Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Meisje (9) gebeten door loslopende pitbull.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Meisje (9) gebeten door loslopende pitbull.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

lunaquinty schreef:
Dinos schreef:
iones schreef:
Dinos schreef:
Ik zal hem volgende keer met muilkorf vast liggen :ugh: ik ga van het goede uit van mensen en ze mogen hem best overal aaien, en ik ga er van uit dat er niet geplaagd of getreiterd wordt.
Als ik dat zie gaat het echt niet goed. Ja ik ben dan wel te laat en is het mosterd na de maaltijd, maar dat risico neem ik en wil ik graag blijven doen.
Je bent hopeloos naief.
Jij weet niet wat kinderen met jouw hond kunnen uitspoken! Stel dat hij een keer hapt, ook al is het terecht, denk jij dat een vader of moeder daar begrip voor heeft? Die ziet alleen het feit dat het prinsje of prinsesje gebeten is, en het komt niet in hem of haar op dat dat prinsje of prinsesje die hond aan de oren trok, in de ogen stak of wat dan ook. En denk niet dat ouders op zo´n moment redelijk zijn.
Je moet je hond beschermen, en niet blootstellen aan vreemden.
Ik laat ook mijn achterdeur nog open als ik even weg ga,
waarom doe je de mijne dan altijd op slot? :mrgreen:
Zodat jij niet weg kan lopen. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

lunaquinty schreef:
Dinos schreef:
iones schreef:
Dinos schreef:
Ik zal hem volgende keer met muilkorf vast liggen :ugh: ik ga van het goede uit van mensen en ze mogen hem best overal aaien, en ik ga er van uit dat er niet geplaagd of getreiterd wordt.
Als ik dat zie gaat het echt niet goed. Ja ik ben dan wel te laat en is het mosterd na de maaltijd, maar dat risico neem ik en wil ik graag blijven doen.
Je bent hopeloos naief.
Jij weet niet wat kinderen met jouw hond kunnen uitspoken! Stel dat hij een keer hapt, ook al is het terecht, denk jij dat een vader of moeder daar begrip voor heeft? Die ziet alleen het feit dat het prinsje of prinsesje gebeten is, en het komt niet in hem of haar op dat dat prinsje of prinsesje die hond aan de oren trok, in de ogen stak of wat dan ook. En denk niet dat ouders op zo´n moment redelijk zijn.
Je moet je hond beschermen, en niet blootstellen aan vreemden.
Ik ben bang dat ze je stelen :love:
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

Dinos schreef:
lunaquinty schreef:
Ik ben bang dat ze je stelen :love:[/quote]

als we samen weg zijn? :scratch:
lunaquinty
Zeer actief

Heavy schreef:Ik snap dat vastbinden bij de supermarkt niet :19: dat zou wat mij betreft verboden mogen worden want het is niet meer dan je hond alleen achter laten en dan ook nog vastgebonden zodat hij niet eens kan vluchten als iemand hem pest of per ongeluk op zijn staart of poot staat .

Ben je ook zo makkelijk met Dinos uitbesteden? Breng je hem ook naar wildvreemde mensen toe om een dag op te laten passen?
ja, naar mij, en vreemder kom je ze niet tegen :engel:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Dinos schreef:
labje schreef:
Dinos schreef:
Ja dat zou heel goed kunnen maar dan nog een hond mag nimmer zomaar gaan (ravotten) met vreemde kinderen.
Voor je het weet heb je dus een valse joekel i.p.v een allesvriend
Én vreemde kinderen niet met jouw wachtende hond aan een paaltje. :wink:
Neem het risico niet joh...
Je hebt gelijk maar voor mij zit er wel een verschil in deze twee .
Hond is los er rent achter kind aan , of hond zit vast en wordt geaaid door kind, die daar waarschijnlijk niet alleen boodschappen aan het doen is.

Ik zet mijn honden echt nergens vast, mijn honden kan je niet altijd aaien en zeker niet als ze aan de lijn zitten, alleen Jarah is lief. Maar zelfs voor haar steek ik mijn handen niet in het vuur als ze ergens zonder toezicht vast zou staan, ik neem het risico niet en neem ze nooit mee met boodschappen doen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Dinos

Heavy schreef:Ik snap dat vastbinden bij de supermarkt niet :19: dat zou wat mij betreft verboden mogen worden want het is niet meer dan je hond alleen achter laten en dan ook nog vastgebonden zodat hij niet eens kan vluchten als iemand hem pest of per ongeluk op zijn staart of poot staat .

Ben je ook zo makkelijk met Dinos uitbesteden? Breng je hem ook naar wildvreemde mensen toe om een dag op te laten passen?
Dinos is nooit zonder mij is twee keer bij Karin geweest één keer wegens overlijden familie Turkije en één keer omdat hij in Helmond orthomanuele behandeling kreeg
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dinos schreef:
bouvierpoedel schreef:Ik ga mijn hond geen publiek bezit maken om deze ergens zonder toezicht vast te leggen. Ook al zijn ze heel lief en vriendelijk ,ik weet nooit wat een ander gaat doen.
Ook al zet ik mijn fiets gerust ergens neer en laat mijn achterdeur altijd zonder slot .
En vertrouw ik mensen met mijn honden maar wel graag als ik er zelf bij ben.
Ik denk dat er ook een verschil in locatie zit, in Zeeland dorpje met sociale controle (terwijl ik bijna niemand ken) en in Brabant waar dit zich afspeelde ook dorpje.
Je hebben ook wel gelijk dat weet ik wel ik neem het risico en Dinos is de lul.
tja ik woon ook in een brabants durp met veel sociale controle, maar zou het toch echt niet in mijn kop halen... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
lunaquinty
Zeer actief

Dinos schreef:

Dinos is nooit zonder mij is twee keer bij Karin geweest één keer wegens overlijden familie Turkije en één keer omdat hij in Helmond orthomanuele behandeling kreeg
en nog een keer vorig jaar voor het motorweekend. maar je weet dat ik mijn honden nooit vastbind en achterlaat(het zijn ook geen honden die zich dan op hun gemak zouden voelen). zeker nu met het vuurwerk zou ik uitkijken. je weet nooit wat zo'n idioot doet met een rotje.
Dinos

Heavy schreef:
Dinos schreef:

Dat vermoeden had ik al dat je hem niet zomaar aan iedereen toevertrouwd daarom snap ik dat vastbinden en weglopen niet :wink:
Dinos is gewend en vind het ook echt leuk om met mij mee te gaan, hij is overdag al enige tijd alleen dus als ik er ben mag hij overal mee naar toe.
Kan dit of mag dit niet wat natuurlijk kan ben ik daar ook niet.
Een Ferrari die alleen in je garage staat omdat je bang bent dat er een kras op komt of gejat wordt, komt dus ook niet tot zijn recht, die zou over de autobahn moeten blazen.
Dus zolang Dinos het leuk vind om mee te gaan en zo nu en dan is een aai te krijgen van passant en te laten zien hoe C.C ook kan zijn zie ik niet direct de reden hem thuis te laten.
Onze maatschappij wil naar risicoloze situatie, maar leven we dan nog wel het leven?
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Mee eens en ik zou dan ook niet op m'n gemak winkelen. Izzy heeft een aaibare kop maar raakt overstuur als ik haar in een vreemde omgeving achterlaat (of als ze dénkt dat ik haar achterlaat). Ik weet vrij zeker dat ze niets doet behalve zich klein maken en wég willen, maar ik kan het niet garanderen. Dus wordt ze gewoon niet voor een winkel vastgebonden.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dinos schreef:
Heavy schreef:
Dinos schreef:

Dat vermoeden had ik al dat je hem niet zomaar aan iedereen toevertrouwd daarom snap ik dat vastbinden en weglopen niet :wink:
Dinos is gewend en vind het ook echt leuk om met mij mee te gaan, hij is overdag al enige tijd alleen dus als ik er ben mag hij overal mee naar toe.
Een Ferrari die alleen in je garage staat omdat je bang bent dat er een kras op komt of gejat wordt, komt dus ook niet tot zijn recht, die zou over de autobahn moeten blazen.
Dus zolang Dinos het leuk vind om mee te gaan en zo nu en dan is een aai te krijgen van passant en te laten zien hoe C.C ook kan zijn zie ik niet direct de reden hem thuis te laten.
Onze maatschappij wil naar risicoloze situatie, maar leven we dan nog wel het leven?
tja het is maar hoe je er naar kijkt. Ik vind het doodzielig om honden overal mee naar toe te slepen (voor mijn honden) waar ze openbaar moeten gaan liggen zonder dat ik in de buurt ben, ik zie dat nut er niet van in en ik doe mijn honden er absoluut geen plezier mee... Ik heb liever dat ze lekker rustig kunnen liggen op een plek waar niemand bij/aan ze kan komen (thuis/auto etc.). Ik zie mensen ook vaak honden meenemen in een winkelwagentje en vraag me dan af wie ze er een plezier mee doen, de hond of hun zelf. En ik neig vaak naar dat laatste... Want als ik die platgevouwen oortjes zie tussen al die drukte dan zegt dat mij al vaak genoeg. Daarnaast lopen er meer gekken los dan dat er vast zitten, zo'n gek hoeft niet in de buurt te komen van mijn honden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Dinos schreef:
Heavy schreef:
Dinos schreef:

Je kunt ook eerst bootschappen gaan doen. En dan alsnog met je hond samen wandelen ik gok zo maar dat hij dat leuker vind dan vast te zitten voor de ingang van een supermarkt. Dan kun je hem ook zelf die aai over zijn bol geven en als een omstander hem die aai wil geven ben je erbij en kun je ingrijpen waar nodig. Die ferrari is niet te vergelijken dat is een ding. Daarbij als die een kras heeft kost je alleen geld. Maar als je hond een kind bijt ben je wel verder van huis en wordt uiteindelijk zowel het kind als de honde de dupe. Het is nergens voor nodig je hond bij de supermarkt te zetten. Ga je bootschappen doen dan doe je dat ga je met de hond wandelen dan ga je geen bootschappen doen tenminste dat zou ik niet doen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Snap het wel een beetje van Dinos. Finn alleen ging ook naar veel plekken mee. Niet als ik om boodschappen ging, maar gericht naar een apotheek via leuke wandelstukken of even pizza bestellen en dan doorlopen voor de wandeling om daarna de pizza mee te nemen deed ik ook wel. Ook met Bluf erbij trouwens. Tot ik ging merken dat de ongeschreven regel "honden met rust te laten als ze op een baas liggen te wachten" voor velen niet meer gold. Als ik moest pinnen liep ik ook naar de automaat met de honden om daarna of daarvoor lekker door het park te gaan.
Maar ook al had ik bij bijvoorbeeld het pinnen de honden strak naast me zitten presteerde een klein kind het om zich toch tussen de muur en mijn honden te wringen. En papa "ze is écht nergens bang voor!" Nu deden de honden niets, maar dat meisje haalde net de schouders van mijn honden, erg fijn vond ik het zelf niet in ieder geval.
Dan word ik best wel eens pissig als er gezegd wordt dat je ten alle tijden verantwoordelijk gehouden wordt voor het gedrag van de hond, want vaak denk ik dan "en de verantwoordelijkheid en normaal denken bij een ander mens dan?". Ogen voor en achter heb je vaak al, juist omdat je niet wilt dat er iets gebeurd. Maar tegenwoordig vind ik dat er heel veel mensen wat doorslaan in bepaalde verantwoordelijkheden neerleggen bij een ander.

Honden achter kinderen aan laten gaan die dan ook nog flinke blauwe plekken veroorzaken vind ik niet kunnen. Passeren van kinderen die ineens uithalen naar je hond, vind ik net zo min kunnen. Een kind dat gaat uitdagen terwijl je als eigenaar zegt de hond met rust te laten en dat toch met handen gaan wapperen vind ik ook dom. Vind ik ook dom van mijn eigen moeder die dat doet, maar dat terzijde :engel:
Dinos

Ben je ook zo makkelijk met Dinos uitbesteden? Breng je hem ook naar wildvreemde mensen toe om een dag op te laten passen?[/quote]

Dinos is nooit zonder mij is twee keer bij Karin geweest één keer wegens overlijden familie Turkije en één keer omdat hij in Helmond orthomanuele behandeling kreeg[/quote]

Dat vermoeden had ik al dat je hem niet zomaar aan iedereen toevertrouwd daarom snap ik dat vastbinden en weglopen niet :wink:[/quote]

Onze maatschappij wil naar risicoloze situatie, maar leven we dan nog wel het leven?[/quote]

tja het is maar hoe je er naar kijkt. Ik vind het doodzielig om honden overal mee naar toe te slepen (voor mijn honden) waar ze openbaar moeten gaan liggen zonder dat ik in de buurt ben, ik zie dat nut er niet van in en ik doe mijn honden er absoluut geen plezier mee... Ik heb liever dat ze lekker rustig kunnen liggen op een plek waar niemand bij/aan ze kan komen (thuis/auto etc.). Ik zie mensen ook vaak honden meenemen in een winkelwagentje en vraag me dan af wie ze er een plezier mee doen, de hond of hun zelf. En ik neig vaak naar dat laatste... Want als ik die platgevouwen oortjes zie tussen al die drukte dan zegt dat mij al vaak genoeg. Daarnaast lopen er meer gekken los dan dat er vast zitten, zo'n gek hoeft niet in de buurt te komen van mijn honden.[/quote]

Ja Luna die dus type angstige hond is met platgevouwen oortjes gaat alleen mee als ik of Karin bij haar blijft, die laten we dus niet alleen , en dan nog doen we haar daar niet echt een plezier mee.
Dinos daartegen gaat gewoon graag mee en boeit hem niet of er winkelwagentje langs hem rijd of dat mensen over hem heen stappen, hij houdt winkel in de gaten en de rest boeit hem niet.
Als Dinos mee terras of café, restaurant ingaat gaat hij liggen en houdt de boel relaxt in de smiezen als ik naar toilet ga en zeg blijf ligt hij bij terugkomst nog netjes op plek. Waarom zou ik hem thuis laten terwijl ik weet dat hij graag bij mij is en mee wilt.
Moet ik hem op vakantie dan ook niet meenemen vreemde omgeving allemaal nieuwe indrukken, als ik hem thuis laat heeft hij daar inderdaad geen last van.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

En toch is het link wat je doet, niet het meenemen maar wel het onbeheerd achterlaten als er wat gebeurt ben je je hond kwijt :19: ook in een dorp :wink:
Madam ging ook wel eens mee, maar die is ook een keer geschopt door een kind :80: ik zag het en was zo buiten maar het kind rende weg, nou heeft Madam daar niets van, maar even mee maar niet meer. :19:
Afbeelding
Dinos

Heavy schreef:Het gaat niet om de indrukken die hij opdoet want als hij daar goed mee om kan gaan dan is er niks aan de hand . Maar op een terras ben je erbij. Er zijn echt serieus kinderen die met hun fietsje per ongeluk expres tegen een hond aan fietsen hoor , ik heb het zelf meegemaakt.

En dan kun je misschien wel 100% zeker weten dat Dinos niks doet maar hij kan er ook iets anders aan over houden lichamelijk.
Daarom zeg ik,ik begrijp jullie echt wel ik neem de risico's en Dinos is de lul.
Maar ik wil b.v graag s'avonds laat door Vondelpark lopen omdat dat korter is naar huis, moet ik dan omlopen omdat er vorige week iemand daar beroofd is? Snap je een beetje wat ik bedoel.
Ik ga er niet van uit dat ik beroofd wordt of dat Dinos getreiterd wordt.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Dinos schreef:
Heavy schreef:Het gaat niet om de indrukken die hij opdoet want als hij daar goed mee om kan gaan dan is er niks aan de hand . Maar op een terras ben je erbij. Er zijn echt serieus kinderen die met hun fietsje per ongeluk expres tegen een hond aan fietsen hoor , ik heb het zelf meegemaakt.

En dan kun je misschien wel 100% zeker weten dat Dinos niks doet maar hij kan er ook iets anders aan over houden lichamelijk.
Daarom zeg ik,ik begrijp jullie echt wel ik neem de risico's en Dinos is de lul.
Maar ik wil b.v graag s'avonds laat door Vondelpark lopen omdat dat korter is naar huis, moet ik dan omlopen omdat er vorige week iemand daar beroofd is? Snap je een beetje wat ik bedoel.
Ik ga er niet van uit dat ik beroofd wordt of dat Dinos getreiterd wordt.
als je toch door het vondelpark loopt en je krijgt een klap op je kop heb je jezelf ermee, als er wat gebeurt met dinos terwijl jij in de winkel bent is je hond de klos.
lijkt me niet helemaal vergelijkbaar aangezien hij zelf die keus niet kan maken.

ik begrijp werkelijk niet dat iemand zo'n risico neemt met een hond :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Dat is toch geen vergelijk? Mensen lezen honden echt slecht hoor. Ik heb wel eens een oma met kleinkind bij een vastgebonden golden retriever weggehaald. Hond lag helemaal gedrukt op de grond, staart over de buik, tongelen en wegkijken, en oma het kind maar aansporen om de hond tegaan aaien. Leek mij een slecht plan.

Edit dus als dinos er een keer geen zin in heeft om benaderd te worden en hij geeft dat aan, zien mensen dat vaak niet eens.
blondie
Zeer actief

Renee1966 schreef:Dat is toch geen vergelijk? Mensen lezen honden echt slecht hoor. Ik heb wel eens een oma met kleinkind bij een vastgebonden golden retriever weggehaald. Hond lag helemaal gedrukt op de grond, staart over de buik, tongelen en wegkijken, en oma het kind maar aansporen om de hond tegaan aaien. Leek mij een slecht plan.

Edit dus als dinos er een keer geen zin in heeft om benaderd te worden en hij geeft dat aan, zien mensen dat vaak niet eens.
En ik word hier dus soms een beetje opstandig van. Zo oud ben ik niet, maar mij is altijd verteld dat ik met mijn tengels van vreemde honden af moest blijven. Hoe vaak er vroeger geen hond lag aan een van de haken bij de AH, de haken die bewust waren neergehangen om de hond even aan vast te leggen.
Bij de slager lagen honden buiten te wachten, bij de bakker etc. als ik mijn honden wel eens af legde en ze dat prima konden kreeg je nog een complimentje. Maar als je dan ziet dat dat blijkbaar niet meer kan in deze tijd omdat er gevonden wordt dat een hond algemeen bezit is, of ten alle tijden alles maar moet accepteren?
Ik ben het ook steeds minder gaan doen. Maar ik baalde er wel van. Heb je ze geleerd braaf te wachten, kunnen ze fijn mee ook op kortere loopjes, dan moet je ineens ze thuis gaan laten omdat de buitenwereld vind dat jouw honden algemeen bezit zijn, en dat ze zeker niet voor zichzelf op mogen komen.
Beetje zwart wit misschien, maar zo ervaar ik het soms wel een beetje.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Dat is nu eenmaal zo, mensen blijven er niet vanaf, willen aaien
blondie
Zeer actief

Renee1966 schreef:Dat is nu eenmaal zo, mensen blijven er niet vanaf, willen aaien
Ja misschien moet eens het principe eigen schuld dikke bult eens gaan gelden. Zo ging het in mijn geval vroeger wel.
Word er gewoon een beetje moe van, je mag dit niet, de hond mag dat niet, dat ras, tsja waarom laat je die dan wachten, dan vraag je erom etc. etc. los op eigen terrein, ja dat mag, maar dan mogen ze niet bijten of waken hoor!
Nee anderen mogen wel zo je hek in, over het hek door de honden lokken, of treiteren, maar reageren mag niet hoor!
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

blondie schreef:
Renee1966 schreef:Dat is nu eenmaal zo, mensen blijven er niet vanaf, willen aaien
Ja misschien moet eens het principe eigen schuld dikke bult eens gaan gelden. Zo ging het in mijn geval vroeger wel.
Word er gewoon een beetje moe van, je mag dit niet, de hond mag dat niet, dat ras, tsja waarom laat je die dan wachten, dan vraag je erom etc. etc. los op eigen terrein, ja dat mag, maar dan mogen ze niet bijten of waken hoor!
Nee anderen mogen wel zo je hek in, over het hek door de honden lokken, of treiteren, maar reageren mag niet hoor!
Adem in en uit :mrgreen:
Niks mag meer en het wordt steeds minder, honden mogen straks helemaal niets meer :neenee: :19:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Dinos schreef:
Deed ik ook altijd met Polleke, die mocht ook overal mee naartoe, vond ze prachtig. Maar ik liet haar veilig in de auto achter. Ik bond haar nergens vast. Ik heb ooit gezien dat een klein jongetje schopte naar mijn hond Bessie, de hond die ik vóór Polleke had. Ik had haar vastgebonden voor een zaak maar ik kon uit het raam kijken en haar zien. Daarom zag ik dit ook gebeuren. Ik stoof woest naar buiten en dreigde naar hem om hem terug te trappen. De moeder die verderop stond te praten met een andere vrouw riep hem toen snel bij zich. Ik neem geen risico´s. Ik bind mijn hond niet ergens vast als ik haar niet zelf in de gaten kan houden.
malinois schreef:Ik zie mensen ook vaak honden meenemen in een winkelwagentje en vraag me dan af wie ze er een plezier mee doen, de hond of hun zelf. En ik neig vaak naar dat laatste... Want als ik die platgevouwen oortjes zie tussen al die drukte dan zegt dat mij al vaak genoeg. Daarnaast lopen er meer gekken los dan dat er vast zitten, zo'n gek hoeft niet in de buurt te komen van mijn honden.
vinden ze prachtig! Niet alle honden misschien maar de meeste honden vinden het prachtig. Honden doen in principe niets liever dan overal bij zijn, met baasje mee, maakt niet uit waarheen.
blondie schreef: Maar ik baalde er wel van. Heb je ze geleerd braaf te wachten, kunnen ze fijn mee ook op kortere loopjes, dan moet je ineens ze thuis gaan laten omdat de buitenwereld vind dat jouw honden algemeen bezit zijn, en dat ze zeker niet voor zichzelf op mogen komen.
Beetje zwart wit misschien, maar zo ervaar ik het soms wel een beetje.
Ik ervaar het ook zo hoor. Maar de wet is anti-hond. De hond is altijd schuldig, zelfs vaak nog als je zijn onschuld bewezen hebt.
blondie schreef:
Nee dat klopt. Mensen zijn niet eerlijk. Ze zijn vals.
billy schreef: Niks mag meer en het wordt steeds minder, honden mogen straks helemaal niets meer :neenee: :19:
KLopt ook. Straks mogen ze nooit meer los, nergens. wel hondenbelasting betalen. Ik heb nu al het gevoel dat honden er eigenlijk niet mogen zijn.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Dinos schreef: Tegenovergestelde Dinos zit vast bij de plus we komen terug staat er jonge moeder met buggy bij Dinos en er wordt geaaid en gevoeld door peuter, ik maak Dinos los en. Moeder zegt kijk eens wat een lieve grote hond en geleid Dinos zijn hoofd naar peuter, die vervolgens een natte lebber krijgt( gezien peuter zijn gezicht weet ik niet of die daar blij mee was) .

Dus of moeder kon Dinos heel goed lezen of ze heeft geluk en totaal niet nagedacht.
Ga maar gewoon van het tweede uit.
Volgens mij is er niemand met ook maar enige minimale kennis van honden die zoiets zou doen bij Dinos, lief of niet.
Deze mevrouw heeft naar alle waarschijnlijkheid geen honden en ook nooit gehad.

Als het wel fout gaat is niet alleen Dinos de klos. :?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Dinos

ranetje schreef:
Dinos schreef: Tegenovergestelde Dinos zit vast bij de plus we komen terug staat er jonge moeder met buggy bij Dinos en er wordt geaaid en gevoeld door peuter, ik maak Dinos los en. Moeder zegt kijk eens wat een lieve grote hond en geleid Dinos zijn hoofd naar peuter, die vervolgens een natte lebber krijgt( gezien peuter zijn gezicht weet ik niet of die daar blij mee was) .

Dus of moeder kon Dinos heel goed lezen of ze heeft geluk en totaal niet nagedacht.
Ga maar gewoon van het tweede uit.
Volgens mij is er niemand met ook maar enige minimale kennis van honden die zoiets zou doen bij Dinos, lief of niet.
Deze mevrouw heeft naar alle waarschijnlijkheid geen honden en ook nooit gehad.

Als het wel fout gaat is niet alleen Dinos de klos. :?
Nee het is heel vreemd, misschien heeft ze gedacht ik laat mijn peuter aan alles wennen, heel goed natuurlijk, en ben zeker geen voorstander van opvoeding ,honden zijn eng vies gevaarlijk, maar te vrij en totaal geen respect of wat je gaat krijgen elke hond is aaibaar knuffelbaar brengt een groot risico mee.
Ik vindt wel dat als je je hond bij winkel zet dit een vriendelijke aaibare hond moet zijn, en ja ik heb het al vaker gezegd op elke hond zit een stop, dus je kan nooit 100% zeker zijn! ik denk dat ik hem niet meer vastzet en dus in extremen gevallen kan vluchten.
Zit ik met één probleem en dat is als er loopse teef langskomt, in andere gevallen zal hij blijven maar met loopse teef ben ik daar niet van overtuigd.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Laat hem gewoon thuis als je bootschappen doet en ga daarna uitgebreid wandelen. Hoe moeilijk kan het zijn?

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

toots schreef:Laat hem gewoon thuis als je bootschappen doet en ga daarna uitgebreid wandelen. Hoe moeilijk kan het zijn?
dat dus :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Dinos

Niet moeilijk net zo min als het niet moeilijk is je kinderen op te voeden en ze te vertellen dat dierenmishandeling ,pesten zowel dieren als leeftijdgenoten not done is.
Wij moeten ons dus aanpassen aan mensen die lak aan regels hebben? Nee dank je ik pin graag om 02.00 uur als ik dat wil en verdom het me aan te passen aan mensen die zelf maatschappelijk fout zitten.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Dinos schreef:Niet moeilijk net zo min als het niet moeilijk is je kinderen op te voeden en ze te vertellen dat dierenmishandeling ,pesten zowel dieren als leeftijdgenoten not done is.
Wij moeten ons dus aanpassen aan mensen die lak aan regels hebben? Nee dank je ik pin graag om 02.00 uur als ik dat wil en verdom het me aan te passen aan mensen die zelf maatschappelijk fout zitten.

Jij bepaald niet wat de regels zijn. Kinderen zijn nou eenmaal onberekenbaar.
Daarnaast ben je gewoon strond eigenwijs jij brengt nog liever een kind en je hond in gevaar dan dat je je een beetje aanpast.

Los van het feit dat Dinos het heus niet leuk vind om in zijn uppie voor de supermarkt te zitten hij vind het vast leuk om mee te gaan maar hij zou liever hebben dat je hem mee neemt naar het park.

iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Tsja, belachelijk dat je je baby niet effe bij de ingang alleen kunt laten. Dat andere mensen hun tengels niet thuis kunnen houden en je baby misschien mee nemen........

Ik heb geen kinderen, maar als ik kinderen had gehad, dan liet ik mijn kind óók niet uit het oog, overgeleverd aan vreemde mensen. Het grootste deel van de mensen is te vertrouwen maar je hoeft maar één x de verkeerde te treffen.

Ze kunnen niet voor zichzelf op komen he. Je dieren niet, en je kinderen ook niet. Dus moet je ze beschermen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”