Hoi,
Net terug van de DA.(had mijn briefje bij me

)
De antibiotica (het was hele zware) moest ik direct mee stoppen omdat hij die voor zijn eerste levensjaar niet eens mag hebben (had de verp.meegenomen) sowieso snapte hij niet dat hij die kreeg voorgeschreven omdat antibiotica bacterien doodt, en omdat darmen vol met bacterien zitten worden die ook gedood en is de kans groot dat je er diarree van krijgt (slim he

) Bovendien zou het zijn botten kunnen beschadigen in de groei. Die antib. heeft hij dus ter plekke weggegooid. Hij vond het ook raar dat hij niet even zijn ontlasting had nagekeken.
Uit de onlasting bleek dat hij geen wormen heeft en ook niet iets anders (waarvan ik de naam vergeten ben) wat samen met wormen op de eerste plaats van veroorzakers van diarree staat bij jonge honden.
Toen was dus de tweede mogelijke veroorzaker een (dierlijke)eiwitallergie
wat dus kan verklaren waarom hij maar diarree bleef houden met gekookte kip en rijst.
Zoals jullie misschien al eerder hebben gelezen had ik bij het ond. voeding geschreven over de problemen met het voer. Dit kan dan natuurlijk een hoop verklaren.
Ik heb ook med. meegekregen om even zijn darmen helemaal stil te leggen.
De komende 4 weken mag hij niets anders dan Royal Canin hypoallergenic dr21 en water, dus geen gejat meer van het aanrecht en de tafel, geen koekjes enz. want dat zou de test verpesten.
Ik moet de DA nu op de hoogte houden van alles omtrent Lothar.
En die andere DA ga ik niet meer heen. Voor de uitslag van het bloed bel ik hem wel. Maar ik hoop dat deze DA het bij het rechte eind heeft....als hij over 4 weken nog problemen met zijn ontlasting heeft, gaat hij zijn darmen verder onderzoeken (als ik het goed heb begrepen een stukje eruit halen??? kreeg zoveel informatie over me heen, hij praatte nogal veel en snel) maar daar vond hij het te vroeg voor.
Nu heb ik gelijk weer een nieuwe vraag; heeft iemand hier ervaring mee??? Zal vanavond het forum maar eens afspeuren!