Dit zie je heel verkeerd, en ik weet niet of je mijn latere posts gelezen hebt, maar mijn probleem lag erbij dat t meteen bestempeld werd, zonder dat andere dingen erbij betrokken werden en zonder dat eigk iemand iets uitlegde waarom k t dan zo zwaar moest opnemen...Baily schreef:Ik reageer een beetje laat maar ik vind het jammer dat je zo valt over het woord probleemgedrag en dit vooral bagatelliseerd.
Het lijkt alsof je het wilt ontkennen en je verantwoordelijk of aangesproken voelt.
.
Ik ben een type dat wil begrijpen en ik kan er geen genoegen meenemen als een hond bestempeld wordt met probleemhond zonder duidelijke uitleg. Daarom ging ik daar dus op in, maar k heb zelfs ergens een reactie gelezen dat k er te weinig vanaf wist om t uit te leggen, dit vind ik dom en bevooroordeeld en kan ik niet accepteren... K ben mss pas 16 en een beginner wat betreft honden dat wil niet zeggen dat ik dom ben of dingen niet kan begrijpen... Als mensen dus zo op mij gaan reageren vind ik dat moeilijk ja....K ben zeker wel bereid dingen aan te nemen, mits er iets uitgelegd wordt... En nee ik voel me dus niet aangesproken of verantwoordelijk, maar ik voel me een beetje betutteld doordat mensen er meteen vanuit gaat dat ik niet "kan weten" terwijl ze me niet kennen en bovendien hebk me wel degelijk flink ingelezen, k heb dan wel geen ervaring maar ik weet wel op wat voor dingen ik moet letten en wat voor gedrag er is en wat dit bijv kan betekenen...
Daar ligt dus mijn probleem en dus niet bij "aangesproken voelen" oid.
Iig gaat Bobby morgen terug naar 't asiel... We willen wel een nieuwe hond maar zullen dit keer waarschijnlijk kiezen voor een pup, maar eerst laten we alles weer even betijen, we gaan er niet meteen achteraan...