Branka schreef:irstas schreef:een fokker zou eerst een wachtlijst moeten hebben en als er genoeg vraag is dan pas een nestje fokken.
Deze opmerking geeft voor mij duidelijk genoeg aan dat je werkelijk niet snapt waar fokken om draait.
Fokkers fokken niet om alleen mensen van een schattig pupje te voorzien. Ze fokken omdat ze in een bepaalde combinatie een verbetering van hun ras zien. En de meeste (goede) fokkers hebben of al een wachtlijst of houden een pup aan tot er een geschikte eigenaar is.
ik kom al jaren bij een fokker overde vloer, die heeft indd een wachtlijst, op vandaan draait fokken alleen nog maar om geld te verdienen, ga me niet zeggen dat je het doet uit liefde voor je ras, ik heb genoeg ellende gezien bij de retrievers.jazeker wil je een goede combinatie omdat je goede en mooie pups wil verkopen, en je moet je naam hoog houden want de concurrentie is groot.jij praat hier alleen maar uit je eigen ervaring en wil jezelf verdedigen je sluit je ogen voor wat er buiten je deur allemaal gebeurt, het is nu eenmaal niet zo dat iedereen het goed wil doen.de meeste goeie fokkers??? hoeveel zijn er dat eigenlijk?een paar van de honderden fokkers.
ik keek er eerst ook anders tegen aan totdat ik met mijn hond naar de show ging,wat een klotezooi,wat een nep allemaal,wat een ziekelijke sfeer, zo ben ik echt een hekel gaan krijgen aan de zogenaamde goeie fokkers in nederland.jullie verdedigen jezelf maar kan mij niks schelen, voor mij is het allemaal

want hoe kun je het misvormen van honden nu verdedigen.als een hond zelf mocht kiezen dan waren ze gewoon hond gebleven.en niet net als een auto in alle maten en soorten en kleuren.we kunnen beter onszelf ook mee laten uitsterven.kunnen we geen dieren meer gaan verkrachten.
troetelhondjes bedoel ik de honden die als handtsas worden gebruikt mee.