Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe agressieve hond wegjagen?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

EvavT

Ongelezen bericht door EvavT »

Eline* schreef:Klinkt als een angstig agressieve hond die waarschijnlijk je dus helemaal niet op zal zoeken als hij "losbreekt". Zou me niet zo bezorgd maken als ik het zo lees.

Er zijn al twee honden gebeten en naar de dierenarts gemoeten door deze hond
Baas is niet aanspreekbaar :denken:

Bovendien gaat deze vraag niet enkel om deze hond; ik kan ook andere agressieve honden tegenkomen.
EvavT

[quote="malinois
zij gaat ervan uit dat een hond die gromt en lip optrekt alles en iedereen op z'n pad verscheurt... nou dat is dus niet zo...
Zolang hij aangelijnd zit heeft hij steun van de baas... veel honden doen als ze los zijn dan ook helemaal niets. Natuurlijk zijn er agressieve honden en die vallen ook echt aan.. maar alleen ervan uitgaan dat een hond aggresief is omdat hij gromt en z'n tanden laat zien aan de lijn... :19: Die hond zit toch vast wat is het probleem dan?[/quote]

TSJONGE JONGE JONGE Malinois
lezen is moeilijk hè.

Ik stel een algemene vraag en geef daarbij een voorbeeld, vervolgens wordt ik bevestigt in het gegeven dat als een herder/ rottweiler/dobermann of wat dan ook je aan zou willen vallen, je eigenlijk nergens bent.
Daar word ik niet vrolijk van

Mijn ervaring is overigens dat een yorkshire terrier nog eerder aanvalt (verwend en niet opgevoed)

Ik zeg NIET dat iedere hond die gromt en zijn lippen optrekt je meteen aanvalt.
Dat maak jij er van.
Herdershonden kunnen in jouw ogen niets fout doen, doe dan maar net of dit over een ander ras gaat.
Deze hond heeft GEEN STEUN AAN DE BAAS (ik en de hele buurt hier lacht om deze opmerking, ik zou je graag een filmpje sturen) deze "baas" is uiterst onzeker en kan de hond NIET aan. Hij gaat dus ook nauwelijks naar buiten.
Maar 1 keer kan genoeg zijn
en ik wil gewoon voorbereid zijn

Ik heb in wezen te doen met deze hond want angstig agressief zijn (logisch als je angstig bent) en dan geen sterke baas hebben is geen lolletje :evil:
Het zou beter zijn als hijzelf of de dierenbescherming cq politie de hond herplaatst
Maar zover is het nog niet.

Inmiddels lopen hier al 3 getraumatiseerde honden omdat ze door zo'n gek zijn aangevallen (want de baas houdt hem dus echt niet als ie ze in het vizier heeft)

Die honden hebben schade opgelopen en kunnen niet meer met andere honden omgaan maar zijn niet doodgebeten
Laatst gewijzigd door EvavT op 03 okt 2004 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

[quote="sha"]
nerd

.....ja hoop str*nt, zeg het eens. :mrgreen:
EvavT

Malinois inmiddels is mij bekend dat het woord agressief bij jou een allergie oproept.

letterlijk zegt ze dit:
er loopt hier een agressieve en niet goed onder appèl staande Herder met zijn baasje te wandelen.
hoe weet zij nu of die hond agressief is :denken: [/quote]

Dat kan ik zien aan de houding net zo goed als ik zie dat het een Duitse herder is en dat er een man bijloopt en geen vrouw.
Ik ben getraind in feiten bekijken en pas interpreteren als ik dit kan duiden. Dus geen vooroordeel maar kennis.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Martin schreef:Hier moet ik Rob gelijk in geven , ik vindt ook dat er wel degelijk verschill in zit , bv een angstbijter die zal nooit vol bijten , maar hoofdzakelijk met de voortanden schrapen , en dit zullen ook het overgrote deel van de huishonden zo doen, op uitzonderingen na, ik werd twee jaar geleden in een belgishe kroeg aangevallen door twee pyrinese berghonden , de teef bleef tegen mij blaffen maar de reu viel mij aan en beet mij in mijn arm , terwijl ik een kruk probeerde te pakken ,om de hond op zijn kop te slaan kwam de kroegbaas eraan en trapte de hond op de borst van mij af , toen ik naar mijn arm keek had ik twee krassen , meer niet!!!
Er is wel degelijk een verschil tussen een beet van een angstbijter en een opgeleide politie hond, waar een mooie volle beet gewenst is die overigens veel meer schade maakt , als mijn hond vol in een arm bijt zijn er niet alleen diepe wonden , maar zal waarschijnlijk ook de arm op die plaats gebroken zijn.
maar het happen als hij van een vreemde zomaar effe een klap op z'n kop krijgt zal niet veel van elkaar verschillen ... alleen als je over echt bijten praat...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
EvavT

Angel-eyes schreef:/quote]

Dan leg je uit dat het misschien andere agressie is, maar je gaat alleen weer aanvallen over hoe en wat, leg dan uit wat het is...dan heeft ze er nog wat aan, in haar ogen is het agressie, ja dat zeggen veel mensen gauw he?Geeft toch niet, leg het uit hoe dan een herder is en dan weet ze het.
Dank je Angel-Eyes

een constructiever antwoord zou beter zijn van Malinois maar die weet het gewoon niet kennelijk

De hond trekt lippen op en gromt en heeft alle kenmerken die genoemd worden als ie gaat aanvallen
Hoe moet ik dat dan noemen?
Samantha
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Samantha »

De vraag was dus wat je het beste kunt dan als een hond agressief/aanvallend op je af stormt... Details zijn niet belangrijk. Ik wil ook graag het antwoord weten als iemand een normaal antwoord over heeft ;)
EvavT

MARC_S schreef:
billy schreef:
Angel-eyes schreef:
malinois schreef:

Ik heb leren vooruitdenken in mijn leven, anticiperen op gedrag wat je ziet en wat je interpreteert als zijnde in de gevarenzone.
Je kunt inderdaad ook gewoon afwachten en instinctief handelen.
EvavT

malinois schreef:
Martin schreef:Maar het happen als hij van een vreemde zomaar effe een klap op z'n kop krijgt zal niet veel van elkaar verschillen ... alleen als je over echt bijten praat...

waar gaat dit helemaal over???? :denken: wat maakt het nu uit of ie linksom of rechtsom hapt.
:devil: :idea:
Rob*
Zeer actief

Samantha schreef:De vraag was dus wat je het beste kunt dan als een hond agressief/aanvallend op je af stormt... Details zijn niet belangrijk. Ik wil ook graag het antwoord weten als iemand een normaal antwoord over heeft ;)
Een grote mond wil weleens hepen natuurlijk gewoon zelf erop af en met een grote mond de hond wegjagen, de hond is gefocused op die hond op dat moment(als dat echt zo is)en zal onder de indruk kunnen zijn van je houding naar die hond.....daarom een getrainde hond kan heel anders reageren in zo'n situatie, die is geleed te happen terwijl er een mens rammelt en slaat.Een grote mond en schreeuwen kan het best werken, maar zal geen garantie zijn.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

EvavT schreef: vervolgens wordt ik bevestigt in het gegeven dat als een herder/ rottweiler/dobermann of wat dan ook je aan zou willen vallen, je eigenlijk nergens bent.
dat maak jij ervan... als een hond mijn hond aanvalt dan zorg ik er wel voor dat mijn hond zo min mogelijk schade oploopt hoor.. al zou ik de ander moeten schoppen of wat dan ook...

Herdershonden kunnen in jouw ogen niets fout doen, doe dan maar net of dit over een ander ras gaat.
waar haal je dat in godsnaam vandaan??? ik raad niet voor niets geen herder aan als je onervaren bent of weinig ervaring hebt...
Ik heb nog meer honden hoor... weet niet waar je die onzin vandaan haalt....
heb alleen gelukkig veel ervaring met herders dus ik weet best iets van hun gedrag...
Deze hond heeft GEEN STEUN AAN DE BAAS (ik en de hele buurt hier lacht om deze opmerking, ik zou je graag een filmpje sturen) deze "baas" is uiterst onzeker en kan de hond NIET aan. Hij gaat dus ook nauwelijks naar buiten.
natuurlijk heeft die hond steun aan de baas WANT HIJ IS AANGELIJND... al is de baas doodsbenauwd voor hem.. de hond voelt zich sterk OMDAT hij aangelijnd is...
Inmiddels lopen hier al 3 getraumatiseerde honden omdat ze door zo'n gek zijn aangevallen (want de baas houdt hem dus echt niet als ie ze in het vizier heeft)
Die honden hebben schade opgelopen en kunnen niet meer met andere honden omgaan maar zijn niet doodgebeten
wat hadden ze dan?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Samantha schreef:De vraag was dus wat je het beste kunt dan als een hond agressief/aanvallend op je af stormt... Details zijn niet belangrijk. Ik wil ook graag het antwoord weten als iemand een normaal antwoord over heeft ;)
Het hangt ervan af denk ik. Om wat voor soort hond gaat het, groot, klein. Ook maakt het verschil of hij jou of je hond wil aanvallen. Angst-agressie vraagt een wezenlijk andere reaktie als dominante agressie. Wat kun je zelf, zowel fysiek als geestelijk...

In principe is de belangrijkste raad als er een agressieve hond op je afkomt: "Kalm blijven, niet je rug naar de hond toedraaien, de hond niet recht aankijken, en zeker niet wegrennen".

Maar het gaat er hier geloof ik meer om wat je kunt doen om je hond te redden als deze door een grote en agressieve herder o.i.d. wordt aangevallen?
Laatst gewijzigd door Wil de hond op 03 okt 2004 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

EvavT schreef:Malinois inmiddels is mij bekend dat het woord agressief bij jou een allergie oproept.

letterlijk zegt ze dit:
er loopt hier een agressieve en niet goed onder appèl staande Herder met zijn baasje te wandelen.
hoe weet zij nu of die hond agressief is :denken:
Dat kan ik zien aan de houding net zo goed als ik zie dat het een Duitse herder is en dat er een man bijloopt en geen vrouw.
Ik ben getraind in feiten bekijken en pas interpreteren als ik dit kan duiden. Dus geen vooroordeel maar kennis.
ik zou zeggen leer eerst eens fatsoenlijk quoten ik snap hier nog heel weinig van... :denken:
Afbeelding
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

sha schreef:
Angel-eyes schreef: Ja ik heb geen zin natuurlijk te gaan uitleggen hoe het zit met kracht he?Dan moet ik details gaan, maar voorbeeld, leg jij maar een halter neer met 250 kilo, dan trek jij hem nog geen mm uit de plooi en ik trek hem 8 keer uit de grond, en deze herder weegt trouwens 50 kilo bijna :wink:
En als een hond mijn buik dan wilt pakken, pakt ie waarschijnlijk eerst jas en trui, wat ligt er dan open?Kom op, vergelijk je eigen niet met hoe een ander korte metten maakt met de situatie :wink:
nerd
Martin schreef:Een hond waar je echt voor uit moet kijken is er een die op zijn tenen loopt ,geen geluiden maakt,fixerend kijkt, met de staart omhoog en oren naar voren en geen tanden zichtbaar
Echt een nachtmerrie.
Nou heb ik zo'n kleine felle en ik vraag me af wat 'ie zou doen in zo'n situatie. Of is het dan echt hopeloos? Hij is wel eens flink gegrepen maar lokte het dan ook zelf uit - meestal als 'ie aangelijnt is en 'em dus behoorlijk knijpt).
En waarom zou een andere hond op hem af sluipen als de mijne het eens níet uitlokt?
Nou nachtmerrie :mrgreen: , ik heb er zelf zo een ,maar je weet bij deze honden wel altijd waar je aan toe bent , hij is zeer stabiel en meestal zijn deze honden veel beter te handelen dan de onzekere agressieve angsbijters, die als een idioot de hele buurt op stelten zetten en altijd lurken naar (het liefst) kleine slachtoffertjes.

Je zult het misschien vreemd vinden ,maar ik denk dat jou hondje beter af is als hij door mijn hond gepakt wordt , omdat het dan een korte afstraffing zal zijn en zodra het hondje zich overgeeft , niet meer gebeten zal worden ,deze honden kunnen meestal heel goed de signalen van overgave verstaan, veel beter dan een hond die angstig agressief is, en die helemaal geen signalen van overgave meer verstaat van zijn slachtoffer, en je weerloze hondje totaal verrot bijt.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

EvavT schreef: De hond trekt lippen op en gromt en heeft alle kenmerken die genoemd worden als ie gaat aanvallen
wat zijn die kenmerken dan? wat zijn volgens jou kenmerken van een mens- of hond agressieve hond???
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

EvavT schreef:

waar gaat dit helemaal over???? :denken: wat maakt het nu uit of ie linksom of rechtsom hapt.
ik zal al het tussenstaande maar weghalen want dat is wederom een doolhof van quoten.. maar goed.. dan moet je voorgaande maar eens goed doorlezen.. daar werd het verschil gevraagd tussen een beet van een afgerichte hond en van een huishond...
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef: ik snap hier nog heel weinig van... :denken:
Kijk nou, nog een klein begrijpertje. :mrgreen:
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
EvavT schreef: De hond trekt lippen op en gromt en heeft alle kenmerken die genoemd worden als ie gaat aanvallen
wat zijn die kenmerken dan? wat zijn volgens jou kenmerken van een mens- of hond agressieve hond???
Jeetje zeg, geef gewoon antwoord als je alles zo goed weet maar ga niet alles ontleden?Ja ontleden mag, maar niet speculeren op andere dingen die niet gezegt worden, blijkbaar weet je geen ene reet dus over het gedrag van een herder :roll:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:
malinois schreef: ik snap hier nog heel weinig van... :denken:
Kijk nou, nog een klein begrijpertje. :mrgreen:
zo heel af en toe... :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
EvavT schreef:

ik zal al het tussenstaande maar weghalen want dat is wederom een doolhof van quoten.. maar goed.. dan moet je voorgaande maar eens goed doorlezen.. daar werd het verschil gevraagd tussen een beet van een afgerichte hond en van een huishond...
En daar gaat het niet om, alhoewel die wel anders is maar goed, het gaat om wat te doen als die herder aanvalt....niet hoe deze bijt of heb je daar bijzondere verdedigingstechnieken voor :smile:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
malinois schreef:
Jeetje zeg, geef gewoon antwoord als je alles zo goed weet maar ga niet alles ontleden?Ja ontleden mag, maar niet speculeren op andere dingen die niet gezegt worden, blijkbaar weet je geen ene reet dus over het gedrag van een herder :roll:
ik wil graag weten wat zij verstaat onder een agressieve hond... want volgens mij zijn dan wel heeeeeeeeel veel honden agressief... :denken:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:
malinois schreef:
ik wil graag weten wat zij verstaat onder een agressieve hond... want volgens mij zijn dan wel heeeeeeeeel veel honden agressief... :denken:
Nee beste Mal, ZIJ wil weten en niet jij.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:En daar gaat het niet om, alhoewel die wel anders is maar goed, het gaat om wat te doen als die herder aanvalt....niet hoe deze bijt of heb je daar bijzondere verdedigingstechnieken voor :smile:
daar ging het een pagina terug wel om.. beter lezen dus...
en nee hoor geen speciale technieken.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
malinois schreef:
Angel-eyes schreef:
malinois schreef: wat zijn die kenmerken dan? wat zijn volgens jou kenmerken van een mens- of hond agressieve hond???
Nee beste Mal, ZIJ wil weten en niet jij.
ja rob als je een hond agressief vind wil ik weten waarom...
Afbeelding
EvavT

[/quote] natuurlijk heeft die hond steun aan de baas WANT HIJ IS AANGELIJND... al is de baas doodsbenauwd voor hem.. de hond voelt zich sterk OMDAT hij aangelijnd is...

Ja inderdaad. Alleen zo'n hond is natuurlijk veel sterker dan zijn baas als het erop aankomt. Klopt wel dat een aangelijnde hond zich sterker voelt.
maar ik heb ook genoeg losse honden meegemaakt die zich erg sterk voelden terwijl hun baas in het niets zaten te roepen en hem totaal niet onder appèl hadden

wat hadden ze dan?[/quote]

Een flink gat in hun nek rug gebied
kapotte kaak
open wonden die gehecht moesten worden
dat soort fratsen

:wink:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:ik wil graag weten wat zij verstaat onder een agressieve hond... want volgens mij zijn dan wel heeeeeeeeel veel honden agressief... :denken:
Draai dit dan eens om, voor de gein, en leg uit wat volgens jou een agressieve hond is.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

EvavT schreef:Ja inderdaad. Alleen zo'n hond is natuurlijk veel sterker dan zijn baas als het erop aankomt. Klopt wel dat een aangelijnde hond zich sterker voelt.
maar ik heb ook genoeg losse honden meegemaakt die zich erg sterk voelden terwijl hun baas in het niets zaten te roepen en hem totaal niet onder appèl hadden
dat klopt zeker... maar ik bedoelde dus dat veel honden zich door die lijn gewoon sterk voelen... laat je de lijn los... blijft er VAAK weinig van alle bombarie over...
Maar natuurlijk zijn er ook honden die erop tetteren als ze los zijn...
wat hadden ze dan?
Een flink gat in hun nek rug gebied
kapotte kaak
open wonden die gehecht moesten worden
dat soort fratsen

ja dat is niet lekker... maar als het zo vaak is voorgekomen zal, als er klachten ingediend zijn, de politie waarschijnlijk al weleens op bezoek zijn geweest met een waarschuwing....
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:En daar gaat het niet om, alhoewel die wel anders is maar goed, het gaat om wat te doen als die herder aanvalt....niet hoe deze bijt of heb je daar bijzondere verdedigingstechnieken voor :smile:
daar ging het een pagina terug wel om.. beter lezen dus...
en nee hoor geen speciale technieken.
Of je gaat 6 pagina's terug, daar gaat het om, niet van 1 pagina terug....je lult maar onzin he?Het kan niet op bij je :smile:
Rob*
Zeer actief

ja dat is niet lekker... maar als het zo vaak is voorgekomen zal, als er klachten ingediend zijn, de politie waarschijnlijk al weleens op bezoek zijn geweest met een waarschuwing....[/quote]

Ja hoor, daar gaat ze weer met speculeren :smile:
Rob*
Zeer actief

Wil de hond schreef:
malinois schreef:ik wil graag weten wat zij verstaat onder een agressieve hond... want volgens mij zijn dan wel heeeeeeeeel veel honden agressief... :denken:
Draai dit dan eens om, voor de gein, en leg uit wat volgens jou een agressieve hond is.
Dat weet ze zelf niet eens.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”