Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Twee honden aan de riem. Hoe doen jullie dat??

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Twee honden aan de riem. Hoe doen jullie dat??

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Goedzo! Fijn zo'n succes.
Nu gewoon volhouden. Geloven in jezelf en in de manier waarop je bezig bent en vooral onthouden dat je aan het trainen bent.
Natuurlijk zul je ook wel eens drama wandelingen hebben waarbij ze enorm gaan proberen en uitzoeken en lekker dwars zijn. Zeker pups hebben soms zo hun buien.
Dat geeft niets, gewoon rustig blijven adem halen en vooral consequent blijven.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Rosaly
Actief
Mijn ras(sen): Siberische husky
Aantal honden: 1

Twee honden aan de riem. Hoe doen jullie dat??

Ongelezen bericht door Rosaly »

Afbeelding

Ik laat ze 1 keer per dag samen uit en voor de rest apart. Als ze samen gaan gaan ze beiden aan de korte riem naast mij aan de rechterkant zodat er niet eentje aan de kant van het verkeer hoeft te lopen. Pup in het midden zodat ze minder afgeleid is door allerlei dingen op straat.
Ik ben heel streng met wandelen aan de korte lijn, ik wil absoluut geen gespeel, gespring, gezigzag, lang gesnuffel of geren. Aan de korte lijn wil ik dat beiden honden netjes lopen zonder te trekken, aan de flex of los mogen ze hun eigen gang gaan. Wandelingetjes aan de korte lijn heb ik in verband met de korte concentratie van de jonge pup dan ook heel langzaam opgebouwd, voor een pup is het in het begin een hele opgave om twee minuten netjes mee te lopen naast de andere hond! Twee minuutjes netjes lopen, vrij om te snuffelen, twee minuten netjes lopen, snuffelen enz.

En nee hier gaat het ook nog niet altijd 100% goed hoor, want pup vindt het soms nog leuk om in Finn zijn oren te hangen... maar een strenge 'nee' is dan voldoende. Andere honden passeren is ook nog een aandachtspunt. Pup vindt dat rete-interessant, Finn merkt dat daar al mijn aandacht naartoe gaat en maakt daar soms misbruik van door zijwaarts te trekken ('want vrouw is toch met pup bezig, dus dan kan dat'). Pup ziet dat en doet lekker mee.

Als ik pup alleen uitlaat gaat dat heel makkelijk, met Finn erbij is lastiger en harder werken voor mij! Ik ben niet van het negeren dus ik corrigeer wel (stoppen met lopen als de pup trekt gaat zo lastig met Finn erbij die het gewoon netjes doet), maar als het goed gaat beloon ik ze ook uitbundig en krijgen ze lekkers. En pup loopt in het begin met een tuig.

Fijn dat het bij jou al beter gaat!
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Twee honden aan de riem. Hoe doen jullie dat??

Ongelezen bericht door jores »

Aangelijnd altijd met korte lijnen, aan de lijn wordt niet geklooid.

2 van de honden op dze video zijn niet mijn honden en sleuren de baas door de straat :mrgreen:

https://www.facebook.com/vdjorishoeve/v ... =3&theater
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”