Ik lees iets over uiterlijk en afkomst. Wat trekt je in het karakter van de kangal? Want dat is waar je het meest mee te maken krijgt en op basis waarvan je een hond zou moeten nemen.Kangal schreef:Kangal omdat het een Turkse hond is natuurlijk en omdat ze groot worden en omdat ik een sympathie heb voor honden die groot worden. Dit werd al eerder gevraagd in mijn eerdere topic.Mirri schreef:Ik zou graag antwoord willen hebben op deze vraag.Mirri schreef:Waarom heb je voor een Kangal gekozen? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kangal wordt wilder naar het einde van het dag toe
Moderator: moderatorteam
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Kangal wordt wilder naar het einde van het dag toe
-
Kangal
Ik ben iemand die niet veel geduld heeft, ik wil direct resultaat van iets of iemand. Bv mijn puppy is bang van zijn grote hondenhok die ik speciaal voor hem heb aangekocht zodat hij voldoende ruimte zou hebben om te overnachten of om erin te slapen omdat hij groot gaat worden. Hij is bang van die hondenhok, ik zet zijn eten daar in en dan gaat die erin en vandaag toen we een wandeling hadden gedaan was hij moe en ging hij eerst in de hondenhok liggen en 20 seconde later kwam hij eruit en ging op het gras slapen. Hij begint rustig rustig te wennen maar ik wil snel resultaat dus nam ik hem tussen mijn schouders en zette hem in dat hondenhok en hij ging er weer uit maar ik zie dat zijn angst is verlagen en dat hij blaft tegen elke mens die voorbij onze huis komt en ook tegen sommige honden als die honden beginnen met blaffen blaft de mijne ook
-
Kangal
Ik heb een hondenren gemaakt met een draad voor tijdelijk omdat ik de metalen hondenren nog niet kan zetten wegens onderhoud. Zijn hondenhok zit ook in dat tijdelijke hondenren en als ik hem in dat tijdelijke hondenren zet spring hij op de draden en probeert hij het kapot te maken omdat hij eruit wil
-
63673J
Hier is met de beste wil van de wereld geen touw aan vast te knopen. Wat me overigens erg verontrust is je eerste zin, het belangrijkste bij het opvoeden van een hond is namelijk geduld. En meer geduld - en dan nóg meer geduld.Kangal schreef:Ik ben iemand die niet veel geduld heeft, ik wil direct resultaat van iets of iemand. Bv mijn puppy is bang van zijn grote hondenhok die ik speciaal voor hem heb aangekocht zodat hij voldoende ruimte zou hebben om te overnachten of om erin te slapen omdat hij groot gaat worden. Hij is bang van die hondenhok, ik zet zijn eten daar in en dan gaat die erin en vandaag toen we een wandeling hadden gedaan was hij moe en ging hij eerst in de hondenhok liggen en 20 seconde later kwam hij eruit en ging op het gras slapen. Hij begint rustig rustig te wennen maar ik wil snel resultaat dus nam ik hem tussen mijn schouders en zette hem in dat hondenhok en hij ging er weer uit maar ik zie dat zijn angst is verlagen en dat hij blaft tegen elke mens die voorbij onze huis komt en ook tegen sommige honden als die honden beginnen met blaffen blaft de mijne ook
Ik heb medelijden met je hond.
-
Kangal

Hier probeert hij het, goed gepakt
<3<3<3<3<3<3<3<3<3
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Die van mij heeft net naast al 3 x gewandeld te hebben en de hele ochtend met mn andere honden buiten gespeeld te hebben net even op bezoek geweest bij zn broer en met zn broer gespeeld... tja zo vreselijk leven hebben ze bij ons nederlanders... die van jou zou een moord doen om bij mij te mogen wonen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
is al flink gegroeid, krijgt hij nog steeds 50 gram per keer te eten?Kangal schreef:
<3<3<3<3<3<3<3<3<3

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Yep vre-se-lijk....renee-uk schreef:nee hoor, jouw pup wordt gegijzeld.malinois schreef:Die van mij heeft net naast al 3 x gewandeld te hebben en de hele ochtend met mn andere honden buiten gespeeld te hebben net even op bezoek geweest bij zn broer en met zn broer gespeeld... tja zo vreselijk leven hebben ze bij ons nederlanders... die van jou zou een moord doen om bij mij te mogen wonen.
eenzame opsluiting en aan je lot overgelaten worden dát is pas vrijheid!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ik denk dat Kangal bedoelt dat de pup blaft en dat die pup DUS niet bang is.jvanringen schreef:Hier is met de beste wil van de wereld geen touw aan vast te knopen. Wat me overigens erg verontrust is je eerste zin, het belangrijkste bij het opvoeden van een hond is namelijk geduld. En meer geduld - en dan nóg meer geduld.Kangal schreef:Ik ben iemand die niet veel geduld heeft, ik wil direct resultaat van iets of iemand. Bv mijn puppy is bang van zijn grote hondenhok die ik speciaal voor hem heb aangekocht zodat hij voldoende ruimte zou hebben om te overnachten of om erin te slapen omdat hij groot gaat worden. Hij is bang van die hondenhok, ik zet zijn eten daar in en dan gaat die erin en vandaag toen we een wandeling hadden gedaan was hij moe en ging hij eerst in de hondenhok liggen en 20 seconde later kwam hij eruit en ging op het gras slapen. Hij begint rustig rustig te wennen maar ik wil snel resultaat dus nam ik hem tussen mijn schouders en zette hem in dat hondenhok en hij ging er weer uit maar ik zie dat zijn angst is verlagen en dat hij blaft tegen elke mens die voorbij onze huis komt en ook tegen sommige honden als die honden beginnen met blaffen blaft de mijne ook
Ik heb medelijden met je hond.
Dat een pup/hond kan blaffen omdat hij bang/wantrouwend is (het onderwerp waartegen wordt geblaft vervolgens verdwijnt, dus succes, dus dat wordt herhaald) is kennis die misschien nog niet is vergaard?
Rustig laten wennen en snel resultaat willen hebben is een contradictie, @Kangal.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Mijn hond heeft lange wandeling op de hei gemaakt en is daarna 2.5 uur naar training geweest. Kan ik van jouw hond niet echt zeggen toch ? Ligt nu heerlijk op zijn zelf gekozen plek (ons bed) te snurken.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat zou ik met een pup ook nog niet doenthom schreef:Mijn hond heeft lange wandeling op de hei gemaakt en is daarna 2.5 uur naar training geweest. Kan ik van jouw hond niet echt zeggen toch ? Ligt nu heerlijk op zijn zelf gekozen plek (ons bed) te snurken.
-
Kangal
Dat deed hij ook bij de ingang hij bleef daar vastzitten maar gelukkig was ik er op tijd bijTara schreef:Oh, kijk in Godsnaam uit dat hij er niet in gaat klimmen hoor, als hij dat doet kan hij zich vastdraaien en heel ernstig verwonden.Kangal schreef:
<3<3<3<3<3<3<3<3<3
-
Kangal
Neen, iemand had mij via een privé bericht gevraagd of ik den gratis boek wou en toen heb iets terug gevraagd en nu wacht ik antwoord. En ik gebruik jullie serieuze adviezen op mijn vraag wel voor de zoveelste keerTara schreef:Dat blijkt dan nergens uit, want je vraagt elke keer van alles waar je hetzelfde antwoord op krijgt: verdiep je nou eens in het wezen hond, in je pup. Dan hóef je al die vragen hier niet te stellen. En ik vroeg of je nou al een goed boek gevonden had en aan het lezen was.Kangal schreef: Meneer ik neem alle (serieuze adviezen op mijn vraag) serieus op en gebruik ze ook.
- Thomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Dat doe je niet, uit je eigen principe-kwestie. Maar aan jouw principe heeft de hond in dit geval geen éne drol.Kangal schreef:Een boek lezen? Oké maar cursus volgen? Neen
Doe de cursus gewoon. Trek het je niet aan wat de turken in een boerengat van je zullen denken. Je hebt er maar wel mooi een goede hond aan overgehouden.
Laatst gewijzigd door Thomas op 15 aug 2015 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.

-
korthaar
- Zeer actief
Jammer dat Kangal geen cursus wil volgen.malinois schreef:Ja daarom komen de politiehonden van over de hele wereld ook uit Nederland en Belgie....omdat t moedershondjes zijn...Kangal schreef:Het probleem bij de Belgen en bij de Nederlanders zijn dat ze hun hond/puppy niet het zelfstandige laten aanleren. Jullie moeten jullie honden/puppy's ook het zelfstandige laten leren anders zullen ze voor altijd een moedershondje of vadershondje of weet ik wat allemaal worden en ik probeer dat te voorkomen
KNPV / IPO training zou misschien best wel bij z'n hond passen.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Ik vind het allemaal niet zo vreemd klinken wat ik lees. Er wonen hier een paar Turkse mensen die hebben kangals en die verblijven of in de schuur of in de tuin in een hok.De honden worden opgevoed ala Martin Gaus van vroeger want ze moeten luisteren.
Er wordt anders gedacht aan het opvoeden van honden en een hond in huis is al zeker niet aan de orde laat staan dat hij zijn eigen plek mag kiezen...dat doe ik zelf trouwens ook niet.
Er wordt anders gedacht aan het opvoeden van honden en een hond in huis is al zeker niet aan de orde laat staan dat hij zijn eigen plek mag kiezen...dat doe ik zelf trouwens ook niet.

-
korthaar
- Zeer actief
Dan maar een Kangal erbij zetten, hebben Karabash en Arcadash gezelschap aan elkaar.Pepie schreef:Ik vind het allemaal niet zo vreemd klinken wat ik lees. Er wonen hier een paar Turkse mensen die hebben kangals en die verblijven of in de schuur of in de tuin in een hok.De honden worden opgevoed ala Martin Gaus van vroeger want ze moeten luisteren.
-
*Wolf*
- Zeer actief
Pepie schreef:Ik vind het allemaal niet zo vreemd klinken wat ik lees. Er wonen hier een paar Turkse mensen die hebben kangals en die verblijven of in de schuur of in de tuin in een hok.De honden worden opgevoed ala Martin Gaus van vroeger want ze moeten luisteren.
Om het dan nog even van de positieve kant te bekijken: Kangal doet tenminste nog een poging aan info te komen. En hij doet wel stoer dat ie het allemaal zelf toch wel weet, maar stiekem heb ik hoop dat er wat blijft hangen. Als toch zoveel mensen hetzelfde zeggen...
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Het lijkt wel zo grieks asiel geef hem toch wat gras erbij of zo.Kangal schreef:
<3<3<3<3<3<3<3<3<3
En puppys bijten nu eenmaal en normaal als ze langer bij de moeder zitten oefenen ze wat op elkaar.
Nu zijn jullie de pineut dan moet je hem wat anders geven in zijn mond en roep je zacht en als hij niet bijt geef je een koekie dan dan gaan jullie samen karten en noem je hem Nick en nee ik duik niet in het kanaal de temp is niet goed vandaag
-
Kangal
Natuurlijk wil ik van mijn Kangal een geweldige hond maken, Toen we net aan het wandelen waren beet hij aan zijn looplijn en probeerde het te fragmenteren. Normaal bijt hij enkel aan zijn looplijn als ik hem dat VOOR dat we gaan wandelen(dus thuis) aandoe en als we onderweg zijn stopt hij ermee maar vandaag dus niet helemaal niet, vooral op het terugweg
-
Kangal
Dank u wel corrector, ik heb dat looplijn een beetje geschud zodat hij het misschien zou loslaten maar hij werd agressiever en toen hij het los liet probeerde hij het na een second terug te bijtenTara schreef:Dé terugweg.
Hoe heb je het opgelost?
-
Kangal
Dank u wel corrector. Neen, ik heb het niet (kunnen) oplossen. Ik nam hem tussen mijn armen en toen werd hij weer rustig maar na paar stappen begon hij in mijn handen te bijten wat hij normaal gezien nooit deed als we aan het wandelen warenTara schreef:Dé looplijn.Kangal schreef:Dank u wel corrector, ik heb dat looplijn een beetje geschud zodat hij het misschien zou loslaten maar hij werd agressiever en toen hij het los liet probeerde hij het na een second terug te bijtenTara schreef:Dé terugweg.
Hoe heb je het opgelost?
Maar hij bleef er dus in bijten. Ik begrijp dat je het niet hebt opgelost?
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Nou, dat hoort dus een beetje bij puppies, je bent er heel veel mee bezig zodat het later een leuke hond wordt. Ik heb ook hobbies hoor, maar mijn hond gaat gewoon voorKangal schreef:Ik kan moeilijk 24 uur met mijn puppy bezig zijn, ik heb ook hobby's zoals met vrienden omgaan 2 uren per dag(niet iedere dag) + voetballen 2-3 uren (niet iedere dag 2-3x om de week).
Is jouw hond een reu of een teefje?

-
Kangal
Jawel hoor ik maak gebruik van jullie (serieuze adviezen op mijn vraag). Ingrid heeft mij een boekje opgestuurd via de post waar ik op aan het wachten ben, daar zal ik ook grondig in lezenTara schreef:Ben je al begonnen in een hondenboek? En heb je je inmiddels al aangemeld bij de hondenschool?
Want daar kun je je tijd beter aan besteden dan met onzinnige vragen stellen op een hondenforum. Helemaal omdat je toch niks van de goede raad aanneemt.
-
Kangal
Misschien beet mijn Kangal aan zijn looplijn omdat hij pas wakker was want toen we onderweg waren was hij paar keer aan het gapen
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Kun je niet bij de fokker terecht met je vragen?

-
Kangal
Wij hebben net lekker Turkse pizza met salade en met frietjes en met kebab ons buikje volgemaakt. Mijn puppy heeft voor het eerste keer vlees gegeten en frietjes, hij heeft meer dan mij gegeten maar dat is geen probleem als hij meer wou zou ik zelfs niks eten en alles aan hem geven <3
Laatst gewijzigd door Kangal op 17 aug 2015 00:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
80564M
Oh, dat zal hij lekker vinden. Dat gekruide vlees en zoute frietjesKangal schreef:Wij hebben net lekker Turkse pizza met salade en met frietjes en met kebab ons buikje volgemaakt. Mijn puppy heeft voor het eerste vlees gegeten en frietjes, hij heeft meer dan mij gegeten maar dat is geen probleem als hij meer wou zou ik zelfs niks eten en alles aan hem geven <3
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Lijkt me niet echt goed, maar ja...........Marion. schreef:Oh, dat zal hij lekker vinden. Dat gekruide vlees en zoute frietjesKangal schreef:Wij hebben net lekker Turkse pizza met salade en met frietjes en met kebab ons buikje volgemaakt. Mijn puppy heeft voor het eerste vlees gegeten en frietjes, hij heeft meer dan mij gegeten maar dat is geen probleem als hij meer wou zou ik zelfs niks eten en alles aan hem geven <3
Mijn hond heeft zijn Carnibest gehad en later op de avond een dikke bullenpees, ligt nu tevreden te snurken.
Maar TS, heb jij je eten in de kelder opgegeten, omdat je deelde met je pup ? Je pup kon toch niet in huis komen vanwege je pa ??

-
Kangal
Ja inderdaad, wd hebben in de kelder ons buik volgemaakt. Ik keek voetbal en at samen met mijn Kangal. Zeer fijn om met mijn Kangal samen te eten ookal heeft het eten mij 30 euro gekostthom schreef:Lijkt me niet echt goed, maar ja...........Marion. schreef:Oh, dat zal hij lekker vinden. Dat gekruide vlees en zoute frietjesKangal schreef:Wij hebben net lekker Turkse pizza met salade en met frietjes en met kebab ons buikje volgemaakt. Mijn puppy heeft voor het eerste vlees gegeten en frietjes, hij heeft meer dan mij gegeten maar dat is geen probleem als hij meer wou zou ik zelfs niks eten en alles aan hem geven <3
Mijn hond heeft zijn Carnibest gehad en later op de avond een dikke bullenpees, ligt nu tevreden te snurken.
Maar TS, heb jij je eten in de kelder opgegeten, omdat je deelde met je pup ? Je pup kon toch niet in huis komen vanwege je pa ??