Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond doodgebeten en verscheurd door pitbulls

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

beatje

Re: hond doodgebeten en verscheurd door pitbulls

Ongelezen bericht door beatje »

.
Laatst gewijzigd door beatje op 04 mar 2015 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Nanna schreef:Foto's in een link vind ik hetzelfde als wegkijken van het probleem.
' Het bestaat wel maar ik wil het niet zien'
Dat ben ik absoluut niet met je eens. Met alleen het verhaal en de foto in een link komt het bij mij net zo goed al binnen hoor, ik kijk niet weg van het probleem maar vind het in 1 oogopslag zien van een dergelijk dood en ernstig verminkt hondje gewoon té. Zonder het te zien weet ik al hoe erg het diertje erbij moet hebben gelegen, het stond er duidelijk te lezen.
Dat is heel wat anders dan wegkijken van het probleem in mijn ogen.
Nanna schreef:Ik zou zeggen: kijk maar eens heel heel goed. Want jouw hond kan de volgende zijn die zo op de foto staat. Ook al is het het liefste en minst vechtlustige hondje dat er rondloopt, als zo'n vechthond het in zijn harses haalt is het beestje gewoon dood. En op een verschrikkelijke manier.
Dat is denk ik bij het merendeel van de mensen die de tekst leest ook direct wel duidelijk, bij mij wel in ieder geval. En als ik zo sensatiebelust of nieuwsgierig ben dat ik het beeld erbij nodig heb zonder me aan de hand van de beschrijving een voorstelling te maken, dan klik ik wel even op de link en zie ik het evengoed wel.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Habibi »

Nanna schreef:Foto's in een link vind ik hetzelfde als wegkijken van het probleem.
Ik zou zeggen: kijk maar eens heel heel goed. Want jouw hond kan de volgende zijn die zo op de foto staat. Ook al is het het liefste en minst vechtlustige hondje dat er rondloopt, als zo'n vechthond het in zijn harses haalt is het beestje gewoon dood. En op een verschrikkelijke manier.

Hmm, vaak ben ik het wel met je eens. Nu toch echt niet.

Lees mijn voorgaande posts on dit topic maar. Het niet willen zien van dit soort fotos heeft niets te maken met het ontkennen van het probleem. Sterker nog, integendeel in mijn geval...
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

En bedankt he, hier heb ik weken en weken last van :jank:
Ik ga nu voor het eerst het uitroepding gebruiken....
Habibi
Zeer actief
Perseus (Percy)

Beetje hetzelfde hier Angelique. Ik twijfel ook over dat rode ding.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Habibi schreef:Beste Wolfsblut, soms ben ik het met je eens, soms niet.
Hier zeer beslist niet.

Ik heb die fotos niet nodig om beeld te hebben. Mijn eigen geheugen en fantasie doet voldoende, en dat geldt ongetwijfeld voor meer mensen.
Ik denk dat dit soort fotos niet buitengewoon veel uithalen voor het type baas dat het toch al niet zo veel kan schelen. Het soort dat het wel stoer vindt, zeg maar.

De fotos doen des te meer voor mensen die hier oprecht moeite mee hebben.
Jij heb het dan niet nodig Habibi en nog een aantal mensen niet.
We kunnen echter niet ontkennen dat er een immens grote categorie mensen bestaat waarvan hun wereldbeeld, mede veroorzaakt door hun leesbeperkingen, niet verder reikt dan de Teletubbies, man bijt hond, Utopia en boer zoekt geile vrouw.
Met beelden bereik je ook deze groep.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Habibi schreef:Beetje hetzelfde hier Angelique. Ik twijfel ook over dat rode ding.

Gedaan...

Had alleen verwacht dat ik dan iets zou kunnen invullen...niet dus...

Modjes het hoeft niet weg maar graag de foto in een link zoals dat altijd gedaan word.
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

mercedes2803 schreef:
S@ndr@ schreef:doe die eigenaren maar weg, echt die maken t verschil, maar die zijn dus vaak in gen velden of wegen te bekennen, wat voor mensen zijn dat :19: die hun honden toestaan om zichzelf uit te laten en dit uit te kuren
Ja, dat is leuk roepen hoor..
.En daarmee heb je dan 'pittbull-achtig" minnend Nederland meteen op je hand
Maar dit is natuurlijk gewoon maar iets roepen he ? :Q:

Mensen "wegmaken" gaat een beetje lastig in een democratie en beschaafd land
Mensen opsluiten gaat ook lastig want het moet daarvoor wel een misdrijf zijn he?
En een beest in de wet is een ding dus een levensdelict of misdrijf gaat het noooooit worden
Weet je waarom onder andere?
Als ze beesten in de wet gelijk gaan stellen aan mensen en dus hogere straffen gaan eisen, dan moeten ze dat ook doen
voor die speklap en kiloknallers gehaktballen en hamburgertjes die iedereen voor een euro naar binnen wil schuiven.
Een koe of een hond...beiden een dier
Dat wij dan geraakt wroden door een gesloopte hond komt omdat we honden als huisdieren hebben
Maar een beest is een beest

Mensen weg - opsluiten of wat dan ook gaat gewoon nooit gebeuren...hoe je het wetboek ook aanpast
Dus ja KUT MET P dat de dieren er weer de dupe van zijn maar kom jij eens met een concrete, haalbare oplossing dan :ok:
De spijker op z'n kop.
De ongemakkelijke waarheid, maar wel degelijk onderdeel van het probleem.
En toch zit daar ook meteen de concrete, haalbare oplossing.
Wiel
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Asociale aandachtsgeile relschoppers en bizar vasthoudend.
Zoek de verschillen :mrgreen: :ok:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Nou, ik vind het ook een shockerende foto. En ik hoef het eigenlijk ook niet te zien.
Maar aan de andere kant: dit is wel wat de eigenaar heeft gezien en de dierenarts (of de mensen van de dieren-ambulance bijv.). Misschien dat zo'n foto toch 'zin' heeft. Want het is de harde wekelijkheid: een hond verscheurd door een andere hond (of honden) omdat de eigenaar in kwestie niet weet, niet beseft wat zijn/haar hond een andere hond aan kan doen.
Misschien opent het ogen, misschien zet het mensen tot nadenken, misschien wordt er meer leed door voorkomen. Als dat zo is, dan moet deze foto maar. Hoe akelig 'ie ook is.
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Perseus (Percy)

Toch ook maar even het uitroepteken aangeklikt. Melding dat het bericht al gemeld was, dus ook niets in kunnen vullen.

@Modjes: voor mij geldt ook dat het hele artikel en de hele discussie prima is, evenals de we foto. De 2e ook prima, maar niet rechtstreeks. Die vele malen liever in een link.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind dat de foto's prima zijn. Voel meteen weer heel goed dat ik Bas die meteen dood gaat als ze flink gebeten wordt nog meer weg ga houden bij bepaalde honden.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik zou zeggen: kijk maar eens heel heel goed. Want jouw hond kan de volgende zijn die zo op de foto staat. Ook al is het het liefste en minst vechtlustige hondje dat er rondloopt, als zo'n vechthond het in zijn harses haalt is het beestje gewoon dood. En op een verschrikkelijke manier.
Dacht je dat er nog iemand op dit forum was die dat niet snapt of zo? :denken:

Ik heb de foto niet goed bekeken.
En dat ga ik niet doen ook.
Ik geloof het zo ook wel uit de tekst en ik heb daar voldoende beeld bij..
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
laeken
Zeer actief

Het is ook gewoon een lief oud teefje. Dus het ging duidelijk om een doorgedraaid ongeleid projectiel. Daar had deze eigenaar of hond niks aan kunnen voorkomen. Zonder foto's is het gewoon een hond. Misschien zelf ook een takkelijer. Nu zie ik dat het dus een doodonschuldig beestje was.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

laeken schreef:Het is ook gewoon een lief oud teefje. Dus het ging duidelijk om een doorgedraaid ongeleid projectiel. Daar had deze eigenaar of hond niks aan kunnen voorkomen. Zonder foto's is het gewoon een hond. Misschien zelf ook een takkelijer. Nu zie ik dat het dus een doodonschuldig beestje was.
Misschien wel een takkelijer van 14 jaar?
Kom nou, de leeftijd van het hondje staat er bij.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Ik snap niet na zoveel vragen de foto nog steeds niet in een link staat.

En ik denk dat hier op het hf iedereen wel een voorstelling kan maken hoe het er uit ziet.

Degene die het eigenlijk aangaat --- de eigenaren van deze moordmachines -- zitten echt niet hier op het forum
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Verschrikkelijk! En na het zien van de foto ben ik gewoon misselijk :(
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

laeken schreef:Ik vind dat de foto's prima zijn. Voel meteen weer heel goed dat ik Bas die meteen dood gaat als ze flink gebeten wordt nog meer weg ga houden bij bepaalde honden.
Bij mij had die foto hetzelfde effect. Ik loop al om voor staffords en aanverwante honden, maar het lijkt me wel verstandig om dat nog meer en nog eerder te doen. Ook wanneer gezegd wordt dat het zo'n lieve hond is. Want dat geloof ik best, ik heb er een paar meegemaakt die heel lief en onderdanig waren, tot het moment dat ze het niet meer waren. En de 'verstandige' bazen van klapkaken zijn op 1 hand te tellen. Bovendien kunnen ook verstandige bazen niet voorspellen of hun gezellige pitbull ooit die knop omzet.

Je moet er toch potdomme niet aan denken dat je hond uit gaat laten en dat je hond dan plotseling zo aan zijn eind moet komen. Ik vind het een heel eng idee, en dan heb ik nog niet eens hele kleine hondjes. Maar ik denk dat Toto ook geen kans maakt tegen een pitbull, laat staan Lilo.

Voer maar een torenhoge vechthondbelasting in, verplicht muilkorven en aanlijnen, en per direct een fokverbod en invoerverbod. En mensen die er zo graag een willen want 'het zijn zulke leuke honden': Nee, het zijn geen leuke honden, dat blijkt keer op keer. Het zijn meestal juist de leuke honden die aan stukkies gaan.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

:O:
Mijn broertje woonde daar om de hoek en ik een paar straten verder. Ben blij dat ik niet meer in het centrum woon, er lopen daar inderdaad veel rare figuren met dito honden die je niet tegen wilt komen.

Wat verschrikkelijk voor de hond en baas :cry:
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Gelukkig kan ik heel snel scrollen maar toch nog iets kunnen zien :ugh:

Ik word steeds standvastiger in mijn gevoel om na Akira geen hond meer te nemen. Ik loop bijna overal met samengeknepen billen. En waar ik vroeger nog naïef dacht dat de hond wel sociaal moest zijn omdat deze losliep heb ik dat na de laatste aanval op Kier niet meer.

Gisteravond werd ons lekker slenterrondje weer verstoord door een loslopende Bullmastiff, beest is zo vals als de neten maar loopt gewoon los, de eigenaar heeft niet eens een riem bij zich :piew: Sta ik heel stil achter een auto verscholen en probeer zo stil mogelijk te zijn, hopend dat Kier de hond niet ziet wat dan gaat ze misschien wel piepen en dan worden we alsnog gezien. Ik ga morgen ook gelijk een breadstick bestellen, zonder kan ik hier echt de deur niet meer uit.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Tiny schreef:Gelukkig kan ik heel snel scrollen maar toch nog iets kunnen zien :ugh:

Ik word steeds standvastiger in mijn gevoel om na Akira geen hond meer te nemen. Ik loop bijna overal met samengeknepen billen. En waar ik vroeger nog naïef dacht dat de hond wel sociaal moest zijn omdat deze losliep heb ik dat na de laatste aanval op Kier niet meer.

Gisteravond werd ons lekker slenterrondje weer verstoord door een loslopende Bullmastiff, beest is zo vals als de neten maar loopt gewoon los, de eigenaar heeft niet eens een riem bij zich :piew: Sta ik heel stil achter een auto verscholen en probeer zo stil mogelijk te zijn, hopend dat Kier de hond niet ziet wat dan gaat ze misschien wel piepen en dan worden we alsnog gezien. Ik ga morgen ook gelijk een breadstick bestellen, zonder kan ik hier echt de deur niet meer uit.
Mot je wel de mazzel hebben dat die klapkaak op eten gefocust is. :engel:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Mogen die foto's in een link, nogmaals !!
Ik heb ze echt niet nodig om me er iets bij voor te stellen.
Afbeelding
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Hanneke2 schreef:
Tiny schreef:Gelukkig kan ik heel snel scrollen maar toch nog iets kunnen zien :ugh:

Mot je wel de mazzel hebben dat die klapkaak op eten gefocust is. :engel:
:oeps: :LOL: :LOL:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
laeken
Zeer actief

Ik heb dat ook gehad. Ik heb twee keer van die honden in mijn buurt gehad. Een garage met een enorme bandog. Pitbull x dog oid. En die rende dan los rond terwijl ik Dapper moest uitlaten. Mens, ik scheet soms 10 kleuren omdat Dapper hem zo wilde grijpen en er was nooit iemand bij die hond. Kun je aanlijnen en opletten maar ik vreesde voor zijn leven.

Ook woonde ik met Wuilus in een buurt waar iemand snachts een stafford teef buiten zette. Letterlijk. Dag hond, ga je maar op straat amuseren. Liep er snachts een zwarte schim om je heen. Goddank was die hond doodsbang voor mensen dus liet ze zich wegjagen bij Wuilus. Die was 14 en gewoon een bejaarde oma maar had wel nog praatjes naar die hond.

Ik weet niet waarom maar sommige mensen geven niks om hun hond of omgeving en juist die mensen kiezen dan vaak zulke honden.
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ach gos dat arme hondje, krijg het ook niet van mijn netvlies. Ik kan hier echt niet tegen. :(:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

laeken schreef:Ik ben laatst bijna gebeten door een pitbull in een winkel. Hij kwam op me af en begon te duwen. Ik negeerde hem want hij was los. Omdat hij heel erg hardhandig tegen mij begon te duwen vroeg ik de baas hem vast te doen. Was zo'n xxl geval. Toen beet hij mij ineens in mijn broek. Goddank had ik de geest om niet te trekken of te schreeuwen. De baas trok hem los waarna hij weer wilde bijten. Werkelijk. Ik had pijn aan mijn lichaam van de adrenaline en ik ben helemaal klaar met die beesten en hun baasjes. Spijt me. Wegwezen met honden gefokt om andere dieren en mensen iets aan te doen.

Ah welnee, je bent bijna gebeten door een hond die voor een onnozelaar (algemeen gesproken) voor "pitbull" aangezien wordt. Nu wil ik jou niet als "onnozelaar" bestempelen hoor. Dat verre van zelfs. Maar geloof mij nou. JIj "ziet" geen echte pitbull. Ja, een op een pitbull/staff lijkende hond ja. Dát is wat je ziet. Maakt het niet minder erg. Maar alles constant maar naar "1 ras" pleuren terwijl er van "ras" geen sprake is wordt ik dan persoonlijk wel eens moe van. Zijn écht niet zoveel pitbulls hoor Marc. Althans, geen "echte". Een echte is naar mijn mening een pitbull met een ADBA stamboom. En zolang een hond daar niet van in het bezit is heb je gewoon weer te maken met gerommel in de markt. Maar ja, het lijkt op he. Dus het zal wel weer......

Kan (en durf zelfs) jou wel een op een briefje geven dat 9 van de 10 eigenaren van en pitbull (een echte) daar heel anders mee om gaan dan die debiele kneuzen die met een hond rondlopen die er "op lijken"!

Niks ten nadele van de Jack overigens. Want door welke hond dan ook. Dát blijf verschrikkelijk en hoef ik heel eerlijk gezegd niet zomaar 1-2-3 te zien zonder dat ik daarvoor "kies" :roll:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Wat een afschuwelijk bericht weer...
laeken schreef:Ik heb dat ook gehad. Ik heb twee keer van die honden in mijn buurt gehad. Een garage met een enorme bandog. Pitbull x dog oid. En die rende dan los rond terwijl ik Dapper moest uitlaten. Mens, ik scheet soms 10 kleuren omdat Dapper hem zo wilde grijpen en er was nooit iemand bij die hond. Kun je aanlijnen en opletten maar ik vreesde voor zijn leven.

Ook woonde ik met Wuilus in een buurt waar iemand snachts een stafford teef buiten zette. Letterlijk. Dag hond, ga je maar op straat amuseren. Liep er snachts een zwarte schim om je heen. Goddank was die hond doodsbang voor mensen dus liet ze zich wegjagen bij Wuilus. Die was 14 en gewoon een bejaarde oma maar had wel nog praatjes naar die hond.

Ik weet niet waarom maar sommige mensen geven niks om hun hond of omgeving en juist die mensen kiezen dan vaak zulke honden.
Helaas heb ik blijkbaar nu ook zo'n hond naast me wonen. :ugh:
Ik heb mijn appartement in Nederland verhuurd aan een dame met een oud hondje van 13, een rustige cocker spaniel-mix. Dat hondje is twee weken geleden ook uit het niets gepakt door de loslopende 'pitbull' van de buren. Hondje heeft het ternauwernood overleefd en ze heeft bijna meer bij de dierenarts gezeten dan thuis de afgelopen weken. :cry:
De pitbull woonde er nog niet toen ik in november naar Spanje vertrok. Ik verheug me ook niet zo op de ontmoeting met deze nieuwe viervoeter één deur verderop. :ugh:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

blondie schreef:
Tineke schreef:Mogen dat soort foto's in een link :ugh:
En mogen dat soort eigenaren nou gewoon eens een boeten die ze alle lust tot het nemen van honden vergaat :ugh:
Hier heeft de familie wiens 6 honden in beslag zijn genomen omdat ze een labrador hebben verscheurd en waar al eerder incidenten mee zijn geweest, weer nieuwe honden in huis (of hij heeft 2 honden terug gekregen, dat kan ook natuurlijk). Dat kan blijkbaar gewoon allemaal.
En dat weet je zéker of dat is iets wat je van dees of gene "gehoord" hebt of ergens "gelezen" hebt?

Wolfsblut schreef:Staffjes, Buldoggen, Pittjes en kruisingen er van: wat mij betreft, bewijs van goed gedrag voor alle gezinsleden inclusief een cursusplicht. Verder importverbod, fokverbod, handelsverbod, aanwezigheidsverbod op openbare plaatsen, aanlijnplicht, muilkorfplicht, castratieplicht. Extreem hoge hondenbelasting heffen. Aansprakelijkheidsverzekering met 10.000 euro eigen risico. Op voorhand in depot te storten bij verzekeringsmaatschappij. Bewijs hiervan altijd direct bij de hand hebben. Op eigen erf alleen met goedgekeurd tralie hekwerk.
Als aan een van de verplichtingen niet voldaan wordt, direct in beslag nemen om afgespoten te worden. Dit soort honden horen in de maatschappij niet thuis. Ze vormen een constant gevaar voor de samenleving.
Ja, zo lust ik ze ook wel hoor. Ben het 9 vd 10 x met je eens, maar met "dit" niet. Als we zo gaan lullen weet ik ook nog wel meer dan genoeg voorbeelden waarbij veel meer slachtoffers vallen welke door o.a. bovenstaand genoemde "maatregelen" verminderd zouden kunnen worden :hmmm:

laeken schreef:Als mijn partner er mee loopt dan weet ik vrijwel zeker dat de betreffende pitbull het loodje zal leggen want hij heeft geen enkele angst voor honden en zal alles op alles zetten om Bas te ontzetten.
Denk het niet.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Over foto's gesproken en hun al dan niet "helpend" effect. Er zijn mensen die er door wakker geschud worden en zich hopelijk bewuster worden van wat hun honden kunnen aanrichten, als ze daarna zouden handelen is het helpend geweest. Er zijn mensen die mogelijk wakker geschud worden en zich bewuster worden van het feit dat ze beter een straatje omlopen omdat niet iedere andere hond hun hartendief met evenveel liefde zal benaderen , dan zou je ook als helpende kunnen beschouwen. Er zijn ook mensen die klaar komen op dit soort foto's. Ook helpend ???

De meeste hier weten wel hoe het zit en daar hoef je echt niet allemaal ingebrande beelden op je netvlies voor te hebben hoor.

Ik heb dit forumgedeelte lang gemeden als de pest, OK, ook wel door mijn eigen ingebrande beeld van een gruwel.
Later ben ik toch, selectief, gaan lezen. Juist ook in een poging om wat weerbaarder te worden.
Wat mij n.l. erg raakt is deze opmerking;
Ik heb dat n.l. precies zo gehad. En het gekke is dat dit hele forum voor mij de betekenis heeft gekregen van een soort "heb vertrouwen". Juist door die smerige, frustrerende, gebeurtenissen. 95% van de berichten hier op het forum gaan juist over goede dingen. Dit heeft mij juist enorm geholpen om mijn angsten wat los te laten, meer vertrouwen te hebben in mijn hond, in mijzelf. Ook te leren dat ik Ezio gerust kan beperken in zijn sociale contacten, dat ik me niet hoef te laten weg zetten als hysterisch wijf als ik vind dat Staffies van de overbuurman geen "vriendjes" van Ezio hoeven te zijn ("ach mens ze lopen toch aan de lijn, ze willen alleen maar snuffelen", jaja met een hoop gegrom, ik vind het wel goed)
En door zo af en toe is berichten hier te volgen word ik daar alleen maar in gesterkt, wat me dan gek genoeg alleen maar zekerder maakt in mijn manier van omgaan met Ezio, met andere mensen en hun honden. Ondanks de nare berichten heb ik toch meer geleerd de billen wat te ontspannen, om het zo maar te zeggen. De nare berichten houden me wel alert.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

smoekie schreef:
Wolfsblut schreef:Staffjes, Buldoggen, Pittjes en kruisingen er van: wat mij betreft, bewijs van goed gedrag voor alle gezinsleden inclusief een cursusplicht. Verder importverbod, fokverbod, handelsverbod, aanwezigheidsverbod op openbare plaatsen, aanlijnplicht, muilkorfplicht, castratieplicht. Extreem hoge hondenbelasting heffen. Aansprakelijkheidsverzekering met 10.000 euro eigen risico. Op voorhand in depot te storten bij verzekeringsmaatschappij. Bewijs hiervan altijd direct bij de hand hebben. Op eigen erf alleen met goedgekeurd tralie hekwerk.
Als aan een van de verplichtingen niet voldaan wordt, direct in beslag nemen om afgespoten te worden. Dit soort honden horen in de maatschappij niet thuis. Ze vormen een constant gevaar voor de samenleving.
Ja, zo lust ik ze ook wel hoor. Ben het 9 vd 10 x met je eens, maar met "dit" niet. Als we zo gaan lullen weet ik ook nog wel meer dan genoeg voorbeelden waarbij veel meer slachtoffers vallen welke door o.a. bovenstaand genoemde "maatregelen" verminderd zouden kunnen worden :hmmm:
Hahaha, leuke woordspeling, noem maar geen voorbeelden Smoekie, althans niet hier. :E:
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”