Zo sportief ben ik niet, maar ik moet wel

Canicrossen is hardlopen, maar dan met hond.
Juma in dit geval, want die loopt voor me uit. Zou ik Boomer meenemen, dan zou hij als anker fungeren ben ik bang

Vrijdagavond eerste poging, samen met een vriendin volg ik een programma van Start to Run geloof ik.
Zij heeft daarvan een appje, die geeft aan wanneer je mag wandelen en wanneer je moet hardlopen. Dat wordt met minuten opgebouwd.
1e avond ging prima, Juma had wat moeite met inhouden, want die gaat liever vol gas

Zondag ben ik 's morgens een rondje gaan fietsen, Boomer los en Juma aan de riem, maar Boomer kon het niet echt bijhouden. We gingen toen niet eens zo heel snel, maar goed; Boomer in het mandje en Juma mocht zo hard als ik kon fietsen, wat dus 25 km/u was. Na kwartier stond ik weer bij de flat, een rondje wat ik lopend met alleen Boomer ruim een uur over gedaan zou hebben.
's Avonds zou ik weer gaan hardlopen, dus eerst rondje met Boomer gelopen, omdat hij niet meegaat. Vreselijk koud was het toen! Had me bijna bedacht, maar ja, loop met een vriendin, dus dan ga je wel.
Daarna met Juma op de fiets naar vriendin toe, warming up dacht ik. Juma dacht daar anders over, die wilde doorgaan voor huskey. We haalden bijna de 26 km/u, maar ik kan dus niet harder fietsen

Daarna voor de 2e keer Canicrossen/hardlopen, zo'n 20 minuten wisselend wandelen en hardlopen om het op te bouwen. Vervolgens cooling down weer gefietst, waarbij ze het er niet mee eens was dat we slechts 20 km/u gingen. Eenmaal thuis nog rondje lopen met Boomer erbij, daarna was ze toch wel tevreden. Gelukkig maar

Dusseh.. als je in de buurt van Zoetermeer een laagvliegende fiets voorbij ziet komen; grote kans dat ik dat ben met Juma de mini-huskey

Overigens, vandaag is Boomer op controle geweest in Zeist, waarbij Juma heeel goed in de gaten moest houden wat er allemaal met hem gebeurde, vond ze. Bij het naspreken zat ze te knikkebollen

Morgen weer canicrossen/hardlopen

Juma heeft een speciaal tuig, loopt aan een heupgordel en ik heb geïnvesteerd in goede hardloopschoenen.
Dusseh.. ik moet wel volhouden