Nee hoor. Ik weet niet veel van africhting, maar ik weet wel dat de mannen en vrouwen met verstand van africhting adviseren je hond het eerste jaar te laten puppen en zeker niet onder grote druk te zetten.linlin schreef:nou, nou, nou, wat ben jij gaaf, zeg. ik zie overigens dat je je weg reeds naar het door de oprichters van dit forum zo barmhartig in leven geroepen onderdeel 'africhting' gevonden hebt. blijf daar maar lekker voor je uit pruttelen. daar zal je best vriendjes maken.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
te aanhankelijk
Moderator: moderatorteam
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
linlin
verstand en africhting......... waarom klinkt dat mij zo raar in de orenEline* schreef:Nee hoor. Ik weet niet veel van africhting, maar ik weet wel dat de mannen en vrouwen met verstand van africhting adviseren je hond het eerste jaar te laten puppen en zeker niet onder grote druk te zetten.linlin schreef:nou, nou, nou, wat ben jij gaaf, zeg. ik zie overigens dat je je weg reeds naar het door de oprichters van dit forum zo barmhartig in leven geroepen onderdeel 'africhting' gevonden hebt. blijf daar maar lekker voor je uit pruttelen. daar zal je best vriendjes maken.
maar je hebt gelijk. laat hem toch maar snel daarnaartoe verdwijnen. dan kan ik gewoon lekker forummen zonder het risico op slap africhters-geneuzel onder ogen te komen.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Omdat dit soort type africhters erg je beeld vertroebelen. Dat is jammer want er zijn ook zeker africhters begaan met hun honden en hebben ook kennis over hoe ze een hond moeten trainen.linlin schreef:verstand en africhting......... waarom klinkt dat mij zo raar in de orenEline* schreef:Nee hoor. Ik weet niet veel van africhting, maar ik weet wel dat de mannen en vrouwen met verstand van africhting adviseren je hond het eerste jaar te laten puppen en zeker niet onder grote druk te zetten.linlin schreef:nou, nou, nou, wat ben jij gaaf, zeg. ik zie overigens dat je je weg reeds naar het door de oprichters van dit forum zo barmhartig in leven geroepen onderdeel 'africhting' gevonden hebt. blijf daar maar lekker voor je uit pruttelen. daar zal je best vriendjes maken..
.
Over het verdere iq hebben we het even niet..okee?
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Charlotte*
- Zeer actief
scooby doo schreef:
hoe los ik dit op ? ook een instructor kan niets met hem doen omdat hij altijd naar mij komt
Iemand die al 20 jaar in het vak zit weet niet hoe je met een hond moet omgaan die niet kan blijven liggen??????????scooby doo schreef:nee momenteel train ik bij iemand die al +20jaar in het vak zit zowel pakwerker als in de beveiligingssector
Laatst gewijzigd door Charlotte* op 18 jul 2004 02:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Charlotte*
- Zeer actief
Jeetje zeg......vergeet jezelf niet even een flinke schouderklop te geven hoorscooby doo schreef:
whaha oke ruk het even uit zijn context
het is toch moeilijk praten met mensen die een hond hebben om er alleen een balletje mee te gooien en hem gebruiken om de rest van de dag met hem in de zittel te maffen![]()
Doe alsjeblieft niet zo denegrerend en ga je blik eens veruimen...ik kan je vertellen....er gaat een wereld voor je open.
Mag ik je een tip geven?? Stop alsjeblieft met posten in deze topic, wat wil je nou bereiken??scooby doo schreef:maar dit topic mag eigenlijk al een geruime tijd dicht want mijn hond blijft nu liggen dus het probleem is opgelost :B
of houden jullie ff een blame het on scooby uurtje want dan doen jullie maar verder ik heb de huid van een olifant :S
Typisch weer een gevalletje van "ik wil hulp, maar ik wil alleen de antwoorden horen die ik zelf graag wil"
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Wat is dit nu voor een opmerking? 8Oscooby doo schreef:
als ik of een andere africhter 1x moest trainen met een golden/of andere
hoe zeg ik het sokken en onderdanige scrikachtige goedzakken dan kan ik de gevolgen niet inschatten
Als africhters zo zouden denken over andere honden wil ik ze niet kennen en al zeker niet als africhter beschouwd worden, ook al doe ik zelf africhting met mijn hond
Zelf schaar ik me nog lang niet onder de africhters, wellicht zal ik ook nooit zover komen dat ik mezelf africhter noem, vooralsnog ben ik beginner, net als jij.
Maar wel 1 met een eigen visie en een eigen mening, en een zeer ervaren groep mensen om me heen die naar mij luisteren en met me meedenken, want het is mijn hond! Ik heb ook geen Mechelaar, als enige op de club, maar deze mensen weten ook dat dat een andere aanpak kan betekenen en zijn bereid daarin mee te gaan.
Jouw trainer kan 20 jaar praktijkervaring hebben, dat maakt hem nog geen goede africhter en al zeker geen goede trainer.
Je hond is in weze nog een PUP, op een leeftijd van nog geen 9 maanden hoeft hij nog niet zolang te kunnen blijven liggen. Als je zo doorgaat heb je straks een hond die of zo in verzet raakt dat ie jou of een ander een keer te grazen neemt, of een hond die van angst straks niet meer weet waar ie het zoeken moet. Een stabiele hond, wat een afgerichte hond zou moeten zijn, creëer je zo in ieder geval niet.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
scooby doo
Sandro schreef:Jeetje zeg......vergeet jezelf niet even een flinke schouderklop te geven hoorscooby doo schreef:
whaha oke ruk het even uit zijn context
het is toch moeilijk praten met mensen die een hond hebben om er alleen een balletje mee te gooien en hem gebruiken om de rest van de dag met hem in de zittel te maffen![]()
Er is meer op deze planeet dan africhten hoor....er bestaan honden die niet in de africhting zitten en ook NIET het grootste gedeelte van de dag op de zetel doorbrengen.
Doe alsjeblieft niet zo denegrerend en ga je blik eens veruimen...ik kan je vertellen....er gaat een wereld voor je open.
als ik deze vraag had gesteld bij de mensen van mijn normale africhtersforum had ik wel duidelijke andwoorden gekregen .Mag ik je een tip geven?? Stop alsjeblieft met posten in deze topic, wat wil je nou bereiken??scooby doo schreef:maar dit topic mag eigenlijk al een geruime tijd dicht want mijn hond blijft nu liggen dus het probleem is opgelost :B
of houden jullie ff een blame het on scooby uurtje want dan doen jullie maar verder ik heb de huid van een olifant :S
Typisch weer een gevalletje van "ik wil hulp, maar ik wil alleen de antwoorden horen die ik zelf graag wil"
-
Charlotte*
- Zeer actief
scooby doo schreef:als ik deze vraag had gesteld bij de mensen van mijn normale africhtersforum had ik wel duidelijke andwoorden gekregen .
En trouwens, je hebt hier zat normale antwoorden gekregen maar schijnbaar lees jij heel erg selectief.
antoinette schreef:Misschien moet je de afstand steeds een stukje groter maken. Dus beginnen met 1 stap weg van de hond en zodra dat goed gaat steeds wat verder.
Belle schreef:Bij ons begonnen we zelfs niet met een hele stap, maar als eerste met het gewicht op het andere been verplaatsen. Daarna echt met heel kleine stapjes tegelijk opbouwen.
MARC_S schreef:Een jonge hond is onzeker, zeker als er zoveel en hard met hem getraind wordt. Je kan beter even afwachten en dan zal de hond als je nu niet teveel druk op hem gaat zetten wel zeker genoeg zijn om op afstand van jou toch zijn oefeningen te doen.
OF je maakt het nu positief en leuk voor de hond en bouwt het langzaam uit, dan kan het ook goed gaan op deze leeftijd.
Maar verwacht geen wonderen, 8,5 maand is niet de leeftijd om een hond onder druk te laten presterenHij wil bij je zijn en steun zoeken denk ik.
Pikelien schreef:Ik zou het ook (letterlijk) stap voor stap doen. Telkens een stapje verder weg. Draai je ook een keertje om en wacht even... Huppel een keertje... De hond moet er vertrouwen in krijgen dat wat jij ook doet, hij moet blijven liggen. Dat leert hij alleen door te zien dát je dat ook doet en niet door ´m ´n grote mond te geven.
Eline* schreef: Zonde. Een jonge hond die uit angst dingen wel of niet doet heeft geen plezier in het werken met jou en leert waarschijnlijk dus ook slecht. Angst blokkeert..daar durf je je inderdaad niet onder te verroeren.
Een jonge hond moet leren..bij leren hoort het maken van fouten en het is aan jou om je hond op vriendelijke wijze duidelijk te maken wat je bedoeld. Mensen die een hond dingen moeten leren door schreeuwen en geweld zijn slechte trainers.
linlin schreef:
nou, dan haal je dat soort fratsen toch gewoon niet uit. je hond vindt het maar niks en er is geen man overboord als het diertje van achteneenhalve maand oud nog niet braaf blijft liggen.
gewoon in de dagelijkse omgang met kleine dingetjes in de weer. per ongeluk expres even de deur achter je krent dichttrekken en tien seconden later weer opendoen. hond moet leren dat het geen drama is als je niet in zijn directe omgeving bent. dat doe je niet met vreemde gehoorzaamheidsoefeningen met een schreeuwende instructeur. dat doe je zelf, zo tussen neus en lippen.
Laatst gewijzigd door Charlotte* op 18 jul 2004 13:28, 7 keer totaal gewijzigd.
- mechelaar_fan
- Zeer actief
een van de eerste commando's die ik een pup leer is 'blijf'. ik heb er dus geen probleem mee.
eerste commando: 'kijk' (oogcontact)
tweede commando: 'voor"
derde commando: 'hier'
vierde commando: 'liggen'
vijfde commando: 'blijf'
zesde commando: 'links'
zevende commando: 'rechts'
...
na een maand of drie lukt dat allemaal, alles al spelend en belonend. een hond leert graag truukjes. als je er druk gaat op zetten, zal het al veel minder vlot verlopen. als je pas op 8 maanden de blijf gaat aanleren is het veel moeilijker.
als het voor de houdingen is, ik zou het nog een tijdje aan de lange lijn doen, en gewoon de blijf-oefening doen (1 minuut liggen).
eerste commando: 'kijk' (oogcontact)
tweede commando: 'voor"
derde commando: 'hier'
vierde commando: 'liggen'
vijfde commando: 'blijf'
zesde commando: 'links'
zevende commando: 'rechts'
...
na een maand of drie lukt dat allemaal, alles al spelend en belonend. een hond leert graag truukjes. als je er druk gaat op zetten, zal het al veel minder vlot verlopen. als je pas op 8 maanden de blijf gaat aanleren is het veel moeilijker.
als het voor de houdingen is, ik zou het nog een tijdje aan de lange lijn doen, en gewoon de blijf-oefening doen (1 minuut liggen).
- mechelaar_fan
- Zeer actief
op 16 juli stel je een vraag en op 17 juli is het al lang opgelost????scooby doo schreef:
maar dit topic mag eigenlijk al een geruime tijd dicht want mijn hond blijft nu liggen dus het probleem is opgelost :B