Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe agressieve hond wegjagen?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

EvavT

Hoe agressieve hond wegjagen?

Ongelezen bericht door EvavT »

Beetje vreemde vraag misschien en ik hoop dat ik dit nooit meer echt nodig zal hebben MAAR

er loopt hier een agressieve en niet goed onder appèl staande Herder met zijn baasje te wandelen. :denken:

Hij gromt en trekt en wil op Bob afstormen met zijn lippen al opgetrokken en oren in de nek.
Erg aantrekkelijk vind ik dit niet.

Nu zorg ik dat ik uit de buurt blijf, rustig en een andere route neem.

Stel dat die hond nu eens losbreekt, hoe schakel ik die dan het beste uit?
:evil:

Als ik Bob optil en wegren is het feestje compleet natuurlijk.
Blijven staan en laten gaan is ook geen optie
Een flinke tik geven is wellicht nog het beste alleen ik weet hoe hard zo'n hondenhoofd is
WAT TE DOEN IN GEVAL VAN NOOD?
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Klinkt als een angstig agressieve hond die waarschijnlijk je dus helemaal niet op zal zoeken als hij "losbreekt". Zou me niet zo bezorgd maken als ik het zo lees.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Verder breekt een hond niet zomaar los :wink: Hij zit dus altijd aan de lijn als ik het goed begrijp dus de baas let er wel op. Uitschakelen van herders is niet te doen, het zijn immers politiehonden en bewakingsdieren dus met tikken op de kop bereik je weinig meer dan een gat in je hand. Vetrouw er maar op dat die hond vast blijft. Is hij toch los dan zie je dan wel weer wat te doen en waarschijnlijk is die baas er dan ook nog :ok:

Wuilus valt ook uit aan de lijn en als de hele buurt moet gaan bedenken hoe haar uit te schakelen als ze losbreekt dan hebben ze het onnodig druk want dat gebeurd niet.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dus als een hond gromt en z'n lip optrekt verscheurt hij iedereen en alles meteen wat hij tegenkomt???
en idd. wat Marc zegt... mocht hij echt iets doen zal een mep op z'n kop echt niet helpen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

MARC_S schreef:Verder breekt een hond niet zomaar los :wink: ....zoiets kan altijd gebeuren natuurlijk, daar ben je nimmer 100% zeker van dus stel je voor als het gebeurt?

Uitschakelen van herders is niet te doen, het zijn immers politiehonden en bewakingsdieren
...niet elke herder is een politie hond or bewakingshond.
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:dus als een hond gromt en z'n lip optrekt verscheurt hij iedereen en alles meteen wat hij tegenkomt???
en idd. wat Marc zegt... mocht hij echt iets doen zal een mep op z'n kop echt niet helpen...
Denk je dat?Of weet je het zeker?
Het is maar een vraag van iemand, die er geen raad mee weet hoor.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
MARC_S schreef:Verder breekt een hond niet zomaar los :wink: ....zoiets kan altijd gebeuren natuurlijk, daar ben je nimmer 100% zeker van dus stel je voor als het gebeurt?

Uitschakelen van herders is niet te doen, het zijn immers politiehonden en bewakingsdieren
een herder een tik op z'n kop geven helpt niet... ook al is het geen bewakings-/politiehond... of hij moet heel angstig zijn misschien. Ik ken genoeg herders die niet in de africhting zitten maar als je die een klap op hun kop geeft hangen ze de vreemde wel in de handen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.

Ongelezen bericht door chaos »

Herders zijn behoorlijk pijnongevoelig....dat is 1 van de redenen dat de politie ze ook inzet... :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Angel-eyes schreef:

Joh!? :roll:
Je begrijpt neem ik aan wel wat ik bedoel toch?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
malinois schreef:dus als een hond gromt en z'n lip optrekt verscheurt hij iedereen en alles meteen wat hij tegenkomt???
zij gaat ervan uit dat een hond die gromt en lip optrekt alles en iedereen op z'n pad verscheurt... nou dat is dus niet zo...
Zolang hij aangelijnd zit heeft hij steun van de baas... veel honden doen als ze los zijn dan ook helemaal niets. Natuurlijk zijn er agressieve honden en die vallen ook echt aan.. maar alleen ervan uitgaan dat een hond aggresief is omdat hij gromt en z'n tanden laat zien aan de lijn... :19: Die hond zit toch vast wat is het probleem dan?
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:

een herder een tik op z'n kop geven helpt niet... ook al is het geen bewakings-/politiehond... of hij moet heel angstig zijn misschien. Ik ken genoeg herders die niet in de africhting zitten maar als je die een klap op hun kop geeft hangen ze de vreemde wel in de handen...
....en er zit echt een verschil tussen een gewone show of huisherder of politieherder en daar is hier niks over vermeldt....ik heb laatst ook weer een herder weg moeten plukken van een Jackie die aangevallen werd, en dit was geen kleine herder, kop en kont opgetilt en zo bij de baas afgegeven, geen probleem.
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:
Angel-eyes schreef:

Maar jij kan ook wel begrijpen dat er verschil zit in een gewone huisherder of een getrainde herder?Die zal anders bijten dan de gewone huisherder, toch? :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:kop en kont opgetilt en zo bij de baas afgegeven, geen probleem.
dus geen mep op z'n kop gegeven :wink: dan roep je toch agressie op :19: een vreemde die een hond slaat...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
MARC_S schreef:
Angel-eyes schreef:

Maar jij kan ook wel begrijpen dat er verschil zit in een gewone huisherder of een getrainde herder?Die zal anders bijten dan de gewone huisherder, toch? :wink:
anders bijten??? :denken: hij zal makkelijker lossen maar anders bijten???
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:
zij gaat ervan uit dat een hond die gromt en lip optrekt alles en iedereen op z'n pad verscheurt... nou dat is dus niet zo...
Zolang hij aangelijnd zit heeft hij steun van de baas... veel honden doen als ze los zijn dan ook helemaal niets.
Nee dat heeft ze helemaal niet gezegt, ze viindt het een eng gezicht en dat kan ik me best voorstellen, dus dan vraagt ze dat.

Maar ik heb met mijn reu ook met andere honden problemen, en als hij los is doet hij niks, maar toch is dat niet zeker, heb ook weleens met die gedachte hem losgelaten en het enigste waar die op uit was was om die hond bijna te vermoorden in het water....daarom kan ik me best voorstellen dat Eva er wat angstig over is.
laeken
Zeer actief

Angel-eyes schreef:....en er zit echt een verschil tussen een gewone show of huisherder of politieherder en daar is hier niks over vermeldt....ik heb laatst ook weer een herder weg moeten plukken van een Jackie die aangevallen werd, en dit was geen kleine herder, kop en kont opgetilt en zo bij de baas afgegeven, geen probleem.
Een herder is een herder en dat is een grote hond met lange tanden. Eenmaal giftig maakt het weinig verschil als ze je bijten of ze voor de show of voor het werk gefokt zijn. Dat verschil uit zich grotendeels in temprament. De bek van een D-herder showtype is net zo groot, de tanden net zo lang en de kaken net zo sterk, het zal dus weinig uitmaken wie je bijt kwa wond.

Als een lieve herder geprovoceert door een JR gaat vechten en jij trekt hem eraf dan zal hij dat waarschijnlijk goed vinden. Tref je een kreng dan hangt hij in je poten.
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:kop en kont opgetilt en zo bij de baas afgegeven, geen probleem.
dus geen mep op z'n kop gegeven :wink: dan roep je toch agressie op :19: een vreemde die een hond slaat...
Had die herder de kans gehad om te bijten dan had ie natuurlijk een mep gehad, dat snap jezelf ook wel, ik laat geen elk hondje zomaar doodbijten, al is een Jack niet mijn ras, maar heeft het hondje een reus op hem dan pak ik die reus, is toch logisch?Ik laat geen enkel ras afslachten in mijn bijzijn, bij jou wel dan?
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:
MARC_S schreef:
Angel-eyes schreef:...niet elke herder is een politie hond or bewakingshond.
Dus bijt hij voor mij anders, je hebt er ook ongecontroleerd bijten bij, die gewoon klakkeloos happen....doe nou niet of je het niet snapt.
Ik kan je wel het verschil laten merken hoe mijn niet africhtingsboxers bijten en boxers in de sport???dan snap je vast wat anders bijten is

anders bijten??? :denken: hij zal makkelijker lossen maar anders bijten???
laeken
Zeer actief

Ik weet overigens niet wat voor herder je bij kop en kont hebt gepakt maar als jij een D-herder van 40 kilo bij kop en kont pakt en dan niet gebeten wordt heb je erg veel geluk gehad, voor hetzelfde geld had je een enorm gat in je buik. Met 1 hand en los nekvel heb je weinig controle over de kop en bek nl.
Ik en Wuil zijn een keer aangevallen door een herder Mechel/Duits. Wuilus werd in haar rug en billen gebeten en in die zelfde fractie van secondes was ik ook 2 keer gesnapt. Ik kon weinig doen hoor want die hond was bliksemsnel. Eer ik zijn kop en kont had had die hond mijn arm, been of gezicht gehad. Een hond kijkt wel uit en zo snel als ze zijn zo traag zijn wij relatief.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:Nee dat heeft ze helemaal niet gezegt, ze viindt het een eng gezicht en dat kan ik me best voorstellen, dus dan vraagt ze dat.

Maar ik heb met mijn reu ook met andere honden problemen, en als hij los is doet hij niks, maar toch is dat niet zeker, heb ook weleens met die gedachte hem losgelaten en het enigste waar die op uit was was om die hond bijna te vermoorden in het water....daarom kan ik me best voorstellen dat Eva er wat angstig over is.
oke ik zei het verkeerd... letterlijk zegt ze dit:
er loopt hier een agressieve en niet goed onder appèl staande Herder met zijn baasje te wandelen.
hoe weet zij nu of die hond agressief is :denken: Ze kent hem blijkbaar niet, alleen van zien lopen dus dat is dan alweer een vooroordeel.
En wat ik al zei, meestal is de riem het probleem in zulke gevallen... :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
malinois schreef:
Had die herder de kans gehad om te bijten dan had ie natuurlijk een mep gehad, dat snap jezelf ook wel, ik laat geen elk hondje zomaar doodbijten, al is een Jack niet mijn ras, maar heeft het hondje een reus op hem dan pak ik die reus, is toch logisch?Ik laat geen enkel ras afslachten in mijn bijzijn, bij jou wel dan?
nee maar ik ken het ras dus een mep op de kop weet ik dat het niet helpt... maar tuurlijk zou ik helpen dat is logisch.. maar een mep helpt misschien bij een golden of labrador maar niet bij een herder...
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:
Angel-eyes schreef:....en er zit echt een verschil tussen een gewone show of huisherder of politieherder en daar is hier niks over vermeldt....ik heb laatst ook weer een herder weg moeten plukken van een Jackie die aangevallen werd, en dit was geen kleine herder, kop en kont opgetilt en zo bij de baas afgegeven, geen probleem.
Een herder is een herder en dat is een grote hond met lange tanden. Eenmaal giftig maakt het weinig verschil als ze je bijten of ze voor de show of voor het werk gefokt zijn. Dat verschil uit zich grotendeels in temprament. De bek van een D-herder showtype is net zo groot, de tanden net zo lang en de kaken net zo sterk, het zal dus weinig uitmaken wie je bijt kwa wond.

Als een lieve herder geprovoceert door een JR gaat vechten en jij trekt hem eraf dan zal hij dat waarschijnlijk goed vinden. Tref je een kreng dan hangt hij in je poten.
Ja net zo groot en lang, maar een showherder bijt gewoon anders, die is geen mooi bijten geleerd hoor, of wel soms?En als die niks verder geleerd is kan die maar door blijven bijten hoe het hem uitkomt.
En geloof me beste Marc dit herdertje is dus zo'n kreng die ik wegplukte :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:Maar jij kan ook wel begrijpen dat er verschil zit in een gewone huisherder of een getrainde herder?Die zal anders bijten dan de gewone huisherder, toch? :wink:

Dus bijt hij voor mij anders, je hebt er ook ongecontroleerd bijten bij, die gewoon klakkeloos happen....doe nou niet of je het niet snapt.
Ik kan je wel het verschil laten merken hoe mijn niet africhtingsboxers bijten en boxers in de sport???dan snap je vast wat anders bijten is
nou eigenlijk niet... want ik denk dat als je een willekeurige herder op z'n kop mept en mijn hond... dat ze allebei in je handen happen.. hij gaat dan echt niet eerst de mouw opzoeken..
het zal wel anders zijn als je mij zou aanvallen denk ik.. dat een hond dan wel anders zou bijten maar met een mep... nee niet echt denk ik.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Angel-eyes schreef:Ja net zo groot en lang, maar een showherder bijt gewoon anders, die is geen mooi bijten geleerd hoor, of wel soms?En als die niks verder geleerd is kan die maar door blijven bijten hoe het hem uitkomt.
En geloof me beste Marc dit herdertje is dus zo'n kreng die ik wegplukte :wink:
Bijten is onderdeel van de taal van de hond. Iedere hond kan bijten en vechten en dus maakt het helemaal niet uit. Een afgerichte herder vecht niet anders dan een boze huishond. Vechten is vechten, afgericht of niet.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:En als die niks verder geleerd is kan die maar door blijven bijten hoe het hem uitkomt.
kijk en daar ben ik het dus wel mee eens dat kan een verschil zijn bij een getrainde hond en een huishond.. maar het happen zelf is hetzelfde
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik weet overigens niet wat voor herder je bij kop en kont hebt gepakt maar als jij een D-herder van 40 kilo bij kop en kont pakt en dan niet gebeten wordt heb je erg veel geluk gehad, voor hetzelfde geld had je een enorm gat in je buik. Met 1 hand en los nekvel heb je weinig controle over de kop en bek nl.
Ik en Wuil zijn een keer aangevallen door een herder Mechel/Duits. Wuilus werd in haar rug en billen gebeten en in die zelfde fractie van secondes was ik ook 2 keer gesnapt. Ik kon weinig doen hoor want die hond was bliksemsnel. Eer ik zijn kop en kont had had die hond mijn arm, been of gezicht gehad. Een hond kijkt wel uit en zo snel als ze zijn zo traag zijn wij relatief.
Ja ik heb geen zin natuurlijk te gaan uitleggen hoe het zit met kracht he?Dan moet ik details gaan, maar voorbeeld, leg jij maar een halter neer met 250 kilo, dan trek jij hem nog geen mm uit de plooi en ik trek hem 8 keer uit de grond, en deze herder weegt trouwens 50 kilo bijna :wink:
En als een hond mijn buik dan wilt pakken, pakt ie waarschijnlijk eerst jas en trui, wat ligt er dan open?Kom op, vergelijk je eigen niet met hoe een ander korte metten maakt met de situatie :wink:
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:Nee dat heeft ze helemaal niet gezegt, ze viindt het een eng gezicht en dat kan ik me best voorstellen, dus dan vraagt ze dat.

oke ik zei het verkeerd... letterlijk zegt ze dit:
er loopt hier een agressieve en niet goed onder appèl staande Herder met zijn baasje te wandelen.
hoe weet zij nu of die hond agressief is :denken: Ze kent hem blijkbaar niet, alleen van zien lopen dus dat is dan alweer een vooroordeel.
En wat ik al zei, meestal is de riem het probleem in zulke gevallen... :wink:
Dan leg je uit dat het misschien andere agressie is, maar je gaat alleen weer aanvallen over hoe en wat, leg dan uit wat het is...dan heeft ze er nog wat aan, in haar ogen is het agressie, ja dat zeggen veel mensen gauw he?Geeft toch niet, leg het uit hoe dan een herder is en dan weet ze het.
Roosje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roosje »

Wanneer je de naam weet van de hond, kan dat je een heel eind verder helpen. Jaren geleden had Flip een kruising Labrador het gemunt op Dot. Had haar twee keer gepakt. De baas had die hond nooit aan de riem. Zodra Dot hem in de verte zag kwam ze naar mij toe. Flip wou het liefst haar weer te grazen nemen, maar door regelmatig zijn naam te noemen "Flip nee! Flip, Waar is je baasje", zodra hij aarzelde "goed zo Flip" enz. bracht ik hem van zijn a propo en liet hij Dot uiteindelijk toch met rust. Nu kunnen we zonder ons zorgen te maken rustig langs Flip lopen en Dot is ook niet meer bang van hem. Een week of twee geleden liet ik Dot en Mo even aan de riem uit, kwamen we Joep tegen, een zwarte Labrador. We kennen hem als een goedzak uit het parkje. Aan de riem is het een heel andere hond. Toen die Dot en Mo zag begon hij vervaarlijk te grommen met zijn tanden bloot, te blaffen en rukken aan de riem. Dot en Mo lieten het er niet bij en begonnen terug te blaffen, krijsen als speen varkentjes en te trekken aan de riem. Een belachelijke situatie omdat ik wist wat een goedzak Joep eigenlijk is. Dus ik riep " hi die Joep, wat is dat nou, kijk Dot en Mo dat is Joep, die kennen jullie toch" Je zag Joep twijfelen, dus ik vriendelijk door praten als een kip zonder kop langzaam naderend, Dot en Mo mij een beetje achter mij houdend. Toen we hun genaderd hadden, was hij intussen rustig geworden, ik liet hem mijn hand ruiken en toen ben ik rustig met zijn baasje gaan praten. Er was niks meer aan de hand de drie honden zaten rustig te wachten totdat we klaar waren met ons gesprek.

Roosje
Laatst gewijzigd door Roosje op 03 okt 2004 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:deze herder weegt trouwens 50 kilo bijna :wink:
:O: voor een herder???
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:leg het uit hoe dan een herder is en dan weet ze het.
nou het zijn niet alleen herders hoor... :denken: er lopen hier diverse labjes die zo aan de riem lopen maar als ze los zijn... helemaal niets doen...

en niet alle herders lopen zo over straat :19: moet er niet aan denken... :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”