Geeft haar geblaf dan ook overlast en helpt het als je haar ergens legt waar ze zo weinig mogelijk ziet (en hoort) van wat jullie aan het doen zijn? Ik weet natuurlijk niet hoe de roef is ingedeeld.
Ik zou denk ik aan de slag gaan met het commando 'stil', al heb ik daar geen ervaring mee.
Ik zou denk ik aan de slag gaan met het commando 'stil', al heb ik daar geen ervaring mee.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
had het toch wel makkelijk geweest als je haar 'stil' had aangeleerd 
misschien alsnog maar doen dan en hopen dat het lukt: afleren blijft stukken moeilijker dan aanleren.
misschien alsnog maar doen dan en hopen dat het lukt: afleren blijft stukken moeilijker dan aanleren.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Paisley
- Zeer actief
Ja ze doet het in de roef ook. Maar soms moet ze ook daar aangelijnd liggen, want de deur gaat open wanneer de marifoon wordt bediend, en dan glipt ze naar buiten. De roef is vergelijkbaar met een studentenkamer kwa grootte en indeling. Een zitruimte met een klein eethoekje. Voor haar haar tweede thuis, maar helaas erg rumoerig vanwege de machine kamer. De andere binnenruimtes in het schip zijn voor Mayke verboden gebied, omdat ze voor de gasten zijn.
De roef staat voor het achterdek. Op het achterdek staat de roerganger die vaak door het blaffen moeite heeft om de maat te verstaan.
Andere stresssituaties opzoeken vind ik heel moeilijk, omdat ik eigenlijk een redelijk 'cool' hondje heb. Ze heeft vaak wel primair een schrikreactie op harde geluiden die onverwachts zijn, maar herstelt binnen een seconde omdat ikzelf niet reageer.
Als ik zelf niet mee werk op de boot (zoals Zamunda zegt), reageert ze ook redelijk goed en blaft ze niet. Ze pikt dus echt mijn eigen bedrijvigheid (in haar ogen stress) op.
Als ik wel gewoon zou meewerken, en me pas met Mayke bezig hou als ze flipt, ben ik bang dat ik door mijn terugkomst haar beloon voor het blaffen.
Goed gedrag belonen is in deze situatie ook heel lastig, omdat ze geen voer aan pakt op dit soort momenten en spelen wil ze ook niet, omdat ze zelf nog te gestrest is.
De enige echte beloning is terugkomen als ze stil is na dat ze geblaft heeft, maar vaak duurt aanmeren alles bij elkaar maar een kwartiertje en in dat kwartier wordt ze niet stil. Bij zeilen hijsen en strijken zijn we in een paar minuten al klaar.
Nu ik er zo over nadenk, is het best lastig.
De roef staat voor het achterdek. Op het achterdek staat de roerganger die vaak door het blaffen moeite heeft om de maat te verstaan.
Andere stresssituaties opzoeken vind ik heel moeilijk, omdat ik eigenlijk een redelijk 'cool' hondje heb. Ze heeft vaak wel primair een schrikreactie op harde geluiden die onverwachts zijn, maar herstelt binnen een seconde omdat ikzelf niet reageer.
Als ik zelf niet mee werk op de boot (zoals Zamunda zegt), reageert ze ook redelijk goed en blaft ze niet. Ze pikt dus echt mijn eigen bedrijvigheid (in haar ogen stress) op.
Als ik wel gewoon zou meewerken, en me pas met Mayke bezig hou als ze flipt, ben ik bang dat ik door mijn terugkomst haar beloon voor het blaffen.
Het commando 'stil' kent ze, maar daar heeft ze op zo'n moment maling aan (net als alle commandos die ze kent). Op zo'n moment moet je terug komen om haar het commando te geven, en vaak is ze al even stil omdat ik terug gekomen ben, maar als ik me weer omdraai, begint het weer.renee-uk schreef:had het toch wel makkelijk geweest als je haar 'stil' had aangeleerd
Goed gedrag belonen is in deze situatie ook heel lastig, omdat ze geen voer aan pakt op dit soort momenten en spelen wil ze ook niet, omdat ze zelf nog te gestrest is.
De enige echte beloning is terugkomen als ze stil is na dat ze geblaft heeft, maar vaak duurt aanmeren alles bij elkaar maar een kwartiertje en in dat kwartier wordt ze niet stil. Bij zeilen hijsen en strijken zijn we in een paar minuten al klaar.
Nu ik er zo over nadenk, is het best lastig.
Laatst gewijzigd door Paisley op 25 okt 2013 16:46, 2 keer totaal gewijzigd.

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Aan mijn antwoord heb je niks
Soms kun je ook teveel van een hondje verwachten.
Tien maanden, nog lang niet volwassen.
- Paisley
- Zeer actief
Ik vind het ook niet gek dat ze het doet. Zoals ik zei doen heel veel scheepshonden het. Maar het is wel iets waar ik aandacht aan wil besteden in de toekomst omdat het op dat moment heel hinderlijk is, zowel voor haar zelf als voor ons.Suske schreef:Aan mijn antwoord heb je niks![]()

- renee-uk
- Zeer actief
tja misschien is het uitgangspunt van je niet teveel met je hond moeten/willen bezighouden toch niet zo geweldig als je uiteindelijk toch verwacht dat ze gehoorzaamt.
je oogst wat je zaait en/of krijgt wat je geeft maar dat heb ik al vaker gezegd.
sorry, aan mij heb je dus ook niks en aangezien ik je me mijn leedvermaak zal besparen hou ik hier verder mijn mond wel.
succes ermee!
je oogst wat je zaait en/of krijgt wat je geeft maar dat heb ik al vaker gezegd.
sorry, aan mij heb je dus ook niks en aangezien ik je me mijn leedvermaak zal besparen hou ik hier verder mijn mond wel.
succes ermee!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Paisley
- Zeer actief
Gelukkig weet ik wie het zegt. Iemand die jubelt na een boswandeling waarbij de hond niet ontsnapt is.renee-uk schreef:tja misschien is het uitgangspunt van je niet teveel met je hond moeten/willen bezighouden toch niet zo geweldig als je uiteindelijk toch verwacht dat ze gehoorzaamt.
succes ermee!
Ik ben benieuwd hoe jou hond zich zou gedragen op ons schip.

- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
Kong tijdens het aanmeren?Paisley schreef:Ik vind het ook niet gek dat ze het doet. Zoals ik zei doen heel veel scheepshonden het. Maar het is wel iets waar ik aandacht aan wil besteden in de toekomst omdat het op dat moment heel hinderlijk is, zowel voor haar zelf als voor ons.Suske schreef:Aan mijn antwoord heb je niks![]()
Koekjes strooien?
- Paisley
- Zeer actief
Ja die past er wel maar Mayke heeft niets met benches, net als ik. Als veilig plekje heeft ze meer aan haar mand. Een bench staat op een schip ook erg in de weg, en de spijlen maken alleen maar extra herrie omdat de vloer trilt. Ik heb in de eerste maanden wel een bench gebruikt maar het was gewoon niet praktisch en ze heeft er nooit graag in gelegen.
Een kong, koekjes of vlees raakt ze ook niet aan tijdens het varen. Het is een slechte eter, die alleen maar eet wanneer er geen afleiding is.
Een kong, koekjes of vlees raakt ze ook niet aan tijdens het varen. Het is een slechte eter, die alleen maar eet wanneer er geen afleiding is.
Laatst gewijzigd door Paisley op 25 okt 2013 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.

- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
Slaat natuurlijk helemaal nergens op.Paisley schreef:Gelukkig weet ik wie het zegt. Iemand die jubelt na een boswandeling waarbij de hond niet ontsnapt is.renee-uk schreef:tja misschien is het uitgangspunt van je niet teveel met je hond moeten/willen bezighouden toch niet zo geweldig als je uiteindelijk toch verwacht dat ze gehoorzaamt.
succes ermee!
Herplaatser van een jaar of acht vergelijken met een guppie van 10 maanden
- Paisley
- Zeer actief
Het enige advies wat ik van Renee krijg, is het commando stil aanleren, wat ze goed kent.Suske schreef:Slaat natuurlijk helemaal nergens op.Paisley schreef:Gelukkig weet ik wie het zegt. Iemand die jubelt na een boswandeling waarbij de hond niet ontsnapt is.renee-uk schreef:tja misschien is het uitgangspunt van je niet teveel met je hond moeten/willen bezighouden toch niet zo geweldig als je uiteindelijk toch verwacht dat ze gehoorzaamt.
succes ermee!
Daarna gaan lopen roepen dat ik te weinig tijd aan mijn hond wil besteden, vind ik ongepast en vals.
"Je oogst wat je zaait". Mijn hond doet het fantastisch en misschien had die herder het bij mij ook goed gedaan. Gaan lopen roepen dat ik het allemaal niet goed doe, maar geen inhoudelijke bijdrage leveren, zegt mij alleen maar dat Renee ergens met opgekropte frustratie worstelt.

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk dat mayke dat varen helemaal niet zo leuk vindt en net zo lief met dr pootjes op de wal zou blijven staan..
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- runninggirl
- Zeer actief
Lijkt me moeilijk om dat achteraf nu nog af te gaan leren nadat ze heel vaak al zich er doorheen heeft mogen blaffen in die stress.
Je kan dingen in scene zetten die haar stress geven en dat heel rustig gaan oefenen op dat ze vertrouwen krijgt daarin, en niet hoeft te blaffen maar kalm kan blijven. Maar of je dat gaat lukken voor maart dat weet ik natuurlijk niet.
Mijn hond gaat in bepaalde situaties ook niet goed om met stress en is dan lastig te bereiken. Misschien dat ze dat over een jaar of twee wel kan, misschien ook niet. En in de tussentijd zorg ik er voor dat ik niet te veel van haar vraag in moeilijke situaties, en haar vooral ook niet te lang er aan blootstel. Verder trainen we rustig door op rust en omgaan met prikkels/stress.
Je kan dingen in scene zetten die haar stress geven en dat heel rustig gaan oefenen op dat ze vertrouwen krijgt daarin, en niet hoeft te blaffen maar kalm kan blijven. Maar of je dat gaat lukken voor maart dat weet ik natuurlijk niet.
Mijn hond gaat in bepaalde situaties ook niet goed om met stress en is dan lastig te bereiken. Misschien dat ze dat over een jaar of twee wel kan, misschien ook niet. En in de tussentijd zorg ik er voor dat ik niet te veel van haar vraag in moeilijke situaties, en haar vooral ook niet te lang er aan blootstel. Verder trainen we rustig door op rust en omgaan met prikkels/stress.
- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Is er iets wat ze wel wil als ze op het schip is een balletje waar ze fanatiek mee is of een piepspeeltje o.i.d. is m.a.w. is er een alternatieve beloning en een alternatieve bezigheid dan blaffen die je kan aanbieden waar ze gevoelig voor is?
- MJ
- Zeer actief
maar waarom wachten totdat ze flipt ? Je zou toch eerder kunnen , als ze al begint te 'pruttelen' of liefst voor die tijd al, als je 'reserve-man' zou zijn ?Paisley schreef:
Als ik wel gewoon zou meewerken, en me pas met Mayke bezig hou als ze flipt, ben ik bang dat ik door mijn terugkomst haar beloon voor het blaffen. .
Ik geloof nooit in vetgedrukte moet ik zeggen
Ik zou het met geen van mijn honden trouwens kunnen , hoor....die zien actie en reageren daarop.
- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou ja, blijkbaar kent ze het commando stil dus niet zo goed.Paisley schreef:Het enige advies wat ik van Renee krijg, is het commando stil aanleren, wat ze goed kent.Suske schreef:Slaat natuurlijk helemaal nergens op.Paisley schreef:Gelukkig weet ik wie het zegt. Iemand die jubelt na een boswandeling waarbij de hond niet ontsnapt is.renee-uk schreef:tja misschien is het uitgangspunt van je niet teveel met je hond moeten/willen bezighouden toch niet zo geweldig als je uiteindelijk toch verwacht dat ze gehoorzaamt.
succes ermee!
Daarna gaan lopen roepen dat ik te weinig tijd aan mijn hond wil besteden, vind ik ongepast en vals.
"Je oogst wat je zaait". Mijn hond doet het fantastisch en misschien had die herder het bij mij ook goed gedaan. Gaan lopen roepen dat ik het allemaal niet goed doe, maar geen inhoudelijke bijdrage leveren, zegt mij alleen maar dat Renee ergens met opgekropte frustratie worstelt.
Snap ik prima, tien maanden.
Nogmaals, soms kun je teveel van een hond verwachten.
Te veel, te snel.
- renee-uk
- Zeer actief
mijn hond ontsnapt niet hoor, tussen ontsnappen en terugkomen op commando zit een behoorlijk verschil, jammer maar wel veelzeggend dat je dat niet zietPaisley schreef:Het enige advies wat ik van Renee krijg, is het commando stil aanleren, wat ze goed kent.Paisley schreef: Gelukkig weet ik wie het zegt. Iemand die jubelt na een boswandeling waarbij de hond niet ontsnapt is.
rietje op een schip?
ik denk dat ze flipt, maar ik heb haar ook helemaal niet genomen om op een schip mee te varen, dus snap niet zo waarom dit terzake doende is
die stil kent jouw hondje dus niet, anders deed ze het wel.
heeft misschien toch te maken met jouw eigen instelling?
en die 'je krijgt wat je geeft' komt niet zomaar uit de lucht vallen, dat heb ik al eerder tegen je gezegd, toen je ook al vond dat ik geen tips gaf, terwijl ik dat wel degelijk deedPaisley schreef: Sommige mensen leren het 'stil zijn' af door de hond eerst te leren blaffen op commando. Daarna beloon je als ze stil worden en koppel je er óók een commando aan vast.
Ik vind het een beetje een vermoeiend verhaal. Het is niet zo: "Heb een probleem, gooi er een koekje in en het is klaar. "
Die hond blaft om een reden en die reden vervalt niet doordat hij weet dat hij een stuk worst krijgt als hij stil is na een commando..
hier dus:
dit alleen even om niet weer beschuldigd te worden van leugens en aanverwante verzinsels.renee-uk schreef: jij kunt ook niks met de tips die ik eventueel zou hebben omdat die gebaseerd zijn op onderling vertrouwen, eerlijkheid en respect tusen baas en hond en speciaal dat onderlinge vertrouwen haal ik niet uit jouw posts over jouw hond.
het is de manier van omgaan met je hond die je dingen op een bepaalde manier laat aanpakken en die werken simpelweg niet bij iemand anders als die band en dat vertrouwen er niet zijn.
zoals ik al zei je krijgt wat je geeft en aangezien jij niet zoveel geeft zul je ook minder krijgen.
jammer voor je hondje, maar zo werkt het nou eenmaal wel.
verder maakt het me niet uit wat je nog voor vreemde dingen verzint om je gelijkje te halen en laat ik het er echt bij, met als allerlaatste de vermelding dat ik zeker geen last heb van frustraties, maar wel een berg leedvermaak heb om dit topic omdat het precies aangeeft waar ik indertijd al voor gewaarschuwd heb

- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
Maareh, Renee.....renee-uk schreef:mijn hond ontsnapt niet hoor, tussen ontsnappen en terugkomen op commando zit een behoorlijk verschil, jammer maar wel veelzeggend dat je dat niet zietPaisley schreef:Het enige advies wat ik van Renee krijg, is het commando stil aanleren, wat ze goed kent.Paisley schreef: Gelukkig weet ik wie het zegt. Iemand die jubelt na een boswandeling waarbij de hond niet ontsnapt is.
rietje op een schip?
ik denk dat ze flipt, maar ik heb haar ook helemaal niet genomen om op een schip mee te varen, dus snap niet zo waarom dit terzake doende is
die stil kent jouw hondje dus niet, anders deed ze het wel.
heeft misschien toch te maken met jouw eigen instelling?en die 'je krijgt wat je geeft' komt niet zomaar uit de lucht vallen, dat heb ik al eerder tegen je gezegd, toen je ook al vond dat ik geen tips gaf, terwijl ik dat wel degelijk deedPaisley schreef: Sommige mensen leren het 'stil zijn' af door de hond eerst te leren blaffen op commando. Daarna beloon je als ze stil worden en koppel je er óók een commando aan vast.
Ik vind het een beetje een vermoeiend verhaal. Het is niet zo: "Heb een probleem, gooi er een koekje in en het is klaar. "
Die hond blaft om een reden en die reden vervalt niet doordat hij weet dat hij een stuk worst krijgt als hij stil is na een commando..
hier dus:dit alleen even om niet weer beschuldigd te worden van leugens en aanverwante verzinsels.renee-uk schreef: jij kunt ook niks met de tips die ik eventueel zou hebben omdat die gebaseerd zijn op onderling vertrouwen, eerlijkheid en respect tusen baas en hond en speciaal dat onderlinge vertrouwen haal ik niet uit jouw posts over jouw hond.
het is de manier van omgaan met je hond die je dingen op een bepaalde manier laat aanpakken en die werken simpelweg niet bij iemand anders als die band en dat vertrouwen er niet zijn.
zoals ik al zei je krijgt wat je geeft en aangezien jij niet zoveel geeft zul je ook minder krijgen.
jammer voor je hondje, maar zo werkt het nou eenmaal wel.
verder maakt het me niet uit wat je nog voor vreemde dingen verzint om je gelijkje te halen en laat ik het er echt bij, met als allerlaatste de vermelding dat ik zeker geen last heb van frustraties, maar wel een berg leedvermaak heb om dit topic omdat het precies aangeeft waar ik indertijd al voor gewaarschuwd heb
Leedvermaak staat je niet als het om hondje gaat
Dus........
- renee-uk
- Zeer actief
tja, niks menselijks is mij vreemdSuske schreef: Maareh, Renee.....
Leedvermaak staat je niet als het om hondje gaat![]()
Dus........
sorry

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ik dacht ook dat Tessa het commando stil/klaar kende. Tot ze in een voor haar moeilijke situatie kwam. Een commando kennen ze pas als het ook in die situaties lukt. Ik zou deze winter dus weer verder gaan met aanleren en idd volgend jaar als 'extra' meegaan en je volledig op haar richten.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
tja, zelf zou ik ook een stoffen bench gaan aanleren. al is het maar om het ontsnappen tegen te gaan (zo lees ik in je post, dat ze dan de deur uit glipt?), en al is het maar om haar van het zicht van de bemanning te houden die dan gefrustreerd raakt.Paisley schreef:Ja die past er wel maar Mayke heeft niets met benches, net als ik. Als veilig plekje heeft ze meer aan haar mand. Een bench staat op een schip ook erg in de weg, en de spijlen maken alleen maar extra herrie omdat de vloer trilt. Ik heb in de eerste maanden wel een bench gebruikt maar het was gewoon niet praktisch en ze heeft er nooit graag in gelegen.
en dan de bench ook gebruiken thuis, als je niet op de boot zit, en haar er dan alleen maar erin doen met iets heel lekkers (als je dus niet op de boot bent) dan zal met de tijd ze misschien rustiger reageren met het aanmeer ritueel.
die stoffen benches zijn grotendeel dicht, en ziet ze dus niks ( geen stressende bemanning en jezelf. en het is rustiger. als ze dan leert dat dat plekje een leuk plekje is (omdat ze thuis, niet op de boot, er al een leuke associatie mee heeft, door een lekkere bullepees etc.) dan heb je kans dat het gedrag minder wordt.
je hebt dan ook kans, dat ze met de tijd de bench gaat associeren met iets lekkers, en ze tijdens het aanmeer ritueel ook in de bench rustig genoeg is om wel een lekkere bullepees naar binnen te werken. en dus zo ook rustiger wordt.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Leuke oppas zoeken als je het ruime sop opzoekt.fes/lou schreef:Ik denk dat mayke dat varen helemaal niet zo leuk vindt en net zo lief met dr pootjes op de wal zou blijven staan..
Wat je zegt ben je zelfffff 

- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
Ben ik het mee eens.bouvierpoedel schreef:Leuke oppas zoeken als je het ruime sop opzoekt.fes/lou schreef:Ik denk dat mayke dat varen helemaal niet zo leuk vindt en net zo lief met dr pootjes op de wal zou blijven staan..
10 maanden, volop in ontwikkeling en al zoveel moeten en kunnen.
Ik hoop dat de 2 maandse reis naar de Caraiben Maike bespaard blijft, nu ik dit lees..

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Buiten het feit dat hij het kan , dat wil je dat beest toch niet aan doen , deining en trillende vloeren , geen ruimte geen boom in de buurt om lekker tegenaan te zeiken. Teringherrie en geschreeuw van mensen naar elkaar en naar hem om zijn bek dicht te houden.labje schreef:Ben ik het mee eens.bouvierpoedel schreef:Leuke oppas zoeken als je het ruime sop opzoekt.fes/lou schreef:Ik denk dat mayke dat varen helemaal niet zo leuk vindt en net zo lief met dr pootjes op de wal zou blijven staan..
10 maanden, volop in ontwikkeling en al zoveel moeten en kunnen.
Ik hoop dat de 2 maandse reis naar de Caraiben Maike bespaard blijft, nu ik dit lees..
Echt een feessie hoor.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Pakdebal
Paisley schreef:.
het is niet de harde geluiden , maar dat " stress-gedoe " , mijn stabij kon absoluut ook niet tegen mensen massa's , en drukte ..
ik heb ook in mijn jeugd veel gezeild ( zelfs wedstrijden ) , maar zelfs ik vond het soms te veel stress door die klappende zeilen, altijd een paniek stemming ..
- Paisley
- Zeer actief
Het varen is juist geweldig voor mij en voor mijn hond en voor onze gasten die bij ons op vakantie komen. Het strand en duinen van Terschelling en Ameland en drooggevallen zandbanken zijn onze achtertuin. Verder speelt ze graag met andere scheepshonden in de haven en bemoeit ze zich met de 101 klusjes die we op de boot doen als we niet varen. Tijdens de vaart ligt ze op het achterdek te soezen, op haar bot te kauwen of laat ze zich vermaken door de gasten die altijd gek op haar zijn. Niets paniek stemming; als je paniekert op je boot, beheers je je boot niet.
Het is een kwaliteit van leven die we op de vaste wal nooit ervaren en moet lachen om het leedvermaak van Renee. Welke leed precies?
Ik merk veel van jullie een verkeerd beeld hebben van hoe het er hier aan toe gaat. Precies om die reden aard ik niet meer aan vaste wal.
Bedankt voor de tips dusver, maar ik ben er klaar mee om alle tips waar ik niets mee kan tegen te spreken. Het is niet gek dat mijn hond niet op commando's reageert die ik van 20 meter ver onder het geluid van kletterende zeilen moet uitspreken. Ik ga haar geen bench aanleren omdat ze soms blaft, net als dat ik geen trui aan ga trekken als ik dorst heb. En als ik naar haar toe loop, is het blaffen sowieso al voorbij. Het probleem is er juist wanneer ik er níet bij ben en ik denk dat ik me maar even ga verdiepen in de oplossingen voor verlatingsangst, want het heeft overeenkomsten.
Bovendien, probleem, waar hebben we het over. Ze blaft even en wij vinden dat vervelend.
Ik ben hier uitgesproken en hoop dat Renee in vervolg haar beloftes nakomt en me in de negeer zet.
Het is een kwaliteit van leven die we op de vaste wal nooit ervaren en moet lachen om het leedvermaak van Renee. Welke leed precies?
Ik merk veel van jullie een verkeerd beeld hebben van hoe het er hier aan toe gaat. Precies om die reden aard ik niet meer aan vaste wal.
Bedankt voor de tips dusver, maar ik ben er klaar mee om alle tips waar ik niets mee kan tegen te spreken. Het is niet gek dat mijn hond niet op commando's reageert die ik van 20 meter ver onder het geluid van kletterende zeilen moet uitspreken. Ik ga haar geen bench aanleren omdat ze soms blaft, net als dat ik geen trui aan ga trekken als ik dorst heb. En als ik naar haar toe loop, is het blaffen sowieso al voorbij. Het probleem is er juist wanneer ik er níet bij ben en ik denk dat ik me maar even ga verdiepen in de oplossingen voor verlatingsangst, want het heeft overeenkomsten.
Bovendien, probleem, waar hebben we het over. Ze blaft even en wij vinden dat vervelend.
Ik ben hier uitgesproken en hoop dat Renee in vervolg haar beloftes nakomt en me in de negeer zet.
Laatst gewijzigd door Paisley op 25 okt 2013 19:40, 2 keer totaal gewijzigd.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Jammer dat je nu alleen maar je kont tegen de krib gooit en de goede tips overboord gooit.
Ik zou zelf ook een stoffen bench gaan gebruiken, je hebt nu mooi de winter de tijd om haar daar aan te wennen. Alle maaltijden in de bench geven en haar leren om lekker bezig te gaan met een kong en dan zelf gewoon je dagelijkse dingen doen. Die stoffen bench zal niet gaan trillen en kan ook gemakkelijker weggeborgen worden als je hem niet nodig hebt.
Ik zou zelf ook een stoffen bench gaan gebruiken, je hebt nu mooi de winter de tijd om haar daar aan te wennen. Alle maaltijden in de bench geven en haar leren om lekker bezig te gaan met een kong en dan zelf gewoon je dagelijkse dingen doen. Die stoffen bench zal niet gaan trillen en kan ook gemakkelijker weggeborgen worden als je hem niet nodig hebt.
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
Kun je niet eens bij andere schippers en/of maten navragen hoe die zoiets aangepakt hebben?
Ik heb vorig weekend (Brandarisrace) veel scheepshonden gezien en er eigenlijk maar weinig gehoord.
Het zal toch niet alleen Mayke zijn die zo reageert op de drukke, hectische momenten aan boord.
Ik heb vorig weekend (Brandarisrace) veel scheepshonden gezien en er eigenlijk maar weinig gehoord.
Het zal toch niet alleen Mayke zijn die zo reageert op de drukke, hectische momenten aan boord.