Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Te dik

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Te dik

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

TessaThomas schreef:Ik kan er flink sacherijnig van worden als er iemand achter mijn rug om zegt dat Tessa veel te mager is, maar dat kon ik vroeger ook als ze rechtstreeks tegen mij zeiden dat ik eens wat moest gaan eten zodat ik er misschien gezonder uit zou zien. :devil: Het ligt er nogal aan wie het zegt en hoe ze het zeggen. Niet roddelen en als je iemand amper kent, dan is het toch ook niet aan jou om iets te zeggen? En als je iemand wel goed kent, dan weet je ook meteen hoe je iets moet zeggen.
Zo had iemand via forum ook de fokker van Apple gemaild, dat ze véél te mager was.
Ik kende de persoon niet, en vv. Bizar. :eek:
Niet dat ik er heel lang wakker van heb gelegen, hondje in de groei van 9kg die elke dag 500gr vlees at, wat wil je er nog meer in stoppen
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Apple schreef:
bouvierpoedel schreef:
Apple schreef:Dat zeg ik niet, ik geef alleen aan dat de vergelijking niet klopt tussen een dikke volwassene, en dikke kinderen en honden.
Ik zal het niet zeggen hoor, maar als ik een huisarts of DA zou zijn, ook al zou ik toevallig dik zijn, zou ik iemand daar wel op attenderen en kijken of er een oplossing is. Dan zou ik het niet bijzonder waarderen als iemand het niet wil aannemen omdat ik hypothetisch niet goed voor mezelf zou zorgen. Dat is van een andere orde.
Ja jij zou het rechtstreeks zeggen maar in TS haar bericht ging het over het gelul achter iemand zijn rug om.
Laten we even marion met haar vettie :engel: als voorbeeld nemen omdat ze toch als voorbeeld werd aangehaald.
Geloof dat zij er niet mee zou zitten rechtstreeks aangesproken te worden op een normale manier of met een grap ,maar dat ze wel heel erg boos zou kunnen reageren als het achter haar rug om gebeurt.Dan gaat de lichaamsomvang van de roddelaar in kwestie ook even op de hak. Ook al zou dat buiten het gelul om ook geen ene moer uitmaken wat de roddelaarster weegt.
Oh maar dat zijn dingen die ik allebei niet doe, ik zou Marion er irl ook niet op aanspreken.
Ik heb het natuurlijk hier wel gedaan tijd geleden, misschien niet helemaal netjes, maar ik denk zo maar dat ik daar niet de enige in ben hier.
Ik kan het me ergens ook wel voorstellen dat je zo reageert zoals Sanchis, maar toch is de situatie mijn inziens echt niet te vergelijken. Dat een dikke volwassene hetzelfde is als dikke honden en kinderen
We maken ons er allemaal aan schuldig door soms iets te zeggen wat niet goed valt .Soms dan denk ik ook wel eens mens loop niet te zeiken dat je zo dik bent of mager. Je leeft en maak er een grap over .
Ja dikke kinderen zijn geen dikke honden of andersom maar staan alle 2 onder je zorg. Maar heb liever dat mijn kind niet zo vet werd als mijn hond. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Apple schreef:
TessaThomas schreef:Ik kan er flink sacherijnig van worden als er iemand achter mijn rug om zegt dat Tessa veel te mager is, maar dat kon ik vroeger ook als ze rechtstreeks tegen mij zeiden dat ik eens wat moest gaan eten zodat ik er misschien gezonder uit zou zien. :devil: Het ligt er nogal aan wie het zegt en hoe ze het zeggen. Niet roddelen en als je iemand amper kent, dan is het toch ook niet aan jou om iets te zeggen? En als je iemand wel goed kent, dan weet je ook meteen hoe je iets moet zeggen.
Zo had iemand via forum ook de fokker van Apple gemaild, dat ze véél te mager was.
Niet dat ik er heel lang wakker van heb gelegen, hondje in de groei van 9kg die elke dag 500gr vlees at, wat wil je er nog meer in stoppen
Via dit forum.? :hmmm:
Ach ja daar is internet uitermate geschikt voor blijkt wel om lekker achterbaks fokkers te gaan bellen.. :piew:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Apple schreef:
Sanchis schreef:
kooi schreef: Als ik dus honden of katten zie die echt veel te dik zijn, probeer ik een baasje toch heel voorzichtig te adviseren om wat rustiger aan te doen. dieren kunnen dat immers zelf niet?
Veel honden kunnen dat prima. Die van mij kunnen krijgen wat ze willen hebben en zijn slank en soms te schraal.
Sommige honden kunnen niet doseren, sommige mensen kunnen niet doseren. Het enige verschil is dat de hond zijn eten niet zelf kan regelen en daar dus de eigenaar bij nodig heeft.
Ga je nou ook nog honden met mensen vergelijken? Dat een hond even goed kan doseren als een mens?
Zijn er honden die het kunnen, jawel met de standaard dagelijkse maaltijden misschien, maar dat bewijst natuurlijk niet dat honden net zo weloverwogen kunnen kiezen.
Oh en ik denk ook maar zo dat je niet de hele dag dentastix en rookworst rond hebt slingeren?
Er zijn maar weinig honden die dat soort dingen weigeren.
Voor de goede orde, mijn hond krijgt geen dentasticks of rookworsten. Met 1 kip doet ze 4 dagen. Met een bakje smuldier 2 dagen. En nee, minder ga ik niet geven. Dan maar een jaartje korter leven.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

bouvierpoedel schreef:
Apple schreef:
Ach ja daar is internet uitermate geschikt voor blijkt wel om lekker achterbaks fokkers te gaan bellen.. :piew:
Volgens mij een ander forum.
Ja bizarre actie! :piew:

@marion, niet zo aangesproken voelen hoor , ik reageer op Sanchis die beweerd dat honden zelf wel kunnen bepalen hoeveel ze moeten eten, dat geloof ik dus niet als een dier de hele dag lekkernijen krijgt
bouvierpoedel
Zeer actief

Apple schreef:
bouvierpoedel schreef:
Apple schreef:
Volgens mij een ander forum.
Ja bizarre actie! :piew:

@marion, niet zo aangesproken voelen hoor , ik reageer op Sanchis die beweerd dat honden zelf wel kunnen bepalen hoeveel ze moeten eten, dat geloof ik dus niet als een dier de hele dag lekkernijen krijgt
Ik heb ze gehad die er de rem opzetten en redelijk slank bleven ook al zette je ze een zak voer voor , anderen gehad die door bleven vreten tot de zak leeg was.
Dus ja je hebt honden die een beetje op mensen lijken.
Als ik zo doorga met mijn vreetdrang geloof ik dat ik zelfs de brokken bij mijn hond uit de bak ga jatten. :ugh:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Wie echt gelooft dat honden zelf kunnen bepalen wanneer ze genoeg hebben heeft nog nooit een beagle gehad :mrgreen:
Afbeelding
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

ZO!

En wie van jullie gaat er naar de forum BBQ van Marije (Vosse)????

Over "vleeskeuring" gesproken :idea:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Hilde schreef:Wie echt gelooft dat honden zelf kunnen bepalen wanneer ze genoeg hebben heeft nog nooit een beagle gehad :mrgreen:
Of een Drent of een x- Labrador. Ik heb eigenlijk nog nooit een moeilijke eter gehad.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Hilde schreef:Wie echt gelooft dat honden zelf kunnen bepalen wanneer ze genoeg hebben heeft nog nooit een beagle gehad :mrgreen:
Of een Keeshond,die gewoon een kilo bevroren vlees jat en opvreet :lol1:
Het is mijn enigste hond die te dik is,hij staat op een streng dieet van 80 gram Kvv per dag.Hij beweegt zelfs nog meer als mijn herders en toch blijft hij dik.
Maar hij jat ook vreselijk.Hij is ook erg leuk om te zien en is een vrolijk ventje,dus ik heb een donkerbruin vermoeden dat hij buiten wat hij overal vind om te eten ook achter mijn rug word bijgevoerd.Hoewel iedereen beweerd van niet :hmmm:

Maar ik weet zelf wel dat hij te dik is,dus daar hoef ik zeker van vreemden geen commetaar over te hebben.
Hij is in ieder geval net zo dik als hij leuk is :pffff:
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Asterix »

Te dikke kinderen? : Als ouder(s) verzorger(s), ja aanpakken die hap. (En nee, ik was geen dik kind maar wel fors) Er werd op gelet wat ik at. Kreeg voldoende beweging, was gek op ren-spelletjes en waterpolo.
Ik vind dat een arts, niet in het bijzijn van een kind, daar best wel wat van mag zeggen.
Volgevreten vetcellen gaan namelijk nooit meer weg.
Dat hoort ook bij een 'gezonde' opvoeding.
Nee, was net netjes van mij om Marion nogmaals (1x keer voor mij geloof ik) naar haar te smijten dat ik echt ben geschrokken van de foto van Miep. Helaas niet meer terug te draaien. Marion. is wbt dat nu eenmaal erg gevoelig.
Maar om eigen gewichten erbij te slepen vind ik not done. Vertelde hier laatst al dat ik van 106 kg naar 84 kg gegaan ben. Dit keer middels verstandig eten en veel bewegen.
(Ben zelf ook enorm gevoelig, vandaar mijn wanhoopsdaad om in 'mijn' topic' proberen mijn gelijk te krijgen. Ik ben van alles, behalve een hele slechte hondenbaas)
Er is zoveel naar mij toe gesmeten wat domweg niet waar is. Ik kan daar heel erg slecht tegen.

Goed hier dan maar een uitleg:
kom 's avonds laat terug van mijn paard. Slik dan mijn plaspillen die 6 uur werken. (Kan daarmee niet gaan slapen, eenmaal wakker, blijf ik wakker)
's Ochtends weer vroeg op om met de honden te wandelen. + uiteraard de plas en poeprondjes.
Als het even kan, slaap ik overdag maximaal 2 uur bij.
Ik drink geen druppel alcohol vanwege een ziekte die niet alcohol-gerelateerd is.

Hier moeten jullie het maar mee doen.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Asterix schreef:Te dikke kinderen? : Als ouder(s) verzorger(s), ja aanpakken die hap. (En nee, ik was geen dik kind maar wel fors) Er werd op gelet wat ik at. Kreeg voldoende beweging, was gek op ren-spelletjes en waterpolo.
Ik vind dat een arts, niet in het bijzijn van een kind, daar best wel wat van mag zeggen.
Nee, was net netjes van mij om Marion nogmaals (1x keer voor mij geloof ik) naar haar te smijten dat ik echt ben geschrokken van de foto van Miep. Helaas niet meer terug te draaien. Marion. is wbt dat nu eenmaal erg gevoelig.
Maar om eigen gewichten erbij te slepen vind ik not done. Vertelde hier laatst al dat ik van 106 kg naar 84 kg gegaan ben. Dit keer middels verstandig eten en veel bewegen.
(Ben zelf ook enorm gevoelig, vandaar mijn wanhoopsdaad om in 'mijn' topic' proberen mijn gelijk te krijgen. Ik ben van alles, behalve een hele slechte hondenbaas)
Er is zoveel naar mij toe gesmeten wat domweg niet waar is. Ik kan daar heel erg slecht tegen.

kom 's avonds laat terug van mijn paard. Slik dan mijn plaspillen die 6 uur werken. (Kan daarmee niet gaan slapen, eenmaal wakker, blijf ik wakker)
's Ochtends weer vroeg op om met de honden te wandelen. + uiteraard de plas en poeprondjes.
Ik drink geen druppel alcohol vanwege een ziekte die niet alcohol-gerelateerd is.

Waarom doe je die uitleg niet in je eigen topic? Niet iedereen leest elk topic.

Ik zal niet zo snel iemand aanspreken op het gewicht van wie dan ook. Tenzij ik echt een ongezond patroon zie en ik denk ook wel wat te kunnen zeggen.

Zo is het bij mannen onderling heel normaal om elkaar neer te sabelen met grappen over gewicht. Of via de partner, maar mannen mogen dat blijkbaar zeggen over mannen. Over vrouwen ook, maar dat gaat dan niet zo direct. Meer zoals veel vrouwen dat dan zouden doen.

Ik hou me wel bezig met mijn eigen honden en kat.
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Dee schreef:
Asterix schreef:Te dikke kinderen? : Als ouder(s) verzorger(s), ja aanpakken die hap. (En nee, ik was geen dik kind maar wel fors) Er werd op gelet wat ik at. Kreeg voldoende beweging, was gek op ren-spelletjes en waterpolo.

Waarom doe je die uitleg niet in je eigen topic? Niet iedereen leest elk topic.

Ik zal niet zo snel iemand aanspreken op het gewicht van wie dan ook. Tenzij ik echt een ongezond patroon zie en ik denk ook wel wat te kunnen zeggen.

Zo is het bij mannen onderling heel normaal om elkaar neer te sabelen met grappen over gewicht. Of via de partner, maar mannen mogen dat blijkbaar zeggen over mannen. Over vrouwen ook, maar dat gaat dan niet zo direct. Meer zoals veel vrouwen dat dan zouden doen.

Ik hou me wel bezig met mijn eigen honden en kat.
Ik post het hier omdat het naar mijn eigen topic verwijst. Daar wil ik niet zeuren/mekkeren.
Ow, mannen onder elkaar zijn idd eerlijk naar elkaar: "Goh, vent, wat ben jij dik geworden zeg!" Over andermans vrouw heb ik nooit wat gehoord, wellicht omdat ik er 1 ben :wink:
Vrouwen onderling: " Tjee, heb je Truus gezien?! Die is dik geworden joh!" :eek:
Als je fors bent afgevallen krijg je als vrouw, van vrouw(en) te horen:"Wow, jij ziet er goed uit, en behoorlijk afgevallen. Goed hoor :ok:"
Echter vind ik het wel uitzonderlijk dat b.v. mijn gewicht ergens bijgesleept wordt :F:
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Of een retriever :mrgreen: Jezus, wat een vreetzak is dat. Is wel eens gebeurt dat ik haar 's ochtends haar dagportie kvv gaf en vriend haar een paar uur later door miscommunicatie nogmaals de dagportie gaf en die vrat ze ook op :80: Had ze dus binnen een paar uur tijd 2 keer haar dagelijkse hoeveelheid kvv gehad :schrik: Altijd zo gericht op eten en niks laten staan, ze lijkt op mij :mrgreen: Kan me best voorstellen dat zoveel mensen het lastig vinden om hun retriever op gewicht te houden.

De poedel daarentegen is niet dik te krijgen. Dat kan soms een zorg zijn en soms is het handig want ik hoef hem nooit te rantsoeneren.
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

En wie denkt dat mensen zelf kunnen bepalen wat ze kunnen eten, moet eens naar een forum meeting.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Sanchis schreef:
En wie denkt dat mensen zelf kunnen bepalen wat ze kunnen eten, moet eens naar een forum meeting.
:U:
Waarom ben je zo om je heen aan het trappen?
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Sanchis schreef:
Ik begrijp niks van je hele verhaal om eerlijk te zijn.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Asterix schreef:Er is zoveel naar mij toe gesmeten wat domweg niet waar is. Ik kan daar heel erg slecht tegen.
Ja rot is dat toch als mensen op een forum zeggen dat je liegt of je niet geloven, zeker als je dan ook nogeens zo gevoelig bent als jij. :ugh:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik krijg ook weleens opmerkingen over Vlo of het bv wel goed gaat met hem want hij is zo mager :zweep: Of de vraag of hij een slechte eter is.
Hij is hier een pond aangekomen weeg vijf kilo en meer krijg ik er niet aan. Hij vreet als een bootwerker en ik zit er niet mee maar andere des te meer.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Pepie schreef:Ik krijg ook weleens opmerkingen over Vlo of het bv wel goed gaat met hem want hij is zo mager :zweep: Of de vraag of hij een slechte eter is.
Hij is hier een pond aangekomen weeg vijf kilo en meer krijg ik er niet aan. Hij vreet als een bootwerker en ik zit er niet mee maar andere des te meer.
Hier ook, Jarah is op het moment ook erg mager, ze krijgt het meest van al te eten, zij is altijd mager na haar loopsheid tegen de tijd dat ze weer gewoon is komt de volgende loopsheid, en ze lijkt nu nog magerder omdat ze heel erg strak in haar velletje zit na haar operatie.

Mijn hondentrainster zegt het echt elke dag dat Jarah wel erg mager is, maar de dierenarts zei dat als de heupbotjes nog niet uitsteken het wel mee valt.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Sanchis schreef:
Wat een zeiksnor ben jij zeg :mrgreen:

Maar goed. Mijn honden staan redelijk schraal (en ze zitten niet de hele dag in de bench :80: ) en ik zelf ook.
Mag ik dan wel eten wat ik wil op de HF BBQ?
Ja, ik denk, ik vraag het even want je hebt er vast een mening over :lol1: :F:
En meneer Miranda dan, die te zwaar is, moet die het bij een salade houden?
Da'k ut effe weet, zeg maar :cool2:

Overigens krijg ik regelmatig te horen dat mijn honden te mager zijn.
Ook al zo traumatisch :jank: Ik voer ze niet genoeg.
Wat een slechte baas ben ik :jank:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
bouvierpoedel
Zeer actief

Miranda schreef:
Sanchis schreef:
Wat een zeiksnor ben jij zeg :mrgreen:

Maar goed. Mijn honden staan redelijk schraal (en ze zitten niet de hele dag in de bench :80: ) en ik zelf ook.
Mag ik dan wel eten wat ik wil op de HF BBQ?
Ja, ik denk, ik vraag het even want je hebt er vast een mening over :lol1: :F:
En meneer Miranda dan, die te zwaar is, moet die het bij een salade houden?
Da'k ut effe weet, zeg maar :cool2:

Overigens krijg ik regelmatig te horen dat mijn honden te mager zijn.
Ook al zo traumatisch :jank: Ik voer ze niet genoeg.
Wat een slechte baas ben ik :jank:
Ik geloof dat je aar verkeerd leest.
Eigenlijk zegt ze dat mensen die dik zijn er ook niet veel aan kunnen doen.
Hilde
Zeer actief

Sanchis schreef:
Wat scherp. Ha-ha! :19:
Ik ben serieus hoor, beagles kunnen dat niet. En uit de reacties blijkt dat veel meer honden dat niet kunnen. En nee, sommige mensen zijn daar ook niet goed in.

Trouwens, naar hoeveel forumgelegenheden ben je al geweest dat je dat zo goed weet? :D
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Voor de castratie kon ik Gol voeren wat ik wilde, ze had geen grammetje vet. Inmiddels moet ik wel beter uitkijken en heeft ze veel minder nodig om op gewicht te blijven.
Ik ben aan de anticonceptie dus ook zo ongeveer gecastreerd en ik heb ook moeite om slank te blijven :engel:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

bouvierpoedel schreef:Eigenlijk zegt ze dat mensen die dik zijn er ook niet veel aan kunnen doen.
Nou-ou...misschien gaat dat héél af en toe op. Bij mensen die bijvoorbeeld langdurig prednison of antidepressiva gebruiken. Maar in het algemeen geldt dat je zelf bepaald wat je in je mond stopt en of je daarom wel of niet aankomt. Dat weet jij best, vreetzak ;)
En meneer Miranda weet dat ook best. Die heeft alleen geen zin om er iets aan te doen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Gollum schreef:Voor de castratie kon ik Gol voeren wat ik wilde, ze had geen grammetje vet. Inmiddels moet ik wel beter uitkijken en heeft ze veel minder nodig om op gewicht te blijven.
Ik ben aan de anticonceptie dus ook zo ongeveer gecastreerd en ik heb ook moeite om slank te blijven :engel:
Ow, cool! Dan heb ik ook een excuus :wink:
Behalve dat ik Truus exact hetzelfde voer en ze nog steeds niet aankomt.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

JBK schreef:
Gollum schreef:Voor de castratie kon ik Gol voeren wat ik wilde, ze had geen grammetje vet. Inmiddels moet ik wel beter uitkijken en heeft ze veel minder nodig om op gewicht te blijven.
Ow, cool! Dan heb ik ook een excuus :wink:
Behalve dat ik Truus exact hetzelfde voer en ze nog steeds niet aankomt.
Is Truus gecastreerd? Gol begon pas ongeveer een jaar na de castratie aan te komen, daar verkeek ik me wat op.
bouvierpoedel
Zeer actief

Miranda schreef:
bouvierpoedel schreef:Eigenlijk zegt ze dat mensen die dik zijn er ook niet veel aan kunnen doen.
Nou-ou...misschien gaat dat héél af en toe op. Bij mensen die bijvoorbeeld langdurig prednison of antidepressiva gebruiken. Maar in het algemeen geldt dat je zelf bepaald wat je in je mond stopt en of je daarom wel of niet aankomt. Dat weet jij best, vreetzak ;)
En meneer Miranda weet dat ook best. Die heeft alleen geen zin om er iets aan te doen.
Ja klopt maar er zijn ook mensen die verslaafd zijn aan vreten en het zelf niet in de gaten hebben omdat er andere problemen meespelen en er moeite mee hebben om die verslaving te stoppen.Eigenlijk het tegenovergesteld is anorexia.En er zijn mensen die vreten gewoon lekker vinden :mann: ben gewoon blij geen gratenpakhuis meer te zijn alhoewel dik zijn ook niet leuk is. Uiteindelijk maakt het ook geen flikker uit want het is je eigen lichaam en niet alleen uiterlijk is wat telt.
bouvierpoedel
Zeer actief

Hilde schreef:
Sanchis schreef:
Wat scherp. Ha-ha! :19:
Ik ben serieus hoor, beagles kunnen dat niet. En uit de reacties blijkt dat veel meer honden dat niet kunnen. En nee, sommige mensen zijn daar ook niet goed in.

Trouwens, naar hoeveel forumgelegenheden ben je al geweest dat je dat zo goed weet? :D
Komen hier ook foto's voorbij van forumleden en meetingen en wandelingen.Ik hoef ook niet alleen naar de Mac te rijden om daar dikke mensen te zien. :19:
Hilde
Zeer actief

Absoluut BP, maar ik vind het altijd zo makkelijk om over andermans omvang te beginnen. Voor hetzelfde geld is iemand bezig met afvallen en/of perfect tevreden met zijn of haar lijf; wie is dan een anonieme forummer om daar over te oordelen? Wat is er leuk aan 'hee, die is dik' of 'die weet zijn/haar grens niet'? Ik probeer het me voor te stellen maar ik kom er niet uit :D
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Discussieforum”