mee eens. een uur los kunnen per dag is hier het absolute minimumPaisley schreef:Echt niet? In huize Paisley wel. Mijn 'saaie' poep&plas rondje duurt al 25 minuten. Daarvan lopen ze het grootste deel los. En die tijd weet ik heel precies, want als ik moet werken is mijn ochtendschema soms kritisch strak gepland omdat ik mn bed niet op tijd wilde verlatensbientje schreef:nee ik liever ook niet, maar het kan helaas niet iedere dag een feest zijnlucie schreef:20 minuten bij wijze van lange wandelingnee, dat vind ik toch echt geen optie, daar maak ik die van mijn never nooit niet moe mee. dan misschien nog liever een uur aan de lijn mits er voldoende te beleven valt. Maar dat is theorie, ik zou het daar echt niet bij kunnen/willen laten
![]()
De grote wandeling zomaar overslaan, dat doen we hier echt niet. Zelfs toen de dagen zo kort waren en ik in het donker thuis kwam van mn werk, gingen we altijd nog een uurtje de deur uit om te fietsen of naar t bos.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
20 minuten los of 60 minuten aan de lijn
Moderator: moderatorteam
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
Re: 20 minuten los of 60 minuten aan de lijn
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
- Aantal honden: 1
Nou je hond fatsoendelijk uitlaten is gewoon onderdeel van goede verzorging van een hond, als je dat niet kan moet je ze niet nemensbientje schreef:nee ik liever ook niet, maar het kan helaas niet iedere dag een feest zijnlucie schreef:20 minuten bij wijze van lange wandelingnee, dat vind ik toch echt geen optie, daar maak ik die van mijn never nooit niet moe mee. dan misschien nog liever een uur aan de lijn mits er voldoende te beleven valt. Maar dat is theorie, ik zou het daar echt niet bij kunnen/willen laten
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Soms heeft een hond een dagje pech hoor.Cindy52 schreef: Nou je hond fatsoendelijk uitlaten is gewoon onderdeel van goede verzorging van een hond, als je dat niet kan moet je ze niet nemen
Met dit butweer van vandaag hier komen mijn honden 1x een dagje niet in het bos. Doen we in huis wat denkwerk en ze vinden het ook prima.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ik vind het soms wel overdreven hoor, dat "minimum".
Mijn honden hebben soms ook gewoon pech, sterker nog: ik wil het nieteens pech noemen.
Soms doen we gewoon een dagje minder/niets en daar hebben ze het mee te doen, net zoals ik zelf ook weleens een dagje heb waarin ik minder leuke dingen doe/kan doen.
Daar doen ze het overigens ook gewoon prima mee, ondanks dat het werkhonden zijn.
Over het algemeen hebben ze meer dan genoeg beweging en training dus ze hebben absoluut niets te klagen.
Mijn honden hebben soms ook gewoon pech, sterker nog: ik wil het nieteens pech noemen.
Soms doen we gewoon een dagje minder/niets en daar hebben ze het mee te doen, net zoals ik zelf ook weleens een dagje heb waarin ik minder leuke dingen doe/kan doen.
Daar doen ze het overigens ook gewoon prima mee, ondanks dat het werkhonden zijn.
Over het algemeen hebben ze meer dan genoeg beweging en training dus ze hebben absoluut niets te klagen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nou mijn honden moeten het weleens een dagje doen met vier rondjes van 20 minuten. Dat is absoluut geen dagelijkse kost, maar soms is het gewoon niet anders. Kan heus geen kwaad voor een keertje hoor, schei toch uit. Wat dan als je drie dagen ziek bent?
- lucie
- Zeer actief
hangt er vanaf: als je zeg maar eens in de zoveel weken niet meer tijd hebt dan een paar blokjes om, en doe je daarnaast heel veel, dan kan dat natuurlijk best. daar krijgen ze heus niks van.
maar wat mij betreft heeft een hond recht op iedere dag flink bewegen en afleiding.
maar wat mij betreft heeft een hond recht op iedere dag flink bewegen en afleiding.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Maar dan heb je werk of school of andere verplichtingen die een dag toch invulling geven, neem ik aan.samantha! schreef: net zoals ik zelf ook weleens een dagje heb waarin ik minder leuke dingen doe/kan doen.
Ik ga mijn honden echt niet de hele dag in huis laten rondhangen. Ook niet met een zoekspelletje.
Ze kunnen er ook erg slecht tegen. Mijn vorige hond was een stuk ouder, kalmer en sneller tevreden. Dan sloeg ik de lange wandeling ook wel over.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat mij betreft ook maar ik weet zelf prima wat mijn honden wel en niet krijgen en in mijn ogen is dat ruim voldoende beweging, aandacht en training. Als ik dan eens wat minder tijd heb, of het is enorm schijtweer dan kort ik mn wandeling zonder schuldgevoel in hoor. En dan hoef ik niet te horen 'dan had je ze niet moeten nemen'.lucie schreef:hangt er vanaf: als je zeg maar eens in de zoveel weken niet meer tijd hebt dan een paar blokjes om, en doe je daarnaast heel veel, dan kan dat natuurlijk best. daar krijgen ze heus niks van.
- samantha!
- Zeer actief
Hier is er iedere week wel zo'n dagje hoor.
De afgelopen 3 dagen zijn we smorgens vroeg vertrokken en waren we net voor het donker thuis.
De hele dag zijn we bezig geweest met trainingen en hebben we heel wat kilometers afgelegd.
Mijn honden worden ook die dagen zwaar belast, lichamelijk maar zeker ook geestelijk.
Vandaag doen we dus een dagje niets, het zou wel kunnen hoor, natuurlijk zou het kunnen.
Maar ik voel me vandaag niet schuldig dat ik effe een dagje lekker wil bankhangen.
En daarnaast hebben ze weer erg veel nieuwe dingen geleerd de afgelopen dagen, een dagje geestelijk (en ook een beetje lichamelijk) "bijkomen" vind ik ook prima voor ze.
De afgelopen 3 dagen zijn we smorgens vroeg vertrokken en waren we net voor het donker thuis.
De hele dag zijn we bezig geweest met trainingen en hebben we heel wat kilometers afgelegd.
Mijn honden worden ook die dagen zwaar belast, lichamelijk maar zeker ook geestelijk.
Vandaag doen we dus een dagje niets, het zou wel kunnen hoor, natuurlijk zou het kunnen.
Maar ik voel me vandaag niet schuldig dat ik effe een dagje lekker wil bankhangen.
En daarnaast hebben ze weer erg veel nieuwe dingen geleerd de afgelopen dagen, een dagje geestelijk (en ook een beetje lichamelijk) "bijkomen" vind ik ook prima voor ze.
- samantha!
- Zeer actief
Soms wel, soms niet.Paisley schreef:Maar dan heb je werk of school of andere verplichtingen die een dag toch invulling geven, neem ik aan.samantha! schreef: net zoals ik zelf ook weleens een dagje heb waarin ik minder leuke dingen doe/kan doen.
Ik ga mijn honden echt niet de hele dag in huis laten rondhangen. Ook niet met een zoekspelletje.
Ze kunnen er ook erg slecht tegen. Mijn vorige hond was een stuk ouder, kalmer en sneller tevreden. Dan sloeg ik de lange wandeling ook wel over.
Ik heb soms gewoon een bankhangdagje

En mijn honden hebben dat dan ook, werkhonden moeten ook lekker hun rust kunnen pakken.
Vooral in het jacht/wedstrijdseizoen hebben we dat regelmatig, paar dagen flink aan de bak en dan lekker een dagje relaxen.
Natuurlijk hoeft het voor de honden niet, maar ze kunnen het wel en het doet ze geen kwaad.
Je kunt toch niet één regel stellen voor ieder hond. Behalve dat je met verschillende karakters te maken hebt, zijn er ook nog honderden verschillende rassen en klikohondjes. Lijkt me zo maar dat een border collie heel wat andere wandel'schema' met zich meebrengt t.o.v. het swiffertje van de buurvrouw. Iemand hier had 2 swiffertjes, hartstikke leuk, maar de ene liep constant te trekken want die wilde harder en verder, de ander kon ze meetrekken, want die had helemaal geen zin om te wandelen.
Ik denk zo maar dat zeker iedereen hier op het forum doet wat het beste is voor zijn/haar hond, of dat nu eindeloos door de bossen wandelen of een paar p&p rondjes.
Hier is het iedere dag anders, dat kan liggen aan het weer, afspraken, of ik zin heb en of Lotje zin heeft of niet.
Ik denk zo maar dat zeker iedereen hier op het forum doet wat het beste is voor zijn/haar hond, of dat nu eindeloos door de bossen wandelen of een paar p&p rondjes.
Hier is het iedere dag anders, dat kan liggen aan het weer, afspraken, of ik zin heb en of Lotje zin heeft of niet.
- heimwee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Kalev geeft soms gewoon aan dat hij er even geen zin in heeft. Heb zondagochtend ontzettend gelachen. Normaal gesproken staat hij 's ochtends me al stuiterend op te wachten en kan ik niet snel genoeg van de WC afkomen.
We hadden echter echt een aantal dag een heel flink programma gehad. Zondagochtend vertrok meneer dus heel snel naar boven toen ik beneden kwam. Pas toen ik op de bank ging zitten kwam hij weer naar beneden en heeft zich lekker tegen me aangenesteld. We hebben het die dag dus heerlijk rustig aan gedaan.
En soms heb ik ook gewoon een dag dat ik even niet zoveel puf heb, nou ja, dan doen we het een dagje minder.
We hadden echter echt een aantal dag een heel flink programma gehad. Zondagochtend vertrok meneer dus heel snel naar boven toen ik beneden kwam. Pas toen ik op de bank ging zitten kwam hij weer naar beneden en heeft zich lekker tegen me aangenesteld. We hebben het die dag dus heerlijk rustig aan gedaan.
En soms heb ik ook gewoon een dag dat ik even niet zoveel puf heb, nou ja, dan doen we het een dagje minder.

- Paisley
- Zeer actief
Ahja dat heb ik ook hoor! Als we dagenlang op sjouw zijn geweest met allemaal indrukken, moeten we ook even 24 uur voor pampus.samantha! schreef: Ik heb soms gewoon een bankhangdagje
En mijn honden hebben dat dan ook, werkhonden moeten ook lekker hun rust kunnen pakken.
Vooral in het jacht/wedstrijdseizoen hebben we dat regelmatig, paar dagen flink aan de bak en dan lekker een dagje relaxen.
Maar dat wordt ook goed gewaardeerd.
Dat is wat anders dan gewoon een dag overslaan, waar normale dagen aan vooraf gingen. Als ze bruisen van de energie kan ik mn kont niet op de bank zetten, dat voelt als verraad

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Mijn ene hond traint geregeld 2 x per week + wedstrijd. Die heeft soms ook een dag nodig om even niks te hoeven. Van wandelen word ze niet moe hoor. Ze kan uren en uren lopen maar moe wordt ze enkel van werken. Ze is gelukkiger met elke dag een half uurtje werken dan elke dag 3 uur door het bos lopen. Beter nog, met alleen wandelen kan ik er vanuit gaan dat ze enorm vervelend wordt.Paisley schreef:
Mijn andere 2 zijn relaxter. Al wandelen ze graag in het bos maar soms hebben ze een dag pech. Worden ze echt niet slechter van.
- samantha!
- Zeer actief
Ja precies, even lekker voor pampus en "bijkomen".Paisley schreef:Ahja dat heb ik ook hoor! Als we dagenlang op sjouw zijn geweest met allemaal indrukken, moeten we ook even 24 uur voor pampus.samantha! schreef: Ik heb soms gewoon een bankhangdagje
Dat is wat anders dan gewoon een dag overslaan, waar normale dagen aan vooraf gingen. Als ze bruisen van de energie kan ik mn kont niet op de bank zetten, dat voelt als verraad
Ik heb het zelf wel meer nodig dan de honden

"Normale dagen" zijn hier niet zo heel veel, ik train 3/4 keer per week, we hebben regelmatig wedstrijden of gaan op jacht en mijn werk is ook met de honden dus ze zijn altijd mee en bezig.
Als er dan eens een dagje geen afspraken zijn zoals vandaag dan maken we daar dus mooi gebruik van.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ja, dat doe ik hier ook wel eens, dan gaan we alleen een paar keer kort eruit en mogen ze tussendoor nog in de tuin. Vinden ze ook prima als we een aantal heel drukke dagen hebben gehad met veel beweging en indrukken. De Spanjaarden zijn echt enorme bankhangers dan en Mila vindt het net zo leuk om samen binnen of in de tuin te spelen als om te gaan wandelen. Een hele dag voor pampus liggen kan Mila echt niet, maar die vermaakt zich dan wel met speeltjes.Paisley schreef:Ahja dat heb ik ook hoor! Als we dagenlang op sjouw zijn geweest met allemaal indrukken, moeten we ook even 24 uur voor pampus.samantha! schreef: Ik heb soms gewoon een bankhangdagje
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Hier ook hoor, soms een dagje minder beweging. Sterker nog, ik denk dat Noah dan juist echt goed kan opladen! Mensen onderschatten ook rust bij een hond.samantha! schreef:Ik vind het soms wel overdreven hoor, dat "minimum".
- lucie
- Zeer actief
een hond af en toe een dagje rust gunnen na een drukke week is natuurlijk heel wat anders dan gewoon maar activiteiten overslaan omdat het je niet uitkomt of het rotweer is. wat ik helaas maar al te vaak lees en hoor. hond wordt al moe van toe te kijken hoe de baas de cavia kooi verschoont
en nee, ik denk dat veel mensen helemaal niet goed in kunnen schatten waar hun hond behoefte aan heeft. dat ze niet het verschil zien tussen een hond die tevreden ligt te slapen en één die zich te pletter verveelt (ik bedoel niet TS)
het gaat mij vreselijk aan het hart dat er zo makkelijk met de behoeftes van honden wordt omgesprongen, alsof ze genoeg zouden hebben aan 'een warme mand' en een aai over de bol

en nee, ik denk dat veel mensen helemaal niet goed in kunnen schatten waar hun hond behoefte aan heeft. dat ze niet het verschil zien tussen een hond die tevreden ligt te slapen en één die zich te pletter verveelt (ik bedoel niet TS)
het gaat mij vreselijk aan het hart dat er zo makkelijk met de behoeftes van honden wordt omgesprongen, alsof ze genoeg zouden hebben aan 'een warme mand' en een aai over de bol

-
- Zeer actief
- Contacteer:
daar ben ik het helemaal mee eenslucie schreef:een hond af en toe een dagje rust gunnen na een drukke week is natuurlijk heel wat anders dan gewoon maar activiteiten overslaan omdat het je niet uitkomt of het rotweer is. wat ik helaas maar al te vaak lees en hoor. hond wordt al moe van toe te kijken hoe de baas de cavia kooi verschoont![]()

- Machie
- Zeer actief
Ohhh Dan mag ik er 2 weg doen 
Die kunnen niet elke dag rennen ivm jagen. En het stikt hier werkelijk van het wild. Zelf in de woonwijk loopt het vol konijnen

Die kunnen niet elke dag rennen ivm jagen. En het stikt hier werkelijk van het wild. Zelf in de woonwijk loopt het vol konijnen

-
- Zeer actief
- Contacteer:
ja dat maakt het alweer anders, maar ze krijgen toch hun beweging? dat bedoel ik eigenlijk. Er zijn wel meer honden die niet of nauwelijks los kunnen maar waar de bazen het dan weer anders van oplossen, das ook primaMachie schreef:Ohhh Dan mag ik er 2 weg doen
- Machie
- Zeer actief
Ja ze komen gemiddeld genomen 6x per week minimaal een uur in het bos. En met beter weer gooien we balletjes enzo. Alleen is ons balletjes veld al weken een halve vijver 

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ze moeten hier dagelijks los, weer of geen weer, ziek of niet ziek (ik dus)...ik heb er zelf nl de schurft aan met een lijntje te lopen. Daarnaast moeten ze gewoon hun poten kunnen strekken en dat kan niet aan een lijntje hier.
Vind t ook prettig ook als t kutweer is... ff uitwaaien van een dag werk, ff iets anders.. heerlijk. Kan daar echt van genieten.
Vind t ook prettig ook als t kutweer is... ff uitwaaien van een dag werk, ff iets anders.. heerlijk. Kan daar echt van genieten.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Paisley
- Zeer actief
Ik vond dat helemaal niet prima, ik vond het verschrikkelijksbientje schreef:ja dat maakt het alweer anders, maar ze krijgen toch hun beweging? dat bedoel ik eigenlijk. Er zijn wel meer honden die niet of nauwelijks los kunnen maar waar de bazen het dan weer anders van oplossen, das ook primaMachie schreef:Ohhh Dan mag ik er 2 weg doen

Dat hebben we 2 weken volgehouden en ik werd er krankjorem van. Gelukkig kon een korte training met de teletac ons uit ons lijnarrest verlossen.

- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Maylo wel hoor. Die moet ik geregeld van de bank afsleuren en is buiten ook niet vooruit te krijgen. Hij gaat wel en vind het prima en soms doet hij even gek buiten maar voor de rest gaat alles gewoon langzaam. Izzy kan daarin tegen wel stuiteren buiten en los gaan. Betekend niet dat ze nooit lange wandelingen maken maar voor Maylo hoeft dit dus niet en bij hem is het duidelijk te merken als we een paar dagen teveel hebben gedaan.lucie schreef:een hond af en toe een dagje rust gunnen na een drukke week is natuurlijk heel wat anders dan gewoon maar activiteiten overslaan omdat het je niet uitkomt of het rotweer is. wat ik helaas maar al te vaak lees en hoor. hond wordt al moe van toe te kijken hoe de baas de cavia kooi verschoont![]()
-
- Zeer actief
Ik laat Uma en Cody ook wel eens zitten met schijtweer hoor.
Uma haat regen, wind, kou, alles wat met winter te maken heeft en ze kan niet meer naast de fiets mee omdat ze een wondje op haar zool heeft. Cody heeft al gauw teveel prikkels en raakt dan wat over de kook. Dus we lopen dan een half uurtje en dan vind ik het gescheten. Na de wandeling mogen ze dan lekker naast me komen op de bank. Uma onder een kleedje
Manu moet wel echt aan de bak. Ik heb ook wel eens een hangdag, eerlijk, ik heb dan geen zin. Maar die dag moet ik heel bewust plannen.
Alledrie lopen weinig los. Manu mag naast de fiets 10 minuten los mee rennen doordeweeks maar anders komt hij niet of nauwelijks los.
Soms, als ik 's avonds toch nog naar het strand ga of als mijn vriend hem in het park besluit los te laten na een uitvoerige check of er eenden, zwanen of katten zitten. Ik ga met hem geen teletac doen, Uma al helemáál niet en Cody is niet van mij dus die gaat alleen binnen goede hekken van de riem.
Uma kan nog het beste loslopen, ze luistert alleen totaal niet. Ze volgt vooral mijn benen, doet maar wat en toevallig past dat vaak bij wat ik wil. Vaak ja.
Laatst deden we het laatste avondrondje en mocht ze los mee door het park. Ze zat rustig te kakken tot er een enorme hagelbui los barstte en voor ik met mijn ogen kon knipperen rende Uma naar huis
Dus nee, die houd ik ook maar aan de riem 
Uma haat regen, wind, kou, alles wat met winter te maken heeft en ze kan niet meer naast de fiets mee omdat ze een wondje op haar zool heeft. Cody heeft al gauw teveel prikkels en raakt dan wat over de kook. Dus we lopen dan een half uurtje en dan vind ik het gescheten. Na de wandeling mogen ze dan lekker naast me komen op de bank. Uma onder een kleedje

Manu moet wel echt aan de bak. Ik heb ook wel eens een hangdag, eerlijk, ik heb dan geen zin. Maar die dag moet ik heel bewust plannen.
Alledrie lopen weinig los. Manu mag naast de fiets 10 minuten los mee rennen doordeweeks maar anders komt hij niet of nauwelijks los.
Soms, als ik 's avonds toch nog naar het strand ga of als mijn vriend hem in het park besluit los te laten na een uitvoerige check of er eenden, zwanen of katten zitten. Ik ga met hem geen teletac doen, Uma al helemáál niet en Cody is niet van mij dus die gaat alleen binnen goede hekken van de riem.
Uma kan nog het beste loslopen, ze luistert alleen totaal niet. Ze volgt vooral mijn benen, doet maar wat en toevallig past dat vaak bij wat ik wil. Vaak ja.
Laatst deden we het laatste avondrondje en mocht ze los mee door het park. Ze zat rustig te kakken tot er een enorme hagelbui los barstte en voor ik met mijn ogen kon knipperen rende Uma naar huis

- lucie
- Zeer actief
ik wil helemaal niemand veroordelen, al helemaal niet zonder de betrokkenen en situatie te kennen. Maar ik kan mij er enorm over verbazen dat met slecht weer blijkbaar alleen mijn honden nog naar buiten willen en gewoon even energie kwijt moeten. Natuurlijk zullen er honden zijn die het ècht niet zien zitten. Alleen ik denk zomaar dat het meestal de baasjes zijn die het dan niet zien zitten (niet persoonlijk bedoeld).
Ook heb ik mijn honden, noch mijn opvanghonden, er ooit op kunnen betrappen dat ze het naar hun zin hadden enkel en alleen door mijn aanwezigheid. Dat ze zo heerlijk moe worden van kijken naar wat ik doe...
In mijn beleving zijn honden vooral geinteresseerd in het doen en laten van hun baas omdat er eventueel iets leuks voor hun zou kunnen gebeuren, niet omdat wat jij doet nou zo boeiend is.
Het feit dat honden zich meestal wel aanpassen aan de situatie wil nog helemaal niets zeggen over hun welzijn of 'geluk'.
Sorry TS, een beetje off topic, even een frustratietje van mij...
Ook heb ik mijn honden, noch mijn opvanghonden, er ooit op kunnen betrappen dat ze het naar hun zin hadden enkel en alleen door mijn aanwezigheid. Dat ze zo heerlijk moe worden van kijken naar wat ik doe...
In mijn beleving zijn honden vooral geinteresseerd in het doen en laten van hun baas omdat er eventueel iets leuks voor hun zou kunnen gebeuren, niet omdat wat jij doet nou zo boeiend is.
Het feit dat honden zich meestal wel aanpassen aan de situatie wil nog helemaal niets zeggen over hun welzijn of 'geluk'.
Nou, ik heb een week of twee geleden toch echt een hond meegemaakt die NIET NAAR BUITEN WILDE. Het is de hond van de buurvrouw, ze had gevraagd of ik die dag haar hond even wilde uitlaten. Geen probleem, ik was toch vrij. Ik baalde wel dat het regende, maar goed, wat mot dat mot, zeker een hond die gewend is tussen de middag uitgelaten te worden. Kom ik daar binnen, ligt er een briefje bij de riem: het kan zijn dat hij weigert te gaan als het regent. En ik dacht ook al, zal vast wel, wij gaan gewoon wandelen. Nou ja zeg, meneer ging gewoon strak in de ankers hij wilde NIET NAAR BUITEN. Met wat getrek, gelok en frolicjes heb ik hem naar buiten gekregen, maar heb hem de hele tijd moeten lokken, want hij wilde terug naar huis. Totdat we halverwege het parkje waren en weer richting huis gingen, toen ging het ineens heel erg snel. Dus ja, ze zijn er echt die niet naar buiten willen als het regent.lucie schreef:ik wil helemaal niemand veroordelen, al helemaal niet zonder de betrokkenen en situatie te kennen. Maar ik kan mij er enorm over verbazen dat met slecht weer blijkbaar alleen mijn honden nog naar buiten willen en gewoon even energie kwijt moeten. Natuurlijk zullen er honden zijn die het ècht niet zien zitten. Alleen ik denk zomaar dat het meestal de baasjes zijn die het dan niet zien zitten (niet persoonlijk bedoeld).
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Kleine Boris wil ook echt niet naar buiten als het regent. het was dus 15 graden, dus ook echt niet koud. Zonder dekje had ik hem niet eens los kunnen laten lopen want dan was hij demonstratief op de mat gaan zitten na de eerste grasspriet die hij tegen kwam onder te zeiken.
In principe denk ik dat een hoop honden al blij zouden zijn met 60 minuten wandelen, al was het maar aan de riem. Best een hoop honden halen dat niet. En voor een hoop simpelere rassen is dat ook eigenlijk voldoende, meer vinden ze vaak wel leuk, maar ze zijn niet zielig als dat niet gehaald wordt.
In principe denk ik dat een hoop honden al blij zouden zijn met 60 minuten wandelen, al was het maar aan de riem. Best een hoop honden halen dat niet. En voor een hoop simpelere rassen is dat ook eigenlijk voldoende, meer vinden ze vaak wel leuk, maar ze zijn niet zielig als dat niet gehaald wordt.
- Paisley
- Zeer actief
Ik vind dat het er ook aan ligt hoe de rest van de dag eruit ziet.
In een gezin met jonge kinderen is er vaak veel meer leven in de brouwerij. Geravot in de tuin, aanloop en gezelligheid.
Als mijn honden in zo'n situatie zouden zitten, zouden ze ook met minder genoeg hebben. Maar bij mij thuis is het vaak stil; ik woon alleen. Als ik een dagje veel mensen over de vloer heb, wandelen we soms ook nauwelijks maar ik heb wel twee blije voldane hondjes.
In een gezin met jonge kinderen is er vaak veel meer leven in de brouwerij. Geravot in de tuin, aanloop en gezelligheid.
Als mijn honden in zo'n situatie zouden zitten, zouden ze ook met minder genoeg hebben. Maar bij mij thuis is het vaak stil; ik woon alleen. Als ik een dagje veel mensen over de vloer heb, wandelen we soms ook nauwelijks maar ik heb wel twee blije voldane hondjes.