Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toch nog even over katten

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

miranda schreef: Je kunt wel zeggen van iedereen die dieren heeft is het haar of zijn verantwoordelijkheid om te zorgen dat anderen daar geen last van hebben.
Maar wat is last hebben van hoever wil je dit doordraven... nu zijn het dieren waar je al dan niet last van hebt. Dadelijk is het dat je je stoort aan de hobby van de buurman waar hij flink wat geluid bij produceert. Of inderdaad aan gillende kinderen, kloppende betonboren, Lachende mensen die elders in de tuin zitten, een feestje met schallende muziek..... enz

We leven met elkaar in deze wereld... en met een stuk verdraagzaamheid zal het allemaal een stuk gezelliger en gemakkelijker zijn!
Is waar. Ik vind dat mensen tot een bepaalde hoogte wel wat vrijheid moeten hebben. MAar wat, als de liefhebberij van de een inhoudt, dat de liefhebberij van de ander verknald wordt?
Het gaat nu over katten, dus stel, dat iemand in zijn/haar tuin vogels houdt, en die worden aangevallen door de kat van de buren, of iemand heeft een moestuin, en de kat van de buren gaat er tussen zitten sch.... of iemand heeft een hond die graag in de tuin zit, maar die zou de kat van de buren wel eens kunnen bijten omdat die in ZIJN tuin komt? Dan vind ik, dat degene die overlast bezorgd, waarvan het dier in ANDERmans tuin komt, moet zorgen voor een goede afrastering.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Hanneke2 schreef:
teckeltoos schreef: Een kat scharrelt niet alleen maar wat rond. Hij botviert gewoon het jachtinstinct en de oerdriften. En dat heeft de mens er nog steeds niet uit kunnen halen. Bij honden hebben we dat in goede banen kunnen leiden.
Ow, da's weer een andere discussie, maar ik vind het geen goeie zaak om alles aan instincten er maar uit te fokken omdat het 'lastig' is voor mensen. Uiteindelijk krijg je dan dieren die alleen nog het uiterlijk hebben van de oorspronkelijke hond en kat, en die je hele dagen voor de tv kan zetten zonder dat ze ook maar denken aan gaten graven in je tuin of achter een muizenspoor aangaan. Maar als ik zo'n hond of kat wilde ging ik gewoon effe naar de Blokker. :roll:
gaat niet lukken. Instinct is instinct. Paardenmensen lopen er ook steeds tegenaan; het vluchtinstinct van het paard. Het paard dat overal bang voor is waar het niet bang voor hoeft te zijn (in de ogen van de mens) en dus ineens weg kan schieten of kan weigeren ergens langs te gaan. En dan kan de mens kiezen of delen: accepteren en niet zeiken, of anders zich distantieren van paarden.

Katten zijn niet zo aangepaste huisdieren als honden. Ze zijn daarom voor veel mensen minder geschikt als huisdier dan in algemeen gedacht wordt. Mensen denken "een kat hoef je niet uit te laten en kan veel alleen zijn, da's gemakkelijk", vandaar dat er meer katten zijn dan honden. Helaas voor de katten, zeg ik dan. want ook katten hebben zo hun vereisten.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
laro
Actief

Ongelezen bericht door laro »

Nou mijn katten zitten buiten gewoon in een ren, vinden ze helemaal niet erg en niemand heeft last van ze!!
Ze kunnen zo van binnen naar buiten en komen zo dus niets te kort!
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”