haha 's avonds liggen ze hier sowieso allemaal braaf te slapen in hun mandjemijke schreef:laeken schreef:Topic loopt inderdaad super snel vol. Guus ligt al een uur op de bank zonder gillen. Zou hij het gelezen hebben?Oor liep ook niet voor mn voeten toen ik net opstond!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat is er super irritant aan je hond?
Moderator: moderatorteam
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Re: Wat is er super irritant aan je hond?
- dagmar88
- Zeer actief
Oh naap toch ook.
Als ik iets lekkers eet zit hij het in de eerste plaats uit m'n mond te kijken, maar wat veel erger is, is dat hij net boven m'n knie blijft hangen.
Altijd met een klein stukje roze tong er uit waar een druppel aan bungelt.
Die druppel wordt dan heel langzaam een langgerekt sliertje en uiteindelijk heb ik met m'n gore natte knie geen trek meer.
Nu ging het goed tot een vriend van me hem stukken gerookte zalm en een halve biefstuk van tafel heeft zitten voeren

Als ik iets lekkers eet zit hij het in de eerste plaats uit m'n mond te kijken, maar wat veel erger is, is dat hij net boven m'n knie blijft hangen.
Altijd met een klein stukje roze tong er uit waar een druppel aan bungelt.
Die druppel wordt dan heel langzaam een langgerekt sliertje en uiteindelijk heb ik met m'n gore natte knie geen trek meer.
Nu ging het goed tot een vriend van me hem stukken gerookte zalm en een halve biefstuk van tafel heeft zitten voeren
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Willem: dat hij zo angstig is, ook voor ons en voor dagelijkse dingen.
Ravi: dat hij altijd stinkpis heeft en zichzelf ermee onderpist.
Lais: dat ze zo wil jagen op wild, ze zich soms zó lomp en opdringerig kan gedragen naar andere honden (die er niet op zitten te wachten) en dat ik haar niet aan haar verstand gepeuterd krijg dat ze zich niet te bemoeien heeft met bezoek
. Ohja, dat ze haar eigen poep opeet als ze de kans krijgt vind ik ook wel erg irritant.
Banjo: dat hij zo leuk is.
Ravi: dat hij altijd stinkpis heeft en zichzelf ermee onderpist.
Lais: dat ze zo wil jagen op wild, ze zich soms zó lomp en opdringerig kan gedragen naar andere honden (die er niet op zitten te wachten) en dat ik haar niet aan haar verstand gepeuterd krijg dat ze zich niet te bemoeien heeft met bezoek
Banjo: dat hij zo leuk is.
-
Persistence
- Zeer actief
1. het geblaf
2. het geblaf
3. het geblaf
Het gaat, zoals de onderbuurman al aan mij beschreef, door merg en been.
Ohja, en dat er maar 2 energiestandjes op zitten. 0 en 100. Doseren is er niet bij.
2. het geblaf
3. het geblaf
Het gaat, zoals de onderbuurman al aan mij beschreef, door merg en been.
Ohja, en dat er maar 2 energiestandjes op zitten. 0 en 100. Doseren is er niet bij.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Het enige wat ik irritant vind aan ze is dat geblaf, soms om niks maar vooral als de deurbel gaat of zoonlief binnen kom, heb al wel een tip hier opgepikt dat al een hoop helpt nlk spuiten met de plantenspuit..
Een hele afstand later is het jatten maar goed meestal krijgen ze de kans niet. Verder zijn het twee zoeterds. Heb Ziggy al zover dat ie niet meer zo snel jat als ik bijvoorbeeld iets op tafel staat en hij blijfter dan af als ik bijvoorbeeld naar de keuken moet.
Het kleine krengetje weet al heel goed dat ie wat krijgt als ie eraf blijft.
Een hele afstand later is het jatten maar goed meestal krijgen ze de kans niet. Verder zijn het twee zoeterds. Heb Ziggy al zover dat ie niet meer zo snel jat als ik bijvoorbeeld iets op tafel staat en hij blijfter dan af als ik bijvoorbeeld naar de keuken moet.
Het kleine krengetje weet al heel goed dat ie wat krijgt als ie eraf blijft.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Echt leuk topic dit, leuk bedacht laeken
.

.
. Lais gaat wel in gier rollen (als ze met de baas loopt dan), maar dat vind ik toch een stuk minder erg dan in van die gore plakstront.

laeken schreef:Bas is suikerzoet in vergelijking met onze terror-Guus. Wij hopen dat de jaren hem gaan kalmeren. Voordeel is dat er geen kwaad in die hond zit en hij er heerlijk uitziet. Dat maakt veel goed haha. Wij zeggen altijd gekscherend dat we begrijpen dat hij in een dodingsstation gestopt is door zijn eigen baas. Soms....lol
Oh wat een etterGaia schreef:Twee uur 's nachts bijvoorbeeld een verzwaarde krat wegslepen, de voorraadkast openbreken en vervolgens in paniek raken omdat je kop nog vast zit in de Frolic zak. Alles om eten te krijgen. Nu slaap ik met de slaapkamer deur dicht en hond in de slaapkamer.
Ha nee joh, elke hond heeft wel wat.Gimmick schreef:Moet hier stiekem wel om lachen om wat iedereen irritant vind aan zn hond.
Soms wel eens het idee dat alle honden hier perfect in de pas lopen. Maar na zulke topics denk ik altijd maar weer. Ach die van mij zijn de beroerdste niet.
En het is helemaal open bij geloof ik hè, keuen en huiskamer?lucie schreef:Hij heeft er niks van om met zijn 40+ kg op de tafel te springenof zijn voorpoten op het fornuis te zetten om afkoelende pannen uit te likken. hij zit absoluut nergens mee. Een hete pan, spullen die omflikkeren of een heel boos baasje, Maverick heeft het Stoicisme uitgevonden.
Oh god, ik ben wel blij dat ik niet zo'n goorling heb die erin gaat liggen rollen_Leonie schreef:Grappig hoeveel mensen 'poep eten' zeggen. Ik ben blij als Ayleen poep eet: heeft ze er in elk geval niet in liggen rollen.
runninggirl schreef:[Zo is ze eens met modderpoten en al een auto in gesprongen, zo naast een andere herder gaan zitten.![]()
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
oke, Lana ligt weleens in de weg, is soms wat te enthousiast als er mensen komen,
is af en toe wat lomp,
maar echt irritant, nee
ze zeurt niet, ze blaft niet overtollig, ze bijt niets [meer] stuk, ze is heel goed zindelijk, ze kan heel goed een poosje alleen zijn, ze eet geen poep, naar mate ze ouder wordt luistert ze steeds beter,
tis wat dat betreft een super hond, echt een deel van ons gezin, zou haar voor geen goud meer willen missen,
is af en toe wat lomp,
maar echt irritant, nee
ze zeurt niet, ze blaft niet overtollig, ze bijt niets [meer] stuk, ze is heel goed zindelijk, ze kan heel goed een poosje alleen zijn, ze eet geen poep, naar mate ze ouder wordt luistert ze steeds beter,
tis wat dat betreft een super hond, echt een deel van ons gezin, zou haar voor geen goud meer willen missen,
- Rebble
- Zeer actief
Dat Charlie niks 'nieuws' in huis accepteert. Eigenlijk vind ik dat iets anders dan irritant maar verder is ze zo vreselijk braaf dat ze anders maar saai zou zijn 

-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Best een goed teken, ik kon echt niks bedenken. Tot ik topic door las, toen kon ik iets bedenken. Poep eten... zo smerig vooral! Al ken ik een beagle die poep vrat en die is er 17 jaar mee geworden. Ik zeg maar tegen mezelf dat het kwam door het poep eten als Noah weer een hap stront neemt
Gelukkig doet ze het alleen op bepaalde plekken, lees achter mijn huis.
Verder kan ik eigenlijk niks bedenken, ze is precies wat ik fijn vind in een hond.
Gelukkig doet ze het alleen op bepaalde plekken, lees achter mijn huis.
Verder kan ik eigenlijk niks bedenken, ze is precies wat ik fijn vind in een hond.
-
stoffeltje
- Zeer actief
Dat max waarschijnlijk eekhoorn in zijn dna heeft, die eikel is dol op eikels en laten die er nu volop liggen....
Nee is dus mijn meest gebruikte woord tijdens het wandelen, er zullen inmiddels mensen zijn die denken dat dat zijn naam is
NEE! neehee, nee NEE!!!
Nee is dus mijn meest gebruikte woord tijdens het wandelen, er zullen inmiddels mensen zijn die denken dat dat zijn naam is
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Over poep eten... Sinds ik Vito heb heb ik pas door hoeveel mensen er in de natuur zitten te schijten 

-
Floortje
- Zeer actief
NEUSFLUITEN!
Welke idioot heeft er ooit verzonnen dat honden dat moeten kunnen?
Ik houd zielsveel van dat beest, maar als ze weer zo loopt te fluitketelen dan kan ik haar wel wurgen.
Welke idioot heeft er ooit verzonnen dat honden dat moeten kunnen?
Ik houd zielsveel van dat beest, maar als ze weer zo loopt te fluitketelen dan kan ik haar wel wurgen.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Mila: dat ze poepchagrijnig kan zijn (vooral bij drukte, te veel prikkels) en dat dan wil afreageren op een andere hond.
Amy: haar enorme jachtpassie in combinatie met dat ze ontzettend impulsief is en er dan ook altijd 100% voor gaat.
Amoz: zijn verschrikkelijke geloei dat door merg en been gaat als hij buiten een kat ziet en als ik thuiskom.
Taartje: dat ze aanhoudend kan gaan staan blaffen als ze haar zin niet krijgt, bijvoorbeeld als er al een andere hond op de plek ligt waar zij wil liggen. En omdat ze stokdoof is, hoort ze je niet als je er wat van zegt en moet je altijd opstaan om even contact met haar te maken en haar te laten weten dat ze haar muil moet houden.
Amy: haar enorme jachtpassie in combinatie met dat ze ontzettend impulsief is en er dan ook altijd 100% voor gaat.
Amoz: zijn verschrikkelijke geloei dat door merg en been gaat als hij buiten een kat ziet en als ik thuiskom.
Taartje: dat ze aanhoudend kan gaan staan blaffen als ze haar zin niet krijgt, bijvoorbeeld als er al een andere hond op de plek ligt waar zij wil liggen. En omdat ze stokdoof is, hoort ze je niet als je er wat van zegt en moet je altijd opstaan om even contact met haar te maken en haar te laten weten dat ze haar muil moet houden.
-
Jules01
- Zeer actief
Archie; Stelen, als de raven. Van tafel, van het aanrecht, van kind.
Wat ik daar dan nog het méést irritant aan vind, als ik er iets van zeg, houdt Archie op. Om binnen een milliseconde het gewoon weer te proberen. Waarom??
Joia; bemoeien met alles en willen regelen, soms wordt dat gedrag geuit door blaffen.
Wat ik daar dan nog het méést irritant aan vind, als ik er iets van zeg, houdt Archie op. Om binnen een milliseconde het gewoon weer te proberen. Waarom??
Joia; bemoeien met alles en willen regelen, soms wordt dat gedrag geuit door blaffen.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
het irritantste aan de poedel is dat ze in nekken en poten bijt als ze hyper is. dan met name als de andere honden rennen. gelukkig wordt het wel iets minder, maar soms heeft ze zo'n bui.
ellen
ellen
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
Inderdaad grappig te lezen dat gelukkig niet alle hondjes perfect zijn! En veel die om niets blaffen, dat komt me bekend voor
Pippy; is nu 12 en wordt steeds gemakkelijker! Vroegah luisterde ze alleen als ze wilde, riep je haar dan keek ze om en kwam...of niet
ontzettend eigenwijs en ook weglopen, sprong over de greppel en ging in het weiland naast ons wat rondscharrelen. Je kon roepen wat je wilde maar zij bepaalde of ze kwam of niet. Totdat ik haar een keertje van het pad aan de overkant van de weg zag lopen...toen ging ze aan de lange lijn en stroom op het draad en daarna is het niet meer voorgekomen!
En ze blaft om niets...je hoort wel heel duidelijk wat er aan de hand is; blafje omdat er een koe te dicht bij de erfgrens komt, de postbode komt een pakketje brengen, er lopen eekhoorns in de tuin ...het is goed herkenbaar! Maar het vervelende is dat als zij gaat blaffen, Silky vaak mee gaat loeien
Verder kan ze ons goed verstaan, echt niet te geloven hoe slim dit hondje is! Je hoeft maar ergens aan te denken en zij heeft het al ingevuld. Botje; loopt vast naar de kast. Snoepje in kong; komt met kong aanlopen; nagels knippen; schiet onder de tafel
Silky is eigenlijk alleen maar ontzettend lief
Doet eigenlijk nooit iets fout, het enige misschien is haar claimgedrag naar de andere honden. Ik ben van haar... punt! En dat ze tegen iedereen opspringt voor aandacht, dat vindt niet iedereen fijn..
Nina is ook zo'n schatje
echt mijn hondje
waar ik ben daar is zij ook. Vaak ben ik haar kwijt en maar roepen totdat ik een stap achteruit doe en op haar pootje stap..haar enige minpunt zijn muisjes opgraven. Gelukkig blijft ze wel uit de tuin, maar in de weilanden en de boomgaard moet ik regelmatig de gaten dichtgooien.
Toen ze net bij ons was moesten we wel even wennen; elke dag de vuilnisbak in huis omgegooid en leeggevreten, de kattenbak leeggegeten, ze was dus ontzettend op eten gericht. Nog steeds wel, maar gelukkig niet zo hysterisch meer!
Maar ze zijn me alle 3 zo dierbaar, ik weet niet waaraan we hebben het verdiend maar ze zijn alle 3 echt goud waard
Ik vind het ook heel fijn dat ze best sociaal zijn ondanks dat ze op een boerderij wonen en weinig mensen of honden buiten zien. Maar iedereen is welkom met een hond en er komen redelijk wat honden langs, dus dat is fijn!
Pippy; is nu 12 en wordt steeds gemakkelijker! Vroegah luisterde ze alleen als ze wilde, riep je haar dan keek ze om en kwam...of niet
En ze blaft om niets...je hoort wel heel duidelijk wat er aan de hand is; blafje omdat er een koe te dicht bij de erfgrens komt, de postbode komt een pakketje brengen, er lopen eekhoorns in de tuin ...het is goed herkenbaar! Maar het vervelende is dat als zij gaat blaffen, Silky vaak mee gaat loeien
Verder kan ze ons goed verstaan, echt niet te geloven hoe slim dit hondje is! Je hoeft maar ergens aan te denken en zij heeft het al ingevuld. Botje; loopt vast naar de kast. Snoepje in kong; komt met kong aanlopen; nagels knippen; schiet onder de tafel
Silky is eigenlijk alleen maar ontzettend lief
Nina is ook zo'n schatje
Toen ze net bij ons was moesten we wel even wennen; elke dag de vuilnisbak in huis omgegooid en leeggevreten, de kattenbak leeggegeten, ze was dus ontzettend op eten gericht. Nog steeds wel, maar gelukkig niet zo hysterisch meer!
Maar ze zijn me alle 3 zo dierbaar, ik weet niet waaraan we hebben het verdiend maar ze zijn alle 3 echt goud waard

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Kobe is eigenlijk heel braaf.
Wat hij wel doet is zodra ik hem uit wil gaan laten compleet over de rooie gaan in de gang. Blaffen, springen, de vloer onder zeveren... tegenwoordig ga ik op de trap zitten tot hij enigszins normaal doet, dan lijn ik hem pas aan.
Eenmaal aangelijnd gaat hij dan in de riem bijten, ook zo irritant. Dat doet hij sinds hij vorig jaar 3 weken in pension was na mijn operatie. Tot nu toe krijg ik het er niet uit. Carmen, mooie uitdaging voor jou als je hem over een paar weken te logeren krijgt.
Wat ik ook irritant vind is dat hij blijft proberen op de leuning van de bank te liggen, terwijl hij dat nog nooit heeft gemogen.
Verder geen klachten.... hij is niet blafferig, is supergemakkelijk met andere honden en mensen, jaagt niet, komt als ik hem roep (meestal)
Wat hij wel doet is zodra ik hem uit wil gaan laten compleet over de rooie gaan in de gang. Blaffen, springen, de vloer onder zeveren... tegenwoordig ga ik op de trap zitten tot hij enigszins normaal doet, dan lijn ik hem pas aan.
Eenmaal aangelijnd gaat hij dan in de riem bijten, ook zo irritant. Dat doet hij sinds hij vorig jaar 3 weken in pension was na mijn operatie. Tot nu toe krijg ik het er niet uit. Carmen, mooie uitdaging voor jou als je hem over een paar weken te logeren krijgt.
Wat ik ook irritant vind is dat hij blijft proberen op de leuning van de bank te liggen, terwijl hij dat nog nooit heeft gemogen.
Verder geen klachten.... hij is niet blafferig, is supergemakkelijk met andere honden en mensen, jaagt niet, komt als ik hem roep (meestal)
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Wat een fantastisch topic.
In poep rollen staat hier met stip op 1. Precies dit:
Verder is het soms wel eens irritant dat ie zó van zwemmen houdt dat ie het liefst in elke (echt, ELKE) sloot duikt die hij ziet. Desnoods met mij erbij, als er toevallig een lijn aan hangt, dat interesseert hem minder dan niks.
Maar als je dit combineert met bovenstaande, is het juist wel weer handig. 
In poep rollen staat hier met stip op 1. Precies dit:
En dan niet eten, maar rollen. En dan niet een beetje halfslachtig rollen, maar er echt he-le-maal voor gaan. Dat ie echt onder zit van kop tot staart. Als je die kop omlaag ziet gaan met z'n nek eerst, ben je de klos. En persoonlijk vind ik mensenpoep de ergste variant. Mán dat meurt.Luna87 schreef:Over poep eten... Sinds ik Vito heb heb ik pas door hoeveel mensen er in de natuur zitten te schijten
Verder is het soms wel eens irritant dat ie zó van zwemmen houdt dat ie het liefst in elke (echt, ELKE) sloot duikt die hij ziet. Desnoods met mij erbij, als er toevallig een lijn aan hangt, dat interesseert hem minder dan niks.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Wat ik ook irritant vind aan Taartje is dat ze zo ontzettend gilt als ze zich stoot of je bijvoorbeeld op een pootje gaat staan of als ze schrikt
De eerste keren dat dat gebeurde, dacht ik dat er iets verschrikkelijks aan de hand was en schrok ik me een hoedje. Helaas zijn Amoz en Mila dan ook meteen in rep en roer en vooral Amoz reageert er heel heftig op, die wil er dan meteen bovenop duiken
Dat vind ik dan natuurlijk ook weer heel irritant aan Amoz 
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Runar zijn aandachtsgekwebbel rond etenstijd. Zowel 's morgens als 's avonds.
Piiri is Piiri... vreemde hond met veel vreemde trekken. Ze likt ze je nét niet constant af. Maar staat ze op 30 cm van je je te 'likken' maar ze blijft zo'n 5 cm met haar tong van je af. Speelgoed tegen je aanduwen doet ze ook heel vaak. En dan echt duwen. Owee als je er aan komt dan
Soms klapt ze ook op Runar. Schijnbaar zomaar.
Ze is ook veel te koppig. Alles moet je laten uitschijnen alsof het idee en initiatief van haar uit komt. Ze houdt je ook voortdurend in de gaten. Dan ligt ze ondersteboven te slapen met een speeltje in haar bek, en draait ze haar ogen zodat je ganse witte vlekken ziet en zie je ze je gewoon bekritiseren. Het is geen in de gaten houden van 'wat gaan we doen?' nee hoor, je ziet dat ze gewoon heel je doen en laten aan becommentariëren is
Enorme atypische mechel in alle geval
Piiri is Piiri... vreemde hond met veel vreemde trekken. Ze likt ze je nét niet constant af. Maar staat ze op 30 cm van je je te 'likken' maar ze blijft zo'n 5 cm met haar tong van je af. Speelgoed tegen je aanduwen doet ze ook heel vaak. En dan echt duwen. Owee als je er aan komt dan
Soms klapt ze ook op Runar. Schijnbaar zomaar.
Ze is ook veel te koppig. Alles moet je laten uitschijnen alsof het idee en initiatief van haar uit komt. Ze houdt je ook voortdurend in de gaten. Dan ligt ze ondersteboven te slapen met een speeltje in haar bek, en draait ze haar ogen zodat je ganse witte vlekken ziet en zie je ze je gewoon bekritiseren. Het is geen in de gaten houden van 'wat gaan we doen?' nee hoor, je ziet dat ze gewoon heel je doen en laten aan becommentariëren is
Enorme atypische mechel in alle geval
- Jackira
- Zeer actief
En dat er met elk losloopgebied wel een oplet punt is met Jack. Op het strand rent hij van vogel naar vogel. Totdat hij een stipje is. In het park peert hij hem naar de speeltuin zodra hij kindergekrijs hoort. Hij is gek op kinderen. Hij klimt dan mee op de klimtoestellen
en afhankelijk van of er angstige kinderen bij zitten hoor ik of gekrijs of gelach.
Op de dijk moet er een lange lijn aan vanwege de schapen waar hij nog geen interesse in heeft. Maar de ervaring leert dat hij ineens iets door kan krijgen en er dan vol voor gaat. Dus alvast maar voorzorg. In de auto wil hij niet achterin maar wil voor zitten. En waar ik Shira prima kan opvoeden en mijn regels gelden is het met Jack meer een soort consensus.
Op de dijk moet er een lange lijn aan vanwege de schapen waar hij nog geen interesse in heeft. Maar de ervaring leert dat hij ineens iets door kan krijgen en er dan vol voor gaat. Dus alvast maar voorzorg. In de auto wil hij niet achterin maar wil voor zitten. En waar ik Shira prima kan opvoeden en mijn regels gelden is het met Jack meer een soort consensus.
-
stoffeltje
- Zeer actief
Zinodo schreef:stoffeltje schreef:Dat max waarschijnlijk eekhoorn in zijn dna heeft, die eikel is dol op eikels en laten die er nu volop liggen....
Nee is dus mijn meest gebruikte woord tijdens het wandelen, er zullen inmiddels mensen zijn die denken dat dat zijn naam isNEE! neehee, nee NEE!!!
je gelooft me vast niet maar dit is me echt gebeurd
![]()
Ik was toen pas een paar maanden in NL en sprak nog maar weinig Nederlands al verstond ik veel.. totdat ik naar een puppycursus net over de grens in Belgie ging. Daar was altijd een vrouw die schreeuwde neeeenaaaa neeeeeeeenaaaa neeeenaaaa tegen haar hond. Ik dacht dat de hond Nena heettezowel ik en de vrouw schaamde zich kapot toen ik haar hondje riep
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Het enige wat ik me kan bedenken is dat hij soms te graag bij andere honden blijft hangen, maar dat gaat steeds beter en zijn motivatie verschuift ook. Hij loopt nu eigenlijk bijna altijd direct met mij mee. Er is verder echt niets irritant aan hem, hij is lief, braaf en zo zacht van karakter. Ik ben zo dol op hem.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Oh mijn honden hebben zat irritante dingen 
Csiva: haar uitvallen naar grote honden en haar enorme angst voor mensen.
Fiji: Meekeffen met Csiva al heeft ze geen idee waarom Csiva uitvalt. En haar enorme herrie als we gaan wandelen.
Dumás: Blaffen om 'niks'.
Luca: Zijn eeuwige gezeur om eten.
verder hebben ze alle 4 een enorme hekel aan katten (en de postbode)
Daarnaast zijn Csiva en Fiji soms echt bizar druk. Gewoon, omdat het kan. Dan wordt het huis als speeltoestel gebruikt.
maar verder? Ze zijn de allerleukste honden en een heerlijke roedel die van elkaar vrijwel alles kan hebben
Csiva: haar uitvallen naar grote honden en haar enorme angst voor mensen.
Fiji: Meekeffen met Csiva al heeft ze geen idee waarom Csiva uitvalt. En haar enorme herrie als we gaan wandelen.
Dumás: Blaffen om 'niks'.
Luca: Zijn eeuwige gezeur om eten.
verder hebben ze alle 4 een enorme hekel aan katten (en de postbode)
Daarnaast zijn Csiva en Fiji soms echt bizar druk. Gewoon, omdat het kan. Dan wordt het huis als speeltoestel gebruikt.
maar verder? Ze zijn de allerleukste honden en een heerlijke roedel die van elkaar vrijwel alles kan hebben
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
agh ja, dat doet Fred ook. "gezellig" wandelen samen met mijn moeder. Dan ben ik bezig met corrigeren omdat hij zo hard kan trekken. Ik heb het opgegeven. We gaan wel ergens wandelen waar hij van meet af aan los kanSandra&co schreef: Izzy kan níet normaal aan de riem lopen als er iemand anders meeloopt. Dan hangt ze als een stoomlocomotief in die riem terwijl ze normaal gesproken gewoon normaal loopt![]()
Fred zeurt. Hij piept en neusfluit als hij uit wil. Dat komt omdat hij bij mijn schoonouders dan gelijk uitgelaten word. En dat negeren wij maar hij is heel volhardend. Corrigeren heeft geen zin, dan gaat hij op een afstandje liggen neusfluiten.
En die baard. Prachtig hoor. Ware het niet dat hij altijd nat is. En als ik dan een lichte broek aan heb of een rokje en hij legt zijn kop op je schoot. Gat-ver-damme.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Oja, klein puntje maar wat eigenlijk ook wel grappig is.
Ras vindt het irritant als het konijn losloopt en vindt daar ook wat van, iets wat hij me piepend komt vertellen.
Laatst was Brammetje door het bovenklepje van de kooi gesprongen, ja eigen schuld, vergeten dicht te doen.
Gelijk komt meneer klikken, mamaaaaah, Bram loopt los, doe er wat aan.
Ze doen er verder geen verkeerde dingen mee, Rasta wil oortjes soppen en Ziggy wil spelen behalve als Bram op hem af komt
ehm toch maar niet...
(naja Bram is bijna net zo groot als Ziggy )
Ras vindt het irritant als het konijn losloopt en vindt daar ook wat van, iets wat hij me piepend komt vertellen.
Laatst was Brammetje door het bovenklepje van de kooi gesprongen, ja eigen schuld, vergeten dicht te doen.
Gelijk komt meneer klikken, mamaaaaah, Bram loopt los, doe er wat aan.
Ze doen er verder geen verkeerde dingen mee, Rasta wil oortjes soppen en Ziggy wil spelen behalve als Bram op hem af komt
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Drazic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Bros is een moeilijke hond.
Hij is super onzeker en daardoor erg agressief, heel de wereld is stom behalve het vrouwtje.
Maar waar andere honden vaak moeilijk in zijn is Bros juist weer makkelijk.
Yorgos is irritant omdat ik hem gewoon niet kan lezen.
Hij doet heel onderdanig en zielig, maar ondertussen breekt hij de boel af met de grootste lol.
Hij daagt Bros uit tot die boos word en rent dan snel naar mij, maar deze heb ik ondertussen door. (rotjong).
Samen zijn ze wel heel goed aan elkaar gewaagd, iets waar ik in het begin er bang voor was omdat Bros zo moeilijk is.
Hij is super onzeker en daardoor erg agressief, heel de wereld is stom behalve het vrouwtje.
Maar waar andere honden vaak moeilijk in zijn is Bros juist weer makkelijk.
Yorgos is irritant omdat ik hem gewoon niet kan lezen.
Hij doet heel onderdanig en zielig, maar ondertussen breekt hij de boel af met de grootste lol.
Hij daagt Bros uit tot die boos word en rent dan snel naar mij, maar deze heb ik ondertussen door. (rotjong).
Samen zijn ze wel heel goed aan elkaar gewaagd, iets waar ik in het begin er bang voor was omdat Bros zo moeilijk is.
- dre
- Zeer actief
Het jagen (en dat ze daardoor niet overal los kunnen) is iets waar ze van mij vanaf morgen spontaan mee op mogen houden.
Verder zijn er geloof ik weinig dingen die mij echt irriteren aan mijn honden.
Verder zijn er geloof ik weinig dingen die mij echt irriteren aan mijn honden.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
DeDiana schreef:Wat ik ook irritant vind aan Taartje is dat ze zo ontzettend gilt als ze zich stoot of je bijvoorbeeld op een pootje gaat staan of als ze schriktDe eerste keren dat dat gebeurde, dacht ik dat er iets verschrikkelijks aan de hand was en schrok ik me een hoedje. Helaas zijn Amoz en Mila dan ook meteen in rep en roer en vooral Amoz reageert er heel heftig op, die wil er dan meteen bovenop duiken
Dat vind ik dan natuurlijk ook weer heel irritant aan Amoz
O ja. Toots was ook zo vocaal. B ik j schrik. Bij aanstellerietus, in de bus Pff. Bij de da al in de wachtkamer dus dat is idd bloed irritant.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Dat ik altijd met ogen in m’n achterhoofd loop, voor Doran ivm vervelende reuen, zelf negeert hij alles en zal nooit ruzie zoeken, maar als er eentje in z’n gezicht komt etteren dan wil hij best een potje matten, graag zelfs
Voor Zinzi ivm katten, die heeft een enorme kattenhaat, geen idee waar het vandaan komt, maar ze moeten dood
dus ik moet altijd zorgen dat ik ze eerder zie dan zij, scheelt weer een arm uit de kom 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!