Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"Geef om asielhonden met gedragsproblemen"

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: "Geef om asielhonden met gedragsproblemen"

Ongelezen bericht door malinois »

Tineke schreef:
malinois schreef:Maar ik kan dus een hond niet iets geven OMDAT ik ipo doe met mn andere honden. Ik heb t niet over dat de hond t niet zou mogen doen maar ik wordt niet geschikt geacht als eigenaar omdat ik ipo doe met mn honden. Of omdat er honden in de kennel zou kunnen zitten ipv in een bench als ik weg ben...
Tja ik plaats ook geen hond bij een eigenaar die full time werkt en een hond dan in een bench of kennel houd. Wat voor hond dan ook.
Ik denk namelijk dat dat geen leuk leven is voor een hond ,al zullen er ongetwijfeld uitzonderingen zijn :wink:
Maar goed bevestigen de regel dus vandaar toch maar niet.
Ik vind t onzin. Het zijn vooroordelen niks meer of minder.
En ja mensen zullen nu eenmaal moeten werken om brood op de plank te krijgen. Zolang de rest van de vrije tijd voor de hond is is daar imo niks mis mee...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Tineke schreef:
Als het de hond ten goede komt wel , maar handelaren hebben uiteraard dat niet voor ogen maar enkel hun portemonnee.
En je weet zelf toch ook best wel ,kijk enkel maar naar de door jou zelf gefokte honden waarbij je moest ingrijpen of die terug kwamen dat er best regelmatig wat mis gaat. Als dat de serieuze fokkers al meerdere malen overkomt dan kun je op je vingers natellen dat het in de handel nog vaker voorkomt.
Toch durf ik zo honden in de handel te plaatsen. Mensen hebben een negatief beeld daarvan.
Maar handel qua herders is geen fok maar selectie / verkoop van volwassen geschikte honden.
Natuurlijk zijn er slechte (die ken ik ook maar zijn er gelukkig niet veel) maar vele zijn enorm goed voor hun honden. Er wordt dagelijks mee gewerkt en met een week of 4 gaan ze naar hun definitieve nieuwe eigenaar (en dat is niet in NL in de sport doorgaans)

Met m'n scheiding was ik blij een hond snel via een handelaar geplaatst/verkocht te kunnen hebben omdat ik zeker weet dat hij anders nog in een kooi weg lag te kwijnen. Dit was dan wel geen herder maar wel een werker, alleen z'n werk had hij al een jaar of 2 niet meer mogen doen ivm aanschaf andere rassen.

Voor nu heb ik zelf genoeg tijd en contacten zelf rustig honden die terug komen te beoordelen en te plaatsen / verkopen. Zou dat niet zo zijn door kleiner te wonen of minder tijd te hebben voor de honden zou ik zo bij de handel plaatsen.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Overigens zou ik een intacte teef nooit naar een handelaar weg doen ;) want ondanks dat de goede zelf niet fokken weet je nooit.

Maar me daar pas ook over verbaasd.
Kwam in contact met een hele knappe Mechel die in het asiel zit. Niks over bekend maar plaatje om te zien. 2-3 jaar. Wordt intact geplaatst. Dat is dus helaas wel voer voor de slechtere handelaar/fokker.

Op m'n vraag waarom intact plaatsen was het antwoord dat er geen geld meer is om gesteriliseerd te plaatsen. Oa doordat veel donaties die vroeger binnen kwamen nu naar de buitenlandse honden stichtingen gaan :(
Tineke
Zeer actief

Re:

Ongelezen bericht door Tineke »

crutz schreef:Overigens zou ik een intacte teef nooit naar een handelaar weg doen ;) want ondanks dat de goede zelf niet fokken weet je nooit.(
Tot zover de betrouwbaarheid :ok:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Nou dat is wel heel makkelijk om daar de "schuld" te leggen.
Ik heb ook diverse asielen bezocht en weet dat ik met bepaalde van hen ook zeker geen zaken meer wil doen.
En dat komt door de mensen die je te woord staan hoor maar daar kiest zo'n asiel blijkbaar voor
. En nee ze krijgen dus ook geen cent van me.
Ik vind het bizar hoe zo'n asiel selecteert....het vrouwtje van de hoek krijgt een actieve hond mee die alleen de poepstrook aan het eind vd straat te zien krijgt en als jij een herder wil meenemen waar je mee op training gaat dan mag het niet want je werkt. (In ploegendienst en afgestemd op de honden maar daar kreeg ik de tijd niet eens voor om het te zeggen) nou laat dan maar.
En ja nu heb ik 2 honden uit het buitenland waar ik het enorm mee getroffen heb. Dat klopt. Hadden ze me maar een kans moeten geven.
Tineke
Zeer actief

Eefje83 schreef:Nou dat is wel heel makkelijk om daar de "schuld" te leggen.
Ik heb ook diverse asielen bezocht en weet dat ik met bepaalde van hen ook zeker geen zaken meer wil doen.
En dat komt door de mensen die je te woord staan hoor maar daar kiest zo'n asiel blijkbaar voor
. En nee ze krijgen dus ook geen cent van me.
Ik vind het bizar hoe zo'n asiel selecteert....het vrouwtje van de hoek krijgt een actieve hond mee die alleen de poepstrook aan het eind vd straat te zien krijgt en als jij een herder wil meenemen waar je mee op training gaat dan mag het niet want je werkt. (In ploegendienst en afgestemd op de honden maar daar kreeg ik de tijd niet eens voor om het te zeggen) nou laat dan maar.
En ja nu heb ik 2 honden uit het buitenland waar ik het enorm mee getroffen heb. Dat klopt. Hadden ze me maar een kans moeten geven.
Net als stichtingen zijn er goede en slechte asiels, ik weet er waar wel prima mee te praten valt , die zelfs(en dat is vloeken in de kerk in het gemiddelde asiel) met een betrokken fokker samenwerken om een hond weer op de juiste plek te krijgen. Die kunnen buiten de box denken , Noekie van het forum hier is ook iemand die dat kan en doet, net als asiel Noordbroek en zo zijn er meerdere.

En mensen beslissen tenslotte altijd nog zeg waar ze hun geld aan uit geven lijkt me zo :wink:
Afbeelding

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re:

Ongelezen bericht door M@scha »

malinois schreef:
Hippo schreef:
dagmar88 schreef:
blondie schreef:Als een asiel die koppeling krijgt met rasverenigingen kun je wat breder publiek bereiken die dus gericht zoeken.

Rasverenigingen zijn voor rashonden.
Niets staat asiels in de weg een rasvereniging te vragen te bemiddelen voor die enkeling die wel een stamboom heeft.

Ik schat de hoeveelheid rasliefhebbers die met smart zitten te wachten op een lelijke krijshussel, puber staffordkruising of x mechelaar waar niets mee is gedaan/niets van bekend is, héél erg laag in.
En als die liefhebber daar al specifiek naar zoekt, dan kun je op ikzoekbaas kijken. Te kust en te keur.
En als ik dan bij het asiel kom voor zo'n werklustige (kruising)mechel en ik zeg dat ik in de politiehondensport zit, dan krijg je hem niet mee... Nu heb ik dat zelf nog niet gehad, maar wel een aantal anderen die ik ken in de sport. Geen handelaren, gewoon leuke mensen die buiten de training om veel met de hond doen.
Nou dit dus... ik ken het.
Ook IPO wordt niet geaccepteerd evenals je een hond weleens in de kennel hebt zitten als je niet thuis bent.... dus niet die hond maar je reeds aanwezige hond.
boejuh :19: degene van wie ik een hond koop/neem krijgt precies te horen wat hij horen wil hoor. ik weet dat een hond het bij ons goed heeft. als een verkoper dan van mij wil horen dat ik elke dag rozenblaadjeswater door de kamer sprenkel en dat ik mijn hond alleen huppelend uitlaat dan krijgt hij dat te horen
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Tineke schreef:
crutz schreef:Overigens zou ik een intacte teef nooit naar een handelaar weg doen ;) want ondanks dat de goede zelf niet fokken weet je nooit.(
Tot zover de betrouwbaarheid :ok:
Niet specifiek handelaren. Herplaats teven altijd (oké bijna altijd, Layla niet) niet meer intact en als ze wel voor de fok bedoeld zijn rechtstreeks naar de nieuwe eigenaar en niet viaviavia. Al is dat ook maar 2x gebeurd.

Vd herders 4 honden (reuen) via een handelaar verkocht. 2 daarvan rechtstreeks aan een Amerikaanse handelaar dat wel, maar dat is een van de grote opkopers ook hier in Nederland dus daar komen honden geregeld terecht.

Weet van alle 4 waar ze gebleven zijn en weet ook dat ze het super hebben.
En dan dus de jachthond, weet ook waar die zit en dat hij volop aandacht krijgt en werkt, deze is zelfs binnen NL gebleven.
Tineke
Zeer actief

Re:

malinois schreef:
Tineke schreef:
malinois schreef:Maar ik kan dus een hond niet iets geven OMDAT ik ipo doe met mn andere honden. Ik heb t niet over dat de hond t niet zou mogen doen maar ik wordt niet geschikt geacht als eigenaar omdat ik ipo doe met mn honden. Of omdat er honden in de kennel zou kunnen zitten ipv in een bench als ik weg ben...
Tja ik plaats ook geen hond bij een eigenaar die full time werkt en een hond dan in een bench of kennel houd. Wat voor hond dan ook.
Ik denk namelijk dat dat geen leuk leven is voor een hond ,al zullen er ongetwijfeld uitzonderingen zijn :wink:
En ja mensen zullen nu eenmaal moeten werken om brood op de plank te krijgen. Zolang de rest van de vrije tijd voor de hond is is daar imo niks mis mee...
Ja maar als dat betekent dat die hond 9 uur per dag daarom in een bench zit dan haak ik af.
Dan maar een vooroordeel maar ik kan me niet voorstellen dat een hond daar gelukkig mee is , dat hij er aan went dat is wat anders maar ik vind het niks.
Afbeelding

crutz
Zeer actief
Contacteer:

Tineke schreef:
malinois schreef:
Tineke schreef:
Ja maar als dat betekent dat die hond 9 uur per dag daarom in een bench zit dan haak ik af.
Dan maar een vooroordeel maar ik kan me niet voorstellen dat een hond daar gelukkig mee is , dat hij er aan went dat is wat anders maar ik vind het niks.
Dus dan is jaar in jaar uit in de kennel van het asiel zitten zonder voor de hond geschikte uitlaatklep (want die wijze van tijd en aandacht die iemand die er zelf mee traint naast het werk kan geven dat is gewoon niet mogelijk in een asiel) is natuurlijk beter voor de hond.

En jij zegt bench, de meeste africhters houden in tegenstelling tot werkende huishoud eigenaren (want zo zijn er ook nog veel en voor de kennelhond zijn er eisen, mbt de huishoud in de bench helaas niet) de hond in een kennel dus met wel degelijk meer bewegingsruimte dan in een bench.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tineke schreef:
malinois schreef:
Tineke schreef:
Daarom zou een kennel voor mij dan een prima vervanging zijn... ruimte genoeg om de kont te keren en even te lopen etc. De gemiddelde keuken, waar een hond vaak wordt opgesloten onder t mom van hij loopt in huis, is kleiner.
En dát mag wel... want hij zit in huis schiet mij maar lek.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Mijn herders lagen gewoon los in huis als ik weg was. Eva moest alleen in de bench als we bezoek hadden. Ik veroordeel je kennel niet hoor. Maar er is meer tussen bench en kennel. Bas is ook gewoon los. Ik heb nooit een hond opgesloten als ik weg moest. Er zijn genoeg redenen te bedenken waarom dat soms wel moet maar dat asielen liever willen dat de hond gewoon vrij is is op zichzelf toch wel vrij logisch...
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Mijn herders lagen gewoon los in huis als ik weg was. Eva moest alleen in de bench als we bezoek hadden. Ik veroordeel je kennel niet hoor. Maar er is meer tussen bench en kennel. Bas is ook gewoon los. Ik heb nooit een hond opgesloten als ik weg moest. Er zijn genoeg redenen te bedenken waarom dat soms wel moet maar dat asielen liever willen dat de hond gewoon vrij is is op zichzelf toch wel vrij logisch...
Afbeelding
laeken
Zeer actief

En mijn eerste herder zat los in de tuin als we weg waren. Hij sloopte nogal. Maar die tuin was 15 x 20 meter en daar mocht hij zijn gang gaan.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nogmaals. Ik begrijp wel waarom mensen kennels hebben. Maar dat een asiel dat niet voor een hond wil is ook logisch. Zij weten niet of de hond daar teveel en te lang in moet. Als je een hond in de kennel gaat houden kan dat soms tot teveel negeren van zo'n hond komen. Hond binnen regelt wel dat hij niet verwaarloosd wordt.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Bas is ook veel buiten. Vindt ze heerlijk. Ze zou zelfs wel kunnen genieten in een kennel denk ik. Als we weg zijn. Dus nogmaals. Ik keur goed gebruik van kennels echt nie t af. Als ik moet werken en ik zou haar los buiten kunnen zetten zou dat best prima zijn. Nu ligt ze in de woonkamer. Zoals alle honden die van mij zijn geweest.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ken er ook zat die in "huis wonen " en niet de aandacht krijgen , in de garage ,schuur ,gang , bench of constant op zijn plaats/mand of hele dagen werken en dan s'avonds ook nog even weggaan.
Snap dat niet dat ze geen hond willen geven die in een kennel moet af en toe . Of je zicht hebt op waar die hond in zit als asiel .
Trouwens daar zit hij toch ook met zijn kont in de kennel en zijn er alleen overdags medewerkers.

Kijk naar dat beest , niet iedere hond kan in huis functioneren of in een kennel.
Hier lopen er 1 of 2 in huis en de rest zit in de bijkeuken als ik weg ben en soms dan mogen er een paar mee . Heb nu niet het gevoel dat de 1 ongelukkiger is dan de ander.
Als ik de ruimte zou hebben zou ik aan de bijkeuken ook wel een mooie ruime kennel willen hebben en geloof dat ze met of zonder ook niet gelukkiger worden of ongelukkig.
Net als ze hier op de bank mogen en bij een ander niet.
.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ja maar wie zegt dat die hond dan in de kennel zou komen?
Het feit dat je een kennel hebt is bij voorbaat al nee...
Ook al heb je meerdere honden waarvan de helft los loopt in huis en de andere helft in de kennel zit als je weg bent...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

M@scha schreef:
boejuh :19: degene van wie ik een hond koop/neem krijgt precies te horen wat hij horen wil hoor. ik weet dat een hond het bij ons goed heeft. als een verkoper dan van mij wil horen dat ik elke dag rozenblaadjeswater door de kamer sprenkel en dat ik mijn hond alleen huppelend uitlaat dan krijgt hij dat te horen
Dat krijg je dan wel idd. Dan wil je dus ook bedonderd worden...
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Re:

Ongelezen bericht door Hippo »

crutz schreef:
Tineke schreef: [quote="Tineke]

Dan maar een vooroordeel maar ik kan me niet voorstellen dat een hond daar gelukkig mee is , dat hij er aan went dat is wat anders maar ik vind het niks.[/quote]

Dus dan is jaar in jaar uit in de kennel van het asiel zitten zonder voor de hond geschikte uitlaatklep (want die wijze van tijd en aandacht die iemand die er zelf mee traint naast het werk kan geven dat is gewoon niet mogelijk in een asiel) is natuurlijk beter voor de hond.

En jij zegt bench, de meeste africhters houden in tegenstelling tot werkende huishoud eigenaren (want zo zijn er ook nog veel en voor de kennelhond zijn er eisen, mbt de huishoud in de bench helaas niet) de hond in een kennel dus met wel degelijk meer bewegingsruimte dan in een bench.[/quote][/quote][/quote][/quote][/quote]

Daarom er wordt veel te veel gestigmatiseerd. Alle KNPV'ers houden hun hond in de kennel, werken hele dagen en die hond ziet alleen 2x per week het clubterrein. Daar worden ze dan ook nog op gruwelijke wijze mishandeld :piew:

Ik ken helaas heel veel mensen die een leuke gezinshond hebben, die vervolgens uren en uren per dag in de bench of kleine gang doorbrengt omdat de hond alleen als aanvulling wordt gezien voor het gezin en niet naar de behoefte van het dier wordt gekeken. Een lekkere wandeling gebeurt alleen in het weekend.

Natuurlijk zijn er van die boerse hondensporters waarbij de hond bijna 24/7 in een kennel zit en alleen het sportveld ziet, het gros van de KNPV'ers die ik ken doen juist ontzettend veel met hun hond naast de trainingen. Een deel zit in de kennel/tuin, zit deels in de kennel(net zoals Dico bij ons, als we weg zijn zit hij een paar uurtjes in de kennel, verder in huis) of gewoon altijd in huis. Veel doen een hond helemaal niet weg als deze toch niet geschikt blijkt voor de KNPV.

Net als Crutz heb ik ook een goede ervaring met een 'handelaar'. Zij zoeken zoekhonden. Mijn vorige jonge hond Axel was helaas niet geschikt voor de KNPV maar vond zoeken geweldig. Toen ik hem niet meer mee nam naar de club merkte je goed dat hij zich verveelde naast zijn dagelijkse wandelingen/bal gooien en fietsrondes. Hij is toen op proef naar dat speurhondencentrum gegaan en bleek een talent. Na 2 maanden opleiding is hij verkocht naar de overheid in Engeland waar hij dagelijks meerdere uren zoekwerk mag doen. Hond blij, wij blij.
laeken
Zeer actief

malinois schreef:Ja maar wie zegt dat die hond dan in de kennel zou komen?
Het feit dat je een kennel hebt is bij voorbaat al nee...
Ook al heb je meerdere honden waarvan de helft los loopt in huis en de andere helft in de kennel zit als je weg bent...
Als jij het asiel weet uit te leggen dat de hond niet in de kennel hoeft en huisleven krijgt dan zullen ze dat toch prima vinden? Hoeveel asielen hebben nu werkelijk echt ooit nee verkocht? En waarom zou je vertellen over een andere hond die in een kennel moet als dat niet van toepassingis op de betreffende asielhond?
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Re: Re:

Hippo schreef:
crutz schreef:
Tineke schreef: [quote="Tineke]

En jij zegt bench, de meeste africhters houden in tegenstelling tot werkende huishoud eigenaren (want zo zijn er ook nog veel en voor de kennelhond zijn er eisen, mbt de huishoud in de bench helaas niet) de hond in een kennel dus met wel degelijk meer bewegingsruimte dan in een bench.[/quote][/quote][/quote][/quote][/quote]

Daarom er wordt veel te veel gestigmatiseerd. Alle KNPV'ers houden hun hond in de kennel, werken hele dagen en die hond ziet alleen 2x per week het clubterrein. Daar worden ze dan ook nog op gruwelijke wijze mishandeld :piew:

Ik ken helaas heel veel mensen die een leuke gezinshond hebben, die vervolgens uren en uren per dag in de bench of kleine gang doorbrengt omdat de hond alleen als aanvulling wordt gezien voor het gezin en niet naar de behoefte van het dier wordt gekeken. Een lekkere wandeling gebeurt alleen in het weekend.

Natuurlijk zijn er van die boerse hondensporters waarbij de hond bijna 24/7 in een kennel zit en alleen het sportveld ziet, het gros van de KNPV'ers die ik ken doen juist ontzettend veel met hun hond naast de trainingen. Een deel zit in de kennel/tuin, zit deels in de kennel(net zoals Dico bij ons, als we weg zijn zit hij een paar uurtjes in de kennel, verder in huis) of gewoon altijd in huis. Veel doen een hond helemaal niet weg als deze toch niet geschikt blijkt voor de KNPV.

Net als Crutz heb ik ook een goede ervaring met een 'handelaar'. Zij zoeken zoekhonden. Mijn vorige jonge hond Axel was helaas niet geschikt voor de KNPV maar vond zoeken geweldig. Toen ik hem niet meer mee nam naar de club merkte je goed dat hij zich verveelde naast zijn dagelijkse wandelingen/bal gooien en fietsrondes. Hij is toen op proef naar dat speurhondencentrum gegaan en bleek een talent. Na 2 maanden opleiding is hij verkocht naar de overheid in Engeland waar hij dagelijks meerdere uren zoekwerk mag doen. Hond blij, wij blij.[/quote][/quote][/quote][/quote]

Maar je snapt toch ook wel dat het asiel die hond liever geeft aan iemand die er dan zelf mee gaat speuren? Gewoon een baas die de hond niet weg doet omdat de hond niet kan wat de baas wil maar een baas die de hond voorop zet. Iemand die dus gaat speuren ipv de hond weg gaat doen.

Snap de redenatie gewoon niet. Als Bas niet meer van lang wandelen houdt dan doe ik haar nog steeds niet naar een oma. Dan ga ik met haar korter wandelen en iets anders doen. Totaal andere insteek dan weg doen omdat de hond niet aan je eisen voldoet. En dat is gewoon wel wat in africhting veel gebeurd. Ik geef het asiel groot gelijk als ze een baas zoeken die voor de hond gaat en die met de honderstaande gaat en wil doen wat de hond nodig heeft ipv weer verkopen. Waar is de loyaliteit naar de honden toe dan?
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Paarden wisselen ook vaak van eigenaar maar daar hoor je nooit iemand over.
Ik vind het niet zo gek om een hond ergens te plaatsen waar hij het beter heeft.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Pemba schreef:Paarden wisselen ook vaak van eigenaar maar daar hoor je nooit iemand over.
Ik vind het niet zo gek om een hond ergens te plaatsen waar hij het beter heeft.
Met paarden ook genoeg ellende. Twee mensen die ik ken hebben paarden. Bij allebei is er een oud paard en een jong paard. Zij doen de paarden dus niet weg. Veel te bang dat ze niet goed terecht komen. Mijn tante heeft laatst haar Gelderse merrie in moeten slapen met 34 jaar. Die liep al jaren los in de stallen omdat ze in een box niet op kon staan. Ze heeft dat paard 30 jaar gehad. Zo kan het dus ook.

Natuurlijk kunnen er redenen zijn om een hond te herplaatsen. Maar geen zin hebben in doen wat de hond nodig heeft is voor een asiel geen beste reden. Daar zitten nu net allemaal honden van een ex baas die er zo over dacht.
Afbeelding
Hippo
Zeer actief

laeken schreef:
Pemba schreef:Paarden wisselen ook vaak van eigenaar maar daar hoor je nooit iemand over.
Met paarden ook genoeg ellende. Twee mensen die ik ken hebben paarden. Bij allebei is er een oud paard en een jong paard. Zij doen de paarden dus niet weg. Veel te bang dat ze niet goed terecht komen. Mijn tante heeft laatst haar Gelderse merrie in moeten slapen met 34 jaar. Die liep al jaren los in de stallen omdat ze in een box niet op kon staan. Ze heeft dat paard 30 jaar gehad. Zo kan het dus ook.

Natuurlijk kunnen er redenen zijn om een hond te herplaatsen. Maar geen zin hebben in doen wat de hond nodig heeft is voor een asiel geen beste reden. Daar zitten nu net allemaal honden van een ex baas die er zo over dacht.
Mijn ervaring met de meeste mechels voor herplaatsing is dat de eerste eigenaren zich enorm hebben vergist in het energieniveau, werklust en doortastendheid van het ras. Mensen lezen zich niet goed in, op internet staat vaak veel te rooskleurige informatie en fokkers die 'pups over hebben' doen daar net zo hard aan mee.
Neemt niet weg dat er dus nog steeds mensen die een mechel uit het asiel willen als huis- én sporthond deze niet meekrijgen omdat het woord KNPV valt. Terwijl die desbetreffende persoon helemaal niet voornemens is om de hond weer te herplaatsen als deze niet geschikt blijkt. En nee, dat type is echt niet maar een heel klein percentage, vandaar mijn opmerking dat ik het zot vind dat de asiels die ik ken op voorhand iedereen die aangeeft iets met KNPV te willen doen, al wordt afgewezen. Je weet zelf ook wel dat het gros van de mensen niet zo'n 'ADHD'herder uit het asiel willen.

Moeten die honden dan maar worden afgespoten? Omdat ze na een jaar niet zijn herplaatst of in het asiel de tent afbreken wegens gebrek aan geestelijke- en mentale uitdaging vanwege het kortzichtige herplaatsbeleid van het asiel. Een sporthond of opgeleide hond tot speurhond bij de overheid, wat een hondenbaan zeg :piew:
laeken
Zeer actief

Tja. Ik denk dat het met het imago van honden sport te maken heeft. Stichtingen die greyhounds herplaatsen willen ook niet dat je er weer de renbaan mee op gaat. Zolang in de honden sport correctie banden, slipketting en prikker bv geaccepteerd is zal dat voor een gemiddeld asiel een reden zijn de honden daar niet aan af te geven. Die ideeën over wat goed is voor honden staan domweg lijnrecht tegenover elkaar. Dat bijt zich.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Hippo schreef:
laeken schreef:

Mijn ervaring met de meeste mechels voor herplaatsing is dat de eerste eigenaren zich enorm hebben vergist in het energieniveau, werklust en doortastendheid van het ras. Mensen lezen zich niet goed in, op internet staat vaak veel te rooskleurige informatie en fokkers die 'pups over hebben' doen daar net zo hard aan mee.
Neemt niet weg dat er dus nog steeds mensen die een mechel uit het asiel willen als huis- én sporthond deze niet meekrijgen omdat het woord KNPV valt. Terwijl die desbetreffende persoon helemaal niet voornemens is om de hond weer te herplaatsen als deze niet geschikt blijkt. En nee, dat type is echt niet maar een heel klein percentage, vandaar mijn opmerking dat ik het zot vind dat de asiels die ik ken op voorhand iedereen die aangeeft iets met KNPV te willen doen, al wordt afgewezen. Je weet zelf ook wel dat het gros van de mensen niet zo'n 'ADHD'herder uit het asiel willen.

Moeten die honden dan maar worden afgespoten? Omdat ze na een jaar niet zijn herplaatst of in het asiel de tent afbreken wegens gebrek aan geestelijke- en mentale uitdaging vanwege het kortzichtige herplaatsbeleid van het asiel. Een sporthond of opgeleide hond tot speurhond bij de overheid, wat een hondenbaan zeg :piew:
een van m'n pupkopers had wel een hond meegekregen (als huishond eerst later IPO in gegaan) uit het asiel inderdaad als huishond en niet voor de sport
Hond bleek uitermate sportgeschikt, alleen kwam de eigenaar er ook snel achter waarom hij waarschijnlijk in het asiel beland was, kapotte heupen, kapotte rug.....met 4 jaar in moeten laten slapen en nu du maar voor een pup gekozen om meer van de achtergrond te weten en meer kans op een gezonde hond.....
en de hond is niet ingeslapen omdat hij niet meer kon sporten, want het enige wat ze de laatste 12-18 maanden nog met haar hadden gedaan was speuren om haar wel geestelijk bezig te houden alleen werd zelfs die belasting fysiek te zwaar voor de hond :(
malinois
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:Tja. Ik denk dat het met het imago van honden sport te maken heeft. Stichtingen die greyhounds herplaatsen willen ook niet dat je er weer de renbaan mee op gaat. Zolang in de honden sport correctie banden, slipketting en prikker bv geaccepteerd is zal dat voor een gemiddeld asiel een reden zijn de honden daar niet aan af te geven. Die ideeën over wat goed is voor honden staan domweg lijnrecht tegenover elkaar. Dat bijt zich.
Dus wat Mascha zegt. Gewoon zeggen wat ze willen horen... ze willen bedonderd worden.
Afbeelding
Hippo
Zeer actief

Re:

malinois schreef:
laeken schreef:Tja. Ik denk dat het met het imago van honden sport te maken heeft. Stichtingen die greyhounds herplaatsen willen ook niet dat je er weer de renbaan mee op gaat. Zolang in de honden sport correctie banden, slipketting en prikker bv geaccepteerd is zal dat voor een gemiddeld asiel een reden zijn de honden daar niet aan af te geven. Die ideeën over wat goed is voor honden staan domweg lijnrecht tegenover elkaar. Dat bijt zich.
Dus wat Mascha zegt. Gewoon zeggen wat ze willen horen... ze willen bedonderd worden.
Nou inderdaad, als ik in mijn sportieve doch nette pakkie naar het asiel ga en een mooi verhaal op houdt dat ik 'Lex' graag wil adopteren omdat ik uren wil wandelen, ermee ga hardlopen en in de polder woon waar hij de ruimte heeft, dan krijg ik zo'n hond uiteraard gewoon mee. In de KNPV ben ik alleen met mijn meisjesnaam bekend dus met googlen komen ze niet verder.
Maar het is natuurlijk de omgekeerde wereld...
crutz schreef: een van m'n pupkopers had wel een hond meegekregen (als huishond eerst later IPO in gegaan) uit het asiel inderdaad als huishond en niet voor de sport
Hond bleek uitermate sportgeschikt, alleen kwam de eigenaar er ook snel achter waarom hij waarschijnlijk in het asiel beland was, kapotte heupen, kapotte rug.....met 4 jaar in moeten laten slapen en nu du maar voor een pup gekozen om meer van de achtergrond te weten en meer kans op een gezonde hond.....
en de hond is niet ingeslapen omdat hij niet meer kon sporten, want het enige wat ze de laatste 12-18 maanden nog met haar hadden gedaan was speuren om haar wel geestelijk bezig te houden alleen werd zelfs die belasting fysiek te zwaar voor de hond :(
Jemig... arm beest en wat een teleurstelling voor die mensen.
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Nanna schreef:Kan niet bij honden, kan niet bij kinderen.
Jezis, spuit dat beest toch af :roll:
Dat ga je toch niet liggen herplaatsen? :19:
Dat ze er niet bij geplaatst worden betekend niet meteen dat ze ze afslachten ofzo
Eigenlijk zou jij gewoon eens mee moeten lopen bij ons :cool2:

(Oeps zie nu pas dat het topic al 4 pagina's verder is.)
Laatst gewijzigd door Adjani & Tyson op 02 jun 2016 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”