Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

te aanhankelijk

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

scooby doo

te aanhankelijk

Ongelezen bericht door scooby doo »

mijn dober van +- 8.5maand is volgens mij te aanhankelijk .

als ik hem doe liggen en zeg blijf doet hij het als ik bij hem blijf staan

maar als ik 3meter wegga komt hij terug bij me staan :? .

hoe los ik dit op ? ook een instructor kan niets met hem doen omdat hij altijd naar mij komt dat is op 1manier wel goed maar het heeft ook een slechte kant .

ik dacht op een ijzer in de grond te steken en hem daaraan vastmaakt dat hij moet blijven en me niet achterna loopt .

ik hoor het wel greets dominique :zwaai:
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door antoinette »

Misschien moet je de afstand steeds een stukje groter maken. Dus beginnen met 1 stap weg van de hond en zodra dat goed gaat steeds wat verder.
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

antoinette schreef:Misschien moet je de afstand steeds een stukje groter maken. Dus beginnen met 1 stap weg van de hond en zodra dat goed gaat steeds wat verder.
Bij ons begonnen we zelfs niet met een hele stap, maar als eerste met het gewicht op het andere been verplaatsen. Daarna echt met heel kleine stapjes tegelijk opbouwen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
magda
Zeer actief

Ongelezen bericht door magda »

Belle schreef:
antoinette schreef:Misschien moet je de afstand steeds een stukje groter maken. Dus beginnen met 1 stap weg van de hond en zodra dat goed gaat steeds wat verder.
Bij ons begonnen we zelfs niet met een hele stap, maar als eerste met het gewicht op het andere been verplaatsen. Daarna echt met heel kleine stapjes tegelijk opbouwen.
idd kleine stapjes :ok: hij is nog maar jong hoor ;)
Afbeelding
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

Stapje achteruit even staan en er naar het toelopen die ene stap dan als hij ligt uitbundig belonen. Hij zal eerst denken hoezo doe nog niets maar dan valt het kwartje belonen als ie ligt en staat hij op negeren en weer op dezelfde plaats terugleggen. En zo steeds verder.
scooby doo

heb vandaag nog getraind en de instructor screeuwde blijf en hiuj bleeg gewoon liggen .
nu gaan we proberen de afstand te vergroten :ok:
Lisa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lisa »

Schreeuwde? :roll:

In ieder geval heel rustig opbouwen zoals al gezegd is, niet straks gelijk 5 stappen naar achteren zetten.
Groetjes Lisa
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Een jonge hond is onzeker, zeker als er zoveel en hard met hem getraind wordt. Je kan beter even afwachten en dan zal de hond als je nu niet teveel druk op hem gaat zetten wel zeker genoeg zijn om op afstand van jou toch zijn oefeningen te doen.

OF je maakt het nu positief en leuk voor de hond en bouwt het langzaam uit, dan kan het ook goed gaan op deze leeftijd.
Maar verwacht geen wonderen, 8,5 maand is niet de leeftijd om een hond onder druk te laten presteren ;) Hij wil bij je zijn en steun zoeken denk ik.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Tegen jonge honden hoor je niet te schreeuwen, zeker niet als ze de oefening niet eens beheersen. Wat willen ze daarmee bereiken?
Een hond die verstijfd als er geschreeuwd wordt?
Afbeelding
Pikelien
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pikelien »

Ik zou het ook (letterlijk) stap voor stap doen. Telkens een stapje verder weg. Draai je ook een keertje om en wacht even... Huppel een keertje... De hond moet er vertrouwen in krijgen dat wat jij ook doet, hij moet blijven liggen. Dat leert hij alleen door te zien dát je dat ook doet en niet door ´m ´n grote mond te geven.
Groetjes,
Pikelien en Irie.

Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

scooby doo schreef:heb vandaag nog getraind en de instructor screeuwde blijf en hiuj bleeg gewoon liggen .
Zonde. Een jonge hond die uit angst dingen wel of niet doet heeft geen plezier in het werken met jou en leert waarschijnlijk dus ook slecht. Angst blokkeert..daar durf je je inderdaad niet onder te verroeren.
Een jonge hond moet leren..bij leren hoort het maken van fouten en het is aan jou om je hond op vriendelijke wijze duidelijk te maken wat je bedoeld. Mensen die een hond dingen moeten leren door schreeuwen en geweld zijn slechte trainers.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Dat was een van de redenen waarom ik bij de eerste hondenschool weg ben gegaan. Daar wilden ze ook dat ik tegen Belle zou brullen als ze een commando niet goed opvolgde. Een hond kan niet zomaar begrijpen wat er van hem verwacht wordt.
Het valt me sowieso op hoeveel geschreeuw je vaak hoort als je langs een hondentrainingsveld loopt.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Pikelien
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pikelien »

Ben je al eens bij Kynokan geweest? Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar de Kynotrain-gedachte staat mij erg aan...
Groetjes,
Pikelien en Irie.

Afbeelding
linlin

Re: te aanhankelijk

Ongelezen bericht door linlin »

scooby doo schreef:mijn dober van +- 8.5maand is volgens mij te aanhankelijk .

als ik hem doe liggen en zeg blijf doet hij het als ik bij hem blijf staan

maar als ik 3meter wegga komt hij terug bij me staan :? .
nou, dan haal je dat soort fratsen toch gewoon niet uit. je hond vindt het maar niks en er is geen man overboord als het diertje van achteneenhalve maand oud nog niet braaf blijft liggen.

gewoon in de dagelijkse omgang met kleine dingetjes in de weer. per ongeluk expres even de deur achter je krent dichttrekken en tien seconden later weer opendoen. hond moet leren dat het geen drama is als je niet in zijn directe omgeving bent. dat doe je niet met vreemde gehoorzaamheidsoefeningen met een schreeuwende instructeur. dat doe je zelf, zo tussen neus en lippen.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Inge O schreef:
scooby doo schreef:heb vandaag nog getraind en de instructor screeuwde blijf en hiuj bleeg gewoon liggen .
kijk, dan zouden de mijne pas écht naar mij komen lopen 8O !
Die van mij ook :mrgreen:

Maar het is natuurlijk wel een Dober he.....
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

3 Hele meters? Is hier vast wel 3 hele centimeters.
AfbeeldingAfbeelding
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

Schreeuwen tegen een (onzeker) hondje???van zeven maanden??? nou waar zit het verstand van die man ??? 8O , op zo`n manier wordt het hondje nog meer onzeker en is er straks helemaal niets meer mee aan te vangen, de onzekerheid is op te lossen door dit soort oefenigen eerst in zijn/haar vertrouwde omgeving te doen.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

(prachtig onderschrift martin! :ok: )

Scooby doo, ik hoop dat je inziet dat er ook andere manieren zijn om dit je hond aan te leren. En dat schreeuwen door een instructeur niet de oplossing voor jullie is.
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

miekmiek schreef:(prachtig onderschrift martin! :ok: )

Scooby doo, ik hoop dat je inziet dat er ook andere manieren zijn om dit je hond aan te leren. En dat schreeuwen door een instructeur niet de oplossing voor jullie is.
:ok: 8)
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Pikelien schreef:Ben je al eens bij Kynokan geweest? Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar de Kynotrain-gedachte staat mij erg aan...
Wat je zegt. Als alle hondenscholen zich zouden inleren met deze manier van trainingstoepassing, zouden er heel wat meer blije hondjes op de training te vinden zijn.

www.kynotrain.nl

Schreeuwen tegen mijn hond om het aangeleerd te krijgen, pik ik van geen ene trainer. Doberman of niet, beestje is net pupaf, verschrikkelijk onzeker en steunt op z'n baas. Dat moet je met beleid aanleren, niet met schreeuwgeweld.
scooby doo

op mijn club wordt zeer veel druk gelegd en ook zeer hard getraind .
het was een gehoorzaamheidoefening tijdens pakwerk .
daarom zo een harde aanpak wij trainen beveiliging en een fout kan slecht aflopen .imo mag er op mijn hond meer druk gelegd worden
want iedereen zegt dat wij wat mild zijn qua druk dus de topafrichters :twisted: .
wees gerust hij had geen angst dat kent mijn hond niet ;)

daarna hebben we nog getraind dat hij bleef liggen terwijl ik een gesprek voerde met de aanvaller en hij bleef liggen :ok: toen de pakwerker mij aanviel gaf hij pas een reactie dus kortom perfeckt getraind gisteren :-D
laeken
Zeer actief

Ik heb het niet op deze trainingsvormen, had jij niet de nodige problemen met die hond ivm bijten en beschermen op straat en in huis? Ik snap niet dat pakwerk gedaan mag worden met zulke jonge honden op deze manier. Wat kan die hond dan meer zijn dan een pakwerk hond? Geen ruimte om te ontwikkelen en alleen trainen en werken, van baby af aan, niet goed in mijn ogen :?
Afbeelding
scooby doo

MARC_S schreef:Ik heb het niet op deze trainingsvormen, had jij niet de nodige problemen met die hond ivm bijten en beschermen op straat en in huis? Ik snap niet dat pakwerk gedaan mag worden met zulke jonge honden op deze manier. Wat kan die hond dan meer zijn dan een pakwerk hond? Geen ruimte om te ontwikkelen en alleen trainen en werken, van baby af aan, niet goed in mijn ogen :?
we hebben dat uitvallen naar andere mensen op straat er uitgetraind
dus hij begint heel sociaal te zijn naar andere mensen . ook belangrijk bij het burgerbijten . nu gaan we regelmatig wandelen in het bos en terwijl
ik een gesprek voer met de 'pakwerker ' moet hij zich rustig houden en als de pakwerker agressie vertoont moet hij gewoon aanvallen .
dus zonder aanleiding valt hij niet meer uit :-D
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik vind het niet slim wat je doet. 8O
Druk is ok indien nodig, maar dan wel als de hond de basis kent, eerder niet want daar bereik je het tegenovergestelde mee. Waarom niet eerst eens gewoon de afstand langzaam opbouwen, je hebt toch geen haast?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
scooby doo

als ik zeg zit gaat hij liggen 8O gewoon om mij te pesten .
1maand terug ben ik geslaagd voor mijn overgangsexamen dus 2min blijven liggen terwijl ik 1meter voor hem stond . maar nu puberen heeft hij er weinig zin in om te gehoorzamen en mij te testen of ik niet toegeef en ik hou gewoon het been stijf . ik laat hem altijd 1oefening perfect doen voordat ik het veld afga al moet hij het 100x doen snap je
laeken
Zeer actief

scooby doo schreef:als ik zeg zit gaat hij liggen 8O gewoon om mij te pesten .
Je bent je hond aan het leren bijten en ondertussen geloof je echt zelf dat je hond je aan het pesten is? De eerste hond die iemand bewust pest moet ik nog tegenkomen :?
Afbeelding
scooby doo

MARC_S schreef:
scooby doo schreef:als ik zeg zit gaat hij liggen 8O gewoon om mij te pesten .
Je bent je hond aan het leren bijten en ondertussen geloof je echt zelf dat je hond je aan het pesten is? De eerste hond die iemand bewust pest moet ik nog tegenkomen :?
dude ik heb het niet over een slaafse mechelaar .maar een dober kan koppig zijn als een steenezel hij wil gewoon mij autoriteit uittesten door zulke dingen te doen :roll:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

scooby doo schreef: ik laat hem altijd 1oefening perfect doen voordat ik het veld afga al moet hij het 100x doen snap je
Op zich prima, maar hou wel je eisen reëel. Een hond die 2 minuten blijft liggen op 1 meter afstand, blijft niet automatisch liggen als je verder van hem weggaat. Je moet dan dus de eisen bijstellen, bv. 10 seconden blijven liggen op een afstand van 3 meter. De hond zal moeten leren dat liggen blijven altijd hetzelfde is, ongeacht of je erbij bent of niet. Dat kost tijd.
Je hond is nog jong, heb gewoon geduld. Het komt wel, maar geef hem wel de tijd om wat volwassener te worden. Het lijkt erop dat je hond niet zelfstandig genoeg is, niet goed weet wat er van hem verwacht wordt en daarom steun bij je zoekt. Maak hem eerst wat zelfstandiger voor je eisen gaat stellen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Lisa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lisa »

Dober of Mechelaar maakt in deze niet uit. Misschien zou je beter uitzoeken waarom je hond gaat liggen als jij zit zegt. Ik denk dat je daar verder mee komt dan de gedachte dat jouw hond je pest.
Groetjes Lisa
scooby doo

Lisa schreef:Dober of Mechelaar maakt in deze niet uit. Misschien zou je beter uitzoeken waarom je hond gaat liggen als jij zit zegt. Ik denk dat je daar verder mee komt dan de gedachte dat jouw hond je pest.
whaha oke ruk het even uit zijn context

het is toch moeilijk praten met mensen die een hond hebben om er alleen een balletje mee te gooien en hem gebruiken om de rest van de dag met hem in de zittel te maffen :pffff: .

maar dit topic mag eigenlijk al een geruime tijd dicht want mijn hond blijft nu liggen dus het probleem is opgelost :B
of houden jullie ff een blame het on scooby uurtje want dan doen jullie maar verder ik heb de huid van een olifant :S
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”