Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herplaatsers en vraagprijs.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Jokkebrok

Re: Herplaatsers en vraagprijs.

Ongelezen bericht door Jokkebrok »

Ik heb nog nooit een contract gebruikt/getekend bij de aanschaf of overname van een hond. Maar goed, ik verkeer in boomloze kringen van rassen waar maar weinig mensen warm voor lopen.

Persoonlijk zou ik denken, hoe minder je tekent hoe minder officieel gedoe je kunt krijgen. Maar wellicht is in de hondenkwestie het geval van die prinses en haar ex een leuke studie om eens na te lezen. :mrgreen:
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

Cas was als herplaatser 11 jaar geleden ook iets van 350 euro. Maar ik wilde hem graag :)
Mensen geven dat ook uit aan een weekend weg, telefoon, pc, dus waarom het dan te duur vinden voor een hond.
Jokkebrok

Ongelezen bericht door Jokkebrok »

Mensen geven dat ook uit aan een weekend weg, telefoon, pc, dus waarom het dan te duur vinden voor een hond.
Sorry ik moet toch even reageren. Wat is dit voor argument. Ik las het eerder ook al (iets met telefoons ofzo). Wat heeft het uitgeven van geld aan vakanties of gadgets of kleren-die-volgend-jaar-weer-uit-de-mode-zijn te maken met hoeveel je voor een hond betaalt.

Wordt iedereen langs een meetlat gelegd en als je minimaal 100 euro verstookt per maand dan kun je dus ook best meer dan 2 tientjes aan huisdieren bekostigen. Of als je gemiddeld voor 50 euro nieuwe schoenen koopt per maand dan moet je niet zeuren over DA-kosten van welk bedrag dan ook.

Ik vind dat echt volslagen onzin. Al mijn geld gaat al jaren op aan drank, eten en bloemen. Ik geef niets om mode, nieuwe auto's, electronica gadgets, the latest movies of wat dan ook. Ik kan me niet eens heugen de dag dat ik een nieuw kledingstuk heb gekocht, maar ik weet wel dat ik eergister nog 3 euro betaald heb voor een geinige vingerhoedskruid die mij jarenlang van zaailingenplezier gaat voorzien. Het is maar waar je je geld aan uit wilt geven. En er bestaan echt mensen die huisdieren hebben die niet elke week bij de DA komen of weet ik wat. En er zijn mensen die vinden dat een hond echt geen 500 euro (of meer) hoeft te kosten. En ook die mensen staan niet wekelijks in de krant onder de kop 'dierenbeulen'. Er bestaat werkelijk echt waar een wereld buiten de (harde kern) leden van dit hondenforum. En die wereld wordt echt niet alleen bewoond door freaks of waanzinnigen. Echt niet :wink:
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Ludo: herplaatst via fokker, 11 maand en totaal onhandelbaar hebben we 400 voor betaald (DD)eind 2003 of begin 2004.
Queen: idem via fokker, 3,5 jaar totaal incl verblijf na herplaatsing bij fokker, 4 adressen gehad; was bij hoge uitzondering gratis. (DD)
Wij hebben destijds, 2003, bij deze fokker Q gekocht. Was een grijstijger voor 750 euro.

Maatje kostte niets via MP. 4 jaar, kruising labrador x Am. bulldog. Tjee, hij is nu alweer 6,5!
Ella via stichting: 275 meen ik. Hoogstens. Geschat op 2,5 jaar dus nu bijna 4,5 jaar.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Jokkebrok schreef:
Sorry ik moet toch even reageren. Wat is dit voor argument. Ik las het eerder ook al (iets met telefoons ofzo). Wat heeft het uitgeven van geld aan vakanties of gadgets of kleren-die-volgend-jaar-weer-uit-de-mode-zijn te maken met hoeveel je voor een hond betaalt.

Wordt iedereen langs een meetlat gelegd en als je minimaal 100 euro verstookt per maand dan kun je dus ook best meer dan 2 tientjes aan huisdieren bekostigen. Of als je gemiddeld voor 50 euro nieuwe schoenen koopt per maand dan moet je niet zeuren over DA-kosten van welk bedrag dan ook.

Ik vind dat echt volslagen onzin. Al mijn geld gaat al jaren op aan drank, eten en bloemen. Ik geef niets om mode, nieuwe auto's, electronica gadgets, the latest movies of wat dan ook. Ik kan me niet eens heugen de dag dat ik een nieuw kledingstuk heb gekocht, maar ik weet wel dat ik eergister nog 3 euro betaald heb voor een geinige vingerhoedskruid die mij jarenlang van zaailingenplezier gaat voorzien. Het is maar waar je je geld aan uit wilt geven. En er bestaan echt mensen die huisdieren hebben die niet elke week bij de DA komen of weet ik wat. En er zijn mensen die vinden dat een hond echt geen 500 euro (of meer) hoeft te kosten. En ook die mensen staan niet wekelijks in de krant onder de kop 'dierenbeulen'. Er bestaat werkelijk echt waar een wereld buiten de (harde kern) leden van dit hondenforum. En die wereld wordt echt niet alleen bewoond door freaks of waanzinnigen. Echt niet :wink:
:E: :ok:
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik heb Jamey gratis gekregen toen ze 10 weken oud was. Ik vind een klein bedrag voor een herplaatser geen probleem, maar het hangt voor mij wel van veel factoren af, zoals leeftijd, stamboom, gezondheid, etc.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

De ene herplaatser is de andere niet en het ene hondje is dus ook veel meer waard als het andere hondje. Je kan honden die weg moeten door omstandigheden toch niet op 1 hoop gooien en dan de titel herplaatser eraan geven? Een salukiteef die weg moet door omstandigheden als ze 10 maanden is is echt totaal iets anders dan een oud happerig pinchertje met staar. Voor die saluki betaal ik rustig 1000 euro als ze het waard is en die pincher wil ik gratis omdat ik haar een goed tehuis geef.

Dus herplaatser is niks. De ene herplaatser is gewoon de andere niet. En wederom in deze topic nogmaals, als ik DE hond van mijn leven zie betaal ik ervoor wat ze vragen. Dan heb ik hem tenminste. Anders ga ik concessies doen rondom mijn hond. Dat moet je nooit doen want de hond is er soms nog 13 jaar en dan heb je 13 jaar lang de goedkopere hond genomen omdat je die 300 euro extra niet wenste te betalen.

Ik vind het dus nogal vaag als mensen zeggen, ik zag een fantastische hond langskomen, de hond die ik echt wilde hebben. Maargoed, ze vroegen 400 euro en dat is veeeeel teveel voor een herplaatser dus ik heb de hond van mijn dromen laten schieten voor 400 euro en heb nu een hond van 150 euro maar die is wel 2e keus. Dan spoor je niet als je het mij vraagt. :oohja: :piew:

Voor een staffordje of pitbull zou ik ook niet snel heel veel betalen omdat dat echt rotzooi is tegenwoordig. Die worden zo massaal afgedankt dat ze geen waarde meer hebben. Maar dan geldt wederom, een mooi dier met een goede uitstraling en een aansprekelijk karakter kan zo weer wel 400 euro waard zijn. Immers, anders neemt een ander hem wel mee voor dat geld. Mooie dieren die een goed karakter hebben en die niet bedorven zijn zijn domweg andere herplaatsers dan afgedankte honden die wat ouder zijn en die gedragsproblemen hebben. De ene is niet te vergelijken met de ander.
Afbeelding
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Ben ik helemaal met je eens. Telefoons en dat soort spul interesseert me dus eigenlijk helemaal niets, alles wat ik heb doet het, en daar vind ik het prima mee en kan er jaren mee doen omdat ik er zuinig mee om ga.

We gaan vrijdag afhankelijk hoelaat vriendlief thuis is van zijn werk en anders zaterdag, kijken bij deze kanjer een half jaar oud.

Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Een staff reu van 6 maanden bij een rottie reu (als ik het goed begrijp ?)
Uhhhh succes :F: Tis wel een mooierd, dat wel :I:
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Eens met Jokkebrok.
Het gaat niet om de hoogte van het bedrag, maar de verhoudingen die totaal scheef zijn. Mensen die voor een tweedehands broodfok labrador nog € 400,- vragen.
Overigens ben ik nog nooit een hond tegen gekomen die ik perse moest hebben (omdat we nooit gingen kijken voor er duidelijkheid was wat voor vlees wij in de kuip hadden) Dus heb nooit een leuke hond afgewezen vanwege de hoogte van het bedrag. Ik heb altijd direct/digitaal aangegeven wat wij bieden qua huis en als bazen. Als men dan nog steeds 350 of 400 vraagt, dan liepen zij voor hun hond een leuke nieuwe baas mis.
Cody hebben we uiteindelijk gratis gekregen omdat zij zo blij was dat we hem over wilden nemen. Maar als zij € 100 hadden gevraagd, hadden we dat ook betaald.

@ Devel, het is een knapperd! Hoop dat het wat voor jullie is!
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heb alleen maar herplaatsers (eigenlijk ook altijd gehad). Voor de één was een goed huis het belangrijkst en voor de ander werden bepaalde kosten doorberekend. Op zich heb ik er geen moeite mee wat te betalen mits het (in mijn ogen dan) wel redelijk blijft.
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Wat een prachtige hond Devel!

Ik heb geen idee wat ik voor een pup zou willen betalen.
Misschien heel krom maar voor een poedel of Lagotto zou ik al minder moeite hebben met een hoog bedrag te betalen dan voor een kruising. Gewoon omdat ik weet dat die honden duurder zijn.
Als ik een herplaatser heel graag wil ben ik best bereid er meer voor te betalen, maar 800 euro vind ik echt bizar. Je helpt toch ook iemand uit de brand. Mocht ik ooit Manu moeten herplaatsen zou ik geld toe willen geven als ik maar weet dat hij naar een heel goed baasje gaat.
JBK

Manu schreef:Wat een prachtige hond Devel!

Ik heb geen idee wat ik voor een pup zou willen betalen.
Misschien heel krom maar voor een poedel of Lagotto zou ik al minder moeite hebben met een hoog bedrag te betalen dan voor een kruising. Gewoon omdat ik weet dat die honden duurder zijn.
Als ik een herplaatser heel graag wil ben ik best bereid er meer voor te betalen, maar 800 euro vind ik echt bizar. Je helpt toch ook iemand uit de brand. Mocht ik ooit Manu moeten herplaatsen zou ik geld toe willen geven als ik maar weet dat hij naar een heel goed baasje gaat.

En dat laatste is dus wat bij veel mensen, die ik heb benaderd in mijn zoektocht, ontbreekt. Ze willen gewoon vangen.
Als ik nou een herplaatser Tibetaanse Mastiff zocht, dan snap ik het nog. Maar onze zoektocht ging uit naar de retrievergroep zonder stamboom of kruisingen daarvan...
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Inderdaad. Ik snap ook wel dat als je een hoger bedrag neer zet je veel mensen afschrikt die het "wel leuk" lijkt een hond te hebben.
Je voorkomt toch een impulsieve aankoop wat eerder als er 400 euro bij staat en niet "gratis af te halen".

Maar wat al eerder gezegd werd, het lijkt wel of ze de investering terug willen krijgen.
Wij vragen een symbolisch bedrag van 500 euro, maar dan krijg je er wel een zak voer, bench en zijn speeltjes bij.

Overigens geef ik ook niets om snufjes.
Ik geef mijn geld wel uit aan leuke dingen voor en met de hond.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Iedereen moet maar vragen of geven wat hij wil of kan.
Ieder zijn publiek .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cleva schreef: Ik geef het geld liever uit aan zaken waar de hond iets aan heeft maar iemand die zo nodig zijn hond weg moet doen betaal ik niet voor zijn ellende.
Ik ook hoor.
Maar ja, toen alles al afgesproken was en ik op het laatste moment opeens de pupprijs moest betalen heb ik dat toch maar gedaan, kon het niet over m'n hart verkrijgen hem daar te laten.
:roll: Tot zo ver m'n principes.

De andere honden hebben ergens tussen de €0 en €150 gekost. Zeker als herplaatsen op internet gaat en niet via vrienden/bekenden vind ik het wel verstandig er een redelijke prijs voor te vragen.
dagmar88
Zeer actief

Manu schreef: Wij vragen een symbolisch bedrag van 500 euro, maar dan krijg je er wel een zak voer, bench en zijn speeltjes bij.

:LOL:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Een symbolisch bedrag vragen om impulskopers af te schrikken, prima. Het gaat mij ook niet zozeer om het betalen zélf, maar meer om wat er in mijn ogen achter zit, nl. over de rug van de hond heen nog even lekker te cashen.
Ik heb bijvoorbeeld nog plaats voor een collieteefje erbij en ben al een tijdje rustig om me heen aan het kijken. Heb geen haast maar ook geen echte eisen behalve dat het een teefje moet zijn, geen pup en dat het moet klikken met mijn huidige honden. Leeftijd en uiterlijk is allemaal onbelangrijk voor mij.
Zie ik dus, wat ik al eerder aanhaalde, zo'n MP-advertentie van een 9-jarig teefje, vanwege overlijden baasje te koop gezet. Tegen 300 (of 400) euro. Dan haak ik dus al gelijk af. Ga ook geen contact opnemen of bieden of dergelijke nonsens. Daar heb ik helemaal geen zin in. Onderhandelen over een hond alsof je op de markt staat is niks voor mij.
Misschien is dat bedrag dus om impulskopers af te schrikken maar ze bereiken ermee dat ook serieuze mensen worden afgeschrikt. En da's dan heel jammer voor dat beestje want ik ben verwaand genoeg om te denken dat ik dit diertje nog een heel leuk mandje kan aanbieden.
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

de enige hond waarvoor ik heb betaald (200 euro aan het asiel) is onze onherleidbare kruising teun. de 5 tollers heb ik allemaal gratis gehad en dat voor stamboomhonden :pffff:
ellen
Afbeelding
JBK

lieke schreef:Een symbolisch bedrag vragen om impulskopers af te schrikken, prima. Het gaat mij ook niet zozeer om het betalen zélf, maar meer om wat er in mijn ogen achter zit, nl. over de rug van de hond heen nog even lekker te cashen.
Ik heb bijvoorbeeld nog plaats voor een collieteefje erbij en ben al een tijdje rustig om me heen aan het kijken. Heb geen haast maar ook geen echte eisen behalve dat het een teefje moet zijn, geen pup en dat het moet klikken met mijn huidige honden. Leeftijd en uiterlijk is allemaal onbelangrijk voor mij.
Zie ik dus, wat ik al eerder aanhaalde, zo'n MP-advertentie van een 9-jarig teefje, vanwege overlijden baasje te koop gezet. Tegen 300 (of 400) euro. Dan haak ik dus al gelijk af. Ga ook geen contact opnemen of bieden of dergelijke nonsens. Daar heb ik helemaal geen zin in. Onderhandelen over een hond alsof je op de markt staat is niks voor mij.
Misschien is dat bedrag dus om impulskopers af te schrikken maar ze bereiken ermee dat ook serieuze mensen worden afgeschrikt. En da's dan heel jammer voor dat beestje want ik ben verwaand genoeg om te denken dat ik dit diertje nog een heel leuk mandje kan aanbieden.

Inderdaad, dat symbolische bedrag snap ik ook. Maar mensen die er zoveel voor vragen als bij jouw collie en mijn lab terwijl jij ze een gunst doet, daarvan wil ik de hond niet eens. Ze komen er wel lekker makkelijk vanaf zo. Als ze naar het asiel hadden moeten gaan, moeten ze nog afstandsgeld betalen ook.
Vriend wilde bijvoorbeeld een mops hondje, daar werd makkelijk voor een op leeftijd zijnde hond nog € 600,- voor gevraagd, zonder stamboom en soms zelf overduidelijk niet raszuiver. Dan mogen ze wat mij betreft wel een gouden mand meegeven :piew:
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Bij dat soort advertenties krijg ik altijd het gevoel dat de koper geen voordelige hond wordt gegund. Ja maaaarrrrr wij hebben er ook zoveel voor moeten betalen. Terwijl het toch om de hond zou moeten gaan.
Geeft op mij ook de uitwerking om even verder te kijken.
dagmar88
Zeer actief

lets have fun schreef:Bij dat soort advertenties krijg ik altijd het gevoel dat de koper geen voordelige hond wordt gegund. Ja maaaarrrrr wij hebben er ook zoveel voor moeten betalen. Terwijl het toch om de hond zou moeten gaan.
:oeps: Ik kreeg als argument te horen dat ze hem tenslotte ook een half jaar aan de vreet hadden moeten houden.
Uhm ja, is dat niet de bedoeling dan?
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

dagmar88 schreef:
lets have fun schreef:Bij dat soort advertenties krijg ik altijd het gevoel dat de koper geen voordelige hond wordt gegund. Ja maaaarrrrr wij hebben er ook zoveel voor moeten betalen. Terwijl het toch om de hond zou moeten gaan.
:oeps: Ik kreeg als argument te horen dat ze hem tenslotte ook een half jaar aan de vreet hadden moeten houden.
Uhm ja, is dat niet de bedoeling dan?
Ja precies :LOL: alsof zij die hond de hele tijd voor jou in bewaring hebben genomen. Je moet ze dankbaar zijn :pffff:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Voor Shib heb ik bijna 10 jaar geleden 100 euro betaald via marktplaats. Hij was 9 maanden toen ik hem kreeg. Toen zijn oude baasje hem kwam brengen, wilde ze het geld eigenlijk niet aannemen. Ze was zo blij dat hij naar een goed huisje ging. Ik heb haar toen toch die 100 euro in haar handen gedrukt, want ze had echt geen cent te makken,ze heeft toen zelfs geld van de buurman moeten lenen voor de benzine.

Voor de honden die hier nog gaan komen, is het geheel afhankelijk van de hond. Stichting of asiel betaal ik zonder zeuren of nadenken de prijs die ze vragen. Bij een pup met stamboom idem. Bij een particuliere herplaatser is het geheel afhankelijk van de hond, de leeftijd en het contact met de oude baas. En dan nog, als ik een oudere hond tegenkom waar ik een geweldige klik mee heb, maakt me de vraagprijs niet eens uit. Ik wil die hond dan punt.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Devel

Angelique. schreef:Een staff reu van 6 maanden bij een rottie reu (als ik het goed begrijp ?)
Rottweiler zit bij mijn schoonouders..Die zal hij misschien een aantal x tegen komen, die gaat niet zo goed meer met volwassen reuen.. :engel:
dagmar88
Zeer actief

Devel schreef:
Angelique. schreef:Een staff reu van 6 maanden bij een rottie reu (als ik het goed begrijp ?)
Rottweiler zit bij mijn schoonouders..Die zal hij misschien een aantal x tegen komen, die gaat niet zo goed meer met volwassen reuen.. :engel:
Waarom geen teef?
Devel

dagmar88 schreef:
Devel schreef:
Waarom geen teef?
Waarom als Darko hier zit en Diesel daar?
dagmar88
Zeer actief

Devel schreef: Waarom als Darko hier zit en Diesel daar?

Zodat je nog eens op elkaars hond kunt passen als het nodig is, feestdagen samen met honden kunt vieren, samen wat kunt ondernemen met de honden?
Devel

Prima mogelijkheid om hier te scheiden, dat is het probleem niet.. Maar teven hoeven ook niet altijd goed te gaan met Reuen hoor.. :Q:
dagmar88
Zeer actief

:hmmm: Wat is dat nou weer voor antwoord. Je weet zelf ook wel wat de slagingskansen zijn van zo'n combi.
Maar goed, je zult er maar trek in hebben.
Ook al bedacht hoe hond agressie en scheiden in de praktijk werkt met een baby/jong kind?
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”