Ik denk dat wij er dan een hele andere hond in zien, jij ziet denk ik een meer zielige hond omdat er een nadruk is gelegd op een eerdere baas die niet aardig was. Ik zie meer een hond die bol staat van de energie maar helemaal niet onzeker of mishandeld hoeft te zijn.Eline* schreef: Ik ben het op zich met je eens dat je kan verwachten dat een mechelse herderreu van 2 die geen leiding krijgt zich zal manifesteren als ranghoogste. Ik blijf er alleen bij dat ik het echt niet overduidelijk teruglees.
De bovenste drie dingen doet Nelson ook als ie nerveus is. Pure stressuitingen. OOk het rijgedrag kan een stressuiting zijn.Ik lees nergens dat de hond in dit gezin getraind is. Gezien het verleden van deze hond lijkt me dat echt niet onwaarschijnlijk.
Wellicht is hij bij zijn eerste baas wel getraind met misschien wel harde hand. Honden die te hard gestraft zijn en inconsequent zijn opgevoed kunnen ook dit beeld laten zien, een mengeling van pure stress, onzekerheid en opgefoktheid.
Alles wat jij dik gedrukt hebt kan ik plaatsen in dat licht en zelfs beter dan in het licht van een hond die ranghoogste is. Die heeft het namelijk voor het zeggen en dus geen enkele reden om gestresst te zijn.
Daarbij corrigeert een echte dominante hond niet met gehap en gedoe. Die gromt je zo zelfverzekerd weg dat jij het in je broek doet en anders heb je gaten. Deze hond laat niets van dit alles zo duidelijk zien.
Ik zie dus in dit geval echt geen dominante hond, maar eerder een wrak van een nerveuze ongeremde zielepiet, die niet weet waar hij aan toe is.
Ik zie een mechel voor me die met de staart recht in de lucht het hele huis op stelte zet.
Dat hij stress heeft komt in mijn visie doordat de hond ten eerste waarschijnlijk zo nu en dan hard gestraft wordt als de maat vol is en dus niet durft te reageren in zijn tegenstand, en doordat hij he niet geregeld krijgt daar in huis. Stress door die combi met dan een kop die overloopt van de energie.
De hond die jij beschrijft zie ik er ook wel in als ik op die manier kijk, maar dan zou ik stresslikken, bijten in zichzelf en vals gedrag verwachten. Slopen, onzindelijkheid, heel veel blaffen bv ook.
Maargoed, ik ken de hond ook helemaal niet natuurlijk, dus ik zou hem er toch voor moeten zien. Als de hond ineen krimpt bij comando's etc en constant een gedrukte houding heeft bij interactie met de baas wordt het weer een heel ander verhaal. Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.