Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kan ik dit maken to Zara?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Nee!! :mrgreen:

Dan moet ik echt bijna het hele raam beplakken en dat is geen pan!
Ja ik weet het is kiezen of delen maar het moet er wel een beetje blijven uitzien hier!
Valt toch al niet mee met twee van die modderzwijnen :mrgreen:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Ga naar de Xenos en haal wat van die stoffen vouwgordijnen. Kosten je de kop niet, je hoeft je raam niet te beplakken en je hond ziet niets als dat niet bedoeling is.
AfbeeldingAfbeelding
Senta
Zeer actief

Ongelezen bericht door Senta »

Marja schreef:
starfleet schreef:Je kan goedkope luxaflex kopen en die bevestig je aan de buitenkant van het raam. Zij kan er niet bij en als jullie thuis zijn kun je gewoon door het raam kijken want je trekt die luxaflex op .

Dat laatste zeg ik er maar even bij, gezien de rest van de draad :smile:

Anne
Ik vind het een super idee :ok: :ok:
Misschien een rolluikje voor het raam, aan de buitenkant natuurlijk.

Dan blijft het in de kamer ook wat donkerder.

Ikzelf heb van die valletjes voor mijn raam. Vind het niet mooi, maar het werkt hier wel.

Ik ben bang dat plakplastic hier niet goed zou gaan, dan zien ze nl. schaduwen lopen en dan wordt de herrie alleen maar erger. :roll:
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
miranda sabine
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door miranda sabine »

Saartje schreef:Fisherdiscs
Afbeelding
Halti
Afbeelding
Gentle Leader
Afbeelding
ah nu snap ik het

bedankt voor de moeite om er plaatsje bij te zoeken :ok: toppie
gr miranda en xantos
miranda sabine
Vaste gebruiker

starfleet schreef:
miranda sabine schreef: ik zit namelijk met het probleem dat de hond nog wel eens hard wil trekken en als ik last heb van mijn tennisarm dan is dat best vervelend en nou lees ik dat een halti tegen trekken is dus ik wil graag weten wat het is en hoe het werkt

gr miranda en xantos
Ik vind jouw hond nog te jong voor een Halti. Je kan hem nu nog goed trainen op volg en blijven stilstaan als hij trekt. Hij is nog niet zo zwaar dat hij je vooruitsleept als je de riem bevestigt om je middel. Dan heb je twee handen vrij om te belonen als het moet.

Anne

o maar het is ook nog niet voor nu maar als hij groter en ouder is
hij weegt al 17 kilo en onderschat aub de pijn die ik dan in mijn arm heb niet.
ik vroeg me af wat een halti was, ben liever op de hoogte dan verder klungelen terwijl het niet hoeft.
op de puppyclub kom ik trouwens wel veel honden tegen met zo'n halti en die zijn niet veel ouder dan xantos
mag ik vragen waarom je hem dan nog te jong vind
miranda sabine
Vaste gebruiker

Eline* schreef:
starfleet schreef:
miranda sabine schreef: ik zit namelijk met het probleem dat de hond nog wel eens hard wil trekken en als ik last heb van mijn tennisarm dan is dat best vervelend en nou lees ik dat een halti tegen trekken is dus ik wil graag weten wat het is en hoe het werkt

gr miranda en xantos
Ik vind jouw hond nog te jong voor een Halti. Je kan hem nu nog goed trainen op volg en blijven stilstaan als hij trekt. Hij is nog niet zo zwaar dat hij je vooruitsleept als je de riem bevestigt om je middel. Dan heb je twee handen vrij om te belonen als het moet.

Anne
:ok: Mee eens. Pups moet je opvoeden en niet met hulpmiddelen in het gareel wilen zetten.
ho kalm aan ben nog helemaal niets van plan wilde graag alleen info
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

miranda sabine schreef: ik vroeg me af wat een halti was, ben liever op de hoogte dan verder klungelen terwijl het niet hoeft.
op de puppyclub kom ik trouwens wel veel honden tegen met zo'n halti en die zijn niet veel ouder dan xantos
mag ik vragen waarom je hem dan nog te jong vind
Daar is hierboven ook al op geantwoord. Het is nog een heel jonge hond en hij kan alles nog leren. Als je de riem om je middel vastzet heb je geen last van je arm .

Je moet zelf doen wat je niet laten kan, maar als je traint met hem en volhoudt heb je een hulpmiddel als de halti niet nodig. Ik vind het niks voor een jong enthousiast beest, fdaarbij zou je dan nog een riem met halsband moeten hebben want anders kan hij ernstige blessures oplopen als hij er toch doorheen trekt als er iets voorbijvliegt.

Geduld is een schone zaak, heel veel geduld met je hond zeker het eerste jaar.

Anne
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

miranda sabine schreef:
Heb je maar één arm?

Anne
Saartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Saartje »

Je kan hem toch ook met je andere hand vasthouden?
En ik zou me als ik jou was helemaal niet druk gaan maken over dat trekken, waarom zou hij trekken als hij groot is?
Je kan hem nu met een beetje geduld nog heel goed leren om netjes naast je te lopen, er zijn makkelijke en handige methodes voor. :ok:
Als je nu last van je arm hebt, kan je inderdaad zo'n band gebruiken.
Toevallig kwam ik er gisteren een tegen, lijkt me ideaal als je last hebt van je arm.
Afbeelding
En je kan hem nu ook gebruiken, lijkt me handig voor het belonen gezien je beide handen vrij hebt :ok:
Afbeelding
miranda sabine
Vaste gebruiker

Saartje schreef:Je kan hem toch ook met je andere hand vasthouden?
En ik zou me als ik jou was helemaal niet druk gaan maken over dat trekken, waarom zou hij trekken als hij groot is?
Je kan hem nu met een beetje geduld nog heel goed leren om netjes naast je te lopen, er zijn makkelijke en handige methodes voor. :ok:
Als je nu last van je arm hebt, kan je inderdaad zo'n band gebruiken.
Toevallig kwam ik er gisteren een tegen, lijkt me ideaal als je last hebt van je arm.
Afbeelding
En je kan hem nu ook gebruiken, lijkt me handig voor het belonen gezien je beide handen vrij hebt :ok:
maak me ook niet druk om het trekken, ben flink met hem aan het trainen en over het algemeen blijft hij netjes in mijn buurt
ik ben met links helemaal niet sterk en op het moment dat ik rechts niet kan gebruiken heb ik een probleempje en ik wil niet dat de hond daardoor minder vrijheid heeft zolang hij niet los kan lopen
maar even voor de duidelijkheid ik vind zo'n halti ook niet echt vriendelijk eruit zien dus en een slipketting vind ook niet nodig maar zo'n breder halsband is mischien wel wat
miranda sabine
Vaste gebruiker

starfleet schreef:
miranda sabine schreef:
Heb je maar één arm?

Anne
nee heb er gewoon twee maar heb aan beide armen dezelfde blessure aan de ene kant wat erger dan de andere
heb trouwens de doosjes geduld op voorraad dus daar ontbreekt het niet aan anders had ik zeker niet aan een mechelaar moeten beginnen
wilde gewoon op de hoogte blijven van het reilen en zeilen in halsbandenland bovendien heb ik het idee dat hij snapt wanneer hij wel en niet gek aan de lijn kan doen
dus dat gaat ook wel zonder halti goed komen hoor :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”