Mijn moeder had een iets andere weekindeling:lets have fun schreef:bouvierpoedel schreef:Verbazing alom, waar is het schone nette ordelijke nederland gebleven.? Voor alles een dag en tijd. Wij glijden af .
![]()
![]()
Maandag wasdag.
Dinsdag verstellen.
Woensdag strijken.
Donderdag boter karnen.
Vrijdag poetsen.
Zaterdag boodschappen.
Zondag mag ik dan eindelijk uitrusten en dan zou ik de bakken nog gaan afwassen? Dacht het niet
- Maandag: wasdag (ze had pas laat een wasmachine dus stond om 4.00 uur 's maandags op om het water voor de witte was op te zetten)
- Dinsdag: strijken en verstellen (ik heb ongeveer anderhalf miljoen stuks goed gestreken en 80.000 sokken gemaasd

- Woensdag: keuken, toilet en badkamer doen. En werden de kranen en de bel gepoetst. Plus natuurlijk de gaspitten van het fornuis geschuurd.
- Donderdag: bedden verschonen en slaapkamers goede beurt geven (matrassen werden dan geschud en gekeerd)
- Vrijdag: woonkamer en gang, tevens buiten ramen zemen
- Zaterdag: buiten harken, stoepje voor het huis schrobben en boodschappen doen. Plus het eten voorbereiden voor zondag zoals alvast bouillon trekken en de (griesmeel) pudding klaarmaken en in de bijkeuken zetten om af te koelen.
En als wij als kinderen vrijdags thuiskwamen uit school, stonden de stoelen buiten omdat ze in de boenwas werden gezet. En de kleden en traploper werden buiten met de mattenklopper bewerkt (meestal moesten wij kinderen dat doen

Als ik het trouwens zo bekijk, ben ik echt een fluthuisvrouw vergeleken met mijn moeder vroeger.