Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden uit de auto laten?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

idorh schreef:
maar ja voor een vrouw lijkt het mij moeilijker om met domme kracht te werken, ik denk dat je als vrouw dan redelijk wat bereikt net als soms de grote bek van Eline.

Gr Bertus.

8O ;)

Nou ja :mrgreen: Daarom heb je ook sporten waar je niet alleen kracht voor gebruikt.

Maar inderdaad een grote bek (en weten wat je doet) kan je in veel situaties redden.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Mol schreef:
Ca Cajuina schreef:
Zoie schreef:
Ca Cajuina schreef: Leuke reden om een sport als Krav Maga te gaan beoefenen. :-D

Meestal helpt het wel als je aangeeft dat je op deze manier niet wenst te communiceren. Even meegaan met mn (ik begrijp uit uw woorden dat u boos ben) maar als u even kalmeert kunt u mij vertellen wat daar precies de reden van is.

Heeft mij altijd geholpen (1.70 en 59kilo)
Ik ben ook niet groot en sterk en doe o.a. om die reden en beetje aan jiujitsu ;)

Wat overigens ook weer een risico is , want ik heb gemerkt dat ik geneigd ben verbaal minder te pikken als ik denk dat ik iemand hebben kan ( even grote bek teruggeven . )

Als je het op de manier van Eline kan doen , is dat het beste .
Ik heb dat dus juist helemaal niet. Ik was vroeger vrij aggressief en licht ontvlambaar. Maar hoe meer vechttechnieken ik beheers hoe rustiger ik ben geworden. Ik zal dit dan ook alleen gebruiken als ik echt niet anders kan. Ik kan dus nu ook niet meer warmlopen voor iemand die in mijn gezicht staat te schreeuwen meestal zeg ik zelf. Is goed joh en loop weg.

Ik heb dus echt gemerkt dat wanneer jijzelf kalmte uitstraalt je voor de ander geen bedreiging vormt en deze dan ook minder vaak aggresief op je reageert. Het blijft toch actie reactie
dat heb ik ook hoor ik blijf kalm tot dat en dan onplof ik in 1 keer tis niet dat ik eerst boos ga worden en dan dat het zich op bout tot een punt tis eerder van joh echt meen je en ik kan nog lachen naar je ook maar onder het lachen heb zo'n persoon de eerste zoefer al te pakken.

mol 8)
Ja je blijft natuurlijk altijd een kookpunt houden. En je weet wat ze zeggen. Blaffende honden bijten niet :mrgreen:

Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Ca Cajuina schreef:
Zoie schreef:
Ca Cajuina schreef:
sypke schreef: maar jij bent groot en sterk. ik ben dat niet. die man was het wel en op een onredelijke manier woedend, wat ik erg eng vond.
Leuke reden om een sport als Krav Maga te gaan beoefenen. :-D

Meestal helpt het wel als je aangeeft dat je op deze manier niet wenst te communiceren. Even meegaan met mn (ik begrijp uit uw woorden dat u boos ben) maar als u even kalmeert kunt u mij vertellen wat daar precies de reden van is.

Heeft mij altijd geholpen (1.70 en 59kilo)
Ik ben ook niet groot en sterk en doe o.a. om die reden en beetje aan jiujitsu ;)

Wat overigens ook weer een risico is , want ik heb gemerkt dat ik geneigd ben verbaal minder te pikken als ik denk dat ik iemand hebben kan ( even grote bek teruggeven . )

Als je het op de manier van Eline kan doen , is dat het beste .
Ik heb dat dus juist helemaal niet. Ik was vroeger vrij aggressief en licht ontvlambaar. Maar hoe meer vechttechnieken ik beheers hoe rustiger ik ben geworden. Ik zal dit dan ook alleen gebruiken als ik echt niet anders kan. Ik kan dus nu ook niet meer warmlopen voor iemand die in mijn gezicht staat te schreeuwen meestal zeg ik zelf. Is goed joh en loop weg.

Ik heb dus echt gemerkt dat wanneer jijzelf kalmte uitstraalt je voor de ander geen bedreiging vormt en deze dan ook minder vaak aggresief op je reageert. Het blijft toch actie reactie
Ja , dat is waar , maar soms zijn mensen zo puur onredelijk of irritant dat ik zelf pissig wordt . Zoals laatst die man die meende mij op mijn fietsje luid toeterend te moet snijden omdat ik mijn hand niet uitstak ( waar hij op zich gelijk in had , maar ik schrok me rot , en het was gevaarlijk . ) Ik denk dat ik toch een grotere bek heb opgezet dan wanneer ik voor die persoon fysiek bang was geweest . Realialiseer ik me achteraf . Maar misschien is dat wel omdat ik het nog niet zo lang doe .

Het aardige van jiujitsu - overigens net als Krav Maga geen sport ! - vind ik dat je in principe zoveel technieken tot je beschikking hebt dat je in situaties gepast kunt reageren als het daadwerkelijk tot een handgemeen komt . Maar het is wel weer razend moeilijk en het duurt wel even voordat je er wat van kunt . Zover ben ik nog lang niet ! Doe het trouwens vooral voor de lol .
Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Zoie schreef: Het aardige van jiujitsu - overigens net als Krav Maga geen sport ! - vind ik dat je in principe zoveel technieken tot je beschikking hebt dat je in situaties gepast kunt reageren als het daadwerkelijk tot een handgemeen komt . Maar het is wel weer razend moeilijk en het duurt wel even voordat je er wat van kunt . Zover ben ik nog lang niet ! Doe het trouwens vooral voor de lol .
Ik doe het ook voor de lol daarom noem ik het en sport. Overigens ben je met Krav Maga vrij snel capabel om tot een oplossing te komen hoor. jiujitsu duurt wat langer zoals je meeste japanse sporten. Tenminste ik neem aan dat je de japanse versie beoefent.

Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ca Cajuina schreef:
Zoie schreef: Het aardige van jiujitsu - overigens net als Krav Maga geen sport ! - vind ik dat je in principe zoveel technieken tot je beschikking hebt dat je in situaties gepast kunt reageren als het daadwerkelijk tot een handgemeen komt . Maar het is wel weer razend moeilijk en het duurt wel even voordat je er wat van kunt . Zover ben ik nog lang niet ! Doe het trouwens vooral voor de lol .
Ik doe het ook voor de lol daarom noem ik het en sport. Overigens ben je met Krav Maga vrij snel capabel om tot een oplossing te komen hoor. jiujitsu duurt wat langer zoals je meeste japanse sporten. Tenminste ik neem aan dat je de japanse versie beoefent.
Ja , ik beoefen de japanse versie . Ik noem het geen sport ook al beoefen ik het recreatief , omdat je toch leert iemand effectief uit te schakelen waarbij alle middelen toegestaan zijn . Dat wil niet zeggen dat je alle middelen moet gebruiken , maar je leert het wel . Reden te meer er heel voorzichtig mee te zijn .

De leerweg is idd langer , maar omdat het me toch vooral om de lol en niet voor zelfverdediging te doen is , vind ik dat niet zo'n bezwaar .
Afbeelding
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Mol schreef:
Rossi schreef:Ik heb in mijn werk ook verscheidene cursussen gevolgd over; hoe om te gaan met agressieve clienten.
Ik heb veel geleerd van de acteurs. Ik was altijd geneigd me heel verdedigend op te stellen. Ik vond het ook leuk om mezelf terug te zien op de camera. Heel leerzaam. ;)

Buiten mijn werk heb ik ook een keer agressie mee gemaakt. Die man maakte me zo nijdig dat ik 'de theorie' even kwijt was. :?
ik ben van mening dat je kan nog zoveel cursussen doen over geweld, maar elke situatie is ander ik heb als horica portier gewerkt en mijn ervaring is elk mens reageerd anders in wat voor situatie en er zijn geen richt lijnen voor.

mol 8)
Heb je gelijk in dat elke situatie anders is.
Ik mijn geval had ik het over mijn werk en de gevolgde cursussen daarvoor. En over het algemeen kom ik in mijn werk (Sociale Dienst) redelijk hetzelfde tegen. ;)
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Zoie schreef:
Ca Cajuina schreef:
Ja , ik beoefen de japanse versie . Ik noem het geen sport ook al beoefen ik het recreatief , omdat je toch leert iemand effectief uit te schakelen waarbij alle middelen toegestaan zijn . Dat wil niet zeggen dat je alle middelen moet gebruiken , maar je leert het wel . Reden te meer er heel voorzichtig mee te zijn .

De leerweg is idd langer , maar omdat het me toch vooral om de lol en niet voor zelfverdediging te doen is , vind ik dat niet zo'n bezwaar .
Zolang je er maar plezier aan beleeft. :ok:

Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ca Cajuina schreef:
Zolang je er maar plezier aan beleeft. :ok:
precies :ok:

Al moet ik zeggen dat de wetenschap dat als het moet ik iets kan doen me ook wel weer een prettig gevoel geeft .
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

idorh schreef: maar ja voor een vrouw lijkt het mij moeilijker om met domme kracht te werken, ik denk dat je als vrouw dan redelijk wat bereikt net als soms de grote bek van Eline.

Gr Bertus.
Even hoor..ik heb geen grote bek. Grote bekken doen me aan viswijven denken en dat ben ik niet. ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Mol schreef:
Eline* schreef:
Terra schreef: Maar zowel op de opleiding als vorig jaar, kwam mijn zwakke plek naar voren. Ondergrondse sexuele intimidatie, pfoe, dan sla ik dicht! In werksituatie dan he... Buiten werksituatie is altijd anders, anoniemer ofzo. Ik vond het in ieder geval heeeeel confronterend, dat ik daarin mijzelf zó slecht een houding wist te geven en de cliënt de ruimte gaf om door te gaan. Het leuke daarvan is vervolgens dat je daar dus mee bezig bent en leert er anders mee om te gaan.
Zou het zelfde me in de kroeg gebeuren voel ik me echter wel heel ongemakkelijk en dan heb ik dus veel meer de neiging dicht te klappen. :?
je moet ze de kost geven in de kroeg de grenzen vervagen daar heel snel.

mol 8)
Ja, dat weet ik en dat ervaar ik in de regel als zeer onplezierig. Ik ga dan ook niet zo vaak naar de kroeg! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Eline* schreef:
Mol schreef:
Eline* schreef:
Terra schreef: Maar zowel op de opleiding als vorig jaar, kwam mijn zwakke plek naar voren. Ondergrondse sexuele intimidatie, pfoe, dan sla ik dicht! In werksituatie dan he... Buiten werksituatie is altijd anders, anoniemer ofzo. Ik vond het in ieder geval heeeeel confronterend, dat ik daarin mijzelf zó slecht een houding wist te geven en de cliënt de ruimte gaf om door te gaan. Het leuke daarvan is vervolgens dat je daar dus mee bezig bent en leert er anders mee om te gaan.
Zou het zelfde me in de kroeg gebeuren voel ik me echter wel heel ongemakkelijk en dan heb ik dus veel meer de neiging dicht te klappen. :?
je moet ze de kost geven in de kroeg de grenzen vervagen daar heel snel.

mol 8)
Ja, dat weet ik en dat ervaar ik in de regel als zeer onplezierig. Ik ga dan ook niet zo vaak naar de kroeg! :mrgreen:
tja tis maar hoe je met zo'n situatie om kan gaan.

mol 8)
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

Eline* schreef:
idorh schreef: maar ja voor een vrouw lijkt het mij moeilijker om met domme kracht te werken, ik denk dat je als vrouw dan redelijk wat bereikt net als soms de grote bek van Eline.

Gr Bertus.
Even hoor..ik heb geen grote bek. Grote bekken doen me aan viswijven denken en dat ben ik niet. ;)
Hahahaha je hebt gelijk je hebt een lekkerbekkie, hahaha.

Gr Bertus.
Hanarts
Vaste gebruiker

uitlaten honden

Ongelezen bericht door Hanarts »

Sorry hoor, ik vind die man een eikel!!!! Hier kom je dus nooit weer denk ik?
Groetjes en sterkte met je honden. :ok:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Tsja wij hebben dan 3 herders en een gestoorde roemeen in de auto zitten.
De herders zullen dat absoluut niet accepteren en ik denk dat hun waarschuwende grommen wel genoeg zal zijn.
Ik zal ze niet zomaar los de auto uitgooien wnat ik weet zeker dat ze hem zullen grijpen.....want het vrouwtje moet altijd erg beschermd worden! :roll:

Wij hebben het trouwens een keer hier in het Stadspark gehad.
Honden mogen daar loslopen en we liepen keurig op het wandelpad waar een verboden te fietsen bord voor stond.
Komt er een jongen voorbij die zowat de honden platrijdt, dus ik zeg daar wat van waarop die jongen helemaal door het lint ging.
We liepen toen met de honden van de uitlaatservice plus nog wat hondjes van onszelf waaronder mijn herdertje en onze xdogo argentino plus een ridgeback reu.
Die jongen komt op ons af en rijdt mij klem tegen een hek aan, ik kon geen kant meer op, dus ik raakte toch wat in paniek waarop Ghaya (mijn herder) voor mij ging staan met d'r tanden bloot en gelijk daarna kwamen alle uitlaatservice honden terug bij ons met een houding allemaal van 'durf het eens....'!! Zelfs het malthezertje kwam naast m'n voeten staan! :smile:
Loesje
Actief

Ongelezen bericht door Loesje »

een jaar geleden nog reageerde ik altijd erg fel in zulke situaties.
Ik kon dan echt ontploffen als iemand tegen me stond te schreeuwen en tieren. Zelfs dagen erna was ik dan nog boos omdat ik " dit of dat " had moeten zeggen. Ontzettend boos kon ik dan worden.

iemand op dit forum heeft een hele tijd terug een berichtje in een topic geplaatst (dat topic ging toen over het communiceren met mensen). Dat berichtje is me altijd bij gebleven. Dat heeft toen op de een of andere manier zo'n indruk om me gemaakt, en door hetgene wat er toen werd geschreven weet ik me in bepaalde situaties veel beter en sterker op te stellen. Grappig eigenlijk, want door diegene op het forum ben ik veel beter in staat te communiceren met mensen. Iets waar ik nooit zo goed in was. Waar het forum al niet goed voor is he :W:
Luca
14.04.99 - 03.08.06
Zoie
Zeer actief

Loesje schreef:
iemand op dit forum heeft een hele tijd terug een berichtje in een topic geplaatst (dat topic ging toen over het communiceren met mensen). Dat berichtje is me altijd bij gebleven. Dat heeft toen op de een of andere manier zo'n indruk om me gemaakt, en door hetgene wat er toen werd geschreven weet ik me in bepaalde situaties veel beter en sterker op te stellen.
je maakt me nieuwsgierig :wink:

Maar het topic zal er niet meer staan ?
Afbeelding
magnifique
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door magnifique »

ik zou zelf dus niet mijn hond erbij betrekken. straks is je hond de pineut en die man kan lachen.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”