Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden uit de auto laten?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gast

Honden uit de auto laten?

Ongelezen bericht door Gast »

Zondag heb ik met een vriendin in Zeewolde gewandeld. We hadden de auto geparkeerd op het parkeerterrein van een camping die aan de rand van het bos lag. Er stonden 2 auto's op het parkeerterrein. Wij hadden onze auto helemaal aan de rand gezet zodat niemand er last van zou hebben. Ik wilde even vragen bij de receptie of het goed was dat we daar stonden, maar die was dicht.
Toen we na anderhalf uur wandelen terug kwamen en in de auto stapten kwam een woedende eigenaar op ons af rennen. Hij begon een heel verhaal over de 'overtredingen' die we hadden begaan en dat hij ons ging aanhouden. Hij was heel erg boos en had het portier aan de bestuurderskant vast. Hij hield een paar lange tirades over wat wij fout hadden gedaan, dat werd steeds meer. Het was een enge situatie vond ik. Er viel niet met die man te praten. Hij werd fysiek steeds bedreigender. Ik stond op een gegeven moment op het punt om de honden (6 stuks) uit de auto te laten. Maar ik twijfelde erg. het waren 5 stabijs en een wetterhoun. Dat zijn lieve honden, maar ze kunnen ook fel zijn als ze iets als bedreigend ervaren. Ik wilde natuurlijk niet dat die man gebeten werd. Ik heb het dus niet gedaan. Mijn vriendin trok op een gegeven moment het portier hard dicht en toen zijn we snel weggereden.
Wat zouden jullie gedaan hebben in zo'n situatie?
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Wat een nare situatie. :? Fijne meneer. :roll:
Persoonlijk zou ik mijn honden niet betrekken in situatie's met alleen verbaal geweld. Ik weet dat Laika erg snel paraat staat om "te helpen" en heb ik in het verleden wel gebruikt om mensen wat te laten indimmen. "wilt u wat rustiger praten, want mijn hond raakt hiervan over de zeik en ik vind het ook niet prettig" Dat in combi met een grommende en haren overeindzettende laika heeft vooralsnog altijd wel indruk gemaakt. :?
Ik moet je eerlijk zeggen dat mijn angst met name zou zijn dat bv Laika echt grijpt en aanvalt, zonder pardon. Dat kost me dus mijn hond en dat wil ik niet. Ik heb liever zelf een dikke lip dan dat ik op het politiebureau zit omdat mijn hond iemand gebeten heeft.
Als er echt een situatie is dat je niet anders kan dan is het maar zo, maar mijn autodeur opengooien omdat ik verbaal bedreigd word...nee.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Sorry, maar ik kan geen touw vastknopen aan je verhaal wat er nu aan de hand was. Waar was die man eigenaar van? Wat voor overtredingen zouden jullie volgens hem hebben gedaan??

Maar ik denk dat als je de honden uit de auto zou hebben gelaten en die zouden de man hebben verwond, dat hij dan het recht heeft jullie aan te klagen??

Maar goed, ik weet niet waar dit over gaat.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

wat zou ik doen in zo'n situatie hmmmmmm ja ik hoe er niet van als iemand een dreigende houding tegen me aan neemt en al helemaal niet in zo'n situatie ook nog eens aan mijn eigendom gaat zitten dan ben ik heel kort van stof en maak ik daar snel kortemeten mee.

mol 8)
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Op zich heb je het goed gedaan door je honden in de auto te laten. Deze man heeft het recht niet om je staande te houden en al helemaal niet te bedreigen.
Als ik je verhaal goed begrijp stond je niet op zijn terrein.
Je had ook met je mobiel de politie kunnen bellen of je vriendin laten bellen als de situatie uit de hand dreigt te lopen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat ik zou hebben gedaan. Denk dat ik mij ook zeer geïntimideerd zou voelen. Hoewel ik een keer heb meegemaakt dat een collega mij bedreigde omdat ie vond dat ik een grote bek had (was bij mijn zaterdagbaantje). Hij dreigde mij een knal te verkopen en ik heb hem toen heel rustig gezegd dat ie dat vooral moest doen, maar dat ik dan wel de politie zou inschakelen. Nader hand ben ik toen van schrik in janken uitgebarsten toen hij uit de buurt was.

Denk dat ik mogelijk hem fijntjes zou vertellen dat ie die auto los moest laten omdat ik het zou ervaren als vrijheidsberoving en dat het mijn auto is waar ie ongevraagd aan zit en misschien zelf wel naar de politie zou kunnen gaan. En dat ie maar het kenteken moest noteren, een pen heb ik dan ook nog wel voor hem te leen.
En dan achteraf natuurlijk van schrik weer gaan zitten janken of in ieder geval heeeeeeel boos zijn en hard klagen.

Maar net als Eline zou ik hem wel op de honden wijzen, maar ze er zeker niet bij betrekken.
Afbeelding
Gast

Voor de duidelijkheid: we stonden op het parkeerterrein van de camping. Dat was het enige parkeerterrein in de buurt. Ik wilde vantevoren even vragen of het goed was. Het bosterrein was niet geschikt om te parkeren (hoge begroeiing, bloeiende bloemen, dat wilden we niet kapot rijden).

Die man zei dat we ueberhaupt de weg van de camping niet hadden in mogen rijden, dat de weg ook eigen terrein was. Dat is niet zo. Hij zei ook dat we illegaal het bos waren ingereden. Dat klopte niet. We waren het bos niet ingereden, bovendien is het bos inrijden niet overal verboden. Bij veel Staatsbosbeheerbossen (we waren in een bos van Staatsbosbeheer) mag je je auto langs het pad in het bos parkeren. De lijst van 'overtredingen' werd steeds langer en de man steeds bozer en onsamenhangender. Hij begon ermee dat hij ons het dagtarief voor kamperen in rekening wilde brengen omdat we daar volgens hem de hele dag gestaan hadden. Het was slechts anderhalf uur. Ik had daar best een euro ofzo voor willen betalen. Maar dat was niet wat hij wilde, hij wilde gewoon lekker boos zijn en tegen ons schreeuwen, en meer, dacht ik op een gegeven moment.
Gast

v.d Lupinehof schreef:wat zou ik doen in zo'n situatie hmmmmmm ja ik hoe er niet van als iemand een dreigende houding tegen me aan neemt en al helemaal niet in zo'n situatie ook nog eens aan mijn eigendom gaat zitten dan ben ik heel kort van stof en maak ik daar snel kortemeten mee.
maar jij bent groot en sterk. ik ben dat niet. die man was het wel en op een onredelijke manier woedend, wat ik erg eng vond.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

sypke schreef:Die man zei dat we ueberhaupt de weg van de camping niet hadden in mogen rijden, dat de weg ook eigen terrein was. Dat is niet zo. Hij zei ook dat we illegaal het bos waren ingereden. Dat klopte niet. We waren het bos niet ingereden, bovendien is het bos inrijden niet overal verboden. Bij veel Staatsbosbeheerbossen (we waren in een bos van Staatsbosbeheer) mag je je auto langs het pad in het bos parkeren. De lijst van 'overtredingen' werd steeds langer en de man steeds bozer en onsamenhangender. Hij begon ermee dat hij ons het dagtarief voor kamperen in rekening wilde brengen omdat we daar volgens hem de hele dag gestaan hadden. Het was slechts anderhalf uur. Ik had daar best een euro ofzo voor willen betalen. Maar dat was niet wat hij wilde, hij wilde gewoon lekker boos zijn en tegen ons schreeuwen, en meer, dacht ik op een gegeven moment.
Les 1 bij verbale agressie is dat je altijd je grenzen moet aangeven. Dus niet inhoudelijk ingaan op de genoemde argumenten, maar meneer vragen of hij wat kalmer wil praten omdat je je bedreigt voelt en dat je dat niet prettig vind. Sommige mensen kunnen zich zo verliezen in hun kwaadheid dat ze geen idee hebben hoe ze overkomen. Daarbij fok je de boel alleen maar op als je inhoudelijk de strijd aangaat.
Eerst normaal praten dan ben ik bereid over de inhoud te praten.
Iemand die boos is over de zeik helpen kan heel simpel door naar het puntje van je tenen te gaan staren en niet te reageren. Dat is het meest domme wat je kan doen. Gewoon in alle rust aangeven dat je niet prettig voelt bij de vorm van dit gesprek en dat je bereid bent met hem te praten als hij zich even wil herpakken.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Gast

Eline* schreef:
Les 1 bij verbale agressie is dat je altijd je grenzen moet aangeven. Dus niet inhoudelijk ingaan op de genoemde argumenten, maar meneer vragen of hij wat kalmer wil praten omdat je je bedreigt voelt en dat je dat niet prettig vind. Sommige mensen kunnen zich zo verliezen in hun kwaadheid dat ze geen idee hebben hoe ze overkomen. Daarbij fok je de boel alleen maar op als je inhoudelijk de strijd aangaat.
Iemand die boos is over de zeik helpen kan heel simpel door naar het puntje van je tenen te gaan staren en niet te reageren. Dat is het meest domme wat je kan doen. Gewoon in alle rust aangeven dat je niet prettig voelt bij de vorm van dit gesprek en dat je bereid bent met hem te praten als hij zich even wil herpakken.
Dat zijn goede tips. Ik kan niet goed met zulke situaties omgaan. Ik weet niet wat ik moet met woedende mensen. Ik ben dan enerzijds snel geintimideerd, anderzijds ben ik ook heel erg boos, inwendig, die woede kan ik niet uiten omdat ik eigenlijk helemaal dichtklap in zo'n situatie.
Mol
Zeer actief

Eline* schreef:
sypke schreef:Die man zei dat we ueberhaupt de weg van de camping niet hadden in mogen rijden, dat de weg ook eigen terrein was. Dat is niet zo. Hij zei ook dat we illegaal het bos waren ingereden. Dat klopte niet. We waren het bos niet ingereden, bovendien is het bos inrijden niet overal verboden. Bij veel Staatsbosbeheerbossen (we waren in een bos van Staatsbosbeheer) mag je je auto langs het pad in het bos parkeren. De lijst van 'overtredingen' werd steeds langer en de man steeds bozer en onsamenhangender. Hij begon ermee dat hij ons het dagtarief voor kamperen in rekening wilde brengen omdat we daar volgens hem de hele dag gestaan hadden. Het was slechts anderhalf uur. Ik had daar best een euro ofzo voor willen betalen. Maar dat was niet wat hij wilde, hij wilde gewoon lekker boos zijn en tegen ons schreeuwen, en meer, dacht ik op een gegeven moment.
precies je vordert 3 keer en de veerde keer onderneem je actie

mol 8)
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Ik zou hem rustig vragen mijn portier los te laten en zeggen dat ik alleen bereid ben om te luisteren als er op een normale toon met mij gepraat word. Doet hij dat niet dan rijd ik weg. :pffff:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

gillende en tierende mensen rustig aan blijven kijken en zachter gaan praten, en dan dus melden dat je het erg onaangenaam vindt en dat je meneers of mevrouw boosheid vast kan begrijpen maar liever niet dat geschreeuw wilt. maar geen krimp geven.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

sypke schreef: Dat zijn goede tips. Ik kan niet goed met zulke situaties omgaan. Ik weet niet wat ik moet met woedende mensen. Ik ben dan enerzijds snel geintimideerd, anderzijds ben ik ook heel erg boos, inwendig, die woede kan ik niet uiten omdat ik eigenlijk helemaal dichtklap in zo'n situatie.
Het is ook lastig. Ik ben erin getraind omdat ik op mijn werk nogal eens te maken heb met dit soort situatie's. We hebben een poos terug een trainingsdag gehad waarin we even onder de loep werden genomen met hoe ieder van ons omging met agressie en hoe het het slimste is te reageren. Er was een acteur die dan de patient die dreigde speelde.
Wat heel grappig was om te zien was inderdaad de reactie van de acteur op de manier van reageren van collega's. Als je je wat inleefde in het spel kon je je ook heel goed voorstellen dat ze is sommige situatie's alleen maar kwader werd, terwijl ze op een andere benadering juist kalmeerde. Er was een collega die echt dichtklapte toen ze werd bedreigt en uitgescholden. Die stond verstijft en de acteur was op een gegeven moment zover dat ze in staat was haar aan te vliegen.
Er zijn eigenlijk gewoon een paar standaard regeltjes. Die bestaan dus inderdaad uit het benoemen welke aktie van de persoon je niet bevalt en hoe je graag zou willen zien dat diegene zich dan wel gedraagt en het benoemen van de emotie daarbij. (Ik zie dat u enorm boos bent. Ik wil daar best met u over praten, maar u moet dan wel stoppen met schreeuwen want dat vind ik niet prettig. Ik voel me daardoor bedreigt)
Het klinkt overigens allemaal erg leuk, maar als iemand er opuit is je echt kwaad te doen schiet je met dit soort dingen natuurlijk geen hol op en moet je gewoon maken dat je wegkomt of in staat zijn je te verdedigen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

sypke schreef:
v.d Lupinehof schreef:wat zou ik doen in zo'n situatie hmmmmmm ja ik hoe er niet van als iemand een dreigende houding tegen me aan neemt en al helemaal niet in zo'n situatie ook nog eens aan mijn eigendom gaat zitten dan ben ik heel kort van stof en maak ik daar snel kortemeten mee.
maar jij bent groot en sterk. ik ben dat niet. die man was het wel en op een onredelijke manier woedend, wat ik erg eng vond.
Leuke reden om een sport als Krav Maga te gaan beoefenen. :-D

Meestal helpt het wel als je aangeeft dat je op deze manier niet wenst te communiceren. Even meegaan met mn (ik begrijp uit uw woorden dat u boos ben) maar als u even kalmeert kunt u mij vertellen wat daar precies de reden van is.

Heeft mij altijd geholpen (1.70 en 59kilo)
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Eline* schreef:
sypke schreef: Dat zijn goede tips. Ik kan niet goed met zulke situaties omgaan. Ik weet niet wat ik moet met woedende mensen. Ik ben dan enerzijds snel geintimideerd, anderzijds ben ik ook heel erg boos, inwendig, die woede kan ik niet uiten omdat ik eigenlijk helemaal dichtklap in zo'n situatie.
Het is ook lastig. Ik ben erin getraind omdat ik op mijn werk nogal eens te maken heb met dit soort situatie's. We hebben een poos terug een trainingsdag gehad waarin we even onder de loep werden genomen met hoe ieder van ons omging met agressie en hoe het het slimste is te reageren. Er was een acteur die dan de patient die dreigde speelde.
Wat heel grappig was om te zien was inderdaad de reactie van de acteur op de manier van reageren van collega's. Als je je wat inleefde in het spel kon je je ook heel goed voorstellen dat ze is sommige situatie's alleen maar kwader werd, terwijl ze op een andere benadering juist kalmeerde. Er was een collega die echt dichtklapte toen ze werd bedreigt en uitgescholden. Die stond verstijft en de acteur was op een gegeven moment zover dat ze in staat was haar aan te vliegen.
Er zijn eigenlijk gewoon een paar standaard regeltjes. Die bestaan dus inderdaad uit het benoemen welke aktie van de persoon je niet bevalt en hoe je graag zou willen zien dat diegene zich dan wel gedraagt en het benoemen van de emotie daarbij. (Ik zie dat u enorm boos bent. Ik wil daar best met u over praten, maar u moet dan wel stoppen met schreeuwen want dat vind ik niet prettig. Ik voel me daardoor bedreigt)
Het klinkt overigens allemaal erg leuk, maar als iemand er opuit is je echt kwaad te doen schiet je met dit soort dingen natuurlijk geen hol op en moet je gewoon maken dat je wegkomt of in staat zijn je te verdedigen.
Ik herken dit idd van de gesprekstrainingen die ik vorig jaar tijdens mijn studie kreeg. Het is idd zaak om het gedrag te benoemen en wat dat gedrag met jou doet. Daar valt n.l. niet over te discusiëren omdat het jouw gevoelens zijn.
Gewoon botweg zeggen dat je op deze manier niet wenst te praten kan bij mensen ook de stoppen door doen laten slaan.
Maar ja, dat is de oefening en in praktijk is het toch altijd anders.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

linlin schreef:gillende en tierende mensen rustig aan blijven kijken en zachter gaan praten, en dan dus melden dat je het erg onaangenaam vindt en dat je meneers of mevrouw boosheid vast kan begrijpen maar liever niet dat geschreeuw wilt. maar geen krimp geven.
Je zal eerst je punt moeten maken. Als iemand tegen je staat te schreeuwen en je gaat terug staan fluisteren kan je inpakken.
Ik brul altijd eerst even een hele harde STOP en als ik dan even ruimte heb gemaakt om wat te zeggen praat ik inderdaad weer kalm. ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
linlin

Eline* schreef: Het is ook lastig. Ik ben erin getraind omdat ik op mijn werk nogal eens te maken heb met dit soort situatie's. We hebben een poos terug een trainingsdag gehad waarin we even onder de loep werden genomen met hoe ieder van ons omging met agressie en hoe het het slimste is te reageren.
.......
maar als iemand er opuit is je echt kwaad te doen schiet je met dit soort dingen natuurlijk geen hol op en moet je gewoon maken dat je wegkomt of in staat zijn je te verdedigen.
soms is het ook zo dat jouw kop de schreeuwlelijk gewoon niet aanstaat. als iemand anders het dan van jou overneemt, werkt dat meteen kalmerend. dan ben jij de fouterik, dus moet jij uit de buurt blijven anders weer getier.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ik zou zeggen dat ik op hetzelfde forum zit als Mol 8) dat hij daar maar moet gaan klagen :mrgreen:
Net wat Eline zegt geef je grenzen aan ik ga niet met u in discussie zolang u niet kalm bent, vraag hem te gaan zitten. En blijven herhalen.
Ik heb ook wel eens gehad dat iemand met een mes voor me stond en zei dat ik mijn honden wel los kon laten. Dat was wel het laatste wat ik zou doen op zo'n moment.
In het asiel wel eens een bedreiging gehad waar ik op het laatst zo pissig was dat ik wel gedreigd heb de vervelenste hond van het asiel los te laten als ze het terrein niet zouden verlaten :? Ik schaam me er wel een beetje voor ik heb het ook niet gedaan maar ik had er wel eentje in gedachte :twisted:
Politie was ook al snel ter plaatse ;)
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

linlin schreef:
Eline* schreef: Het is ook lastig. Ik ben erin getraind omdat ik op mijn werk nogal eens te maken heb met dit soort situatie's. We hebben een poos terug een trainingsdag gehad waarin we even onder de loep werden genomen met hoe ieder van ons omging met agressie en hoe het het slimste is te reageren.
.......
maar als iemand er opuit is je echt kwaad te doen schiet je met dit soort dingen natuurlijk geen hol op en moet je gewoon maken dat je wegkomt of in staat zijn je te verdedigen.
soms is het ook zo dat jouw kop de schreeuwlelijk gewoon niet aanstaat. als iemand anders het dan van jou overneemt, werkt dat meteen kalmerend. dan ben jij de fouterik, dus moet jij uit de buurt blijven anders weer getier.
Klopt..het klotige is alleen dat als jij buiten in je uppie staat en iemand belemmert je om in je auto te stappen je dus niet weg kan. Dan moet je dus gewoon iets. :?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Eline* schreef:
linlin schreef:gillende en tierende mensen rustig aan blijven kijken en zachter gaan praten, en dan dus melden dat je het erg onaangenaam vindt en dat je meneers of mevrouw boosheid vast kan begrijpen maar liever niet dat geschreeuw wilt. maar geen krimp geven.
Je zal eerst je punt moeten maken. Als iemand tegen je staat te schreeuwen en je gaat terug staan fluisteren kan je inpakken.
Ik brul altijd eerst even een hele harde STOP en als ik dan even ruimte heb gemaakt om wat te zeggen praat ik inderdaad weer kalm. ;)
maar ik denk persoonlijk dat je dan meer te maken hebt met verbaal dreigent over komen, deze man was in de staat dat hij inprnsiepe haar vast pakte door middel de auto deur vast te houden en op dat moment ben je al over het verbale gedeelte heen als je dan op een een brul geeft van STOP kunnen er 2 dingen gebeuren hij kan schrikken en los laten van verbzing of je een zoefer geven uit reactie

mol 8)
linlin

Eline* schreef:
linlin schreef:
.......
Klopt..het klotige is alleen dat als jij buiten in je uppie staat en iemand belemmert je om in je auto te stappen je dus niet weg kan. Dan moet je dus gewoon iets. :?
ja, dat is zo. alhoewel het zou kunnen zijn dat meneer tegen m.j. meer gilde dan tegen haar vriendin. maar dat is een beetje speculatief voortborduren.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Branka schreef:Maar ja, dat is de oefening en in praktijk is het toch altijd anders.[/color]
Mijn ervaring is dat je er op deze manier 9 van de 10 keer mee wegkomt. Het is grappig om te zien dat bv op mijn werk veelal dezelfde collega's last hebben van agressie terwijl anderen situatie's toch altijd weer zo weten te bespelen dat het met een sisser afloopt. Heel veel hangt af van je eigen vaardigheden daarin. Ik merk zelf dat ik in de loop der jaren best aardig wat zelfvertrouwen heb gekregen in dit soort situatie's en ik ben vaak dus ook niet bang.(komt later pas :mrgreen: ) Niet bang zijn scheelt gewoon de helft. Maar goed, als ik in mijn uppie ergens ben en wordt lastiggevallen verschiet ik ook van kleur hoor. :roll:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Ca Cajuina schreef:
sypke schreef:
Leuke reden om een sport als Krav Maga te gaan beoefenen. :-D

Meestal helpt het wel als je aangeeft dat je op deze manier niet wenst te communiceren. Even meegaan met mn (ik begrijp uit uw woorden dat u boos ben) maar als u even kalmeert kunt u mij vertellen wat daar precies de reden van is.

Heeft mij altijd geholpen (1.70 en 59kilo)
Ik ben ook niet groot en sterk en doe o.a. om die reden en beetje aan jiujitsu ;)

Wat overigens ook weer een risico is , want ik heb gemerkt dat ik geneigd ben verbaal minder te pikken als ik denk dat ik iemand hebben kan ( even grote bek teruggeven . )

Als je het op de manier van Eline kan doen , is dat het beste .
Afbeelding
Gast

v.d Lupinehof schreef:maar ik denk persoonlijk dat je dan meer te maken hebt met verbaal dreigent over komen, deze man was in de staat dat hij inprnsiepe haar vast pakte door middel de auto deur vast te houden en op dat moment ben je al over het verbale gedeelte heen

Dat gevoel had ik precies,vandaar mijn gedachte om de honden er dan maar op af te sturen. Ik ben trouwens wel blij dat ik dat niet heb gedaan.
v.d Lupinehof schreef:als je dan op een een brul geeft van STOP kunnen er 2 dingen gebeuren hij kan schrikken en los laten van verbzing of je een zoefer geven uit reactie
Ik wil dus niet geslagen worden door een of andere idioot.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:maar ik denk persoonlijk dat je dan meer te maken hebt met verbaal dreigent over komen, deze man was in de staat dat hij inprnsiepe haar vast pakte door middel de auto deur vast te houden en op dat moment ben je al over het verbale gedeelte heen als je dan op een een brul geeft van STOP kunnen er 2 dingen gebeuren hij kan schrikken en los laten van verbzing of je een zoefer geven uit reactie

mol 8)
Als de intentie van meneer niet is jou wat aan te doen zal hij schrikken van een brul. Meeste mensen schrikken van een brul. Je moet overigens wel weten dat je brul een brul is , want als je met een lullig van angst overslaand piepstemmetje er een stop uitpiept kom je niet veel verder. :mrgreen: Daarbij geeft het jezelf ook kracht als je even je stem laat gelden. Je kan overigens ook je handen gebruiken door een soort van haltteken te gebruiken en achteruit te stappen als je bang bent dat iemand ineens wel mept. Dan bescherm je je gezicht ieder geval en staat klaar een klap af te weren.Het is wel handig als je dan zorgt voor ruimte achter je zodat je weg kan stappen. ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Eline* schreef:
v.d Lupinehof schreef:maar ik denk persoonlijk dat je dan meer te maken hebt met verbaal dreigent over komen, deze man was in de staat dat hij inprnsiepe haar vast pakte door middel de auto deur vast te houden en op dat moment ben je al over het verbale gedeelte heen als je dan op een een brul geeft van STOP kunnen er 2 dingen gebeuren hij kan schrikken en los laten van verbzing of je een zoefer geven uit reactie

mol 8)
Als de intentie van meneer niet is jou wat aan te doen zal hij schrikken van een brul. Meeste mensen schrikken van een brul. Je moet overigens wel weten dat je brul een brul is , want als je met een lullig van angst overslaand piepstemmetje er een stop uitpiept kom je niet veel verder. :mrgreen: Daarbij geeft het jezelf ook kracht als je even je stem laat gelden. Je kan overigens ook je handen gebruiken door een soort van haltteken te gebruiken en achteruit te stappen als je bang bent dat iemand ineens wel mept. Dan bescherm je je gezicht ieder geval en staat klaar een klap af te weren.Het is wel handig als je dan zorgt voor ruimte achter je zodat je weg kan stappen. ;)
gaat wat moeilijk als je in een auto zit ,dus je zal eerst het persolijkgebiet van de persoon die de dreiging uit in moeten stappen, dus moet je dan heel zeker wezen van je zelf in zo situatie en als je zit heeft deze man dan toch al een voor deel omdat hij op je neer kijkt.

mol 8)
Gast

linlin schreef: ja, dat is zo. alhoewel het zou kunnen zijn dat meneer tegen m.j. meer gilde dan tegen haar vriendin. maar dat is een beetje speculatief voortborduren.
Hij zat aan de kant van mijn vriendin, en zij voerde ook het woord in het begin. Ik ben in zulke situaties altijd even letterlijk met stomheid geslagen, ik klap dan dicht. Toen hij op een gegeven moment een adempauze nam (die had hij ook echt nodig) zei ik: En wat bent u nu van plan te doen?
Dat bracht hem van zijn a propos. Hij zei: Ik kan u het dagtarief in rekening brengen maar dat wil ik niet. Toen begon weer een tirade over wat wij wel niet fout gedaan zouden hebben. Ik was heel erg bang dat hij ons uren daar vast zou houden. Dat vond ik een vreselijk idee. Andere mensen mogen niet mijn tijd verspillen. Toen hij op een gegeven moment iets wankelde (hij zat op zijn hurken) trok mijn vriendin snel met een harde klap het portier dicht en reed ze snel weg.
Toen smeet hij een hand grind tegen de voorruit. Ik dacht dat het een steen was, hij raapte het grind op alsof het een steen was. Een volslagen idioot dus.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:gaat wat moeilijk als je in een auto zit ,dus je zal eerst het persolijkgebiet van de persoon die de dreiging uit in moeten stappen, dus moet je dan heel zeker wezen van je zelf in zo situatie en als je zit heeft deze man dan toch al een voor deel omdat hij op je neer kijkt.

mol 8)
Verkeerd gelezen..ze zaten al in de auto! ;) Uhmm..Persoonlijk zou ik dus inderdaad uitgestapt zijn met mijn deur open en de kop van mijn Laika naast me wegduwend haar belemmerend de meneer te bijten en dan zou ik wel het gesprek aangaan. :mrgreen:
Ik hou er niet van opgesloten te zitten als ik bedreigt word. Dan rij ik weg of ik stap uit.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Gast

v.d Lupinehof schreef:gaat wat moeilijk als je in een auto zit ,dus je zal eerst het persolijkgebiet van de persoon die de dreiging uit in moeten stappen, dus moet je dan heel zeker wezen van je zelf in zo situatie en als je zit heeft deze man dan toch al een voor deel omdat hij op je neer kijkt.
zo was het precies. door de positie die die man had ingenomen (en door zijn redeloze woede) was het een heel bedreigende situatie. De enige way out was - in mijn beleving - dat ik zou uitstappen en de honden eruit zou laten.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”