Hahaha..sorry, maar wil die gemeente zijn inwonertal proberen omlaag te krijgen ofzo??? Lijkt me persoonlijk toch logischer om de drempel voor zo'n bocht te plaatsen in plaats van ergens onzichtbaar in het midden van de bocht.Stang schreef:Zooooooooooooo (even helemaal off-topic): in Bleiswijk, een dorpje nabij Rotterdam waar ik ben opgegroeid, zijn ze dus echt getikt!Martijn schreef:Dat ben ik wel met je eens maar er zijn ook veel drempels die het gevaar daarbij alleen maar vergroten.britty schreef:die drempels zijn er dan niet speciaal voor de katten, maar voor alle mensen die gewoon te hard rijden in de bebouwde kom...Hardrijders kunnen ook een kind onder de wielen krijgen..Martijn schreef: He ja...laten we heel nederland vol met drempels pleuren zodat de katten los kunnen lopen die toch al niet op de openbare weg horen.
Alsof een onverwachte verkeersdrempel trouwens niet gevaarlijk is.
en er wordt m.i. al veelte veel te hard gereden..
Halverwege een haarscherpe bocht een joekel van een drempel 8O zo'n "vierkante", hoog, halverwege de bocht, geen verlichting..... hier zou je je hartstikke dood op rijden als je het niet weet!
En weer even on topic....een kind hoort ook niet zonder toezicht op straat, die kun je ook prima in de tuin laten spelen! Dus als je je kind gewoon op straat laat spelen, dan moet je er dus ook maar rekening mee houden dat er iets kan gebeuren! En daarnaast kun je boetes geven voor katten die loslopen en misschien eens een vogeltje vangen...bij ons in de straat moet ik opletten op kleine kinderen die op hun fietsjes en skelters over de stoep crossen en wel eens tegen je auto botsen...Probeer daarna dan maar eens de schade te verhalen op de ouders. Ze zeggen allemaal dat hun kind het niet was.