Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
aangelijnde loopse teef en loslopende reu...............
Moderator: moderatorteam
Re: aangelijnde loopse teef en loslopende reu...............
Maar hoe kom je nu bij zo'n gigantisch oud topic? Tirsa was nog geen 4, en nu is ze alweer 4 jaar dood. En mocht ik zo'n gigantisch beest richting mij teef zie komen, wordt ze opgepakt en lopen we weg, als er op verzoek de hond bij zich te roepen niet wordt gereageerd.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Ik heb dit een keer meegemaakt met Mowgli en een aan zijn baasje ontsnapte collie reu. Mowgli en de reu zagen elkaar normaal al zitten maar nu ze loops was was het hek van de dam. Tot mijn verbazing luisterde Mowgli, zij ging op commando zitten en de reu koos uiteindelijk het hazenpad, hij had wel wat aansporing nodig
. Mowgli is normaal gesproken bij mij nog wel eens oost-Indische doof, ik denk dat ze voelde dat het mij op dat moment menens was.

Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
IK zal niet met een loopse teef naar een druk losloop gebied gaan, maar ik moet ergens mijn loopse teef uitlaten zoals vanmiddag. Kom ik een reu tegen die los liep en die vond mijn loopse dame natuurlijk erg ''leuk'', baasje in geen velde of wegen te bekennen. Reu werd steeds opdringeriger en heb maar mn loopse teef opgetild. Eindelijk kwam de baas in zicht en ging uit zn stekker omdat ik met een loopse teef op straat liepMarco88 schreef:als eigenaar van een loopse teef, ga je uiteraard op zondag middag naar een druk losloopgebied.
En dan klagen over de niet luisterende reutjes van andere eigenaren.

Ik zei, meneer omdat uw hond niet onder appel heeft staan is dat uw probleem en niet de mijne en ben toen maar weggelopen

- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- Aantal honden: 1
Om eerlijk te zijn, zou je als een loopse teef hebt, gebieden waar vaak andere honden los lopen vermijden.
Niet alleen heb jij last van de reutjes, maar de reutjes kunnen ook dagenlang en soms een week lang verliefd zijn, en dat is niet leuk voor de reu eigenaren.
Wel een beetje je je verantwoordelijk gedragen..
Dus ja, ik ben het met die meneer eens dat je niet in het bos moest lopen met madam.
Hij ging waarschijnlijk uit zn stekker omdat hij nu misschien een hond heeft die slecht eet, jankt en onrustig is voor x aantal dagen.
Waar moet je dan wel lopen?
Gewoon langs de weg, fietspad, weiland. maar niet in het bos.
Niet alleen heb jij last van de reutjes, maar de reutjes kunnen ook dagenlang en soms een week lang verliefd zijn, en dat is niet leuk voor de reu eigenaren.
Dus ja, ik ben het met die meneer eens dat je niet in het bos moest lopen met madam.
Hij ging waarschijnlijk uit zn stekker omdat hij nu misschien een hond heeft die slecht eet, jankt en onrustig is voor x aantal dagen.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dan wordt het wel erg lastig om überhaupt met je loopse teef ergens te lopen. Want op alle uitlaatstroken in de wijken, buiten de bebouwde kom lopen net zo goed als in het bos ook intacte reuen.
Dat je met een hoogloopse teef niet in een druk losloopgebied moet gaan lopen, dat ben ik met je eens.
Dat je met een hoogloopse teef niet in een druk losloopgebied moet gaan lopen, dat ben ik met je eens.
Laatst gewijzigd door LongFields op 22 mar 2014 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
waar zeg ik dat ik in een bos liepMarco88 schreef:Om eerlijk te zijn, zou je als een loopse teef hebt, gebieden waar vaak andere honden los lopen vermijden.
Hij ging waarschijnlijk uit zn stekker omdat hij nu een hond heeft die slecht eet, jankt en onrustig is voor x aantal dagen.

- Marco88
- Zeer actief
Omdat die reu los liep.
Dat zie ik nou niet in een woonwijk gebeuren, of in de stad
-
- Zeer actief
hahahahaha... je moet de kost geven die hun honden los laten in een woonwijk en ja ik liep langs een fietspad waar een aanlijn plicht is. Dus mag jij mij uitleggen waarin ik mijn verantwoording had moet nemen, moet toch ergens mijn honden uitlatenMarco88 schreef:Omdat die reu los liep.

- Marco88
- Zeer actief
haha sorry dan, dan had was 't zijn eigen schuld.Lizzie. schreef:hahahahaha... je moet de kost geven die hun honden los laten in een woonwijk en ja ik liep langs een fietspad waar een aanlijn plicht is. Dus mag jij mij uitleggen waarin ik mijn verantwoording had moet nemen, moet toch ergens mijn honden uitlatenMarco88 schreef:Omdat die reu los liep.
ik had het idee dat je in het losloopgebied/bos liep

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Hier loopt in de wijk de helft los, zodra je bij een groenstrook komt bijna alles.Marco88 schreef:Omdat die reu los liep.
Nu is Tessa absoluut niet gediend van vreemde honden, maar ik ga dus met de loopsheid niet de wijk in, maar juist naar het industriegebied. Enige plek waar er niks losgelaten wordt als ze een andere auto zien staan.
-
- Zeer actief
in mijn eerdere bericht schreef ik al dat ik niet met een loopse teef in een druk losloop gebied zal gaan wandelenMarco88 schreef:haha sorry dan, dan had was 't zijn eigen schuld.Lizzie. schreef:hahahahaha... je moet de kost geven die hun honden los laten in een woonwijk en ja ik liep langs een fietspad waar een aanlijn plicht is. Dus mag jij mij uitleggen waarin ik mijn verantwoording had moet nemen, moet toch ergens mijn honden uitlatenMarco88 schreef:Omdat die reu los liep.
ik had het idee dat je in het losloopgebied/bos liep

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Nou dat dus. Waarom is een niet-luisterende hond (loops of niet) het probleem van een ander? Voed je eigen hond eerst op voor je commentaar of kritiek op een ander hebt. Ik vind het buitengewoon irritant dat bij alles wat mis gaat, er altijd eerst met vingertjes naar anderen wordt gewezen in plaats van eens de hand in eigen boezem te steken.Tara schreef:Ja hoor, het is wel goed met je.Marco88 schreef:Om eerlijk te zijn, zou je als een loopse teef hebt, gebieden waar vaak andere honden los lopen vermijden.
Ik heb meerdere honden, en ik ga toch echt niet iedere loopsheid drie weken lang in twee shifts een uur lopen.
Ten eerste heb ik daar geen zin in, en ten tweede heb ik daar helemaal geen tijd voor.
Hier is bijna alles losloopgebied, en ik zoek de rustigste van die gebieden op. Ik vind het bepaald niet teveel gevraagd om dan daar ook van reu-eigenaars te verlangen dat ze even op verzoek hun reu bij zich houden.
Dat die reuen dusdanig last hebben van andermans loopse teef is oprecht niet mijn probleem, je kunt toch moeilijk van teveneigenaars verwachten dat ze drie weken lang als een melaatse met hun teef buiten de maatschappij blijven.
Oh, en voor jouw informatie: ik heb behalve intacte teven ook een intacte reu, dus ik ken het perspectief van twee kanten.
En verder, deze discussie is al tachtigduizend keer hier op het forum gevoerd.

-
- Zeer actief
Dat kan wel kloppen deze topic is 10 jaar geleden gestartlieke schreef:
En verder, deze discussie is al tachtigduizend keer hier op het forum gevoerd.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
optillen, dat gaat mij dus niet lukken, 28 kilo hond optillen kan nog wel, maar dan ook nog omhoog houden terwijl zij naar een andere hond wil, dat gaat m niet worden.. Overigens liep ik laatst heerlijk rustig ergens, geen andere honden te bekennen, kwam er echt vanuit het niets ineens een hond aangestoven.. 10 minuten later het baasje, hij 'was ineens weg'. Dat zal wel, maar straks is Pom loops en wat doe ik daar tegen?
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Dinos heeft mij nu per pb aangesproken, op een toon die ik niet fijn vind, en die ook niet netjes is. Ik begin steeds beter te begrijpen dat hij een ban heeft op een ander hondenforum.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
even melden bij de modjes?fes/lou schreef:Dinos heeft mij nu per pb aangesproken, op een toon die ik niet fijn vind, en die ook niet netjes is. Ik begin steeds beter te begrijpen dat hij een ban heeft op een ander hondenforum.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
- Contacteer:
das wel een goed idee ja, misschien moet ik dat ook maar gaan doenTara schreef:Ik heb meestal een extra jachtlijntje in mijn jaszak zitten, en dan zou ik mooi de opdringer aanlijnen.sbientje schreef:optillen, dat gaat mij dus niet lukken, 28 kilo hond optillen kan nog wel, maar dan ook nog omhoog houden terwijl zij naar een andere hond wil, dat gaat m niet worden.. Overigens liep ik laatst heerlijk rustig ergens, geen andere honden te bekennen, kwam er echt vanuit het niets ineens een hond aangestoven.. 10 minuten later het baasje, hij 'was ineens weg'. Dat zal wel, maar straks is Pom loops en wat doe ik daar tegen?
Desnoods maar meenemen en bij de auto weer loslaten als je je eigen hond weer veilig in de auto hebt.

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij heeft mij al aangegeven bij de modjes schreef hij, dus ik hoor er binnenkort wel van. Ik mag blijkbaar niet zeggen dat ik hem een onbenul vindt, hij mag wel speculeren over hersenschade en zuurstofgebrek bij de geboorte....Gewoon een zielig tiepje....renee-uk schreef:even melden bij de modjes?fes/lou schreef:Dinos heeft mij nu per pb aangesproken, op een toon die ik niet fijn vind, en die ook niet netjes is. Ik begin steeds beter te begrijpen dat hij een ban heeft op een ander hondenforum.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Als eigenaar van een reu én teef vind ik het helemaal niet erg als loopse teven in een losloopgebied lopen. Máár waarschuw dan in godsnaam wel even, of lijn de hond even aan als je andere honden ziet aankomen.
Ik had het laatst nog. Twee reuen en een teef stormen op mijn honden af, teef krult zich meteen voor Nilo's neus en doet haar staart opzij. Toen kwam de baas een keer aankakken en zei: "Ja, ze is loops dus nu moet je hem wel ff vasthouden
" En bedankt ja, nu kan hij de hele wandeling niet meer rustig loslopen. En dan kun je dat wel op appél gooien maar honden hebben ook nog zoiets als hormonen en instinct he? Als die man nou even zijn hond had aangelijnd en had voorkomen dat zijn teef zo voor Nilo was gaan staan, had ik Nilo ook even bij me gehouden en konden we daarna allebei vrolijk doorlopen met rustige honden, niks aan de hand. En dan hoor je mij er ook niet over dat hij met een loopse teef in een losloopgebied komt. Het moet toch een beetje van beide kanten komen hoor, en daarbij worden aan beide kanten fouten gemaakt en dat is zo jammer..
Ik had het laatst nog. Twee reuen en een teef stormen op mijn honden af, teef krult zich meteen voor Nilo's neus en doet haar staart opzij. Toen kwam de baas een keer aankakken en zei: "Ja, ze is loops dus nu moet je hem wel ff vasthouden

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
overduidelijk wel jafes/lou schreef:Hij heeft mij al aangegeven bij de modjes schreef hij, dus ik hoor er binnenkort wel van. Ik mag blijkbaar niet zeggen dat ik hem een onbenul vindt, hij mag wel speculeren over hersenschade en zuurstofgebrek bij de geboorte....Gewoon een zielig tiepje....renee-uk schreef:even melden bij de modjes?fes/lou schreef:Dinos heeft mij nu per pb aangesproken, op een toon die ik niet fijn vind, en die ook niet netjes is. Ik begin steeds beter te begrijpen dat hij een ban heeft op een ander hondenforum.

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Dat is weer het andere uitersteMaeve schreef:Als eigenaar van een reu én teef vind ik het helemaal niet erg als loopse teven in een losloopgebied lopen. Máár waarschuw dan in godsnaam wel even, of lijn de hond even aan als je andere honden ziet aankomen.
Ik had het laatst nog. Twee reuen en een teef stormen op mijn honden af, teef krult zich meteen voor Nilo's neus en doet haar staart opzij. Toen kwam de baas een keer aankakken en zei: "Ja, ze is loops dus nu moet je hem wel ff vasthouden" En bedankt ja, nu kan hij de hele wandeling niet meer rustig loslopen. En dan kun je dat wel op appél gooien maar honden hebben ook nog zoiets als hormonen en instinct he? Als die man nou even zijn hond had aangelijnd en had voorkomen dat zijn teef zo voor Nilo was gaan staan, had ik Nilo ook even bij me gehouden en konden we daarna allebei vrolijk doorlopen met rustige honden, niks aan de hand. En dan hoor je mij er ook niet over dat hij met een loopse teef in een losloopgebied komt. Het moet toch een beetje van beide kanten komen hoor, en daarbij worden aan beide kanten fouten gemaakt en dat is zo jammer..

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik mijd losloopgebieden trouwens als ze loops zijn, wordt een aangelijnd rondje park op stille tijden of ze blijven bij huis...
-
- Zeer actief
- Contacteer:
ik loop wel in de polder of tegen de schemering in het bos, maar dan zoek ik wel een stukkie op waar ik al nooit een levende ziel tegenkom 

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, maar ik heb er altijd gelijk meerdere loops, dan is het wat lastiger 

- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
Hier een keer gehad dat er een reu op ons af kwam rennen toen Kira loops was. Ik heb Kira laten zitten en ben eroverheen gaan staan.
Herkende de reu en kon hem vastpakken aan zijn halsband. Hij had blijkbaar zo hard getrokken dat de musketonhaak was geklapt.
Herkende de reu en kon hem vastpakken aan zijn halsband. Hij had blijkbaar zo hard getrokken dat de musketonhaak was geklapt.

RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Dit dusTara schreef:Ja hoor, het is wel goed met je.Marco88 schreef:Om eerlijk te zijn, zou je als een loopse teef hebt, gebieden waar vaak andere honden los lopen vermijden.
Ik heb meerdere honden, en ik ga toch echt niet iedere loopsheid drie weken lang in twee shifts een uur lopen.
Ten eerste heb ik daar geen zin in, en ten tweede heb ik daar helemaal geen tijd voor.
Hier is bijna alles losloopgebied, en ik zoek de rustigste van die gebieden op. Ik vind het bepaald niet teveel gevraagd om dan daar ook van reu-eigenaars te verlangen dat ze even op verzoek hun reu bij zich houden.
Dat die reuen dusdanig last hebben van andermans loopse teef is oprecht niet mijn probleem, je kunt toch moeilijk van teveneigenaars verwachten dat ze drie weken lang als een melaatse met hun teef buiten de maatschappij blijven.
Oh, en voor jouw informatie: ik heb behalve intacte teven ook een intacte reu, dus ik ken het perspectief van twee kanten.

Mijn reuen moeten zich ook gedragen in het bijzijn van mijn loopse teef dan mogen anderen daar ook best moeite voor doen. Ik mijd altijd de grote losloopgebieden (bespaar me die ellende van alles wil zo lief spelen), maar wil ik überhaupt in de buurt van 't buitengebied komen hier bijv. moet ik al door een losloopbosje heen, want mijn voordeur grenst er aan.
Mijn teef luistert prima, loopt altijd los dus ook als ze loops is en blijft prima bij me dus ik zie totaal niet in waarom ik haar te kort moet gaan doen door haar ineens aan te moeten lijnen en alleen en apart moeten laten lopen omdat anderen hun honden niet onder controle hebben.
EDIT: mijn honden roep ik altijd bij me als ik een andere hond spot, hoe ver weg ook. Dus als ik ze bij me roep/aanlijn dan ga ik er vanuit dat iemand anders de hint snapt dat ie zijn hond bij zich moet houden

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Dat denk ik ook ja. Die reageert pas als die teef dus daadwerkelijk voor z'n neus staatTessaThomas schreef:Dat is weer het andere uitersteMaeve schreef:Als eigenaar van een reu én teef vind ik het helemaal niet erg als loopse teven in een losloopgebied lopen. Máár waarschuw dan in godsnaam wel even, of lijn de hond even aan als je andere honden ziet aankomen.
Ik had het laatst nog. Twee reuen en een teef stormen op mijn honden af, teef krult zich meteen voor Nilo's neus en doet haar staart opzij. Toen kwam de baas een keer aankakken en zei: "Ja, ze is loops dus nu moet je hem wel ff vasthouden" En bedankt ja, nu kan hij de hele wandeling niet meer rustig loslopen. En dan kun je dat wel op appél gooien maar honden hebben ook nog zoiets als hormonen en instinct he? Als die man nou even zijn hond had aangelijnd en had voorkomen dat zijn teef zo voor Nilo was gaan staan, had ik Nilo ook even bij me gehouden en konden we daarna allebei vrolijk doorlopen met rustige honden, niks aan de hand. En dan hoor je mij er ook niet over dat hij met een loopse teef in een losloopgebied komt. Het moet toch een beetje van beide kanten komen hoor, en daarbij worden aan beide kanten fouten gemaakt en dat is zo jammer..
Daar zou ik ook niet blij van worden en dan heeft die eigenaar nog geluk dat hij Nilo tegenkwam, denk ik?

Ik heb Coda de eerste week van de loopsheid nog wel los maar waarschuw dan andere wandelaars met hond. Ze zoekt zelf sowieso geen contact met andere honden. En vanaf de 2e week gaat ze aan een flexilijn. En inderdaad op onlogische tijdstippen lopen, al heb je hier altijd wel de kans om iemand tegen te komen. Maar goed, we gaan dan niet op een zonnige zondagmiddag dus

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Echt niet als hij mijn Kier met 100 kg haar op haar tanden tegenkomtDinos schreef: Een reu van Dinos zijn kaliber die los loopt en je loopse teef wil dekken zal je alle moeite kosten om van haar af te houden.

Op de hoogtijdagen loop ik niet in een bos en gaat ze zeker nergens los, maar mocht een reu haar toch willen dekken dat probeer ik er alles aan te doen om dit te voorkomen. Nu is Kier niet zo heel makkelijk als een hond haar wil beklimmen, ze gaat er liever zelf op

Laatst gewijzigd door Tiny op 22 mar 2014 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Ik heb mijn hele leven al reuen en nog nooit heeft er 1 zomaar gedekt of is er vandoor gegaan. Ik merk in huis al of er loopse teven zijn en dan ben ik extra alert. Als ik ergens loop en ik zie/hoor dat een hond terug geroepen wordt en aangelijnd doe ik hetzelfde. Dit heet gewoon rekening houden met je mede mens. Ik heb 1 keer gehad dat mijn golden reu voor mijn neus zowat verkracht werd door een Jack russel die hoog loops was. Commando zit en er kan dan niets meer gebeuren. Oké ik moet dan wat strenger zijn maar helaas mijn wil is wet. Nog nooit problemen gehad met loopse teven of reuen of de eigenaren zolang je maar rekening met elkaar wil houden ook als je eigen reu verkracht wordt. Tja hormonen en instinct kunnen de boventoon voeren en ook een teef kan er vandoor gaan.
Ik word er niet eens boos over want dat helpt toch niet.
Ik word er niet eens boos over want dat helpt toch niet.