Allereerst bedankt voor het compliment, ik probeer inderdaad een lief baasje te zijnZamunda schreef:Ik heb het idee dat je veel doet met je hond en veel voor haar wil doen en dan vooral op een positieve manier. Dat is ook hoe ikzelf graag werk, maar ik kan uit ervaring vertellen dat een goede brul op z'n tijd ook heel goed werkt en soms ook gewoon nodig is. Dus ik denk dat je te lief bent.
EN NU LUISTEREN!!! Zoiets
.
En ik probeer ook zoveel mogelijk te voldoen aan wat zij nodig heeft.
Dat lukt ook niet altijd hoor.
Zijn ook echt wel dagen bij dat ze het een keer moet doen met minder...
Maar zoals ik al zei merk ik dat dan ook aan haar, want dan gaat het energie level ook omhoog en wordt zij onrustig.
Heb ook echt wel momenten dat ik niet zo lief uit de hoek ben gekomen.
Na de zoveelste aanval op een scooter bijvoorbeeld, die ik niet aan zag komen en waarbij ik me de pleuris schrok van haar uithaal en echt net op het nippertje kon voorkomen dat ze in het wiel hing.
Toen heb ik echt wel een schreeuw gegeven, meer zo van "GODVERDOMME DENK ERAAN JIJ".
Ook met fysieke correctie al geprobeerd, een flinke ruk aan de riem.
Of haar in het nekvel grijpen, maar dit was meer omdat ik haar ergens tegen moest houden, en moest vastpakken om schade te voorkomen.
Dat CM gebeuren met een "schopje" doet haar ook niks.
Zodra zij de scooter aan hoort en/of ziet komen, zet ik me schrap en doe mijn best en verlies het kei hard omdat ze keer op keer ernaar uitvalt en er achter aan wilt.
(ook na echt langere periode zeer regelmatig een op een te hebben geoefend met zo'n ding... kennis op scooter en op alle mogelijke manieren benaderd.)