Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond bijt 6-jarige oor af.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: hond bijt 6-jarige oor af.

Ongelezen bericht door noekie »

lunaquinty schreef:over de andere 2 honden naar het asiel brengen: heel veel asiels nemen geen staffords aan. laatst hebben ze met een zwaar verwaarloosde staff meer dan 40 asiels gebeld, en ze wilden haar geen van allen, terwijl er verder niets mis was met het dier.

in duitsland betaal je over de 600 euro hondenbelasting als je een "pitbullachtige" hebt, en blijven de staffs dus heel lang in het asiel zitten.
de RAD is dan wel weg, maar het is niet veel beter geworden.
Dit lees ik zo vaak en word er niet goed van. Er zijn inderdaad asielen die geen staffords of zelfs molossers willen aannemen; maar er zijn er ook genoeg die het wel willen.
Kijk maar op de asielsites hoeveel asielen staffords hebben.
Op fb komen ook vaak verhalen van een hond die bij een opvang zit omdat geen 1 asiel in nederland de hond op wilde nemen?
Toch heb ik nooit een telefoontje of mail over die hond gehad; maar mensen willen vaak niet zelf wat regelen; het moet allemaal maar in hun schoot vallen.

Ik snap net als renee-uk niet dat de andere 2 honden meteen ingeslapen worden; zelfs niet als de eigenaar dat wil.
Heb toch vaker honden binnen gehad via de politie waarvan de eigenaar de hond wilde laten inslapen.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Eerst was het 1 hond die aanviel, nu zijn het er 3.
Eerst was een oor afgebeten, nu weer niet.
:19:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Helen1974
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Helen1974 »

Ik zal vanmiddag eens rond luisteren, ik woon er namelijk :roll:
Ken overigens niemand met 3 staffords, bosjes met 2 maar 3 tegelijk heb ik hier nog niet gezien.

Heb overigens van het hele verschrikkelijke voorval niks mee gekregen, terwijl we wel thuis waren dus waarschijnlijk vond dit plaats aan de andere kant van het park.
Groetjes Helen
Sita en Bodie

AfbeeldingAfbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind het volkomen normaal dat het kind des huizes de bench van de honden des huizes kan openen. Ik vind het ook volkomen normaal dat de vader de andere twee honden ingeslapen heeft en geen onzekere toekomst heeft gegeven in een asiel als potentieel kinderbijtende klapkaak waar er al 100 lieve een baasje van zoeken. Je eigen hond verminkt je kind. Dat maakt dat je je andere twee honden wel weg MOET doen. Immers, je hebt gefaald en daarom kan je het niet maken om de kans op herhaling aanwezig te laten zijn. De andere honden moeten dus weg. Hoe dan ook. Deze honden hebben dit gezien he? Vergeet dat niet. De hond die dit gedaan heeft is helemaal los gegaan op de kinderen des huizes waarschijnlijk in het zicht van de twee opgesloten en waarschijnlijk zeer opgewonden honden. Dat vind ik het lastige met staffords en pitbulls. Ze houden van vechten en ze zijn goed te jutten. Dus zodra er 1 in de kinderen gaat hangen heb je best kans dat de andere twee of mee gaan doen of in de andere hond gaan hangen. Erg gezellig zal het in elk geval niet zijn met meerdere hittepetitten en een hoop gegil, gekrijs en geknok. Ik vrees dat ik exact hetzelfde gedaan had. Maar ik zou zelf ook geen pitbull-achtige honden nemen als ik kinderen had. Puur en alleen omdat ik vindt dat een hond met die potentie in een omgeving moet zitten waarin ik de controle heb en kan houden. En dat is met kinderen domweg nooit het geval. Dat zie je maar weer. Hier waren laatst twee kleutertjes van vrienden. Bas is lief met kinderen dus ik lette vooral goed op dat de kinderen Bas niks deden ipv andersom. En helaas ondanks met goede opletten liep een van de kinderen met een plank rond en die viel op de kop van Bas. Zij liep snel weg omdat ze schrok. Je hebt hoe dan ook niet alles onder controle als je kinderen en honden bij elkaar hebt lopen. Dus je moet kiezen voor honden die je tegen je kinderen moet beschermen ipv andersom. :ok:

Ik snap overigens dat de vader dit niet verwacht had en zelf heel erg van streek is. De informatie die tegenwoordig rondgaat rondom deze hondenrassen is haast schokkend. Ze zijn zo lief voor mensen, doen mensen nooit wat en ze zijn de grootste kindervrienden. En jij als baas maakt je hond. Ja daaaag! Tegenwoordg zijn pitbullachtige honden vaak/regelmatig gewoon fokproducten van een stelletje aso's die er god weet wat doorheen gooien. Een keer een bordeauxdog, mooi rood en lekker breed. Een keer een ambull, krijg je lekkere forse pitbulls en waaks zullen ze ook nog zijn. Je kan tegenwoordig niet meer zeggen dat mensen die een pitbull-achtige hond hebben een stafford of een echte pit hebben. Dat zijn vaak rommelige kruisingen met een zeer vage achtergrond. En als een straatschoffie in een achterstandswijk een agressieve brede ambull heeft dan wordt dat beest juist op de stafford gezet om brede pittige pitbulls te fokken waar je op straat mee kan pronken omdat ze ook waak en verdedigingsgedrag vertonen. Ik heb vrijwilligerswerk gedaan in de Bijlmer. Je wil niet weten wat daar aan honden rondloopt. Honden die opgejut worden om op mensen af te springen al grauwend. Honden die een wapen zijn van hun baas. Die op commando iemand aanblaffen en zelfs grijpen. En als ze niet willen stoppen als de baas STOP zegt krijgen ze een gigantische trap tegen hun ribben. Ik kon wel janken toen ik dat allemaal zag op straat daar. En daar de pups van zijn de pitbullachtige honden die nu als warme broodjes over de toonbank gaan op MP. Mooie brede rednose honden van 50 kilo waarvan niemand weet wat er doorheen zit. En niemand kan zeggen dat die honden nog steeds de grootste kindervriend zijn en zo lief voor mensen. De meeste zullen dat vast en zeker wel zijn, maar een deel is gewoon zo'n chaos aan rassen en gebruikte ouderdieren dat je nooit weet of je een tijdbom aangeschaft hebt. Er zijn genoeg honden van deze rassen die helemaal niet leuk zijn voor mensen. Zo waaks als de neten en zo explosief als dynamiet. En dat is dus niet alleen het werk van de baas. Dat kan ook de achtergrond van de hond zelf zijn. Gebruik 1 keer een agressieve ambull met extreem waakgedrag en je kan honden fokken die veel te agressief worden en die helemaal geen hoge bijtrem meer hebben naar mensen. Je moet dan wel heel stevig in je schoenen staan om 3 honden van dit kaliber te combineren met een gezin met kinderen zonder dat er iets gebeurd. Bah! Arm kind, arme ouders en arme honden.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

:ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Helen1974 schreef:Ik zal vanmiddag eens rond luisteren, ik woon er namelijk :roll:
Ken overigens niemand met 3 staffords, bosjes met 2 maar 3 tegelijk heb ik hier nog niet gezien.

Heb overigens van het hele verschrikkelijke voorval niks mee gekregen, terwijl we wel thuis waren dus waarschijnlijk vond dit plaats aan de andere kant van het park.
Je zou idd denken dat je dat soort dingen weet.
maar een 'Bepaald' soort hondeneigenaren loopt niet met hun beesten he?
Die kunnen er dus gerust drie hebben die alleen schijten in de tuin.
Zo weet ik van aardig wat Sharpei eigenaren dat ze niet verder komen dan de achtertuin en het plantsoen voor het huis. Dan kun je er dus drie straten vanaf wonen maar heb je geen idee dat er iemand woont met vier sharpei's

hoppatee...16 uur per dag in de draadkooi...drie keer piesen in de tuin en het plantsoen en 1 keer per twee weken een blokkie om...
He! Maar dan hebbie wel een mooooie hond he! :cheer: :ugh: :blauwoog: :roll:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

laeken schreef:Ik vind het volkomen normaal dat het kind des huizes de bench van de honden des huizes kan openen. Ik vind het ook volkomen normaal dat de vader de andere twee honden ingeslapen heeft en geen onzekere toekomst heeft gegeven in een asiel als potentieel kinderbijtende klapkaak waar er al 100 lieve een baasje van zoeken. Je eigen hond verminkt je kind. Dat maakt dat je je andere twee honden wel weg MOET doen. Immers, je hebt gefaald en daarom kan je het niet maken om de kans op herhaling aanwezig te laten zijn. De andere honden moeten dus weg. Hoe dan ook. Deze honden hebben dit gezien he? Vergeet dat niet. De hond die dit gedaan heeft is helemaal los gegaan op de kinderen des huizes waarschijnlijk in het zicht van de twee opgesloten en waarschijnlijk zeer opgewonden honden. Dat vind ik het lastige met staffords en pitbulls. Ze houden van vechten en ze zijn goed te jutten. Dus zodra er 1 in de kinderen gaat hangen heb je best kans dat de andere twee of mee gaan doen of in de andere hond gaan hangen. Erg gezellig zal het in elk geval niet zijn met meerdere hittepetitten en een hoop gegil, gekrijs en geknok. Ik vrees dat ik exact hetzelfde gedaan had. Maar ik zou zelf ook geen pitbull-achtige honden nemen als ik kinderen had. Puur en alleen omdat ik vindt dat een hond met die potentie in een omgeving moet zitten waarin ik de controle heb en kan houden. En dat is met kinderen domweg nooit het geval. Dat zie je maar weer. Hier waren laatst twee kleutertjes van vrienden. Bas is lief met kinderen dus ik lette vooral goed op dat de kinderen Bas niks deden ipv andersom. En helaas ondanks met goede opletten liep een van de kinderen met een plank rond en die viel op de kop van Bas. Zij liep snel weg omdat ze schrok. Je hebt hoe dan ook niet alles onder controle als je kinderen en honden bij elkaar hebt lopen. Dus je moet kiezen voor honden die je tegen je kinderen moet beschermen ipv andersom. :ok:

Ik snap overigens dat de vader dit niet verwacht had en zelf heel erg van streek is. De informatie die tegenwoordig rondgaat rondom deze hondenrassen is haast schokkend. Ze zijn zo lief voor mensen, doen mensen nooit wat en ze zijn de grootste kindervrienden. En jij als baas maakt je hond. Ja daaaag! Tegenwoordg zijn pitbullachtige honden vaak/regelmatig gewoon fokproducten van een stelletje aso's die er god weet wat doorheen gooien. Een keer een bordeauxdog, mooi rood en lekker breed. Een keer een ambull, krijg je lekkere forse pitbulls en waaks zullen ze ook nog zijn. Je kan tegenwoordig niet meer zeggen dat mensen die een pitbull-achtige hond hebben een stafford of een echte pit hebben. Dat zijn vaak rommelige kruisingen met een zeer vage achtergrond. En als een straatschoffie in een achterstandswijk een agressieve brede ambull heeft dan wordt dat beest juist op de stafford gezet om brede pittige pitbulls te fokken waar je op straat mee kan pronken omdat ze ook waak en verdedigingsgedrag vertonen. Ik heb vrijwilligerswerk gedaan in de Bijlmer. Je wil niet weten wat daar aan honden rondloopt. Honden die opgejut worden om op mensen af te springen al grauwend. Honden die een wapen zijn van hun baas. Die op commando iemand aanblaffen en zelfs grijpen. En als ze niet willen stoppen als de baas STOP zegt krijgen ze een gigantische trap tegen hun ribben. Ik kon wel janken toen ik dat allemaal zag op straat daar. En daar de pups van zijn de pitbullachtige honden die nu als warme broodjes over de toonbank gaan op MP. Mooie brede rednose honden van 50 kilo waarvan niemand weet wat er doorheen zit. En niemand kan zeggen dat die honden nog steeds de grootste kindervriend zijn en zo lief voor mensen. De meeste zullen dat vast en zeker wel zijn, maar een deel is gewoon zo'n chaos aan rassen en gebruikte ouderdieren dat je nooit weet of je een tijdbom aangeschaft hebt. Er zijn genoeg honden van deze rassen die helemaal niet leuk zijn voor mensen. Zo waaks als de neten en zo explosief als dynamiet. En dat is dus niet alleen het werk van de baas. Dat kan ook de achtergrond van de hond zelf zijn. Gebruik 1 keer een agressieve ambull met extreem waakgedrag en je kan honden fokken die veel te agressief worden en die helemaal geen hoge bijtrem meer hebben naar mensen. Je moet dan wel heel stevig in je schoenen staan om 3 honden van dit kaliber te combineren met een gezin met kinderen zonder dat er iets gebeurd. Bah! Arm kind, arme ouders en arme honden.
:ok: :ok: :ok:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Eens met laeken, ik ga zelfs zo ver dat mijn dochter niet mag spelen bij vriendinnetjes waar een klapkaak(achtige) rondloopt. Overdreven misschien, maar ik hoor te vaak van ongelukken met dit type hond en zie te vaak eigenaren die helemaal niet doorhebben waar de hond toe in staat is.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Renee1966 schreef:Eens met laeken, ik ga zelfs zo ver dat mijn dochter niet mag spelen bij vriendinnetjes waar een klapkaak(achtige) rondloopt. Overdreven misschien, maar ik hoor te vaak van ongelukken met dit type hond en zie te vaak eigenaren die helemaal niet doorhebben waar de hond toe in staat is.
Ik geef je gelijk. Beter te voorzichtig dan te makkelijk en er later spijt van hebben.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Renee1966 schreef:Eens met laeken, ik ga zelfs zo ver dat mijn dochter niet mag spelen bij vriendinnetjes waar een klapkaak(achtige) rondloopt. Overdreven misschien, maar ik hoor te vaak van ongelukken met dit type hond en zie te vaak eigenaren die helemaal niet doorhebben waar de hond toe in staat is.
Dat zou ik ook hebben hoor. En ik laat Bas ook nooit bij een stafford, pitbull of aanverwant. Puur omdat ik dan volledig afhankelijk wordt van het inschattingsvermogen van een ander. En als dat verkeerd is dan is er maar 1 slachtoffer mogelijk en dat is mijn hondje. Met kinderen idem. Hartstikke leuk voor die mensen dat ze een hond hebben die in potentie andere hondjes kan doodbijten en andermans kinderen maar die hond ga ik niet testen op mijn kinderen als ik die al had.
Afbeelding
Helen1974
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Helen1974 »

mercedes2803 schreef:
Helen1974 schreef:Ik zal vanmiddag eens rond luisteren, ik woon er namelijk :roll:

Je zou idd denken dat je dat soort dingen weet.
maar een 'Bepaald' soort hondeneigenaren loopt niet met hun beesten he?
Zo weet ik van aardig wat Sharpei eigenaren dat ze niet verder komen dan de achtertuin en het plantsoen voor het huis. Dan kun je er dus drie straten vanaf wonen maar heb je geen idee dat er iemand woont met vier sharpei's

hoppatee...16 uur per dag in de draadkooi...drie keer piesen in de tuin en het plantsoen en 1 keer per twee weken een blokkie om...
Helaas is dat maar al te vaak het geval. Is ook niet zeker dat de honden binnen in een bench zaten. De woningen hier zijn niet al te groot, grote kans dat er geen 3 benches voor grote honden bij passen. Bench op de veranda of in de schuur is hier helaas geen uitzondering, een groot aantal uren gevuld met hond helaas ook niet.

Ik weet niet om welke mensen en honden het gaat hier maar ik weet wel dat hier genoeg mensen een vechthond-achtige aanschaffen voor precies de verkeerde redenen, het ziet er zo stoer uit. Ben hele tijden alleen met de auto met mijn honden weg geweest omdat mensen, zelfs nadat het een aantal keer mis gegaan was, niet snapten dat ze hun stafford niet achter een omheining van 80 cm hoog houden als er iemand met een hond voorbij wandelt. Ik kon niet linksom en niet rechtsom wandelen zonder woest blaffende honden aan het hek tegen te komen die er met gemak over heen konden en dat ook regelmatig deden. Dus dan maar honden in de auto en er uit waar het voor mijn gevoel een stuk veiliger was. En wachten tot die mensen verhuisden zodat ik weer gewoon kon lopen.
Belachelijk dat het zo moet maar ik neem liever het zekere voor het onzekere ook al heb ik nog zoveel "recht" om daar met mijn honden te lopen.
Groetjes Helen
Sita en Bodie

AfbeeldingAfbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:
gonnie schreef:
Ik geef je gelijk. Beter te voorzichtig dan te makkelijk en er later spijt van hebben.
Niet eens. Je ziet gauw genoeg wat voor hond het is. Als dat gewoon een gezellige meut van een Stafford is zou ik er geen problemen mee hebben. Zijn het echter honden van een wat louche figuur die in draadkooien gehouden worden dan is wegblijven daar de boodschap.
Inderdaad.
Zou met iedere hond even voorzichtig zijn trouwens en kinderen sowieso niet laten spelen bij mensen die ik niet goed genoeg zou kennen of vertrouwen.
Zelf ga ik ook al niet op bezoek bij mensen met honden waar ik geen goed gevoel bij heb of ze als baas niet vertrouw.
Maar goed, ligt misschien aan de ervaringen die je er mee hebt.
Heb op school gezeten met een meisje dat door haar eigen hondje (formaat bas) vreselijk was toegetakeld zonder duidelijke aanleiding.
Heeft nog meerdere operaties gehad om haar gezicht een beetje in orde te krijgen, maar de littekens en zenuwen waren niet te herstellen.
noekie
Zeer actief
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

gonnie schreef:
Mijn kinderen mogen spelen bij kinderen ongeacht wat voor hond ze hebben; er komen vaak genoeg stafford achtige en molossers mee naar het schoolplein.
Kinderen die hier spelen kunnen rustig binnen lopen als djenna rondloopt; maar Kibo moet of in de bench of de kids moeten boven spelen want dat is niet vertrouwd.
Dus de molosser is vertrouwd met vreemde kids en de kruising van alles wattes niet.
Het gaat erom dat je zelf weet hoe je hond is.
Mijn kinderen mogen de bench niet zelf open doen; ik beslis dat de hond in de bench gaat en ik beslis wanneer ze de bench uit gaat.
noekie
Zeer actief
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Nanna schreef:
noekie schreef: Mijn kinderen mogen de bench niet zelf open doen; ik beslis dat de hond in de bench gaat en ik beslis wanneer ze de bench uit gaat.
Kinderen zijn onvoorspelbaar. Ik zou een hond die mijn kind aanvalt als dat deurtje opengaat niet willen hebben. Die gaat gewoon netjes naar de dierenarts.
MIjn honden vallen mijn kinderen ook niet aan; anders had ik ze niet kunnen hebben in huis.
Allebei mijn kinderen hebben nog nooit aan de bench gezeten; net als dat ze nog nooit de kat aan zijn staart hebben getrokken of de hond hebben geknepen.
Ik ben daar vanaf kruipleeftijd heel strikt in en laat ze geen minuut uit het oog als 1 van de dieren in de buurt is.
Nu zijn ze 4 en 9 jaar en weten precies wat de bedoeling ís.
Als ik dan kijk naar het zoontje van een kennis die elke minuut in de gaten moeten worden gehouden omdat hij knijpt, slaat, zomaar optilt of speelgoed naar de hond gooit; heb ik toch iets goed gedaan
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

mercedes2803 schreef: maar een 'Bepaald' soort hondeneigenaren loopt niet met hun beesten he?

Daar woont hier ook een mooi voorbeeld van :roll:
Deze mensen schijnen American Bully Pitbulls te fokken :U:
Ze wonen hier een paar straten achter, en ben ze werkelijk nog niet 1 x tegengekomen, zelfs niet 1 hond van hun.
Wij lopen 3 a 4 keer per dag en altijd een andere kant op
Het is dat ik ze eens toevallig op MP zag staan met "kijk in je wijk".
Op MP worden ze ook aangeboden als "monster pups" :hmmm:

Triest dat dit heeft kunnen gebeuren, zoals Marc zegt, Arm kind arme ouders en arme honden
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

lunaquinty schreef:over de andere 2 honden naar het asiel brengen: heel veel asiels nemen geen staffords aan. laatst hebben ze met een zwaar verwaarloosde staff meer dan 40 asiels gebeld, en ze wilden haar geen van allen, terwijl er verder niets mis was met het dier.

in duitsland betaal je over de 600 euro hondenbelasting als je een "pitbullachtige" hebt, en blijven de staffs dus heel lang in het asiel zitten.
600 euro? Moesten ze hier maar gelijk invoeren.
Het merendeel van dit soort eigenaren die chronisch aan het uitkeringsinfuus hangen, schakel je dan volledig uit.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
dagmar88
Zeer actief

Wolfsblut schreef:

600 euro? Moesten ze hier maar gelijk invoeren.
Het merendeel van dit soort eigenaren die chronisch aan het uitkeringsinfuus hangen, schakel je dan volledig uit.
Ik ben inderdaad wel een hele slechte baas :cool2:
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Je hebt als baas behoorlijk wat steken laten vallen als je hond de kans krijgt om je kind te verwonden, als het beest niet te vertrouwen was doe je desnoods een hangslot op de benchdeur. Niet dat ik dat een ideale situatie zou vinden maar dan doe je nog tenminste iets om het te voorkomen. En dat twee onschuldige honden de dupe zijn geworden van de actie van de ene vind ik gewoon debiel :piew:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Waar waren de ouders dan op dat moment? :19:
Eerlijk is eerlijk, het wordt altijd 100 keer erger gemaakt dan het is.
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

kaatje888 schreef: Eerlijk is eerlijk, het wordt altijd 100 keer erger gemaakt dan het is.
Nou ja een oor afbijten is een oor afbijten, dat kan je niet veel erger maken dan dat het is :19:
En ja ik zou die hond ook in laten slapen, maar mijn andere 9 toch echt niet :piew: :piew:
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

laeken schreef:
Dat zou ik ook hebben hoor. En ik laat Bas ook nooit bij een stafford, pitbull of aanverwant. Puur omdat ik dan volledig afhankelijk wordt van het inschattingsvermogen van een ander. En als dat verkeerd is dan is er maar 1 slachtoffer mogelijk en dat is mijn hondje. Met kinderen idem. Hartstikke leuk voor die mensen dat ze een hond hebben die in potentie andere hondjes kan doodbijten en andermans kinderen maar die hond ga ik niet testen op mijn kinderen als ik die al had.
er zijn ook kinderen dood gebeten door herders, husky's en bouviers. dan kun je je hond dus nooit meer bij grote honden laten. verschillende jack russells hebben ook kinderen verminkt, neuzen afgebeten enz. en de teckel staat op nr 1 qua bijtincidenten.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Een vd reacties op omroep Brabant
Haar 10-jarige zusje raakte ook gewond, maar kon via het slaapkamerraam uit het huisje ontsnappen. Ze rende naar de overkant en schakelde de hulp van de overburen in. "Help, ze eten mijn zusje op!", zou ze huilend hebben geschreeuwd.

De overburen aarzelden geen moment en renden richting het huisje. Aangezien de vader niet bij het moment van het gebeuren aanwezig was, wilden ze het huis binnendringen door een stoeptegel door het raam te gooien.

'Oor eraf gebeten'
Op dat moment kwam de vader aangerend. Hij stormde de kamer binnen en schoot zijn dochter te hulp. Het meisje werd door meerdere Amerikaanse staffordshireterriërs toegetakeld. Eén van de honden beet volgens een getuige bij haar een oor af.

Het is niet bekend waarom de dochters in het huisje opgesloten zaten. Volgens bronnen zouden de kinderen onder toezicht staan. De terriërs zouden niet agressief zijn, maar volgens getuigen zou de eigenaar niet goed met zijn dieren omgaan. Hij zou regelmatig gewaarschuwd zijn dat hij zijn honden alleen liet met zijn dochters.
dagmar88
Zeer actief

:ugh: sommige mensen verdienen geen kinderen of honden.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

crutz schreef:Een vd reacties op omroep Brabant
Haar 10-jarige zusje raakte ook gewond, maar kon via het slaapkamerraam uit het huisje ontsnappen. Ze rende naar de overkant en schakelde de hulp van de overburen in. "Help, ze eten mijn zusje op!", zou ze huilend hebben geschreeuwd.

De overburen aarzelden geen moment en renden richting het huisje. Aangezien de vader niet bij het moment van het gebeuren aanwezig was, wilden ze het huis binnendringen door een stoeptegel door het raam te gooien.

'Oor eraf gebeten'
Op dat moment kwam de vader aangerend. Hij stormde de kamer binnen en schoot zijn dochter te hulp. Het meisje werd door meerdere Amerikaanse staffordshireterriërs toegetakeld. Eén van de honden beet volgens een getuige bij haar een oor af.

Het is niet bekend waarom de dochters in het huisje opgesloten zaten. Volgens bronnen zouden de kinderen onder toezicht staan. De terriërs zouden niet agressief zijn, maar volgens getuigen zou de eigenaar niet goed met zijn dieren omgaan. Hij zou regelmatig gewaarschuwd zijn dat hij zijn honden alleen liet met zijn dochters.
Kijk en dat is wel weer een ander verhaal, nu hebben ze het met zijn drieen gedaan, in het eerste bericht was het er 1 die het gedaan zou hebben....media :19:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Angelique. schreef:

'Oor eraf gebeten'

Kijk en dat is wel weer een ander verhaal, nu hebben ze het met zijn drieen gedaan, in het eerste bericht was het er 1 die het gedaan zou hebben....media :19:

Ja idd media :roll:
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

dagmar88 schreef::ugh: sommige mensen verdienen geen kinderen of honden.
Kinderen EN honden

Gewoon lekker alleen laten low-lifen in hun hok... heeft er niemand last van hun chronische gebrek aan
verantwoordelijkheidsgevoel
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

laeken schreef: De informatie die tegenwoordig rondgaat rondom deze hondenrassen is haast schokkend. Ze zijn zo lief voor mensen, doen mensen nooit wat en ze zijn de grootste kindervrienden. En jij als baas maakt je hond. Ja daaaag! Tegenwoordg zijn pitbullachtige honden vaak/regelmatig gewoon fokproducten van een stelletje aso's die er god weet wat doorheen gooien. Een keer een bordeauxdog, mooi rood en lekker breed. Een keer een ambull, krijg je lekkere forse pitbulls en waaks zullen ze ook nog zijn. Je kan tegenwoordig niet meer zeggen dat mensen die een pitbull-achtige hond hebben een stafford of een echte pit hebben. Dat zijn vaak rommelige kruisingen met een zeer vage achtergrond.
ik vrees dat je gelijk hebt , maar het is toch niet onmogelijk om een goed gefokte pit of staf te kopen , of , voor iemand die echt weet wat hij doet , verantwoord met een kruising om te gaan . Waar er natuurlijk ook genoeg van tussen zitten die wel betrouwbaar te houden zijn .
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Nanna schreef:
gonnie schreef:
Niet eens. Je ziet gauw genoeg wat voor hond het is. Als dat gewoon een gezellige meut van een Stafford is zou ik er geen problemen mee hebben. Zijn het echter honden van een wat louche figuur die in draadkooien gehouden worden dan is wegblijven daar de boodschap.
ik probeer het ook in te schatten op wat ik zie ( aan de hond en ja , vooroordeel , aan de eigenaar . ) Plus dat ik het als ik het vertrouw altijd even een praatje met de eigenaar over z'n hond hou . Als ik ook maar iets hoor wat me niet bevalt , ben ik weg ( waaronder ik ook onbenullige antwoorden op mijn vragen reken . )
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Nanna schreef:
Het is niet bekend waarom de dochters in het huisje opgesloten zaten. Volgens bronnen zouden de kinderen onder toezicht staan.
:denken: Hm. Als je koters onder toezicht staan sluit je ze DUS op in een huis met klapkaken? Juist. Ik zal wel een mongool zijn maar ik zie het verband niet.
Onder toezicht of niet, dat doe je gewoon niet.
Nou, paps zal zijn dochters nu wel kwijt zijn.
denk dat het meer onderstrepend is, kijk eens wat een lutser, dat idee
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

het verhaal blijft maar veranderen. straks waren het ineens chihuahua's. blijkbaar was er dan ook geen getuige die alles vanaf het begin heeft gezien.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”