binnen en buiten wandelen in ons huis terwijl Luka ligt te slapen.
En ik maar hopen dat hij niet wakker werd.
Moderator: moderatorteam
MARC_S schreef:He mensen, doe lekker je ding want tegen deze crap kan ik niet op.![]()
Maakt mij het uit dat jullie er schijnbaar geen enkel probleem mee hebben als je hond een kat vermoord omdat die niet in je tuin mag komen en je te beroerd bent er wat aan te doen.Marc,ik ben niet te beroerd om er wat aan te doen;heb al eens bepaalde planten geprobeerd,koffiedik,de plantenspuit etc....Verder ga ik als eerste de tuin in om de kat de kans te geven weg te komen.Kan ik nog meer doen![]()
Ik ben enorm geschrokken van jullie reacties en besef me nu dat het feitelijk een kleine verzameling van mensen is die zoiets hebben van ach....kan mij het bommen als ik juridisch gelijk heb. Moet die kat maar niet in mijn tuin komen.
Nou sorry, moet die hond maar niet voor de auto lopen komt aardig in de buurt wat mij betreft (want een hond is per definitie verboden los op de openbare weg itt een kat). Een beetje scheve vergelijking vind ik dat hoor;de openbare weg is precies wat het woord zegt:openbaar.En daar kán het zomaar gebeuren dat er een kat ineens voor je auto loopt die je niet meer kunt ontwijken.
Ik zou het vreselijk vinden om een kat aan te rijden,dus mocht dat ooit gebeuren en het beestje mankeert iets dan breng ik hem naar een dierenarts.
Ik zal wel anders zijn en zowiezo dierenleed en moordpartijen vermijden, ook al heb ik gelijk.Ik vraag me af hoe jullie reageren als ik met onze vorige hond Joep in een aanlijngebied had gelopen, een van jullie honden aan hem had geroken los en hij hem doodgebeten had. Tja, moet je hem maar niet los laten he?Precies!Dan heb je voor mijn part alle recht om de eigenaar erop te wijzen dat je niet voor niets daar met een aangelijnde hond loopt. Ik sta wettelijk in mijn recht dus ach....boeie
. Ik er wat aan doen???? Waarom, mijn hond zit toch vast? Ik weet dat hij dat doet ja, maargoed, moet je je hond maar aanlijnen
![]()
![]()
![]()

Maar in het geval waar ik het dus over heb neemt die eigenaar zijn verantwoordelijkheid niet en veroorzaakt zijn bezit in die zin overlast dat het verwond wordt door iemand anders' bezit dat op eigen terrein zitBranka schreef:
Neemt niet weg dat ik wel vind dat de katteneigenaar verantwoordelijkheden heeft wat betreft het voorkomen van overlast door zijn/haar kat.

nee onze oude buurman had geen honden,we hebben gelukkig een kat die niet bij vreemde honden in de tuin gaat rondrennen, en de buurkatten deden dit ook niet al te vaak als de honden buiten waren, ze weten maar al te goed dat er honden in de buurt zitten, en dat die niet altijd vriendelijk zijn. ik doe wel mijn kat in het voorjaar een belletje om haar nek zodat de jonge vogeltjes een kans hebben.maxcola schreef:Heeft je buurman een hond?irstas schreef:ik maak me nergens druk om, wij hadden altijd vreemde katten in de tuin ook de kippen van de buren kwamen af en toe eens overspringen, gelukkig hebben onze honden ze nog nooit gegrepen, maar ja als het eens zou gebeuren jammer dan, ik ga me ook geen moeite doen om alles uit mijn tuin te bannen, als ik dat zou willen zet ik wel een hek van 2meter hoog en stroom erop om mijn tuin heen.
heb zelf ook een kat en die loopt ook wel eens bij de buren rond, heb wel aan de buurman gevraagt of die er moeite mee had maar dat vond die geen probleem, zolang je nog gewoon met je buren kunt praten hoeft dat allemaal geen probleem te zijn,nu wonen we in het bos dus plaats genoeg voor alles wat leeft.
Komt je hond aan mijn hond snuffelen dan bijt ze de neus eraf, niet mijn probleemTarz schreef:Marc je bent zo fel op mensen die geen moeite willen doen om katten uit de tuin te jagen, maar worden de slachtoffers van de katten ook gewaarschuwd?
Ik heb heb nog nooit een katteneigenaar de hele dag achter de kat aan zien lopen en elke keer bij potentiele prooien zien handenklappen, maar regelmatig zie ik een kat met een vogel of muis lopen.
Mijn honden komen niet in andersmans tuin dus andermans katten horen ook niet in mijn tuin. Gebeurd dat wel? Dan ben ik niet verantwoordelijk voor de gevolgen.
Nog een juridische vraag die in me opkomt: mogen katten los lopen ? Kan je de politie bellen met de mededeling, er zit steeds een kat in mijn tuin, ik wil dat de buren hun kat binnen houden, of iig buiten mijn tuin ?maxcola schreef:Met dat alles heb ik nog geen antwoord op mijn vraag of iemand weet hoe het juridisch zit als mijn honden een kat verwonden/doden in mijn tuin

Volgens mij kun je daar inderdaad de politie voor inschakelen als je weet of die kat een eigenaar heeft en wie dat dan is.Zoie schreef:Nog een juridische vraag die in me opkomt: mogen katten los lopen ? Kan je de politie bellen met de mededeling, er zit steeds een kat in mijn tuin, ik wil dat de buren hun kat binnen houden, of iig buiten mijn tuin ?maxcola schreef:Met dat alles heb ik nog geen antwoord op mijn vraag of iemand weet hoe het juridisch zit als mijn honden een kat verwonden/doden in mijn tuin

Kan het niet latenmaxcola schreef:Volgens mij kun je daar inderdaad de politie voor inschakelen als je weet of die kat een eigenaar heeft en wie dat dan is.Zoie schreef:Nog een juridische vraag die in me opkomt: mogen katten los lopen ? Kan je de politie bellen met de mededeling, er zit steeds een kat in mijn tuin, ik wil dat de buren hun kat binnen houden, of iig buiten mijn tuin ?maxcola schreef:Met dat alles heb ik nog geen antwoord op mijn vraag of iemand weet hoe het juridisch zit als mijn honden een kat verwonden/doden in mijn tuin
Jouw kat veroorzaakt dan overlast en dat mag niet.

Nou Marc, dat is dus wel bij ons gebeurd. Mensen hadden de politie gebeld met de mededeling dat er steeds een kat bij ze zat. Ik weet zeker dat ze haar voerden, ze was veel te schuw om naar vreemden te gaan.MARC_S schreef:Kan het niet latenmaxcola schreef:Volgens mij kun je daar inderdaad de politie voor inschakelen als je weet of die kat een eigenaar heeft en wie dat dan is.Zoie schreef:Nog een juridische vraag die in me opkomt: mogen katten los lopen ? Kan je de politie bellen met de mededeling, er zit steeds een kat in mijn tuin, ik wil dat de buren hun kat binnen houden, of iig buiten mijn tuin ?maxcola schreef:Met dat alles heb ik nog geen antwoord op mijn vraag of iemand weet hoe het juridisch zit als mijn honden een kat verwonden/doden in mijn tuin
Jouw kat veroorzaakt dan overlast en dat mag niet.Welke overlast veroorzaakt die kat door in je tuin te zitten? Je denkt toch niet dat de politie het serieus neemt als iemand belt met de mededeling dat er een loslopende kat door de tuin loopt waar je overlast van hebt
Weet je hoeveel decibel een hond moet veroorzaken eer de politie komt? Een flinke beet op straat is soms nog niet eens voldoende
![]()
En als je weet wie de eigenaar is zullen ze je wel vertellen dat het beter is daar eerst even mee te gaan praten.
Jij haat katten echt of niet? In de praktijk hebben hondenhaters heel wat meer recht van spreken ben ik bang
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat het KAN gebeuren. Dood je hond kinderen dan mag hij niet in een rijtjeshuis in de tuin zitten, KLAAR! Misschien is er een minder begaafd kind in de buurt? Of een dappere dodo? En dan? Dan is het jammer voor het kind, moet het maar uit andermans tuin blijvenInge O schreef:ik woon gelukkig niét in dichtbevolkt gebied, maar mag toch hopen dat het niet de bedoeling is dat alle kinderen zomaar tuinen binnenlopen waar honden zijn, zónder dat het baasje daar dan even toezicht op houdtMARC_S schreef: Geldt dat ook voor de buurkinderen die de bal uit de tuin halen bij mijn kinderbijtende hond? Als mijn hond die kinderen aanvliegt moeten ze lekker uit mijn tuin blijven, niet mijn probleem.? ik mag er toch echt niet aan denken dat dit normaal zou gevonden worden, en dat honden ook daar nog een keer de dupe van wordenals er iets fout gaat
?!

Een hond die zomaar op de openbare weg zoals jij beschrijft loopt daar toch echt niet altijd, dus is totaal anders.Die katten lopen elke dag door de tuin zonder dat de eigenaar er wat van zegt, en schijt eraan heeft dat die kat schijt in andermans tuin.MARC_S schreef:
Nou sorry, moet die hond maar niet voor de auto lopen komt aardig in de buurt wat mij betreft (want een hond is per definitie verboden los op de openbare weg itt een kat).
Ik zal wel anders zijn en zowiezo dierenleed en moordpartijen vermijden, ook al heb ik gelijk.Ik vraag me af hoe jullie reageren als ik met onze vorige hond Joep in een aanlijngebied had gelopen, een van jullie honden aan hem had geroken los en hij hem doodgebeten had. Tja, moet je hem maar niet los laten he? Ik sta wettelijk in mijn recht dus ach....boeie
. Ik er wat aan doen???? Waarom, mijn hond zit toch vast?
Hoezo is dat raar? Ik ben dol op mensen die niet zeiken om elke scheet die een ander laat. Laat elkaar leven en relax.Niekie schreef:Wat een omgekeerde wereld is het hier weer. Sorry Marc (en anderen), ik ben het echt niet met jullie eens.
"Kleine moeite" en "had je maar niet in zo'n dichtbevolkt land moeten gaan wonen".
Eigenaren van katten moeten hun beesten gewoon niet in andermans tuinen laten rondlopen. Het is toch raar dat dat zo geaccepteerd is??
Jouw tuin hoort verdorie niet op een plaats waar eerder bos stondDie katten horen verdorie niet in mijn tuin! Ik heb daar niet om gevraagd en ik vind het maar onfatsoenlijk dat mensen hun beesten overal laten rondstruinen en overlast laten veroorzaken. Ik zit echt niet te wachten op die beesten.
Dat zeg jij. In de VS mag je op bepaalde plaatsen helemaal niet met een hond op straat, uitlaten hoeft niet want hij kan op de bak en in de tuin. Honden uitlaten is daar ook achterhaald."Het zijn nu eenmaal buitenbeesten", ook al zo'n onzin en achterhaald.
De meeste honden lopen los omdat de eigenaar KLIK de riem losmaakt lijkt meEn een hond die is losgebroken en over de weg loopt kan ik toch echt niet vergelijken met een kat die BEWUST is losgelaten.
Het moet niet gekker worden; ik moet eerst gaan rondkijken in de tuin om te kijken of ik MIJN hond in MIJN tuin los kan laten![]()
Precies, ik weet genoegDie is lekker. Ik zal mijn hond echt niet opfokken jegens katten en ik laat hem echt niet bewust achter een kat aangaan, maar in mijn tuin gaat mijn hond los wanneer ik dat wil. Deur open en hoppa; naar buiten.
Ik hang ook echt geen briefjes op en ga ook niemand waarschuwen. Kom op zeg; je weet toch dat dit het risico is als je je beesten los laat lopen dag en nacht??
Ik kan er werkelijk met mijn pet niet bij dat van katten alles getolereerd wordt en van honden niks.
Dat heb ik als mijn hond een JR doodbijt die losloopt in een woonwijkAls mijn hond in de tuin een kat doodmaakt is het erg jammer voor die kat, maar ik lig er naar de eigenaren toe niet wakker van. Ik hoop dat het beestje geen pijn lijdt, maar ik betaal echt geen stuiver.
Dank jeRataplan schreef:Ja doodbijten dat doet geen pijn hoor Aniquedaarom gebruikt de dierenarts euthenasaat in plaats van een gigahond die katten doodbijt.
Gaat er toch niet om of de eigenaar niet goed op zijn kat let. Het gaat om het principe dat een dier gewoon vogelvrij is omdat wij met zijn allen van alles in een kadaster vastleggen. Wat een waanzin, dat hoeft toch niet dood?
Zou mooi worden dan kan ik de hele dag met een buks de vogels boven mijn stukkie luchtruim afknallen die beesten schijten ook op mijn was enorm vervelend en ze maken smorgens ontzettend veel herrie. Moeten ze daar maar eens op gaan letten en die beesten ach die leren het vanzelf. Hadden ze maar niet smorgens door de duivenmelker losgelaten moeten worden.
Geen enkel respect voor de medemens niet en voor de dieren niet. Daar kan ik met mijn pet niet bij.
Tuurlijk is overlast niet leuk en moet de eigenaar op zijn dier letten maar dat dier kiest daar toch niet voor en hoeft daarom toch niet dood.
Ja idd, en mijn honden zoeken een ekeer plekkie om in de tuin te kloten, en ik ga ze niet binnen houden zodat garfield ofzo in de tuin van mij kan zitten schijten en lekkere relaxen, als dan mijn honden naar buiten willen is dat toch zeker mijn recht of niet?Wil de hond schreef:Volgens mij is een deel van de oorzaak van de kattenhaat onder hondenliefhebbers gelegen in het feit dat veel baasjes op hun honden gaan lijken. Hond moet niks van katten hebben, dus baasje ook niet.
Mensen die niet van katten houden, of er bang voor zijn, moesten eens weten wat een ontzettend fijne dieren het zijn. Dan zouden ze ongetwijfeld wel beter uitkijken, en niet zo moeilijk doen over de kat van de buren.
Gutgutgut, een kat in je tuin, wat errruuuggg?
Katten hebben ook recht van leven, en als daar buitenlopen bijhoort, dan moet dat maar, zelfs als het in andermans tuin is.
Katten doen veel meer als poepen en plassen, het lijken wel honden, of mensen. Ze zoeken ook gewoon een lekker rustig plekkie om relaxt van het leven te genieten.

Ik heb geen flauw idee waarom er hier mensen zitten die hun eigen hond bijna heilig verklaren en een dier van een ander met het grootste gemak laten doodbloeden. Ik ben daar nooit moeilijk in geweest kwam er iemand met een nest kleine muizen zorgde ik daar net zo goed voor als voor een nest jonge honden. Ik erger me bijna nooit maar ik woon ook niet in dichtbevolkt gebied kan me wel voorstellen dat je daar kriegel van wordt maar kan me nooit voorstellen dat ik daar een dier voor zou laten opdraaien. Met mijn buren zit ik op de MSNMARC_S schreef:Dank jeRataplan schreef:Ja doodbijten dat doet geen pijn hoor Aniquedaarom gebruikt de dierenarts euthenasaat in plaats van een gigahond die katten doodbijt.
Gaat er toch niet om of de eigenaar niet goed op zijn kat let. Het gaat om het principe dat een dier gewoon vogelvrij is omdat wij met zijn allen van alles in een kadaster vastleggen. Wat een waanzin, dat hoeft toch niet dood?
Zou mooi worden dan kan ik de hele dag met een buks de vogels boven mijn stukkie luchtruim afknallen die beesten schijten ook op mijn was enorm vervelend en ze maken smorgens ontzettend veel herrie. Moeten ze daar maar eens op gaan letten en die beesten ach die leren het vanzelf. Hadden ze maar niet smorgens door de duivenmelker losgelaten moeten worden.
Geen enkel respect voor de medemens niet en voor de dieren niet. Daar kan ik met mijn pet niet bij.
Tuurlijk is overlast niet leuk en moet de eigenaar op zijn dier letten maar dat dier kiest daar toch niet voor en hoeft daarom toch niet dood.Ben je niet blij met je huidige buren als je dit leest
Ik wel hahaha. Ik wist niet dat er zoveel kilheid bestond jegens katten en ben blij dat de mijne nog leven met deze mensen op de openbare weg. Of concentreerd het kattenhatend volk zich op een hondenforum
Klinkt logisch he?
Dat zeg ik. Kattenmensen trekken zich nergens iets van aan (ik had eerst staan asociaal, maar dit klinkt netter...). Het is toch de omgekeerde wereld?? JIJ kiest er zelf voor om in een enorm dichtbevolkt gebied te gaan wonen en nee, een kat ziet geen grenzen. Maar JIJ zou ze wel moeten zijn en jij zou moeten zorgen dat je katten wegblijven uit andermans tuinen.Rataplan schreef:Denk nou even naJe kiest er zelf voor om in een enorm dichtbevolkt gebied van de wereld te gaan wonen en overal hekken om je begonia's te zetten een kat trekt zich van die onzin niets aan zijn terratorium is niet gelijk aan het register

Wil de hond schreef:Volgens mij is een deel van de oorzaak van de kattenhaat onder hondenliefhebbers gelegen in het feit dat veel baasjes op hun honden gaan lijken. Hond moet niks van katten hebben, dus baasje ook niet. Ik haat geen katten!!!!
Mensen die niet van katten houden, of er bang voor zijn, moesten eens weten wat een ontzettend fijne dieren het zijn. Dan zouden ze ongetwijfeld wel beter uitkijken, en niet zo moeilijk doen over de kat van de buren. Het probleem is dat die katten in mijn tuin lopen. Ik wil de buren wel eens horen als mijn honden door hun tuin gaat banjeren
Gutgutgut, een kat in je tuin, wat errruuuggg?JA. Want dan gaan mijn honden blaffen en dan krijg ik dus problemen. Moeten mijn honden dan maar niet blaffen en moet ik mijn honden dan maar binnen houden?
Katten hebben ook recht van leven, en als daar buitenlopen bijhoortHonden hebben ook recht van leven, maar die mogen ook niet zomaar overal los buitenlopen en al helemaal niet in de tuinen van anderen, dan moet dat maar, zelfs als het in andermans tuin is. Hier ben ik het dus echt niet mee eens. Ik wil ook de kippen, konijnen, paarden en goudvissen van een ander in mijn tuin hebben.
Katten doen veel meer als poepen en plassen, het lijken wel honden, of mensen. Ze zoeken ook gewoon een lekker rustig plekkie om relaxt van het leven te genieten.Dat doen ze dan maar lekker bij de eigenaar zelf in de tuin en niet in de mijne en ook niet in mijn huis