Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Canicross met Juma
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: Canicross met Juma
Vandaag het tuig en de heupgordel uitgeprobeerd. Wat een verademing met lopen. Nu Rowan nog alleen leren dat hij echt wel iets mag trekken. Mannetje is gewoon te braaf, die loopt netjes voor of naast mij en is dan helemaal happy dat hij mee mag.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
- Zeer actief
Dat pijnlijker klinkt toch niet echt goed. Zou er toch even iemand naar laten kijken, dan weet je in ieder geval wat het is.M@rleen schreef:Met dit in mijn achterhoofd en het feit dat ik sinds maandag geen last meer had met traplopen, heb ik vandaag de 1e les nogmaals gedaan.Cleva schreef:Nee, dat zou ik ook niet doen. Maar ik zou wel een datum prikken om weer te beginnen.M@rleen schreef:Loop nu steeds met pijn en me te verbijten, dus das ook niet goed op de lange duur.
Misschien zelfs niet helemaal stoppen? Kan dat?
Conclusie; ik wacht ff tot vriendin hersteld is van de longontsteking![]()
Jemig, vanaf de 1e stap hardlopen was het weer terug en pijnlijker dan daarvoor...
Niet zeuren, rondje afgemaakt want wie A zegt moet ook B zeggen, maar ik vond mezelf niet zo leuk vanmorgen
@Lothian; geen idee, maar mijn wandeltempo is normaal ook al hoog geloof iken nu helpt Juma ook nog soort van, dus dan wil het wel

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Ja, toch maar die fysioSita schreef:Dat pijnlijker klinkt toch niet echt goed. Zou er toch even iemand naar laten kijken, dan weet je in ieder geval wat het is.M@rleen schreef:Met dit in mijn achterhoofd en het feit dat ik sinds maandag geen last meer had met traplopen, heb ik vandaag de 1e les nogmaals gedaan.Cleva schreef:Nee, dat zou ik ook niet doen. Maar ik zou wel een datum prikken om weer te beginnen.M@rleen schreef:Loop nu steeds met pijn en me te verbijten, dus das ook niet goed op de lange duur.
Misschien zelfs niet helemaal stoppen? Kan dat?
Conclusie; ik wacht ff tot vriendin hersteld is van de longontsteking![]()
Jemig, vanaf de 1e stap hardlopen was het weer terug en pijnlijker dan daarvoor...
Niet zeuren, rondje afgemaakt want wie A zegt moet ook B zeggen, maar ik vond mezelf niet zo leuk vanmorgen
@Lothian; geen idee, maar mijn wandeltempo is normaal ook al hoog geloof iken nu helpt Juma ook nog soort van, dus dan wil het wel

Loopt prettig hèSita schreef:Vandaag het tuig en de heupgordel uitgeprobeerd. Wat een verademing met lopen. Nu Rowan nog alleen leren dat hij echt wel iets mag trekken. Mannetje is gewoon te braaf, die loopt netjes voor of naast mij en is dan helemaal happy dat hij mee mag.

-
- Zeer actief
Deze riem is 2 meter met een stukje elastisch er tussen. Ik vind het niet fijn om iets in mijn handen te hebben met het hardlopen, dus vandaar de heupgordel. Deze blijft ook goed zitten als je hond naast loopt, trekt niet de hele heupgordel scheef.
Iets trekken zou ik wel fijn vinden, dan blijft de riem mooi op spanning en scheelt toch wat in loopsnelheid. Hoeft van mij niet met volle kracht in het tuig te gaan hangen, dat lijkt mij dan weer niet lekker lopen. Rowan weet precies waar hij zich moet bevinden om niet in de weg te lopen. Heb hem per ongeluk een keer schopje gegeven toen hij voor mijn voeten liep en ik bijna onderuit ging, dat heeft hij goed onthouden
Iets trekken zou ik wel fijn vinden, dan blijft de riem mooi op spanning en scheelt toch wat in loopsnelheid. Hoeft van mij niet met volle kracht in het tuig te gaan hangen, dat lijkt mij dan weer niet lekker lopen. Rowan weet precies waar hij zich moet bevinden om niet in de weg te lopen. Heb hem per ongeluk een keer schopje gegeven toen hij voor mijn voeten liep en ik bijna onderuit ging, dat heeft hij goed onthouden

- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
@Sita: wat fijn dat het goed gaat! Rowan 'leren' trekken kan je doen door evt. met iemand samen op te lopen (of een bekende hond aan de fiets waar hij graag achteraan wil).
@Marleen: ik zou er echt eerst naar laten kijken want zoveel pijn na toch wel even rust is niet goed... en overbelasting in die regio wat niet goed 'behandeld' wordt kan best heel vervelend uitpakken
Mijn knie hersteld goed maar echt hardlopen ga ik me nog niet aan wagen, hopelijk wel dit weekend
@Marleen: ik zou er echt eerst naar laten kijken want zoveel pijn na toch wel even rust is niet goed... en overbelasting in die regio wat niet goed 'behandeld' wordt kan best heel vervelend uitpakken
Mijn knie hersteld goed maar echt hardlopen ga ik me nog niet aan wagen, hopelijk wel dit weekend
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou vandaag de eerste les gelopen. Ik gebruik het schema van start to run (belgie) van 0-5km en kijk per week of ik verder ga of de week over doe. En heb de looptijden app geïnstalleerd, erg leuk!
Alfy was in ieder geval helemaal blij en liep op weg naar het park waar we lopen te dansen en te stuiteren. Tijdens het lopen werd hij serieuzer maar hij vond het nog lastig om de lijn goed op spanning te houden. Maar hij hield het wel goed vol! Voor mij was het best pittig: knie is voor 90% goed en ben niet helemaal fit (griepachtig iets). Met name de laatste keer 3 minuten lopen viel zwaar maar heb het volbracht!
Nu kijken wanneer we weer kunnen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Alfy was in ieder geval helemaal blij en liep op weg naar het park waar we lopen te dansen en te stuiteren. Tijdens het lopen werd hij serieuzer maar hij vond het nog lastig om de lijn goed op spanning te houden. Maar hij hield het wel goed vol! Voor mij was het best pittig: knie is voor 90% goed en ben niet helemaal fit (griepachtig iets). Met name de laatste keer 3 minuten lopen viel zwaar maar heb het volbracht!
Nu kijken wanneer we weer kunnen

In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja weer begonnen en het voelt achteraf best goed. Moet eerlijk bekennen, vlak na het lopen had ik wel zoiets van "waarom ben ik in vredesnaam gegaan". En als ik nog eerlijker ben had ik niet moeten gaan want ik heb toch een ergere keelontsteking dan dat ik toe wilde geven vanochtend... afijn. Gedane zaken nemen geen keer en heb toch maar mooi ruim een half uur bewogen!
@Cleva: die kleine stapjes werkt goed en wat anders werkt is een keer door een fysiotherapeut laten kijken naar je looptechniek. Dat is bij mij toen uitgebreid gedaan na m'n knie operatie (reconstructie voorste kruisband) waardoor ik nu als ik me er een beetje op concentreer kan lopen met een relatief lage belasting voor m'n knieën. Daarnaast moet ik wel andere oefeningen doen puur voor de spierkracht, maar dat is niet anders...
@Cleva: die kleine stapjes werkt goed en wat anders werkt is een keer door een fysiotherapeut laten kijken naar je looptechniek. Dat is bij mij toen uitgebreid gedaan na m'n knie operatie (reconstructie voorste kruisband) waardoor ik nu als ik me er een beetje op concentreer kan lopen met een relatief lage belasting voor m'n knieën. Daarnaast moet ik wel andere oefeningen doen puur voor de spierkracht, maar dat is niet anders...
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Goed zeg!Eilfy schreef:Nou vandaag de eerste les gelopen. Ik gebruik het schema van start to run (belgie) van 0-5km en kijk per week of ik verder ga of de week over doe. En heb de looptijden app geïnstalleerd, erg leuk!

Herkenbaar, ik zit precies zoCleva schreef:Ik had nooit gedacht dat ik hardlopen leuk zou kunnen vinden.

Ik ben overigens nog niet weer gegaan, moet nog afspraak maken bij de fysio, maar heb even wat anders aan mijn hoofd

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Ik ontdekte van de week een nieuwe route die deels over een 'klompenpad' liep. Dat is zo'n nieuwigheid hier in de buurt waarbij er paadjes langs akkers en zo lopen. Ik ben flink weggezakt in de klei langs het maïsveld maar het was erg leuk om door die uitgestorven velden te gaan. Rondje van vijf kilometer vanuit mijn huis, helemaal perfect.
Helaas mogen honden niet mee op dit klompenpad al snap ik dat vanuit de boer wel. Dus dit is het soort route dat ik kan pakken als de honden er niet zijn, al blijft het veel leuker om met honden te gaan.
Helaas mogen honden niet mee op dit klompenpad al snap ik dat vanuit de boer wel. Dus dit is het soort route dat ik kan pakken als de honden er niet zijn, al blijft het veel leuker om met honden te gaan.
- Lothian
- Zeer actief
Mijn honden wonen drie dagen in de week bij mijn moeder vanwege mijn voltijdsbaan. Ik ga bijna altijd op de dagen dat ze er zijn maar soms komt het zo uit dat ik alleen ga. Dat voelt kaal hoor.
- Lothian
- Zeer actief
Hoe gaat het met iedereen? Ik heb vanavond vier kilometer binnen een half uur gedaan, dat is voor mij een nette snelheid. Niet zo heel lang geleden liep ik nog zo'n 7 kilometer per uur. Zorro en Dalí waren mee en Zorro hield het makkelijk bij maar vond het best warm. Was het ook, ik liep in een t-shirt, maar toch... Ik ben bang dat hij de komende zomer toch wat te oud wordt om mee te gaan
rond Juni zal hij 14 worden.

- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb na zondag verrassend weinig last gehad, ook Alfy was weer redelijk snel fit dus dat is een goed teken! Helaas heeft de keelontsteking wel doorgezet dus die moet nu eerst afzakken voor ik weer kan/mag gaan lopen
Dus hopelijk dit weekend weer en als het heeeeeeeeeel erg snel gaat (maar zo voelt het niet) wil ik donderdag gaan lopen.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Goed bezig!Lothian schreef:Hoe gaat het met iedereen? Ik heb vanavond vier kilometer binnen een half uur gedaan, dat is voor mij een nette snelheid. Niet zo heel lang geleden liep ik nog zo'n 7 kilometer per uur. Zorro en Dalí waren mee en Zorro hield het makkelijk bij maar vond het best warm. Was het ook, ik liep in een t-shirt, maar toch... Ik ben bang dat hij de komende zomer toch wat te oud wordt om mee te gaanrond Juni zal hij 14 worden.
Boomer is pas ruim 9,5 maar hij gaat ook niet meer mee

Hij wil liever niet rennen, maar snuffelen.
-
- Zeer actief
Morgen weer lesje bootrun, is les 7 van de 10 lessen voor de Hilversum City Run. Aan het opbouwen voor de 10km. Dan vrijdag of zondag nog klein rondje lopen met Rowan. Kijken of het beter gaat dan vorige week.

- Lothian
- Zeer actief
Het gedaan hebben is inderdaad al reden genoeg om heel tevreden te zijn. Gek hoe het soms kan wisselen qua loopgemak en snelheid. Een collega van mij (fanatiek sporttype) gaf me ooit de tip om eens in de zoveel tijd een week over te slaan en daarna loop ik inderdaad vaak mijn beste rondjes. Alleen moet ik het dan niet te vaak gaan overslaan onder het mom van 'dat is goed voor me' 
Hein doet dat maar mooi op z'n korte pootjes! Ik mag absoluut niet klagen over Zorro, het is super dat hij nog altijd mee kan en wil. Hij is al twee jaar - vanaf mijn eerste waardeloze hijgpartijen in het bos - het trouwste renmaatje dat een mens zich kan wensen.

Hein doet dat maar mooi op z'n korte pootjes! Ik mag absoluut niet klagen over Zorro, het is super dat hij nog altijd mee kan en wil. Hij is al twee jaar - vanaf mijn eerste waardeloze hijgpartijen in het bos - het trouwste renmaatje dat een mens zich kan wensen.
-
- Zeer actief
Zolang het geen verplichting gaat worden, dan hou je het vol. Ik probeer 2x in de week te lopen, maar soms kom ik niet verder dan 1x. Eerder voelde dat als falen, nu accepteer ik dat en geniet ik van elke training. Heb er nu ook echt plezier in. En de ene keer gaat het ook makkelijker dan de andere keer. Ik heb wat dat betreft geen doel dat ik die 10 km binnen het uur moet lopen. Ik vind het al super als ik het volhou en doe.
Echt respect voor je Cleva! En dat gevoel dat je echt aan het hardlopen ben, dat is echt kicken als je dat voor het eerst voelt. Extra motivatie voor je om door te gaan
Echt respect voor je Cleva! En dat gevoel dat je echt aan het hardlopen ben, dat is echt kicken als je dat voor het eerst voelt. Extra motivatie voor je om door te gaan

Ik zou ook graag meepraten, al is het alleen ter motivatie 
Ik wil strak in bikini komende zomer, ik zoek een sport, ik heb een hond die uit zijn vel klapt van de energie. Dus, ik ben gaan hardlopen met hem.
Ik heb een simpele heupgordel van D&D, daar klik ik beide honden aan. Uma rent naast mij mee en Manu "trekt". Ik moet nog even wat aan onze start doen want dan gaan we zo hard dat ik soms na 5 minuten rennen mijn benen al niet meer voel
Ik kan het nog niet zo goed, ik ben niet gemaakt om te rennen geloof ik. Als ik zo'n 3 km loop blijf ik al 2 uur lang knalrood en oververhit.
Nu ben ik ook pas 1,5 week bezig.
En ik ga gewoon. Ik heb in Frankrijk 5x in de week hardgelopen onder begeleiding van intensief sportende ex. Ik loop tempowisselingen en wandel pas als ik écht écht doodop ben.
Als ik het gevoel heb dat ik niet meer kan rennen doen we een paar jumping jacks en kan ik weer effe.
Maar man, als ik dan thuis kom na een werkdag van 10 uur heb ik echt geen zin. Dan heb ik honger en wil ik op de bank.
En als je het dan tóch doet, dan ben je toch apetrots op jezelf
Ik ben nu op zoek naar een harnas voor Manu. Inmiddels heb ik ook een step aangeschaft, dus eentje waarmee hij die ook kan gaan trekken

Ik wil strak in bikini komende zomer, ik zoek een sport, ik heb een hond die uit zijn vel klapt van de energie. Dus, ik ben gaan hardlopen met hem.
Ik heb een simpele heupgordel van D&D, daar klik ik beide honden aan. Uma rent naast mij mee en Manu "trekt". Ik moet nog even wat aan onze start doen want dan gaan we zo hard dat ik soms na 5 minuten rennen mijn benen al niet meer voel

Ik kan het nog niet zo goed, ik ben niet gemaakt om te rennen geloof ik. Als ik zo'n 3 km loop blijf ik al 2 uur lang knalrood en oververhit.
En ik ga gewoon. Ik heb in Frankrijk 5x in de week hardgelopen onder begeleiding van intensief sportende ex. Ik loop tempowisselingen en wandel pas als ik écht écht doodop ben.
Als ik het gevoel heb dat ik niet meer kan rennen doen we een paar jumping jacks en kan ik weer effe.
Maar man, als ik dan thuis kom na een werkdag van 10 uur heb ik echt geen zin. Dan heb ik honger en wil ik op de bank.

Ik ben nu op zoek naar een harnas voor Manu. Inmiddels heb ik ook een step aangeschaft, dus eentje waarmee hij die ook kan gaan trekken

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Lekker meekletsenManu schreef:Ik zou ook graag meepraten, al is het alleen ter motivatie
Ik heb een simpele heupgordel van D&D, daar klik ik beide honden aan. Uma rent naast mij mee en Manu "trekt". Ik moet nog even wat aan onze start doen want dan gaan we zo hard dat ik soms na 5 minuten rennen mijn benen al niet meer voel![]()

Maarreh.. doorgaan tot je echt niet meer kunt is niet goed lijkt mij?
Ben zelf tevreden over het opbouwprogramma

Step heb ik ook, ook zo'n ding waarmee ik Juma ervoor kan doen ipv ernaast en ze heeft een goed tuig, maar ik weet hier nog geen goede wegen

Vanuit m'n oude huis had ik een leuk rondje met Boomer, hij lekker los en ik steppen. Met Juma gaat dat iets anders verwacht ik

Hier zijn eigenlijk alleen maar verharde wegen en ik woon op een kwartier fietsafstand van een grote plas waar we omheen zouden kunnen steppen 
Doorgaan tot je niet meer kunt in sprinttempo is slecht, maar ik doe ook tempowisselingen. Ik heb alleen na de eerste 2x rennen spierpijn gehad, inmiddels al niet meer.
Ik heb al aardig wat basisconditie gelukkig.
Dat Run with Evy heb ik geprobeerd, een aantal keer, maar ik had niet het idee dat ik mezelf daarmee pushte. Maar wie weet hoor, dat ik het nog eens ga proberen. Zo gaat het ook wel goed eigenlijk.
Ik vind het alleen wel lastig om continue het gevoel te hebben bergafwaarts te lopen. Manu is heel gedreven en trekt best wel. Daardoor corrigeer ik mezelf om rechtop te blijven lopen en voel ik na het rennen mijn buikspieren. Dat is niet zo erg
Maar om een eigen tempo te vinden is wel wat moeilijk. Manu wil vooral hard, hard, hard.

Doorgaan tot je niet meer kunt in sprinttempo is slecht, maar ik doe ook tempowisselingen. Ik heb alleen na de eerste 2x rennen spierpijn gehad, inmiddels al niet meer.
Ik heb al aardig wat basisconditie gelukkig.
Dat Run with Evy heb ik geprobeerd, een aantal keer, maar ik had niet het idee dat ik mezelf daarmee pushte. Maar wie weet hoor, dat ik het nog eens ga proberen. Zo gaat het ook wel goed eigenlijk.
Ik vind het alleen wel lastig om continue het gevoel te hebben bergafwaarts te lopen. Manu is heel gedreven en trekt best wel. Daardoor corrigeer ik mezelf om rechtop te blijven lopen en voel ik na het rennen mijn buikspieren. Dat is niet zo erg

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Leuk Manu, welke heb je aangeschaft? Door Martijn werd ik ook wild enthousiast en ben op zoek gegaan naar een step maar zag door de bomen het bos niet meer.Manu schreef: Ik ben nu op zoek naar een harnas voor Manu. Inmiddels heb ik ook een step aangeschaft, dus eentje waarmee hij die ook kan gaan trekken
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Ik heb een step van marktplaats gehaald, eentje om mee te beginnen. Eigenlijk voor kinderen maar ik ben niet zo groot dus ik pas er ook opWolfsblut schreef:Leuk Manu, welke heb je aangeschaft? Door Martijn werd ik ook wild enthousiast en ben op zoek gegaan naar een step maar zag door de bomen het bos niet meer.Manu schreef: Ik ben nu op zoek naar een harnas voor Manu. Inmiddels heb ik ook een step aangeschaft, dus eentje waarmee hij die ook kan gaan trekken

Uiteindelijk wil ik voor een Kickbike gaan

- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Zometeen les 2 lopen, lekker in korte broek [SMILING FACE WITH SMILING EYES] ben benieuwd, van les 1 weinig last gehad
-
- Zeer actief
Ik wil ook eerst een gebruikte om eens te proberen. Ik kan dan wel heel enthousiast worden over iets, maar vaak betrap ik me erop dat na drie keer gebruikt te hebben het toch niet zo mijn ding is. Vandaar dus. Stond er gister een vrijwel nieuwe op marktplaats, een kickbike. Toevallig net in mijn woonplaats. Die man raadde hem mij af, te gevaarlijk. Dat was ook de reden dat hij hem weg verkocht.
Hier zijn een aantal bossen met zeer lange hellingen. Daar had hij zijn Russische Terriër voor gespannen. Dat beest begon plotseling te galopperen waarbij hij bergaf snelheden bereikte van ver boven de 30 km per uur. Bij oneffenheden zweefde hij af en toe boven de grond. Met veel pijn en moeite kwam hij net voor een afgrond tot stilstand.
Achteraf, toch wel een beetje spijt van. Maar ja, met die snelheden, je zal maar op je bek gaan. Dat zal wel door dat grote voorwiel komen. Ik ben nu uit aan het kijken voor een Yedoo. Die hebben wat kleinere wielen, minder snel dus. Eerst kijken of ik daar met mijn maat 47 op pas.
Hier zijn een aantal bossen met zeer lange hellingen. Daar had hij zijn Russische Terriër voor gespannen. Dat beest begon plotseling te galopperen waarbij hij bergaf snelheden bereikte van ver boven de 30 km per uur. Bij oneffenheden zweefde hij af en toe boven de grond. Met veel pijn en moeite kwam hij net voor een afgrond tot stilstand.
Achteraf, toch wel een beetje spijt van. Maar ja, met die snelheden, je zal maar op je bek gaan. Dat zal wel door dat grote voorwiel komen. Ik ben nu uit aan het kijken voor een Yedoo. Die hebben wat kleinere wielen, minder snel dus. Eerst kijken of ik daar met mijn maat 47 op pas.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb ook een Kickbike, City nog iets.
Juma zal ook best hard gaan met dat ding als ik haar haar gang laat gaan, maar daarvoor hebben ze remmen en commando's uitgevonden
En in geval van nood sta je zo op de grond, heel anders dan met een fiets
Dat de verkoper er niet blij mee is, betekent niet dat jij er niet blij mee kunt zijn Wolfsblut.
Juma zal ook best hard gaan met dat ding als ik haar haar gang laat gaan, maar daarvoor hebben ze remmen en commando's uitgevonden

En in geval van nood sta je zo op de grond, heel anders dan met een fiets

Dat de verkoper er niet blij mee is, betekent niet dat jij er niet blij mee kunt zijn Wolfsblut.
-
- Zeer actief
Ik heb er ook al spijt van want voor 125 euro ging hij weg. En nu is hij verkocht.M@rleen schreef:Ik heb ook een Kickbike, City nog iets.
Juma zal ook best hard gaan met dat ding als ik haar haar gang laat gaan, maar daarvoor hebben ze remmen en commando's uitgevonden![]()
En in geval van nood sta je zo op de grond, heel anders dan met een fiets![]()
Ah dat is wel balen Wolfsblut, dat is echt een koopje namelijk.
Manu gaat ook heel hard als ik hem laat gaan, gelukkig kent hij de commando's maar al te goed.
Ik krijg hem met fietsen gewoon niet meer moe, het rennen vindt hij al iets meer energie kosten maar als hij getrokken heeft merk ik dat hij wel een aantal uur rustiger is en als ik geluk heb zelfs de volgende ochtend
Manu gaat ook heel hard als ik hem laat gaan, gelukkig kent hij de commando's maar al te goed.
Ik krijg hem met fietsen gewoon niet meer moe, het rennen vindt hij al iets meer energie kosten maar als hij getrokken heeft merk ik dat hij wel een aantal uur rustiger is en als ik geluk heb zelfs de volgende ochtend

-
- Zeer actief
Wat zijn dat voor commando's Manu?
Rechts, links, sneller, langzaam en stop?
Hoe leer je ze dat aan?
Hoe leer je ze dat aan?
- kaatjuh89
- Vaste gebruiker
Ik had hier serieus nog nooit van gehoord! haha..
Ik ging ook wel eens hardlopen met de hond, maar dan gewoon los in het bos en dan volgde hij mij gewoon.. Maar dit hou ik in mijn achterhoofd als ik mijn hondje heb... Maar dat gaat nog echt even duren!
Ik ging ook wel eens hardlopen met de hond, maar dan gewoon los in het bos en dan volgde hij mij gewoon.. Maar dit hou ik in mijn achterhoofd als ik mijn hondje heb... Maar dat gaat nog echt even duren!
Whoever said that diamonds are a girl's best friend, never owned a dog.
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou net les 2 gedaan, ging best lekker. Makkelijker als zondag maar ik ben ook een stuk fitter (lees: keelontsteking is zo goed als over) en dat scheelt een hoop. Aan Alfy merkte je wel dat hij gisteren behendigheid gelopen heeft, hij mist dan toch een beetje pit. Stukje conditie? Kijken hoe dat over een tijdje gaat. Pia was ook mee met m'n moeder en die ging wel prima 
Dit weekend even kijken, met zaterdag wedstrijd en zondag naar de dierentuin wordt het wat lastig...

Dit weekend even kijken, met zaterdag wedstrijd en zondag naar de dierentuin wordt het wat lastig...
Ik heb met wandelen iedere keer als we links gingen "go left" gezegd en met rechts "go right".Wolfsblut schreef:Wat zijn dat voor commando's Manu?
Hoe leer je ze dat aan?
Als hij mág trekken zeg ik "go" of "let's go". Mijn ex was Engels dus het meeste wat hij kent is Engelstalig.
Aan de fiets gebruik ik die commando's ook. "Wachten" is stoppen, hetzelfde als tijdens de wandeling en "zachtjes" of "prrrr" is langzamer/draven.
"In het gras" of "doorlopen" kent hij ook. Uma niet, die huppelt er gewoon achteraan.
Ik ben afgelopen week heel lui geweest. Vanavond gaan we weer lopen.
Ik heb nu gekeken naar een X back tuig van Orange Crush, dat lijkt me wel wat.