Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Te dik

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Te dik

Ongelezen bericht door Sanchis »

Honden. Dan heeft iedereen er direct ern mening over. Bij een forum lid moet het steeds ook gaan over haar te dikke miep.
Ik zat dit weekend bij de kc en mevrouw A had het over te dikke hond van mevrouw B. Een heel relaas over toevoegingen in voer, beweging, leefgewoonten, tussendoortjes etc. Maar daar ging het mij niet om. Wat me stoorde was de toon waarop. Belerend en beschuldigend. Ik moest gelijk weer ff aan dit forum denken.

Dus ik zei, Zeg jij stuk katenspek die je me daar over de bar heen blubbert. Moet jij eens horen, als jij zoveel verstand hebt van natuurlijke voeding en beweging, dan vraag ik me af hoeveel onbespoten worteltjes jij knaagt om je erbarmelijke staat van zijn te behouden, ondanks dat je blijkbaar dagelijks die massa de voorgeschreven half-uur-per-dag in het zweet werkt.
Of is dat ook allemaal gekomen na jou castratie jij sexloos stuk zwoerd? Wat ben je trouwens aan het drinken, tomatensapje?

Al met al kan ik dat belerende taalgebruik, de betweterij en het fanatisme daarin echt slecht verdragen van iemand met (morbide) obesitas.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: Te dik

Ongelezen bericht door Gollum »

Heb je dat echt gezegd? Wat deed ze toen? :mrgreen:
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Ik betwijfel of je dat werkelijk gezegt hebt maar mocht dat het geval zijn dan zal mevrouw wel verontwaardigd hebben lopen snuiven :mrgreen:
Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

Klinkt gezellig
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Wat ontzettend onbeschoft om zo te reageren. Dat had je ook wel anders kunnen brengen.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ach, als mijn honden te dik zijn mogen ze me er best op wijzen hoor.

Tama krijgt ook geen tussendoortjes meer, tenminste ze krijgt nu komkommer tussendoor.
Ik vond haar zelf te dik.
Mijn hondentrainster vind haar niet te dik, maar ik merk aan Tama dat ze het nu weer meer naar haar zin heeft en beter loopt nu ze wat afgevallen is.
Jarah en Nikkie zijn gratenpakhuizen, die vind zij dus te mager maar de dierenarts vindt hun prachtig.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Sanchis schreef:Wat me stoorde was de toon waarop. Belerend en beschuldigend. Ik moest gelijk weer ff aan dit forum denken.
:mrgreen:
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Sanchis schreef:
Al met al kan ik dat belerende taalgebruik, de betweterij en het fanatisme daarin echt slecht verdragen van iemand met (morbide) obesitas.
Pffff, hoor wie het zegt :LOL: Jouw reactie was natuurlijk totaal niet belerend, betweterig en fanatiek :LOL: Maar hey, je bent niet obese. Dat dan weer wel.
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

:LOL:

Volgens mij snap ik 'm :mrgreen:
irwi
Zeer actief

Ongelezen bericht door irwi »

Je zou ook zo kunnen denken, die mensen zorgen beter voor hun honden dan voor zichzelf.
:wink:
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

En wat gebeurde er toen je wakker werd? :cool2:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Sanchis
Zeer actief

Gollum schreef:Heb je dat echt gezegd?
Ja, heus wel :roos:
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Sanchis
Zeer actief

irwi schreef:Je zou ook zo kunnen denken, die mensen zorgen beter voor hun honden dan voor zichzelf.
Of, die mensen kunnen beter de hand op de honden koekjes trommel houden maar kunnen zich niet beheersen als ze een bord vol in vet gebakken braadworsten voor hun spekneus hebben.

Nou dat snap ik wel.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Gollum schreef:Heb je dat echt gezegd? Wat deed ze toen? :mrgreen:

Ah natuurlijk niet, ik vermoed dat ze anders maar zo een flinke draai om haar oren gehad zou hebben. In ieder geval wel van mij als ze op de manier waarop ze het nu doet overkomen (waar ik dus zoals gezegd geen moer van geloof) haar "mening" zou hebben gegeven :LOL:

Suske schreef:En wat gebeurde er toen je wakker werd? :cool2:
Toen waren haar 2 duimen nat :F:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
irwi
Zeer actief

Ongelezen bericht door irwi »

Sanchis schreef:
irwi schreef:Je zou ook zo kunnen denken, die mensen zorgen beter voor hun honden dan voor zichzelf.
Of, die mensen kunnen beter de hand op de honden koekjes trommel houden maar kunnen zich niet beheersen als ze een bord vol in vet gebakken braadworsten voor hun spekneus hebben.

Nou dat snap ik wel.
Ik vraag me af wat jij daar mee te maken hebt of hadden ze het over jouw honden dat die te dik waren.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik weet niet precies of het nou een compliment is dat ik beter voor m'n hond zorg dan voor mezelf, of een belediging. Mocht zoiets ooit tegen mij gezegd worden :mrgreen:
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

uhhh oke :scratch:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Sanchis schreef:Honden. Dan heeft iedereen er direct ern mening over. Bij een forum lid moet het steeds ook gaan over haar te dikke miep.
Ik zat dit weekend bij de kc en mevrouw A had het over te dikke hond van mevrouw B. Een heel relaas over toevoegingen in voer, beweging, leefgewoonten, tussendoortjes etc. Maar daar ging het mij niet om. Wat me stoorde was de toon waarop. Belerend en beschuldigend. Ik moest gelijk weer ff aan dit forum denken.

Dus ik zei, Zeg jij stuk katenspek die je me daar over de bar heen blubbert. Moet jij eens horen, als jij zoveel verstand hebt van natuurlijke voeding en beweging, dan vraag ik me af hoeveel onbespoten worteltjes jij knaagt om je erbarmelijke staat van zijn te behouden, ondanks dat je blijkbaar dagelijks die massa de voorgeschreven half-uur-per-dag in het zweet werkt.
Of is dat ook allemaal gekomen na jou castratie jij sexloos stuk zwoerd? Wat ben je trouwens aan het drinken, tomatensapje?

:mann: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Zoiets heb ik vroeger tegen 1 van mijn stagiaires gezegd die liep te zeiken zeiken zeiken en zeiken :blah: over de fokker van haar hond , was niets goeds aan die fokker en hond.
Heb toen gezegt dat ze even naar haar zelf ,haar man en eigen fokproduktjes moest kijken. :oeps:
.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik geloof dat het hier sarcasme betreft. Of ironie. Of iets in die trant.
Ze zegt toch dat ze een vergelijking met het forum maakt. Mensen die oh zo goed weten hoe een ander het moet doen en die "eigen" manier bekritiseren terwijl ze zelf ook niet geheel perfect zijn. Dat je zit te zaniken over iemand waarvan de hond te dik is terwijl je eigen billen om je stoel heen vouwen en elkaar kunnen raken :mrgreen:

Zo vatte ik het op.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

bouvierpoedel schreef:Heb toen gezegt dat ze even naar haar zelf ,haar man en eigen fokproduktjes moest kijken. :oeps:
.
ja duh, dat is iets geheel anders dan dat duimzuig verhaal van TS :LOL:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Suske
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:

Ah natuurlijk niet, ik vermoed dat ze anders maar zo een flinke draai om haar oren gehad zou hebben. In ieder geval wel van mij als ze op de manier waarop ze het nu doet overkomen (waar ik dus zoals gezegd geen moer van geloof) haar "mening" zou hebben gegeven :LOL:

Oh, dat is de nette versie.
Die kende ik niet :LOL:

Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Suske schreef:
smoekie schreef:

De natte bedoel je. :engel:
Sanchis
Zeer actief

Heb toen gezegt dat ze even naar haar zelf ,haar man en eigen fokproduktjes moest kijken. :oeps:
.
Genieten :LOL: vooral de woordkeuze fokproduktjes zal vast in goede aarde zijn gevallen.
Suske
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef:
Suske schreef:
smoekie schreef:

De natte bedoel je. :engel:
Dit is de natte en de nette :engel:

Afbeelding
Sanchis
Zeer actief

Manu schreef:Ik geloof dat het hier sarcasme betreft. Of ironie. Of iets in die trant.
Het gesprek ging iets anders idd. Ik heb het taalgebruik een beetje vertaald tot iets waarvan ik dacht dat het goed zou aansluiten in de lijn van dit forum.
Want we praten toch allemaal veel in superlatieven hier?
bouvierpoedel
Zeer actief

smoekie schreef:
bouvierpoedel schreef:Heb toen gezegt dat ze even naar haar zelf ,haar man en eigen fokproduktjes moest kijken. :oeps:
.
ja duh, dat is iets geheel anders dan dat duimzuig verhaal van TS :LOL:
Kan beide even beledigend zijn. :oeps:

Keer bij een gesprek komt er een iemand bijstaan en die legt de hand op de ander d'r schouder . zegt diegeen terwijl ze arrogant opzij kijkt tegen die persoon . Zou je even je varkenspoot van mijn schouder af kunnen halen.
Nou dan kun je mij wegdragen. :LOL: :LOL:
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Whahaha, ik geloof er helemaal niets van dat je het echt hebt gezegd maar ik snap de intentie.
En je hebt nog gelijk ook! Overigens heb ik een hond die behoorlijk wat weg vreet en ondanks dat aan de magere kant blijft.
Erg jammer dat het bij mij niet zo werkt.
bouvierpoedel
Zeer actief

Sanchis schreef:
.
Genieten :LOL: vooral de woordkeuze fokproduktjes zal vast in goede aarde zijn gevallen.
Vond het wel vreemd dat ze geen stage meer kwam lopen. :pffff:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Sanchis schreef:

Nou dat snap ik wel.
Ik stond ooit met een iets te volle teef (vanwege een nest een maand of vijf ervoor) in de ring, en de uiterst charmante Britse keurmeester zei daar (terecht) wat van, ze vond het jammer van het verder zo mooie teefje. Zelf was ze ook wat aan de volle kant overigens en ze besloot haar relaas met "I wish somebody would tell me what to eat..."

:mrgreen:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Hilde schreef:Ik weet niet precies of het nou een compliment is dat ik beter voor m'n hond zorg dan voor mezelf, of een belediging. Mocht zoiets ooit tegen mij gezegd worden :mrgreen:
:mep:

Je bent helemaal niet dik.
Gesloten

Terug naar “Discussieforum”