Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

schapen dood gebeten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Simone62 schreef:
Dingo schreef:
Simone62 schreef:
Is het normaal dat honden schapen aanvreten, vind dat niet helemaal bij herders horen zeker niet als ze gefokt zijn om schapen te drijven.
Wat denk jezelf?

wat denk jij wat ik denk?
ik ben benieuwd... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Maron schreef: Bovendien, een heel naar gezicht en heel zielig voor die schapen. Maar hoe dacht je dat het ging als mensen schapen, koeien, kippen, etc, slachten. Over jagen nog maar gezwegen. Worden die mensen ook als de paria's uitgemaakt.
Even.....als er dieren door mensen geslacht worden dan is dat snel en pijnloos. In Nederland althans. Dat kan je niet zeggen van de dood die deze schapen hebben gehad.
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Hutsje schreef:
Maron schreef: Bovendien, een heel naar gezicht en heel zielig voor die schapen. Maar hoe dacht je dat het ging als mensen schapen, koeien, kippen, etc, slachten. Over jagen nog maar gezwegen. Worden die mensen ook als de paria's uitgemaakt.
Even.....als er dieren door mensen geslacht worden dan is dat snel en pijnloos. In Nederland althans. Dat kan je niet zeggen van de dood die deze schapen hebben gehad.
Nu weet ik niet of het hetzelfde geldt, maar je hoordt vaak dat dieren die door wilde hyenahonden wordt verscheurd vaak door de stress geen pijn meer voelen, hoever dat waar is weet ik ook niet, maar dan zou dat dus ook bij die schapen kunnen zijn, toch? :idea:
Hutsje
Zeer actief

Zou kunnen, maar die dieren worden toch nog vrij snel gedood door die hyena's, en naar wat ik begrepen heb zijn er schapen die nadat ze aangevreten waren nog een tijd hebben doorgelopen en sommige zijn verdronken of moesten afgemaakt. Lijkt me niet echt prettig. Kun je beter maar een schietmasker op je kop hebben.
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Hutsje schreef:Zou kunnen, maar die dieren worden toch nog vrij snel gedood door die hyena's, en naar wat ik begrepen heb zijn er schapen die nadat ze aangevreten waren nog een tijd hebben doorgelopen en sommige zijn verdronken of moesten afgemaakt. Lijkt me niet echt prettig. Kun je beter maar een schietmasker op je kop hebben.
Ja dat is zeker, is ook geen vergelijk met een slachthuis, daar gaat het toch heel erg snel in vergelijk met wat die honden hebben aangericht.
Maron
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Maron »

Hmmm, ik geloof niet dat dit echt goed begrepen is. Maar goed, ik zal het nog even duidelijk proberen uit te leggen. Ik vind het absoluut verschrikkelijk voor die schapen. Ik vind het altijd verschrikkelijk als dieren moeten lijden. De doodsoorzaak dan even in het midden gelaten.

Ik heb gezien in een programma en op internet, helaas, hoe mensen dieren ombrengen. Ik wil ook graag denken dat dat in Nederland niet meer barbaars gebeurd. Maar dan nog, dan blijft er waar dan ook dierenleed. Ik denk niet dat een van de beide manieren voor een dier fijn is om om te komen. En pijnloos het slachten.... Maar goed, dan ga ik een discussie aan waar het hier helemaal niet over gaat. Iedereen heeft recht op een eigen mening.

Mijn punt in mijn vorige bericht was in ieder geval om duidelijk te maken dat ik het erg vind dat de hond meteen de paria is... En zoals ik ook al zei: ik vind het heel erg voor de schapen en ik vind dat de mensen die een hond bezitten erop moeten toezien dat dat niet gebeurd. Maar goed, dat stond al in mijn vorige berichtje.
Simone62
Actief

Ongelezen bericht door Simone62 »

malinois schreef:
Simone62 schreef:
Dingo schreef:
Simone62 schreef:
Is het normaal dat honden schapen aanvreten, vind dat niet helemaal bij herders horen zeker niet als ze gefokt zijn om schapen te drijven.
Wat denk jezelf?

nee.

maar nu iets anders,

stel.....
achter in je tuin heb je schaapjes en geitjes ect. een soort kleine kinderboerderij, op een dag kom je thuis en zijn alle beesten dood en aangevreten door de honden van een achter achter buurman, die naar jou toe komt met de mededeling dat zijn honden dat gedaan hebben.

wat zouden jullie willen dat er met de honden zou gebeuren?

je bent net zo gehecht aan je schaapjes en geitjes als iemand anders aan zijn hond.

ben benieuwd wat jullie zouden willen?
groetjes
Hutsje
Zeer actief

Ik zou willen dat de eigenaar zo aangepakt werd dat hij zijn honden nooit meer die kans zou laten krijgen.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Maron schreef: Ik heb gezien in een programma en op internet, helaas, hoe mensen dieren ombrengen. Ik wil ook graag denken dat dat in Nederland niet meer barbaars gebeurd. Maar dan nog, dan blijft er waar dan ook dierenleed. Ik denk niet dat een van de beide manieren voor een dier fijn is om om te komen. En pijnloos het slachten.... Maar goed, dan ga ik een discussie aan waar het hier helemaal niet over gaat. Iedereen heeft recht op een eigen mening.
Ben je wel eens in een slachthuis geweest? Iedereen heeft weleens excessen gezien op het net. Maar dat is geen regel. De slachthuizen worden streng gecontroleerd. En ik heb liever een schietmasker op mijn paard dan dat hij een "humane" spuit krijgt. Ik weet hoe het voelt als je zo'n spuit krijgt, en heb dat ook al meerdere malen bij mijn honden meegemaakt. Ik heb begin dit jaar ook de beslissing moeten maken mijn varken in te laten slapen. De buurman heeft haar een kogel door haar hoofd geschoten. Vreselijk voor mijzelf om te zien, maar het beessie heeft er NIETS van gemerkt. Ze was erg bang voor vreemde mensen, dus de spuit was geen optie voor haar.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Simone62 schreef:stel.....
achter in je tuin heb je schaapjes en geitjes ect. een soort kleine kinderboerderij, op een dag kom je thuis en zijn alle beesten dood en aangevreten door de honden van een achter achter buurman, die naar jou toe komt met de mededeling dat zijn honden dat gedaan hebben.

je bent net zo gehecht aan je schaapjes en geitjes als iemand anders aan zijn hond.

Weet je Simone, wraak is zo'n vreselijke zinloze emotie. Want dat is het als je de "dader"dan ook maar dood wil hebben. Dieren zijn dieren.
De woede is absoluut te begrijpen, maar ik hoop toch op gezond verstand en niet op begrijpelijke maar zinloze bezinning op wraak.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Rob*
Zeer actief

Simone62 schreef:
malinois schreef:
Simone62 schreef:
Dingo schreef: Wat denk jezelf?

nee.

maar nu iets anders,

stel.....

Ik zeg het eerlijk, op het moment dat die hond een van mijn geitjes of wat dan ook staat dood te maken dan is die hond van mij, ongeacht welk ras of hoe die getraint is want dat is onbelangrijk voor me, maar hij gaat eraan en daarna krijgt de eigenaar het ook nog te merken, want wat moet je dan???Weglopen terwijl een van je huisdieren wordt opengebeten?????, denk dat je op dat moment vol adrenaline schiet, voor mij zijn al me dieren heilig, ik noem het mijn kinderen en wat mensen daarvan vinden omdat het dieren zijn is hun probleem, voor mij zijn het me kindjes en die bescherm ik.
Let wel, als ik het zie en ontdek trerwijl het gebeurt is, dan ga ik alleen naar de eigenaar.
Maar het is geen wraak naar het dier, maar wel bescherming naar me eigen beestjes op dat moment dat ik die hond te grazen neem.
Simone62
Actief

Eline* schreef:
Simone62 schreef:quote]

Weet je Simone, wraak is zo'n vreselijke zinloze emotie. Want dat is het als je de "dader"dan ook maar dood wil hebben. Dieren zijn dieren.
De woede is absoluut te begrijpen, maar ik hoop toch op gezond verstand en niet op begrijpelijke maar zinloze bezinning op wraak.

helemaal met je eens dat wraak zinloos is, maar dieren zijn dieren en mensen zijn mensen, en dieren kunnen dit soort dingen doen, en mensen kunnen wraak gevoelens hebben.
groetjes
Simone62
Actief

Angel-eyes schreef:
Simone62 schreef:
malinois schreef:
Simone62 schreef:
mee eens.
groetjes
Maron
geregistreerd lid

Een ding is in ieder geval duidelijk. We hebben allemaal onze eigen mening op een bepaald punt, maar over een ding schijnen we het allemaal eens. Zoeits als dit is gewoonweg verschrikkelijk.

Mijn hond is als een kind voor me. Maar het is een echte terrier. Een vriendin heeft konijntjes. Ik had haar gezegd om die beestjes veilig hoog te zetten, zodat Ches geen kans zou krijgen om ze te pakken. Ze dacht dat ze veilig in hun gesloten kooi zaten. Maar eentje stak een pootje naar buiten en in een flits was Ches daar. Ik heb meteen actie ondernomen en Ches mee genomen. Mijn vriend is weggegaan met de hond en ik ben meteen naar mijn vriendin met konijn gegaan. Nou was dit gelukkig uiteindelijk precies een nageltje die mijn hond te pakken had gehad (hoe verzin je het) en die was er precies uitgetrokken. Uiteindelijk heeft het konijn er niks aan overgehouden godzijdank. Voor haar zijn de konijnen als haar kinderen. Ik vond het verschrikkelijk, ook al was er niks gebeurd. Dus tuurlijk snap ik dat iemand alles voor zijn beestje zou doen.

Mijn eigen hond is gegrepen door een nogal grote hond, hij hing al in zijn bek. Ik heb Ches uiteindelijk godzijdank kunnen redden. Dan denk ik ook, als het gaat om jou of om mijn hond... maar dat is op het moment dat je toekijkt en wat moet doen. Uiteindelijk heb ik 'alleen maar' hoeven trappen naar de hond. Maar ik ben naar de bazen toegegaan, want die zijn de fout, die hadden hun hond los, terwijl ze weten dat hij dat met kleinere hondjes doet. Ik zou hun dan gestraft willen zien en niet de hond uiteindelijk.

Ik weet dat Ches achter konijnen en dergelijke aangaat en als het lukt hij ze pakt. Ik woon vlakbij een kinderboerderij. Ik zorg altijd dat Ches vastzit en absoluut geen kans krijgt. Dat is de verantwoording van de baas. Maar wat voor dier ook, het zijn idd net je kinderen voor veel mensen, zoiets is verschrikkelijk voor de betrokken partij. Ik hoop dan ook dat die man van de schapen er overheen komt, want dat doet heel veel verdriet. Maar ik hoop ook dat die honden een beter huis en betere opvoeders zullen krijgen.

Wat betreft dat slachten... Ik snap wel wat je bedoeld, maar ik heb er gewoon erg veel moeite mee. Alleen al het leven van die dieren voordat ze naar de slacht gaan... niet alles gaat op de 'biologische' manier. Nou ja, in ieder geval we hebben daar een andere mening over. En dat geeft niet, dat kan toch? Het is nu ook niet relevant. Ik heb dat puur geschreven, omdat ik schrijf op mijn gevoel... Zo denk ik erover en jij zo. Maar verder in de grote lijnen zijn we het erover eens dat wat gebeurd is niet kan... Maarre...het is fijn dat mensen nog steeds voor hun mening durven uitkomen :ok:
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Als mijn geitjes afgeslacht zouden zijn door een hond, dan zou ik willen dat de eigenaar voortaan zou zorgen dat dit niet meer zou kunnen gebeuren.

In het verleden is er ook wel eens een teckel door een roofvogel meegenomen...ook maar afknallen dan?
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Dingo
Zeer actief

Simone62 schreef:
Dingo schreef:
Simone62 schreef:
Wat denk jezelf?

laat maar zitten Simone, het kleuterschool niveau ben ik al voorbij. :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Simone62 schreef:
Eline* schreef:

helemaal met je eens dat wraak zinloos is, maar dieren zijn dieren en mensen zijn mensen, en dieren kunnen dit soort dingen doen, en mensen kunnen wraak gevoelens hebben.
Ja, en sommige mensen hebben ook nog gewoon verstand. :denken:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Simone62
Actief

Dingo schreef:
Simone62 schreef:
Dingo schreef:
Simone62 schreef:
Wat denk jezelf?

waarom laat maar zitten, ik heb antwoord gegeven op je vraag hoor, effe terug lezen, als als jij zo'n vraag stelt, krijg je zo'n zelfde vraag terug.

(bedankt voor het compliment, vind het altijd fijn als mensen mij jonger inschatten :wink: )
groetjes
Simone62
Actief

Eline* schreef:
Simone62 schreef:
Eline* schreef:

Ja, en sommige mensen hebben ook nog gewoon verstand. :denken:

mee eens, helemaal mee eens. :ok:
maar met gewoon verstand kan je ook wraak gevoelens hebben, het gaat er dan om, wat je er mee doet.

maar wat zou jij doen........
groetjes
Dingo
Zeer actief

Simone62 schreef:
Dingo schreef:
Simone62 schreef:
Dingo schreef: Wat denk jezelf?

waarom laat maar zitten, ik heb antwoord gegeven op je vraag hoor, effe terug lezen, als als jij zo'n vraag stelt, krijg je zo'n zelfde vraag terug.
dat zeg ik, kleuterschool niveau dus :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

vroeger werden honden gewoon voor het gerecht gesleept voor diefstal e.d. Je zou zeggen , primitieve tijden , maar het kan nog erger , blijkbaar :wink:

Ik heb eens een groep leeuwen een rund zien aanvreten voordat het stierf , en de uren daarvoor waren bepaald ook geen pretje . De natuur is fascinerend , maar ook gewoon een walgelijk soepzooitje , geloof me maar :wink:

En dan wij mensen . Misschien kan je het humaan noemen zoals wij een mestvarken uit de bioindustrie uiteindelijk in die allerlaatste seconde aan zijn eind brengen . Maar dan wel begrepen als genadeklap na een weerzinwekkend leven .
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:Ik zeg het eerlijk, op het moment dat die hond een van mijn geitjes of wat dan ook staat dood te maken dan is die hond van mij, ongeacht welk ras of hoe die getraint is want dat is onbelangrijk voor me, maar hij gaat eraan en daarna krijgt de eigenaar het ook nog te merken, want wat moet je dan???Weglopen terwijl een van je huisdieren wordt opengebeten?????, denk dat je op dat moment vol adrenaline schiet, voor mij zijn al me dieren heilig, ik noem het mijn kinderen en wat mensen daarvan vinden omdat het dieren zijn is hun probleem, voor mij zijn het me kindjes en die bescherm ik.
Let wel, als ik het zie en ontdek trerwijl het gebeurt is, dan ga ik alleen naar de eigenaar.
Maar het is geen wraak naar het dier, maar wel bescherming naar me eigen beestjes op dat moment dat ik die hond te grazen neem.
begrijpelijk maar je hebt er helemaal geen zak aan.... ik heb het helaas zelf meegemaakt dat m'n hond moest vechten voor z'n leven bij de DA op tafel omdat hij helemaal opengetrokken was door een loslopende hond (eigenaar eerst nergens in de buurt... pas op het lawaai kwam hij af)
Het liefst had ik die hond ook ter plekke doodgeslagen maar gelukkig heb ik dat niet gedaan zou er veel spijt van hebben gehad later.
Hij is nu wat ik begrepen heb wel ingeslapen omdat hij later ook een gevaar voor kinderen bleek te zijn (heeft niets met honden bijten te maken!) Deze hond woonde op nog geen 50 meter afstand van m'n huis dus ik zag hem ook nog elke dag...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Simone62
Actief

Dingo schreef:
Simone62 schreef:
Dingo schreef:
Simone62 schreef: laat maar zitten Simone, het kleuterschool niveau ben ik al voorbij. :wink:
dat zeg ik, kleuterschool niveau dus :wink:
alweer......... :N:
groetjes
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:nee.
wat nee? :denken:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:Ik zou willen dat de eigenaar zo aangepakt werd dat hij zijn honden nooit meer die kans zou laten krijgen.
:ok: helemaal mee eens... ook al zegt je gevoel op dat moment waarschijnlijk wat anders.
Afbeelding
Maron
geregistreerd lid

Ben het helemaal met je eens.
Jij kan het trouwens lekker kort en krachtig opschrijven...
nee, dan mijn lange verhaal, haha :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Maron schreef:Ben het helemaal met je eens.
Jij kan het trouwens lekker kort en krachtig opschrijven...
nee, dan mijn lange verhaal, haha :mrgreen:
als het maar begrijpelijk is.. of het nu lang of kort is :ok:
Afbeelding
Simone62
Actief

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:
begrijpelijk maar je hebt er helemaal geen zak aan.... ik heb het helaas zelf meegemaakt dat m'n hond moest vechten voor z'n leven bij de DA op tafel omdat hij helemaal opengetrokken was door een loslopende hond (eigenaar eerst nergens in de buurt... pas op het lawaai kwam hij af)
Het liefst had ik die hond ook ter plekke doodgeslagen maar gelukkig heb ik dat niet gedaan zou er veel spijt van hebben gehad later.
Hij is nu wat ik begrepen heb wel ingeslapen omdat hij later ook een gevaar voor kinderen bleek te zijn (heeft niets met honden bijten te maken!) Deze hond woonde op nog geen 50 meter afstand van m'n huis dus ik zag hem ook nog elke dag...

vreselijk om dat mee te maken, ik heb bij de dierenarts ook een keer een hond op tafel gezien die helemaal was opengereten door twee andere honden, deze hond heeft het niet gered, en de honden hebben ze niet kunnen vinden.
groetjes
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Simone62 schreef:vreselijk om dat mee te maken, ik heb bij de dierenarts ook een keer een hond op tafel gezien die helemaal was opengereten door twee andere honden, deze hond heeft het niet gered, en de honden hebben ze niet kunnen vinden.
is ook vreselijk, de mijne heeft het gelukkig wel gered maar het had niet veel gescheeld.
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:Ik zeg het eerlijk, op het moment dat die hond een van mijn geitjes of wat dan ook staat dood te maken dan is die hond van mij, ongeacht welk ras of hoe die getraint is want dat is onbelangrijk voor me, maar hij gaat eraan en daarna krijgt de eigenaar het ook nog te merken, want wat moet je dan???Weglopen terwijl een van je huisdieren wordt opengebeten?????, denk dat je op dat moment vol adrenaline schiet, voor mij zijn al me dieren heilig, ik noem het mijn kinderen en wat mensen daarvan vinden omdat het dieren zijn is hun probleem, voor mij zijn het me kindjes en die bescherm ik.
Nou ik heb er zoveel aan dat ik me dier van de dood kan redden, dat heb ik eraan.....dan is het dat beest of mijn beest en als dat andere beest het met iets moet bekopen boeit me niet dus ja ik heb er best heel veel aan, ik laat geen dier van me afslachten.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”