Hilde schreef:Nee, ACE krijgt geen geld van de overheid, de dodingsstations wel. En ja, ze hebben geld tekort. Of dat nou is omdat ze geld aan verkeerde dingen geven, weet ik niet.
En dus? Dat honden die ingeleverd worden bij een dodingsstation 30 euro waard zijn weet ik. Het gaat dan om in te slapen straathonden of gewoon ongewenste honden en pups. Daar krijgt het dodingsstation 30 euro per hond voor ongeveer. Tenminste, dat was een tijd geleden zo. Dat is de vergoeding van de overheid voor de dienst van het een tweetal weken opslaan en daarna goedkoop doden. Maar wat heeft dat te maken met Stichtingen? En inderdaad, ACE krijgt geen rode cent. Dus ik snap nog steeds de link niet tussen broodfokken voor geld voor Stichtingen. Iets dat jij net soort van loopt te verdedigen door te zeggen in je eerdere post dat ACE geld van de overheid krijgt en dat mensen wel geld krijgen voor het inleveren van honden bij een dodingsstation. Zover ik weet krijgt de particulier daar geen geld voor als hij zijn hond komt afgeven. Het dodingsstation krijgt geld per hond en dat is een zuinig bedrag. Vandaar dat ze de honden stapelen in betonnen kooien en zo snel mogelijk willen afmaken om geld uit te sparen.
En stel dat ACE honden uit dat dodingsstation zou halen, daar de 30 euro voor zou betalen en daarna de honden in een massaopslag van ACE zou stoppen om ze vervolgens na een maand, een half jaar, een jaar of soms zelfs langer of nooit gaat vervoeren naar NL en daar weet te verkopen met entingen, gecastreerd en gechipt met paspoort. Waar is dan de winst? Hoe zouden bv Spanjaarden dan moeten fokken voor stichtingen voor het geld? En hoe kan een Stichting rijk worden van straathonden als ze niet eens geld over houden voor entingen? De hokken, hekwerken, voedselkosten en dierenartskosten. Zelfs een fokker verdient niks meer als hij de pups voor 250 euro verkoopt. Die hoeven niet opgeslagen en vervoerd te worden.
Want in deze post zeg je wel hele gekke dingen vind ik. Een particulier die zijn hond afgeeft bij een dodingsstation krijgt echt geen 30 euro handje contantje. 30 euro is de vergoeding van de overheid aan de gemeentelijke dodingsstations. En zoals je zelf nu ook zegt, ACE krijgt geen geld van de Spaanse overheid.....
Hilde schreef:ACE heeft haar eigen asiel. Dus de mensen die de honden plaatsen, verzorgen de dieren zelf.
Daarbij krijgen mensen in Spanje wel degelijk geld om een hond bij een dodingsstation af te leveren, iig in de streek van ACE. ACE zit inderdaad in geldnood en kan waarschijnlijk daarom vaccins niet betalen. Spanje wil de stichting financieel nog meer korten, sinds kort moeten ze ook extra dingen betalen omdat ze een asiel daar zien als een soort luxeproduct.
Maargoed, ik snap prima dat mensen liever geen hond halen bij een Stichting die ze slecht vinden. Ik ken de Stichting niet en heb er verder geen oordeel over. Als ze 800 honden hebben zitten snap ik in elk geval wel dat er een zieke hond doorheen glipt, ze geen geld over hebben voor inentingen en dat er regelmatig adoptanten niet tevreden zijn. Al fok je rashonden, dan nog maak je vast en zeker een keer mee dat een pup ziek is, de nieuwe baas niet tevreden is en dat je gezeik krijgt met een pupkoper. Daar ben ik van overtuigd. Dus als je honderden honden herplaatst uit een buitenland krijg je ook zeker wrokkige kopers en worden er zeker ook fouten gemaakt. Dat is logisch.