[quote="malinois
zij gaat ervan uit dat een hond die gromt en lip optrekt alles en iedereen op z'n pad verscheurt... nou dat is dus niet zo...
Zolang hij aangelijnd zit heeft hij steun van de baas... veel honden doen als ze los zijn dan ook helemaal niets. Natuurlijk zijn er agressieve honden en die vallen ook echt aan.. maar alleen ervan uitgaan dat een hond aggresief is omdat hij gromt en z'n tanden laat zien aan de lijn...

Die hond zit toch vast wat is het probleem dan?[/quote]
TSJONGE JONGE JONGE Malinois
lezen is moeilijk hè.
Ik stel een algemene vraag en geef daarbij een voorbeeld, vervolgens wordt ik bevestigt in het gegeven dat als een herder/ rottweiler/dobermann of wat dan ook je aan zou willen vallen, je eigenlijk nergens bent.
Daar word ik niet vrolijk van
Mijn ervaring is overigens dat een yorkshire terrier nog eerder aanvalt (verwend en niet opgevoed)
Ik zeg NIET dat iedere hond die gromt en zijn lippen optrekt je meteen aanvalt.
Dat maak jij er van.
Herdershonden kunnen in jouw ogen niets fout doen, doe dan maar net of dit over een ander ras gaat.
Deze hond heeft GEEN STEUN AAN DE BAAS (ik en de hele buurt hier lacht om deze opmerking, ik zou je graag een filmpje sturen) deze "baas" is uiterst onzeker en kan de hond NIET aan. Hij gaat dus ook nauwelijks naar buiten.
Maar 1 keer kan genoeg zijn
en ik wil gewoon voorbereid zijn
Ik heb in wezen te doen met deze hond want angstig agressief zijn (logisch als je angstig bent) en dan geen sterke baas hebben is geen lolletje
Het zou beter zijn als hijzelf of de dierenbescherming cq politie de hond herplaatst
Maar zover is het nog niet.
Inmiddels lopen hier al 3 getraumatiseerde honden omdat ze door zo'n gek zijn aangevallen (want de baas houdt hem dus echt niet als ie ze in het vizier heeft)
Die honden hebben schade opgelopen en kunnen niet meer met andere honden omgaan maar zijn niet doodgebeten