Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Husky doodgeschoten in Abcoude

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Manuma
Zeer actief

Re: Husky doodgeschoten in Abcoude

Ongelezen bericht door Manuma »

Manu heeft toen hij jonger was wel 20 minuten lang tussen Schotse Hooglanders gerend. Er stonden twee hekken tussen en hij was er al tig keer langsgelopen. Die dieren hebben enorme hoorns en ze waren boos dus ik durfde er niet tussen te gaan rennen. Kuthond.
Gelukkig was het redelijk warm en wist ik dat ie af zou gaaj koelen in het water. Ik heb hem toen kunnen pakken en ik heb hem nooit meer meegenomen naar die plek. Allemaal boze mensen ook: je hond mag daar niet los.
Joh, ik sta hier voor mijn lol op mijn benen te schudden. Echt, dat beest. Waarom ben ik er nog zo gek op na al die rotstreken :LOL: Ik kon wel janken toen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

ZivaNomi schreef:
Fotogravinnetje schreef:
Manuma schreef:Nouja, naar mijn mening hoef je je hond niet af te laten maken als ie eens achter vee aangerend heeft. Dan zijn we heel wat honden armer denk ik zo :lol1: Ik ook 1 :schrik:
Ik 2. Elco en Gait zijn gisteren een stel koeien gaan opdrijven. Kon ze gelukkig al snel terugroepen (Gait begon, Elco deed mee en binnen een halve minuut was Gait weer bereikbaar en kwam hij terug, Elco met zich meenemend, maar toch, ze zijn achter de koeien aan gegaan. Overigens in losloopgebied!)
Omg. :schrik: wat een schrik!
En dan niet voor de koeien want ehm.. zulke kleintjes hebben koeien zo mee afgerekend.. :80:
Gelukkig alleen maar vriendelijke koeien. De niet zo vriendelijke en te nieuwsgierige zijn eerder in het jaar al weggehaald, juist omdat het losloopgebied is en de niet zo vriendelijke en de te nieuwsgierige exemplaren komen ook op mensen af. In de eerste maanden dat de koeien daar grazen geldt ook nog aanlijnplicht (ivm broedseizoen overigens). Dus ik durfde er wel op te vertrouwen dat het goed zou aflopen, maar het is gewoon zwaar ongewenst gedrag natuurlijk en er blijft een risico aan zitten
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Beetje najagen en luisterend terug komen is wat anders dan verwonden en voor de kil gaan.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Heavy schreef:
bouvierpoedel schreef:Beetje najagen en luisterend terug komen is wat anders dan verwonden en voor de kil gaan.
Ja dat is ook zo . Ik heb ook wel eens met mijn bouvier vroeg in de ochtend bij de koeien staan vloeken :LOL: maar ik was wel bang dat hij een trap zou krijgen .
2 van mijn bouviers hebben een trap van mijn eigen paarden gehad terwijl ze geen eens aan het jagen of bijten waren . Eigen schuld dikke bult , daarna keken ze wel uit. :engel:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

bouvierpoedel schreef:Beetje najagen en luisterend terug komen is wat anders dan verwonden en voor de kil gaan.
Als je je hond aanlijnt en op hem let is dat toch goed? Deze hond is ontsnapt. Wil niet lullig doen maar met jouw redenatie kan je hele rassen afschaffen. Denk dat er weinig akita's bij schapen kunnen lopen. Idem voor veel andere poolhonden. Over staff en pit maar niet te spreken. Als die los gaan op een paard of geit of wat dan ook zijn de rapen gaar. Dus verwonden en voor de kill gaan is rasgebonden en dat heet jagen. Je haalt een aantal zaken door elkaar. Een hond die een koe bijt is op jacht als een wolf. Die is niet vals en agressief tegen koeien.

Dus zo drastisch is het allemaal niet. Bas en Tom doden ook dieren. Hazen en konijnen. Mussen en muizen. Bas valt ook roofvogels aan die een mus slaan in de tuin. Die moeten snel weg want anders grijpt en dood ze ze. Ze haat roofdieren. Kraaien, gaaien en sperwers zal ze doden. Bas is verre van gevaarlijk en prima te hanteren in de maatschappij.

Een husky die een koe bijt is ontsnapt. Het gros van de huskies zal veel opjagen als ze ontsnappen.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

bouvierpoedel schreef:
iones schreef:Na één schot hadden ze de hond waarschijnlijk al uitgeschakeld. En hadden ze hem dus kunnen vangen. ik denk niet dat doodschieten nodig was geweest.
Dan was hij geplaats in een liefdevol tehuisje en had hij de week daarop tussen je paarden of geiten gelopen met alle gevolgen van dien. :I:
Ach wat een onzin! De meeste honden in Nederland komen toch helemaal nooit in aanraking met vee!
Nu blaas je de boel op. beetje relativeren ipv begrip tonen voor belachelijke overtrokken reacties.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
iones schreef:
bouvierpoedel schreef: Dan was hij geplaats in een liefdevol tehuisje en had hij de week daarop tussen je paarden of geiten gelopen met alle gevolgen van dien. :I:
Ach wat een onzin! De meeste honden in Nederland komen toch helemaal nooit in aanraking met vee!
Nu blaas je de boel op. beetje relativeren ipv begrip tonen voor belachelijke overtrokken reacties.
Hier woont een Husky. Die heeft in Mierlo schapen gebeten. Als je hem nu van de riem klikt gaat ie in één rechte lijn naar Mierlo om te kijken of hij dat kunstje kan herhalen. Die zorgt er dus zelf wel voor dat hij er mee in contact komt.
En dus zit hij aan de lijn zoals vrijwel alle huskies. En vrijwel elke husky gaat achter de schapen aan. Dat ras verbieden?
Welke husky gaat los niet jagen?
Ik hield Wuilus ook aan de lijn als ik katten zag. Die greep ze. Idem met Eva en Cleo. Dat is toch precies hetzelfde? Waarom doen we zo heilig over schapen en zo laconiek over konijntjes terwijl het om precies hetzelfde gaat?
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

laeken schreef:
Nanna schreef:
iones schreef:
bouvierpoedel schreef: Dan was hij geplaats in een liefdevol tehuisje en had hij de week daarop tussen je paarden of geiten gelopen met alle gevolgen van dien. :I:
Hier woont een Husky. Die heeft in Mierlo schapen gebeten. Als je hem nu van de riem klikt gaat ie in één rechte lijn naar Mierlo om te kijken of hij dat kunstje kan herhalen. Die zorgt er dus zelf wel voor dat hij er mee in contact komt.
En dus zit hij aan de lijn zoals vrijwel alle huskies. En vrijwel elke husky gaat achter de schapen aan. Dat ras verbieden?
Ik hield Wuilus ook aan de lijn als ik katten zag. Die greep ze. Idem met Eva en Cleo. Dat is toch precies hetzelfde? Waarom doen we zo heilig over schapen en zo laconiek over konijntjes terwijl het om precies hetzelfde gaat?
Je loopt al met dichtgeknepen billen als er 1 aan komt denderen of in de riem hangt met zijn blik op Bas en tom. Stel dat het gebeurt. ?

Trouwens deze hond was niet te vangen en dan gelden er ook wat andere regels. En als hij achter de herten had aangezeten en beschadigd had de boswachter hem ook kapot mogen schieten. Maar goed wij maken een koe of geit voor minder af en beland op ons bord. :engel:
laeken
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Je loopt al met dichtgeknepen billen als er 1 aan komt denderen of in de riem hangt met zijn blik op Bas en tom. Stel dat het gebeurt. ?
Oh
Afbeelding
iones
Zeer actief

Nanna schreef:
iones schreef:
Dus dan kunnen en doen alle honden dat?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

laeken schreef:
Nanna schreef:
iones schreef:
Inderdaad. Je kunt een hond - een gedomesticeerd roofdier - niet verwijten dat hij jaagt, noch zegt dat iets over agressie of vals zijn. Zo'n hond houd je gewoon aan de lijn in de buurt van vee of andere prooidieren. En ja, dan kan er een keer een ongeluk gebeuren, de musketonhaak kan breken, de baas kan vallen en per ongeluk de riem loslaten, noem maar op - dat is gewoon pech en kan de besten overkomen. Honden mogen wel schaapjes eten als die door ons geslacht zijn en in hun kvv vermalen, want een hond is een vleeseter en moet wel een natuurlijk dieet krijgen - en dan is het ineens een vals en gevaarlijk beest als hij zelf achter schapen aan gaat? :19: Gewoon een blunder van de baas; voortaan beter opletten dus, aanlijnen en zorgen dat die situatie zich niet meer voordoet.
Even voor de goede orde: ik vind het niet oké als een hond de gelegenheid krijgt zomaar vee te bijten. Maar ik vind het wel hypocriet om daar een enorm drama van te maken en zo'n hond af te schieten, terwijl wij zelf die dieren met miljoenen naar de slacht brengen elk jaar.
stoffeltje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door stoffeltje »

DeDiana schreef: Nu blaas je de boel op. beetje relativeren ipv begrip tonen voor belachelijke overtrokken reacties.
Hier woont een Husky. Die heeft in Mierlo schapen gebeten. Als je hem nu van de riem klikt gaat ie in één rechte lijn naar Mierlo om te kijken of hij dat kunstje kan herhalen. Die zorgt er dus zelf wel voor dat hij er mee in contact komt.[/quote]

Ik hield Wuilus ook aan de lijn als ik katten zag. Die greep ze. Idem met Eva en Cleo. Dat is toch precies hetzelfde? Waarom doen we zo heilig over schapen en zo laconiek over konijntjes terwijl het om precies hetzelfde gaat?[/quote]
Inderdaad. Je kunt een hond - een gedomesticeerd roofdier - niet verwijten dat hij jaagt, noch zegt dat iets over agressie of vals zijn. Zo'n hond houd je gewoon aan de lijn in de buurt van vee of andere prooidieren. En ja, dan kan er een keer een ongeluk gebeuren, de musketonhaak kan breken, de baas kan vallen en per ongeluk de riem loslaten, noem maar op - dat is gewoon pech en kan de besten overkomen. Honden mogen wel schaapjes eten als die door ons geslacht zijn en in hun kvv vermalen, want een hond is een vleeseter en moet wel een natuurlijk dieet krijgen - en dan is het ineens een vals en gevaarlijk beest als hij zelf achter schapen aan gaat? :19: Gewoon een blunder van de baas; voortaan beter opletten dus, aanlijnen en zorgen dat die situatie zich niet meer voordoet.
Even voor de goede orde: ik vind het niet oké als een hond de gelegenheid krijgt zomaar vee te bijten. Maar ik vind het wel hypocriet om daar een enorm drama van te maken en zo'n hond af te schieten, terwijl wij zelf die dieren met miljoenen naar de slacht brengen elk jaar.[/quote]

Daarom krijgen mijn honden alleen brok, loop ik alleen het risico dat, mochten ze uitbreken, linea recta naar de plaatselijke welkoop rennen om zakken hondenvoer te verscheuren :mrgreen:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ja, vast. Die twee van mij krijgen best regelmatig karkas te eten. Maar zodra er een vacht of veren op zit, hoeven ze datzelfde dier niet, hoor. Alleen vis gaat compleet naar binnen (maar als we een vis op het droge tegenkomen buiten, denken ze er niet aan om die op te eten)
DeDiana
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Ja, vast. Die twee van mij krijgen best regelmatig karkas te eten. Maar zodra er een vacht of veren op zit, hoeven ze datzelfde dier niet, hoor. Alleen vis gaat compleet naar binnen (maar als we een vis op het droge tegenkomen buiten, denken ze er niet aan om die op te eten)
Ja, en wat wil je daarmee zeggen? Dat alle honden die dat instinct nog wel hebben, gevaarlijk en agressief zijn? Dan kun je alle oertypes, windhonden en terriërs dus al afschrijven, want die zullen in veel gevallen voor de kill gaan als ze een prooi te pakken krijgen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Nee, daarmee wil ik zeggen dat wat honden te eten krijgen geen garantie de ene of de andere kant op is. Als er jachtdrift in zit, kun je ze veganistisch voeren, maar dan komt dat instinct echt wel bovendrijven. Terwijl een hond die barf en kvv eet niet per definitie zelf wild zal pakken
DeDiana
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Nee, daarmee wil ik zeggen dat wat honden te eten krijgen geen garantie de ene of de andere kant op is. Als er jachtdrift in zit, kun je ze veganistisch voeren, maar dan komt dat instinct echt wel bovendrijven. Terwijl een hond die barf en kvv eet niet per definitie zelf wild zal pakken
Nee, dat klopt, maar dat is ook geheel niet mijn argument. Het argument is dat ik het hypocriet vind om een heel drama te maken van een hond die (gehoor gevend aan zijn jachtinstinct) een schaap probeert te vangen, terwijl wij wel miljoenen schapen naar de slacht brengen, die onder andere ook weer terechtkomen in de hondenvoer.
bouvierpoedel
Zeer actief

Dan ook geen honden meer afspuiten omdat ze je Wawa hebben gesloopt of je kind gegrepen want dat is ook instinkt en hond eigen .
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Dat vind ik een onzin argument....Ik eet ook vlees, maar ik zou ook opgepakt worden als k met een geweer het weiland in liep om m'n eigen biefstuk af te knallen...
Het gaat er mij trouwens niet om dat honden jagen, het gaat erom dat de hond niet in de hand te houden, en te krijgen was... Als ze al tijden bezig zijn om een dier te proberen te vangen wat een rode waas voor zijn ogen heeft en zich niet laat benaderen, vind ik afschieten gerechtvaardigd...
Moet wel zeggen dat mijn oordeel gekleurd is door het feit dat ik meerdere malen schapen van mijn stalhouder gezien heb met hondenbeten, en een keer een lam uit de sloot heb moeten vissen die ook aangevallen was, en die een oor afgebeten was. Hij heeft het gered, maar als honden dit aanrichten en bazen geen verantwoordelijkheid nemen, vind ik dat dat consequenties mag hebben, met in het beroerdste geval het doodschieten van de hond.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

DeDiana schreef:
Fotogravinnetje schreef:Nee, daarmee wil ik zeggen dat wat honden te eten krijgen geen garantie de ene of de andere kant op is. Als er jachtdrift in zit, kun je ze veganistisch voeren, maar dan komt dat instinct echt wel bovendrijven. Terwijl een hond die barf en kvv eet niet per definitie zelf wild zal pakken
Nee, dat klopt, maar dat is ook geheel niet mijn argument. Het argument is dat ik het hypocriet vind om een heel drama te maken van een hond die (gehoor gevend aan zijn jachtinstinct) een schaap probeert te vangen, terwijl wij wel miljoenen schapen naar de slacht brengen, die onder andere ook weer terechtkomen in de hondenvoer.
Mijn reactie was op stoffeltje, niet op jou
DeDiana
Zeer actief

fes/lou schreef:Dat vind ik een onzin argument....Ik eet ook vlees, maar ik zou ook opgepakt worden als k met een geweer het weiland in liep om m'n eigen biefstuk af te knallen...
Het gaat er mij trouwens niet om dat honden jagen, het gaat erom dat de hond niet in de hand te houden, en te krijgen was... Als ze al tijden bezig zijn om een dier te proberen te vangen wat een rode waas voor zijn ogen heeft en zich niet laat benaderen, vind ik afschieten gerechtvaardigd...
Moet wel zeggen dat mijn oordeel gekleurd is door het feit dat ik meerdere malen schapen van mijn stalhouder gezien heb met hondenbeten, en een keer een lam uit de sloot heb moeten vissen die ook aangevallen was, en die een oor afgebeten was. Hij heeft het gered, maar als honden dit aanrichten en bazen geen verantwoordelijkheid nemen, vind ik dat dat consequenties mag hebben, met in het beroerdste geval het doodschieten van de hond.
Dat vind ik ook, en dat schreef ik er ook duidelijk bij. Ik vind dus ook dat het niet oké is en dat bazen hierin hun verantwoordelijkheid moeten nemen. Een hond met een dergelijk instinct laat je dus niet los naast een wei met schapen. Maar ik vind niet dat het drama eromheen in verhouding staat tot het vergrijp, die hond doet gewoon waar hij de gelegenheid voor heeft gekregen van zijn baas. Dat maakt de hond in mijn ogen niet vals of gevaarlijk, maar een hond met prooidrift - gedrag dat eenvoudig door een lijn en evt. muilkorf te voorkomen is :19:

Ja, Amy heeft ook wel eens een vogel, rat, konijnen en muizen gevangen. Dat is toch precies hetzelfde? Ook niet de bedoeling, dus nu loopt zij meestal aan de lijn en zorg ik ervoor dat dat niet meer gebeurt, maar het is precies hetzelfde natuurlijke gedrag waar je in mijn ogen als baas dus een stokje voor moet steken en niet de hond op moet afrekenen. Dat staat wat mij betreft dan ook helemaal niet ter discussie, maar wel het drama dat ervan gemaakt wordt, want dat zie ik ook niet gebeuren bij elke keer dat een hond een muis vangt.
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Sassy »

fes/lou schreef:Dat vind ik een onzin argument....Ik eet ook vlees, maar ik zou ook opgepakt worden als k met een geweer het weiland in liep om m'n eigen biefstuk af te knallen...
:ok: Precies dat dus!
Afbeelding
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Sassy »

DeDiana schreef: Nee, dat klopt, maar dat is ook geheel niet mijn argument. Het argument is dat ik het hypocriet vind om een heel drama te maken van een hond die (gehoor gevend aan zijn jachtinstinct) een schaap probeert te vangen, terwijl wij wel miljoenen schapen naar de slacht brengen, die onder andere ook weer terechtkomen in de hondenvoer.
Ik kan wel eens foto's plaatsen van schapen die aangevallen zijn door honden :(:
Dat is toch totaal niet te vergelijken met een dier (of dat nu een koe, schaap of een varken is) naar een slachthuis gebracht wordt.

Denk dat jij serieus geen idee hebt hoe zo een schaap er dan uitziet, na een jacht- en bijtpartij door bijv. een husky...
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Sassy schreef:
DeDiana schreef: Nee, dat klopt, maar dat is ook geheel niet mijn argument. Het argument is dat ik het hypocriet vind om een heel drama te maken van een hond die (gehoor gevend aan zijn jachtinstinct) een schaap probeert te vangen, terwijl wij wel miljoenen schapen naar de slacht brengen, die onder andere ook weer terechtkomen in de hondenvoer.
Ik kan wel eens foto's plaatsen van schapen die aangevallen zijn door honden :(:
Dat is toch totaal niet te vergelijken met een dier (of dat nu een koe, schaap of een varken is) naar een slachthuis gebracht wordt.

Denk dat jij serieus geen idee hebt hoe zo een schaap er dan uitziet, na een jacht- en bijtpartij door bijv. een husky...
Nee, dat klopt, gelukkig niet :-(
Maar nu wordt er geïmpliceerd dat ik het wel prima vind als een husky schapen bijt. Ik heb toch een aantal keer heel duidelijk uitgelegd dat ik dat niet oké vind en iets dat de baas moet voorkomen. Maar ik vind het inderdaad geen vergrijp van de hond, ik vind het een vergrijp van de baas.
laeken
Zeer actief

Precies! En die hond jaagt en is niet willens en wetens schapen aan het pijnigen. Of een hond nu een rat of een schaap vangt is echt hetzelfde. Ik ben absoluut geen persoon die het wel ok vindt als zoiets gebeurd. Afschuwelijk voor de schapen. Maar omdat de schapen dan ernstig gewond zijn en pijn hebben maakt dat een hond nog geen martelaar en zijn baasje ook geen crimineel. Dat baasje zit er net zo goed niet op te wachten en de hond volgt slechts zijn instinct.
Afbeelding
iones
Zeer actief

DeDiana schreef: Ja, en wat wil je daarmee zeggen? Dat alle honden die dat instinct nog wel hebben, gevaarlijk en agressief zijn? Dan kun je alle oertypes, windhonden en terriërs dus al afschrijven, want die zullen in veel gevallen voor de kill gaan als ze een prooi te pakken krijgen.
Daarom wil ik hier op het erf jack russels. Die kunnen dan de ratten pakken. Dat is precies mijn bedoeling.
DeDiana schreef:is ook geheel niet mijn argument. Het argument is dat ik het hypocriet vind om een heel drama te maken van een hond die (gehoor gevend aan zijn jachtinstinct) een schaap probeert te vangen, terwijl wij wel miljoenen schapen naar de slacht brengen, die onder andere ook weer terechtkomen in de hondenvoer.
Ik mag toch hopen dat schapen die hier naar de slacht gaan, dat dat met een veel minder stress, verwondingen en pijn gepaard gaat, dan wanneer een hond ze pakt.
Mogen we verlangen naar zo min mogelijk lijden voor de dieren die we consumeren of is dat hypocriet en maakt het geen zak uit hoe ze sterven?
fes/lou schreef:maar als honden dit aanrichten en bazen geen verantwoordelijkheid nemen, vind ik dat dat consequenties mag hebben, met in het beroerdste geval het doodschieten van de hond.
En de baas dan? Die mag vrijuit???? Wie is nu de wijste, de baas of de hond? Sinds wanneer zijn honden intelligenter dan mensen waardoor ze de meeste verantwoording af te leggen hebben?????
DeDiana schreef: Maar ik vind het inderdaad geen vergrijp van de hond, ik vind het een vergrijp van de baas.
En dat bedoel ik!
DeDiana schreef:maar wel het drama dat ervan gemaakt wordt, want dat zie ik ook niet gebeuren bij elke keer dat een hond een muis vangt.
Ik zie datzelfde drama ook niet gebeuren bij elke keer dat een kat jonge weidevogels of hazen doodt.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Katten is een andere discussie, maar ik vind het ook vreemd dat mensen het heel normaal vinden om katten de straat op te smijten....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
iones
Zeer actief

fes/lou schreef:Katten is een andere discussie, maar ik vind het ook vreemd dat mensen het heel normaal vinden om katten de straat op te smijten....
Is toch precies hetzelfde? Of je nu honden maar aan laat sjouwen en roven of dat je dat met katten doet.

Het deugt geen van tweeën.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Zullen we katten buiten deze discussie laten. Kattendiscussies zijn over het algemeen niet de meest gezellig discussies en overrulen binnen zeer korte tijd een volledig topic.
iones
Zeer actief

Domor schreef:Zullen we katten buiten deze discussie laten. Kattendiscussies zijn over het algemeen niet de meest gezellig discussies en overrulen binnen zeer korte tijd een volledig topic.
Ik wil alleen maar aantonen dat een hond is wat hij is: een hond, een bepaald ras met daarin de eigenschappen die daar aan inherent zijn.

Zelf zou ik nooit een husky nemen want dat zijn kennelijk onhoudbare jagers. Ik zal geen staffords nemen, want die zijn vaak niet hond sociaal en er komen veel honden hier. Ik kies een hond die bij mij past en bij de situatie die ik te bieden heb. Dan krijg ik ook geen nare consequenties met alle verantwoordelijkheid afschuivend op de hond die geen zeggenschap heeft gehad in mijn keuze.

Wie z'n kont brandt, moet op de blaren zitten. Die ouders van dat kind zitten nu in ieder geval op de blaren. Maar ik betwijfel gewoon oprecht of ze het aan zichzelf wijten en het niet te veel bij de hond leggen.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ik heb een poedel en ze eet mijn cavia's op, samen met kleine vogels en muizen overigens. Je kan niet altijd inschatten wat voor ongewenst gedrag een hond gaat tonen, ook al zijn er uiteraard rassen die er gevoeliger voor zijn dan anderen.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”