Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

aangelijnde loopse teef en loslopende reu...............

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

aangelijnde loopse teef en loslopende reu...............

Ongelezen bericht door crutz »

...................zou de reu bij jou de kans krijgen om je teef te dekken :?:

hier dus echt NIET, al moet ik haar de rest van de wandeling dragen :pffff:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Echt niet, al moet ik mijn teef dan los gooien en de reu aanlijnen maar een dekking gaat niet lukken en lijkt me ook erg dom als het wel zou lukken.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Natuurlijk niet, hoewel....ik liep 13 jaar geleden met Wuilus door het park, ze was op haar hoogtepunt kwa loopsheid. Komt er een doberman aanrennen, ik kende hem want hij was altijd alleen op straat en woonde 2 huizen verder. Het was een loeder van een hond, beet als het hem uitkwam en terroriseerde feitelijk alles en iedereen.

De bewuste middag liep ik dus met Wuilus toen die reu aan kwam stormen. Gelijk moeilijk doen tegen mij en grommen en pronken naar Wuilus die hem helemaal zag zitten. Toen brak de pleures uit want de honden werden helemaal gek en sprongen en gilden om elkaar heen, riem helemaal in de knoop en ertussen komen durfde ik niet want de dober keek erg boos naar mij als alles verstorend object. Ik ben om hulp gaan roepen want inmiddels zat de riem van Wuilus helemaal rond de poten van de dober die steeds weer zijn lip optrok naar mij. De eigenaar kwam aanrennen en zei dat ik de riem los moest laten om de dober los te krijgen. Gedaan, maar in plaats dat hij de riem los ging maken liet hij ze gewoon doorgaan :piew en weg waren ze! Toen ik achter ze aan ben gegaan zat de dober er al op toen ik ze een kwartier later vond en heb ik mijn schoenen uit gedaan en op mijn hardst tegen zijn kop gegooid en hij liep weg, zaten dus nog niet, of niet meer vast, ik die baas erbij gehaald maar die weigerde zijn hond vast te maken. Toen ben ik zo boos geworden dat ik schijt kreeg aan de dober die ik ineens wel de baas kon en ik heb nog geroepen dat de doos pups bij hem op de stoep zou staan met 7 weken.

Durfde mijn vader niks te zeggen want Wuilus moest al zo ongeveer weg door haar probleemgedrag. Gelukkig is het niet gelukt, maar het kan je dus zo maar ineens gebeuren zoals ik dat had. Wuilus optillen als ze gek wordt is GEEN optie trouwens :mrgreen: net zo min als het aanlijnen van een enorme dober die ze als zwerfhond uit Spanje meegenomen hadden en die een verleden van bijtincidenten had.

Als die pups geboren waren, waren dat denk ik regelrechte hellehonden geworden :?
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nee dus. Ik zit eerder bovenop mijn loopse teef dan die reu :mrgreen:
Maar goed, daar zit je dan midden in het bos. De reu drentelt om je heen, geen baas te bekennen. Je hebt nog wel een jachtlijn bij je van je andere hond. Maar om nou met een willige teef en hitsige reu, ieder aan een lijntje van een meter, te gaan zoeken naar de baas van de reu... leek me ook niet heel handig. Gelukkig heb ik er dan nog een andere hond bij lopen. Die heb ik lekker opgehitst dat ze maar moest gaan rennen en spelen met die reu. Dat deed ze, en om het spelletje compleet te maken rende ik er met mijn loopse teefje aan de lijn ook maar achteraan. Ik heb de reu keurig bij zijn baasje kunnen afleveren. Heb mijn excuses aangeboden voor het feit dat de hond z'n prooi wel had laten liggen op het pad. En ik ben zo snel mogelijk het bos uit gegaan ;)
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nee in principe dus niet, maar vergis je er niet in hoe enorm sterk die honden zijn als ze echt willen!!!!!

Ik heb het dus gehad met de laatste loopsheid van Kaya: Kaya uiteraard aangelijnd, loslopende reu (stevige Labrador) met een baasje zeer ver af.
Kaya wilde, de Lab wilde....... ongeveer 80 kg welwillende honden uit elkaar houden; pfffffffffff. Dit kostte me werkelijk al m'n krachten en ik kan me dus voorstellen dat sommige mensen hier niet de kracht voor hebben.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
anubis
Zeer actief

Ongelezen bericht door anubis »

haha nooit en te never. Met onze Zerna vroeger was het heel makkelijk die was absoluut gehoorzaam. ripse reu? Zerna ga maar zitten kan ie er niet bij :p: :p: :p: werkte altijd 8)
Groetjes Birgit en een lebber van Ramses
AfbeeldingRIP
Afbeelding
http://www.zivotinjsko-carstvo.com/imag ... odenco.jpg
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Stang schreef:Nee in principe dus niet, maar vergis je er niet in hoe enorm sterk die honden zijn als ze echt willen!!!!!

Ik heb het dus gehad met de laatste loopsheid van Kaya: Kaya uiteraard aangelijnd, loslopende reu (stevige Labrador) met een baasje zeer ver af.
Kaya wilde, de Lab wilde....... ongeveer 80 kg welwillende honden uit elkaar houden; pfffffffffff. Dit kostte me werkelijk al m'n krachten en ik kan me dus voorstellen dat sommige mensen hier niet de kracht voor hebben.
Dat is ook de reden dat onze Jetje achter slot en grendel gaat. Ik weet van hem dat als hij erop springt , bij een teef die gaat staan, hij ook gelijk goed zit :mrgreen: En hij klemt zich zo vast , dat ik hem er echt niet meer af krijg ;)
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

De ene keer dat Tirsa loops is geweest ben ik dus echt niet verder geweest dan het parkje hier in de straat en aan de lijn natuurlijk. En dat 4 weken lang.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Ik heb geen teef, maar als ik er 1 zou hebben zou ik er inderdaad alles aan doen. Net zoals ik er alles aan doe om Dingo geen loopse teef te laten bespringen ;)
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Dingo schreef:Ik heb geen teef, maar als ik er 1 zou hebben zou ik er inderdaad alles aan doen. Net zoals ik er alles aan doe om Dingo geen loopse teef te laten bespringen ;)
Hier hetzelfde verhaal. :ok:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Branka schreef:
Dingo schreef:Ik heb geen teef, maar als ik er 1 zou hebben zou ik er inderdaad alles aan doen. Net zoals ik er alles aan doe om Dingo geen loopse teef te laten bespringen ;)
Hier hetzelfde verhaal. :ok:
Kijk, en zo hoort het ook!!! :ok: :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Bij Sjefke werkt het gelukkig altijd (tot nu toe) om haar te laten zitten als er willekeurig wat voor hond haar richting uit komt. Ik ga er dan met mijn benen boven staan, zodat de reu geen kans maakt. En dan lekker een keel opzetten om de reu-eigenaar te roepen natuurlijk!

Maar als Sjefke loops is, laat ik haar op tijden uit dat ik vrijwel zeker weet niemand tegen te komen (dat kan bij ons in de buurt best goed) zodat deze situatie zich bij mij nog niet heeft voorgedaan gelukkig!

De enige keer in Sjefke's leven dat er ooit een reu op geweest is, is tijdens de dekking in Denemarken afgelopen februari. ;)
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Hier ook hetzelfde verhaal, als is dat bij Doerak niet zo heel erg moeilijk. Doerak wil wel, maar hij kan er toch bijna nooit bij :-D
Verder dan de om de achterpoot heen klemmen komt hij meestal niet :mrgreen:
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
maris
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door maris »

zal ook alles doen wat in mijn macht ligt en zoek altijd rustig plekken op maar helaas kom je op straat toch loslopende honden tegen, dus zodra die in de buurt komt roep ik al dat ze loops is en desnoods al de baas te ver weg is schreeuw ik het wel dan weet de rest van de buurt het ook.
Maris en een vette lik van Sanne.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Nee, die kans krijgen ze niet. ;)
Ik rij speciaal naar ons rustige bos, en bij de rondjes door de buurt neem ik Nika mee. Die jaagt andere honden wel weg, Marouck wil zelf maar al te graag geloof ik :mrgreen: Tijdens de eerste loopsheid heb ik een reutje door de hele wijk heen achter me aangehad, alle teveneigenaren hier kennen dat hondje, die zie je dus altijd achter loopse teefjes aanhobbelen :?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

't Is wel heel verschillend per hond, vind ik. Saar is niet aantrekkelijk voor reuen, en zij wil zelf ook niet. Bij haar heb ik dus echt geen 'last' van haar loopsheid (die eens per 1.5 jaar komt :mrgreen: )
gerritte
Actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door gerritte »

:p: Simba is nu loops,ze mag alleen maar aan de lijn mee,daar baalt ze flink van,ik mijd zoveel mogelijk plekken waar loslopende honden lopen.Dus geen boswandelingen voor Simba.
Maar Sting loopt ook mee aan de lijn en de reuen krijgen geen kans op te ruiken :p: ,want Sting heeft zoies van opzouten is mijn teef :mrgreen:

En kom ik toch loslopende reuen tegen,gil ik ook gelijk van...........ze is loops,maar ja dan heb je nog eigenwijze mensen hoor,terwijl ze hier in de buurt vast moeten zitten :roll:

groetjes gerritte en lebbers van sting en simba
Afbeelding
peterr
Actief

Ongelezen bericht door peterr »

Hoi, ja een loslopende reu is dan errug lastig ........ ik ben weleens een paar km verder gaan joggen met een reu die mijn hond wilde dekken, de eigenaar verrotte het om zn hond te roepen, terwijl ik aangaf dat het hier een loopse teef betrof, en bleef lekker op zn bankje zitten.... ben eerst verder gaan lopen en later het tempo iets verhoogd.....alleen het park is een behoorlijk groen gebied en die kerel is zn hond uiteindelijk gaan zoeken en heeft zich dus de tandjes moeten zoeken, ik was inmiddels een kilometertje of 3 verderop, mijn hond had ik inmiddels laten zitten... die had nog(?) geen zin in deze reu........gelukkig......
tjee wat was die vent pissed, was geen sportief type en dit was volgens mij zn langste stuk lopen ooit..... jammer joh! Honden mogen niet eens los daar tijdens de broedperiode......

gr peter
Diana
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Doggen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Diana »

Aiko heeft er gelukkig nog geen erg in die loopse dozen maar zodra dat wel het geval is gaat hij aan de lijn als er een in de buurt komt!

Maar ik heb een rottweiler teefje gehad ook al was ze loops en had ze "zin"als ik riep zit! dan was het zit en had de reu geen kans meer.
Klinkt misschien gek maar echt ze deed het loops of niet.
Dus "zomaar "een dekking ?nop geen schijn van kans!
Diana Duitsedoggies gek
Afbeelding
http://WWW.HARDIAS.NL
Suzanne19
Actief

Ongelezen bericht door Suzanne19 »

Abosluut niet, Al weet ik van lana dat ze haar zo kunnen pakken.. De hond van me moeder die probeerde het vaak maar dan blijf ik er uit de buurd zoek het dan ook echt niet op, Want vaak als ze geklemt zitten krijg je het dr niet zo gauw van af :?
Afbeelding

Groetjes Suzanne
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Diana schreef:Aiko heeft er gelukkig nog geen erg in die loopse dozen maar zodra dat wel het geval is gaat hij aan de lijn als er een in de buurt komt!

Maar ik heb een rottweiler teefje gehad ook al was ze loops en had ze "zin"als ik riep zit! dan was het zit en had de reu geen kans meer.
Klinkt misschien gek maar echt ze deed het loops of niet.
Dus "zomaar "een dekking ?nop geen schijn van kans!
Ik kon "zit!!!'' roepen wat ik wilde, maar vergeet het maar! :?
Terwijl Kaya normaal gesproken echt wel goed luistert..... maar als ze willen, dan willen ze ook echt :jank:
Daarbij, als Kaya al even ging zitten, dan vloog die reu er nog op met als gevolg dat Kaya weer meteen ging staan. Was echt een toestand :?
Afbeelding
A good dog never dies...

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

zeker niet... er komt geen reu op hoor, zowel van haar niet als van mij! ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

oh nee echt niet!!, stop desnood me vinger erin whahhahha, nah jullie snappen wel he...

een ongeluks dekking terwijl je er zelf dus bij staat? nee daar geloof ik niet in, dan ben je vrij dom....en vind je dat "ongelukje"ws niet zo erg....is toch leuk pupjes :roll: :roll: ......
caroline
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door caroline »

Hier krijgt de reu niet de kans door de rest van de honden die ik mee heb :mrgreen: ;)
XXX Caroline, Eve, Ayla, Amber en Henkie
-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

tja met me reu heb ik niet echt problemen gehad qua loslopende teven, want ik ben der hier in de buurt geen een tgen gekomen dus.

Maar Yuta is dus me eerste teefje en ik ben benieuwd.
Als 1e hoe Basco erop zal reageren (vooral helpen schoonhouden denk ik :mrgreen: ) en verder zal ik dus met Yuta dan zeker niet de honden opgaan zoeken dus.
En ik heb het geluk dat er weinig loslopendse honden hier zijn qua doorde beurt wandelen.

Dus ik ben benieuwd
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Tot nu toe weinig problemen mee gehad. Hier kom je zelden reuen zonder baas tegen. En als ze met baas zijn, njah, dan lukt het meestal als ze gewoon doorlopen.

Was zelfs een keertje gaan wandelen met de honden toen ik enkele vrienden met reuen tegenkwam. Lekker een uurtje gewandeld toen plots één van de reuen heel veel aandacht kreeg voor Raya... ships, ze is nog loops... ze zat op haar laatste dagen en de honden hadden er totaal geen aandacht aan geschonken. Mits enkele correcties hebben we gewoon vrolijk kunnen doorwandelen.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Onze vorige teckel Nora was a sexueel. Ze had geen probleem met andere honden....maar als ze loops was.......moest ze er nix van habben.
Al te opdringerige honden konden kennis maken met teckeltandjes.
Komt bij mij de vraag op of loopse teven over het algemeen alle reuen maar toelaten of zijn er ook nog selectieve teefjes, of zijn er zelfs meer als onze Nora.
Dinos

Re: aangelijnde loopse teef en loslopende reu...............

Ongelezen bericht door Dinos »

Als Dinos 57 kg aan spieren wil moet je echt alle zeilen bij zetten, zeker als onze Luna haar staartje opzij gooit. Gelukkig wordt ze na deze loopsheid dus over ongeveer drie maanden geholpen.
Een reu van Dinos zijn kaliber die los loopt en je loopse teef wil dekken zal je alle moeite kosten om van haar af te houden.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Wat dacht je, ik haal even een topic van 10 jaar oud omhoog :80:
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Dan is het zaak om je reu bij je te houden. Als hij achter mijn teef aangaat, als die aangelijnd is, heb je een probleem. Waar haal je dit topic vandaan trouwens? 10 jaar oud!!
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”