Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wanneer is iemand een broodfokker

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Jason
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Jason »

johan1969 schreef:Ik heb info opgezocht, mooie , gezonde honden.

Kruising tussen English Bulldog en Victorian Bulldog.
Bijna goed. Een continental bulldog is een kruising tussen engels en old english. Die foto van angel-eyes is een continental bulldog :ok:
Jason
geregistreerd lid

MARC_S schreef:Leuke bastaardhondjes voor een broodfokker. :ok: Lekker cashen en niet eens een ras. :roll:

Aan de foto's te zien is het ook maar afwachten hoe je hondje eruit komt te zien aangezien van deze kruisingen de pups alle kanten op kunnen. Van Engelse bull tot halve bullmastiffs en andere rassen.

Waarom niet voor 150 euro een bullenmiks van marktplaats halen, scheelt je klauwen met geld. :wink:
Als je bedoeld dat de continental bulldog een bastaardhondje is heb je het helemaal fout. Dit is een erkend ras in Zwitserland!
Jason
geregistreerd lid

MARC_S schreef:Leuke bastaardhondjes voor een broodfokker. :ok: Lekker cashen en niet eens een ras. :roll:

Aan de foto's te zien is het ook maar afwachten hoe je hondje eruit komt te zien aangezien van deze kruisingen de pups alle kanten op kunnen. Van Engelse bull tot halve bullmastiffs en andere rassen.

Waarom niet voor 150 euro een bullenmiks van marktplaats halen, scheelt je klauwen met geld. :wink:
Elke rashond komt uit kruisingen. In Zwitserland hebben ze de continental gefokt onder strenge keuringen e.d. Het is daar al een rashond, er worden al shows voor gegeven er zijn al keurmeesters voor en een duidelijke rasbeschrijving. Dit is de site kijk er maar eens op www.pickwick-bulldogs.ch
Jason
geregistreerd lid

Dit is het adres van de continental bulldog club kijk maar eens bij de standaard en dan zul je zien dat ze al in een groep zijn ingedeeld

http://www.continental-bulldogs.ch/goal.htm
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Effe terug over de Continental Bulldog.

Het doel is niet het zoveelste Bulldogras te maken uit de klassieke combinatie Ambull/Bullmastiff/Pitbull/English Bulldog, maar om te verzekeren dat er nog 'Engelse' Bulldogs gehouden en gefokt mogen worden in Zwitserland.

Blijkbaar worden 'Qualzuchten' daar binnenkort verboden, zoals honden met overdreven rimpels, korte neuzen en honden die niet natuurlijk kunnen bevallen. In Duitsland is daar ook al discussie over.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

johan1969 schreef:Effe terug over de Continental Bulldog.

Het doel is niet het zoveelste Bulldogras te maken uit de klassieke combinatie Ambull/Bullmastiff/Pitbull/English Bulldog, maar om te verzekeren dat er nog 'Engelse' Bulldogs gehouden en gefokt mogen worden in Zwitserland.

Blijkbaar worden 'Qualzuchten' daar binnenkort verboden, zoals honden met overdreven rimpels, korte neuzen en honden die niet natuurlijk kunnen bevallen. In Duitsland is daar ook al discussie over.
en deze honden kunnen dat wel dan? Normaal bevallen en niet die ellende met al die honden die ik hier zo af en toe zie? Honden van een jaar die amper een stukje van 100 mtr. kunnen lopen zonder compleet buiten adem te zijn?
Heb nog nooit van het ras gehoord vandaar.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jason
geregistreerd lid

malinois schreef:

en deze honden kunnen dat wel dan? Normaal bevallen en niet die ellende met al die honden die ik hier zo af en toe zie? Honden van een jaar die amper een stukje van 100 mtr. kunnen lopen zonder compleet buiten adem te zijn?
Heb nog nooit van het ras gehoord vandaar.

Je kan een continental bulldog niet vergelijken met een engelse bulldog. Een continental bulldog is een heel ander ras en kunnen natuurlijk bevallen. :ok:
Jason
geregistreerd lid

Martijn schreef:
Jason schreef: Elke rashond komt uit kruisingen.
Dit is natuurlijk flauwekul. Als hondenrassen alleen uit combinaties van andere rassen konden ontstaan waren ze er niet geweest want die oerrassen zijn echt niet uit de lucht komen vallen. Er zijn voldoende rassen die absoluut geen product van kruisingen zijn.
waar komen die oerrassen dan vandaan? die zijn toch weer met elkaar gekruisd en heb je weer een ander ras, snap niet precies wat je bedoelt wil je dat uitleggen :denken:
Jason
geregistreerd lid

de continental bulldog is gefokt uit de klassieke old english bulldog x engelse bull. Mijn reu heeft daar net gedekt, hij is een old english, en is op een engelse bulldog (niet 100% engels zat al wat old english door maar was nog te klein voor een continental bulldog) gegaan. hieruit komt de continental bulldog.
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Het woord 'ras' is trouwens iets wat alleen bij gedomesticeerde dieren bestaat en iets heel relatiefs.

De biologen hebben lang over 'ondersoorten' gesproken, naar analogie met 'ras', maar daar zijn ze van teruggekomen.

Nu spreken ze liever over populaties.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

jidde schreef:
Lysette schreef:
jidde schreef:
monique en sparky schreef:ja hier kan je lang over door zeuren iedereen heeft een eigen mening,maar nog niemand heeft gezegt iets over de vier jarige hond die gedumd wordt.
wel met een 5,5 jarige die gestereliseerd werd na laatste nestje en daarna gedumpt is bij mij (om in jou woorden te praten...)
want zou zie ik het dus niet! Je moet niet naar je eigen belang kijken, maar naar die van de hond :ok:
Een hond hoort het toch al goed te hebben bij de fokker? Als ze daar niet genoeg aandacht heeft heeft die fokker, vind ik dan, te veel honden. Of ja zo zie ik het dan hoor :19:
Wat is veel honden? Waar Nanni vandaan komt, zaten er gemiddeld een stuk of 20
Waar Tuana vandaan komt zitten er 6 (plus 1 van Tuana der leeftijd, wordt naar Amerika verkocht en nog eentje uit DDRlijn). Daar slapen ze op bed en lopen om de beurte los.
Beide fokkers doen soms oudjes weg en houden sommige oudjes
20 vind ik belachelijk. Lijkt me trouwens voor jezelf geen ruk aan maar goed, das weer een ander verhaal :mrgreen:
6 kan, ligt eraan hoeveel tijd je hebt er aan wil besteden natuurlijk.
En oude honden herplaatsen, ik zou het zelf niet kunnen als de hond geen zware problemen geeft bij mij thuis. Niet iedere hond zal er zwaar onder leiden maar het gaat ook niet zonder dat de hond er last van heeft.
Maar ik vind fokken ook niet zo belangrijk dat ik er alles voor op zou geven. Zou best wel een een nestje willen fokken maar als mijn hond daar niet geschikt voor zou zijn dan is een andere hond dat wel weer denk ik dan :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

malinois schreef:
tineke schreef:Wat mij altijd zo opvalt is dat er dan word gezegd van een fokteefje die om wat voor reden niet meer gebruikt gaat worden voor de fok is dat ze dan een lekker huisje krijgt.
Volgens mij impliceer daar dan dus wel mee dat ze dat eerst niet had.
Wij hebben ook meerdere honden maar die zijn ook oud geworden hier en kregen aandacht en hoefden niet weg om ergens anders gelukkig te worden.
Een oude hond is niet per definitie ongelukkig in zijn of haar roedeltje hoor,en aandacht tekort heb je ook zelf in de hand.
Als je een hond weg doet omdat ze het ergens anders beter kan krijgen moet je eerst maar eens gaan kijken wat je zelf kan verbeteren om te zorgen dat het bij jou ook goed toeven is.
een teef die met 20 of 30 honden zoals hier genoemd samenleeft kan ik me toch niet aan het idee ontrekken dat die alle aandacht krijgt die ze nodig heeft. Ik heb ook 4 honden en die krijgen ook alle aandacht die ze nodig hebben en vinden het fantastisch in hun roedeltje die ze nu hebben. Maar 4, 5 of 20 vind ik toch wel een groot verschil.
Dan heb je er gewoon dus teveel als je ze allemaal niet de aandacht kan geven die ze nodig hebben.
Dan hoef je dat toch niet te verpakken als zijnde dat je het beste voor je hond wil of zoekt geef gewoon dat je er teveel hebt en ga minderen als je de honden niet kunt geven wat ze nodig hebben.
monique en sparky
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door monique en sparky »

wel met een 5,5 jarige die gestereliseerd werd na laatste nestje en daarna gedumpt is bij mij (om in jou woorden te praten...)
want zou zie ik het dus niet! Je moet niet naar je eigen belang kijken, maar naar die van de hond
Hier wordt gesproken over een 5,5 jarige hond die gestereliseerd is na haar latste nestje.
HIer vind ik niets mis mee als ze herplaats wordt.

Een hondje dumpen die vier jaar oud is en dan nog eens 3 nestjes krijgen.Omdat de fokker hier nog geld mee wilt verdienen.Daar ben ik op tegen.

Dan nog over hondje die het leuk vinden om een nestje te krijgen.Dit vind ik ...........kan geen geschikt wordt vinden.Maar ik denk niet dat een
teefje voor haar plezier, en staat te springen om naar een fokker te gaan een nestje krijgt het zijn toch nog altijd de mensen die hier beslissen.En dat een teefje 4 tot 5 nestje moeten krijgen,sorry zou ik dus nooit doen.
[b]http://www.ubben.nl/images/IMG_0071.JPG[b/]
malinois
Zeer actief
Contacteer:

tineke schreef:
malinois schreef:
tineke schreef:Wat mij altijd zo opvalt is dat er dan word gezegd van een fokteefje die om wat voor reden niet meer gebruikt gaat worden voor de fok is dat ze dan een lekker huisje krijgt.
Wij hebben ook meerdere honden maar die zijn ook oud geworden hier en kregen aandacht en hoefden niet weg om ergens anders gelukkig te worden.
Een oude hond is niet per definitie ongelukkig in zijn of haar roedeltje hoor,en aandacht tekort heb je ook zelf in de hand.
Als je een hond weg doet omdat ze het ergens anders beter kan krijgen moet je eerst maar eens gaan kijken wat je zelf kan verbeteren om te zorgen dat het bij jou ook goed toeven is.
een teef die met 20 of 30 honden zoals hier genoemd samenleeft kan ik me toch niet aan het idee ontrekken dat die alle aandacht krijgt die ze nodig heeft. Ik heb ook 4 honden en die krijgen ook alle aandacht die ze nodig hebben en vinden het fantastisch in hun roedeltje die ze nu hebben. Maar 4, 5 of 20 vind ik toch wel een groot verschil.
Dan heb je er gewoon dus teveel als je ze allemaal niet de aandacht kan geven die ze nodig hebben.
Dan hoef je dat toch niet te verpakken als zijnde dat je het beste voor je hond wil of zoekt geef gewoon dat je er teveel hebt en ga minderen als je de honden niet kunt geven wat ze nodig hebben.
wat is er dan mis mee dat die honden herplaatst worden op zich? daar gaat het mij om. Dat je 20 fokteven hebt dat zet bij mij al behoorlijk wat vraagtekens maar het herplaatsen van teven die niet meer voor de fok ingezet worden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

monique en sparky schreef:
want zou zie ik het dus niet! Je moet niet naar je eigen belang kijken, maar naar die van de hond
Hier wordt gesproken over een 5,5 jarige hond die gestereliseerd is na haar latste nestje.
HIer vind ik niets mis mee als ze herplaats wordt.

Een hondje dumpen die vier jaar oud is en dan nog eens 3 nestjes krijgen.Omdat de fokker hier nog geld mee wilt verdienen.Daar ben ik op tegen.

Dan nog over hondje die het leuk vinden om een nestje te krijgen.Dit vind ik ...........kan geen geschikt wordt vinden.Maar ik denk niet dat een
teefje voor haar plezier, en staat te springen om naar een fokker te gaan een nestje krijgt het zijn toch nog altijd de mensen die hier beslissen.En dat een teefje 4 tot 5 nestje moeten krijgen,sorry zou ik dus nooit doen.
Nee dat is ook wat anders, ik zou ook geen hond van mij wegdoen om maar een pup te kopen. Maar bij sommige fokkers gaat dat nou eenmaal anders. En een hond die niet geschikt is voor de fok moet ie daar dan maar blijven, wat vind je daar dan van?
Afbeelding
tineke

malinois schreef:
tineke schreef:
malinois schreef:
wat is er dan mis mee dat die honden herplaatst worden op zich? daar gaat het mij om. Dat je 20 fokteven hebt dat zet bij mij al behoorlijk wat vraagtekens maar het herplaatsen van teven die niet meer voor de fok ingezet worden.
herplaatsen is niks mis mee alleen het verhaaltje wat er bij komt ze mag nog een paar mooie jaren bij een ander :blah: :blah: :blah: daar zeg je toch eigenlijk mee dat jij het haar dan niet kan geven.
Herplaatsen omdat het niet klikt met een hond of omdat het om wat voor reden niet meer gaat vind ik wel wat anders dan honden regelmatig opruimen om ruimte te maken en zegt voor mij zoveel als dat je er niet om geeft.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

tineke schreef: herplaatsen is niks mis mee alleen het verhaaltje wat er bij komt ze mag nog een paar mooie jaren bij een ander :blah: :blah: :blah: daar zeg je toch eigenlijk mee dat jij het haar dan niet kan geven.
Herplaatsen omdat het niet klikt met een hond of omdat het om wat voor reden niet meer gaat vind ik wel wat anders dan honden regelmatig opruimen om ruimte te maken en zegt voor mij zoveel als dat je er niet om geeft.
ja ik kijk op dat moment naar die teef en vind dat dat dus het beste is voor die teef.
Het is niet mijn hond godzijdank want dat gebeurd gewoon niet, net als ik geen 20 fokteven zal hebben... :eek:
Om te zeggen dat het meteen hele slechte fokkers zijn kan ik alleen daar niet uit opmaken, ik zou er zelf geen pup van nemen in ieder geval.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

tja.. iedereen mag een andere mening hebben, ik denk alleen dat je dingen niet over 1 kam moet scheren, zo zijn er fokkers die systematisch de "oude"honden weg doen om plaats te maken voor de jonge garde... zo zijn er fokkers die dat nooit doen en alles mag bij hun oud worden, het 1 is niet per definitie slechter als het ander.. het ligt er maar net aan op wat voor een manier dat gebeurt.. als ik een keus maak om een oudere hond te herplaatsen, dan is dat mijn keus, maar dat wil niet zeggen dat ik niet om die hond geef oid... ff een voorbeeldje, ( en dat is dus een stel dat he :wink: ) ik heb een reutje in huis, die heb ik met een jaar gekocht met als doel om hem als dekreu te hebben... helaas pindakaas gaat dat dus (nog) niet.. en misschien of ws wel nooit niet... dan heb ik een keus, of ik hou hem omdat ik gek met hem ben en de keus heb gemaakt om hem hier te laten komen , wat dus in houd dat ik geen andere reu in huis kan hebben.. of ik maak de keus om er een ander huis voor te zoeken.. een plek waar hij net zo goed prima op zijn plek is... wat zou daar zo erg aan zijn?
tineke

yamie schreef:tja.. iedereen mag een andere mening hebben, ik denk alleen dat je dingen niet over 1 kam moet scheren, zo zijn er fokkers die systematisch de "oude"honden weg doen om plaats te maken voor de jonge garde... zo zijn er fokkers die dat nooit doen en alles mag bij hun oud worden, het 1 is niet per definitie slechter als het ander.. het ligt er maar net aan op wat voor een manier dat gebeurt.. als ik een keus maak om een oudere hond te herplaatsen, dan is dat mijn keus, maar dat wil niet zeggen dat ik niet om die hond geef oid... ff een voorbeeldje, ( en dat is dus een stel dat he :wink: ) ik heb een reutje in huis, die heb ik met een jaar gekocht met als doel om hem als dekreu te hebben... helaas pindakaas gaat dat dus (nog) niet.. en misschien of ws wel nooit niet... dan heb ik een keus, of ik hou hem omdat ik gek met hem ben en de keus heb gemaakt om hem hier te laten komen , wat dus in houd dat ik geen andere reu in huis kan hebben.. of ik maak de keus om er een ander huis voor te zoeken.. een plek waar hij net zo goed prima op zijn plek is... wat zou daar zo erg aan zijn?
Dat vind ik toch weer anders jou schaar ik zoziezo niet onder de ''slechte''fokkers :wink: maar als dit continu gebeurd heb ik er wel meer moeite mee om ruimte te creeeren voor andere.
Vooral die verhaaltjes erbij zeg gewoon eerlijk dat je er teveel hebt maar maak er niet zo'n poppenkast van.
Herplaatsen is voor sommige hondne best traumatisch en daar moet je dus geen vaste gewoonte van maken
yamie
Zeer actief
Contacteer:

tineke schreef:
yamie schreef:tja.. iedereen mag een andere mening hebben, ik denk alleen dat je dingen niet over 1 kam moet scheren, zo zijn er fokkers die systematisch de "oude"honden weg doen om plaats te maken voor de jonge garde... zo zijn er fokkers die dat nooit doen en alles mag bij hun oud worden, het 1 is niet per definitie slechter als het ander.. het ligt er maar net aan op wat voor een manier dat gebeurt.. als ik een keus maak om een oudere hond te herplaatsen, dan is dat mijn keus, maar dat wil niet zeggen dat ik niet om die hond geef oid... ff een voorbeeldje, ( en dat is dus een stel dat he :wink: ) ik heb een reutje in huis, die heb ik met een jaar gekocht met als doel om hem als dekreu te hebben... helaas pindakaas gaat dat dus (nog) niet.. en misschien of ws wel nooit niet... dan heb ik een keus, of ik hou hem omdat ik gek met hem ben en de keus heb gemaakt om hem hier te laten komen , wat dus in houd dat ik geen andere reu in huis kan hebben.. of ik maak de keus om er een ander huis voor te zoeken.. een plek waar hij net zo goed prima op zijn plek is... wat zou daar zo erg aan zijn?
Dat vind ik toch weer anders jou schaar ik zoziezo niet onder de ''slechte''fokkers :wink: maar als dit continu gebeurd heb ik er wel meer moeite mee om ruimte te creeeren voor andere.
Vooral die verhaaltjes erbij zeg gewoon eerlijk dat je er teveel hebt maar maak er niet zo'n poppenkast van.
Herplaatsen is voor sommige hondne best traumatisch en daar moet je dus geen vaste gewoonte van maken
daar ben ik het helemaal mee eens... :wink: ik vind het alleen wat lastig om te lezen dat wanneer je een oudere hond weg doet om vervolgens wel plek te hebben voor een jonger exemplaar, je dus niet of minder om die oudere hond geeft... maar goed helaas zal dat wel opgaan voor een boel mensen...
tineke

malinois schreef:
tineke schreef: herplaatsen is niks mis mee alleen het verhaaltje wat er bij komt ze mag nog een paar mooie jaren bij een ander :blah: :blah: :blah: daar zeg je toch eigenlijk mee dat jij het haar dan niet kan geven.
ja ik kijk op dat moment naar die teef en vind dat dat dus het beste is voor die teef.
Het is niet mijn hond godzijdank want dat gebeurd gewoon niet, net als ik geen 20 fokteven zal hebben... :eek:
Om te zeggen dat het meteen hele slechte fokkers zijn kan ik alleen daar niet uit opmaken, ik zou er zelf geen pup van nemen in ieder geval.
Natuurlijk kijk je naar de teef en wat voor haar het beste is maar als meneer niet meer contnu mensen vind die zijn puin ruimen zal hij het zelf moeten doen.
Hij kan alleen maar zoveel fokteven uitplaatsen omdat hij daar mensen voor vind.
tineke

yamie schreef:
tineke schreef:
daar ben ik het helemaal mee eens... :wink: ik vind het alleen wat lastig om te lezen dat wanneer je een oudere hond weg doet om vervolgens wel plek te hebben voor een jonger exemplaar, je dus niet of minder om die oudere hond geeft... maar goed helaas zal dat wel opgaan voor een boel mensen...
Zou inderdaad wel raar zijn als je het daar niet met mee eens over was en we een discussie gaan voeren waarin ik aangeef jou een goede fokster te vinden en jij gaat strijden om het tegendeel te bewijzen :smile: :smile: :smile: :smile:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

tineke schreef:
yamie schreef:
tineke schreef:
Zou inderdaad wel raar zijn als je het daar niet met mee eens over was en we een discussie gaan voeren waarin ik aangeef jou een goede fokster te vinden en jij gaat strijden om het tegendeel te bewijzen :smile: :smile: :smile: :smile:
:smile: neehee ik bedoelde eigenlijk, dat ik het eens ben met "Vooral die verhaaltjes erbij zeg gewoon eerlijk dat je er teveel hebt maar maak er niet zo'n poppenkast van."... of het nou voor sommige teven ook beter is ( of reuen) of de hond nou een prima plek krijgt.. dat is 99% niet de reden, want de reden is gewoon dat je op die plek liever een hond hebt waar je weer mee verder kan.. en ik vind daar niet per definitie iets mis mee wanneer dat een keer zo gebeurt en idd niet continue en niet standaard... ik heb hier een Bo, gewoon een lastige bankhanger die word hier gewoon oud, mijn Sam idem, thica ook.(mits het tussen de teven goed blijft gaan :wink: ) en als ik iets herplaats, dan zal dat ws niet gebeuren zodat andere er nog een nest mee kunnen fokken...
tineke

yamie schreef:
tineke schreef:
yamie schreef:
tineke schreef: Dat vind ik toch weer anders jou schaar ik zoziezo niet onder de ''slechte''fokkers :wink: maar als dit continu gebeurd heb ik er wel meer moeite mee om ruimte te creeeren voor andere.
:smile: neehee ik bedoelde eigenlijk, dat ik het eens ben met "Vooral die verhaaltjes erbij zeg gewoon eerlijk dat je er teveel hebt maar maak er niet zo'n poppenkast van."... of het nou voor sommige teven ook beter is ( of reuen) of de hond nou een prima plek krijgt.. dat is 99% niet de reden, want de reden is gewoon dat je op die plek liever een hond hebt waar je weer mee verder kan.. en ik vind daar niet per definitie iets mis mee wanneer dat een keer zo gebeurt en idd niet continue en niet standaard... ik heb hier een Bo, gewoon een lastige bankhanger die word hier gewoon oud, mijn Sam idem, thica ook.(mits het tussen de teven goed blijft gaan :wink: ) en als ik iets herplaats, dan zal dat ws niet gebeuren zodat andere er nog een nest mee kunnen fokken...
Ha ha ik weet wel wat je bedoelt hoor :smile: :smile: en ben het met je eens het kan een keer gebeuren maar continu vind ik waardeloos en zelf zou ik daar geen hond vandaan hoeven
malinois
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:en ik vind daar niet per definitie iets mis mee wanneer dat een keer zo gebeurt en idd niet continue en niet standaard...
helemaal mee eens :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

monique en sparky schreef:als erdan puppies komen worden het zeker geen gastgezin puppies.............
Ik ben hier vel op tegen.........
wat zijn nu gastgezinpuppies dan? :roll:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

tineke schreef:en ben het met je eens het kan een keer gebeuren maar continu vind ik waardeloos en zelf zou ik daar geen hond vandaan hoeven
en wat vind je hier dan van?
Om nu een puppie te nemen en ergens anders te laten fokken en dan net voor de bevalling je teefje naar de fokker te brengen en dan 10 weken niet te zien,dit gaat me erg te ver.
als dit goed doorgesproken is met alle risico's van dien genoemd, compleet onderzocht etc.? Ik zie daar eigenlijk niet het probleem van in.
Afbeelding
tineke

malinois schreef:
tineke schreef:en ben het met je eens het kan een keer gebeuren maar continu vind ik waardeloos en zelf zou ik daar geen hond vandaan hoeven
Om nu een puppie te nemen en ergens anders te laten fokken en dan net voor de bevalling je teefje naar de fokker te brengen en dan 10 weken niet te zien,dit gaat me erg te ver.
als dit goed doorgesproken is met alle risico's van dien genoemd, compleet onderzocht etc.? Ik zie daar eigenlijk niet het probleem van in.
Ik zie er ook geen probleem in maar zou zelf niet een hond daar vandaan halen nog een hond willen hebben waar een ander over beslist.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

yamie schreef:
tineke schreef:
hier worden ze dus wel oud hier (de teven waar een nestje mee gefokt is) is er een jonge teef die niet geschikt blijkt zal ik wel een goed adresje voor haar zoeken, alleen zal dit al rond de 18 mnd (of misschien wel eerder) zijn en wordt er dan dus met haar niet gefokt (ook niet door diegene waar ze naartoe gaat, dus of een vertrouwd adres of gecastreerd, want niet geschikt voor de fok is niet geschikt voor de fok)

maar omdat ik ook niet oneindig alles kan houden zal t in de toekomst idd wel eens voorkomen dat een teefje uit een door ons gefokt nest op fokkersvoorwaarden (dus dan voor 1 of 2 nestjes) weggaat, alleen gaat ze dan als pup al naar de eigenaar en komt dus alleen voor die 1 of 2 nestjes terug,
bv is er een lijn waar ik graag in de toekomst 1 combinatie mee zou willen maken met mn eigen reu, die teef zal dus als ik haar koop op fokkersvoorwaarden uitgeplaatst worden bij iemand die met haar gaat trainen, deze combi wil ik nl graag maken (voor t bloed) om er in de toekomt weer een eigen sport reu uit te houden en verder niet, ook omdat t veel te dicht bij mn eigen lijnen komt om mee verder te gaan (eenmalig en dan weer wat uit de lijn zeg maar) zij mag dus lekker ergens anders trainen, wonen en oud worden (overigens heb ik nog 2 jaar om een geschikt huisje voor haar te vinden, dus dat komt wel goed......... :wink: ze gaat nl wel alleen naar een vertrouwd adres, niet naar "zomaar" pupkopers (als ik die al heb, want ik vraag nogal veel, wat schijnbaar afschrikt heb ik inmiddels ervaren, maar dat geeft niet, naar mensen die daarvan schrikken mogen ze toch niet...........)
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

malinois schreef:
Ik ook niet. :wink:
Biène zal hoogstwaarschijnlijk tegen die tijd ook terug gaan naar Peter, omdat hij gewoon meer ruimte heeft en zijn vrouw vrijwel altijd thuis is.
Bovendien kinderen die er rondlopen, kippen, konijnen etc, allemaal goed voor de socialisatie. :wink:
Maar geen haar op mijn hoofd die er echter aan denkt om haar dan al die tijd niet te zien hoor, ze zal tot enkele weken voor de bevalling in principe gewoon hier blijven en dan naar Peter gaan (op tijd zodat ze daar weer even kan wennen voor ze bevalt). Maar ik wil absoluut bij de bevalling aanwezig zijn dan, ik ken haar dan immers heel wat beter dan hij. En na de bevalling zal ik ook regelmatig daar zijn, ik wil zowiezo bij alle belangrijkere momenten als entingen etc. erbij zijn (ben ik bij Biène ook bij geweest). Nu woont Peter ook niet zover weg, in 20 minuutjes ben ik er, dat scheelt misschien ook wel wat. :wink: Bovendien ken ik hem erg goed en vertrouw ik hem.
Ik heb van Maroucks fokker ook een pup aangeboden gekregen uit de reu die ik zelf voor Marouck op het oog heb gehad en waar ik erg van onder de indruk ben, maar ook al was Biène dan nog niet onderweg geweest, weet ik niet of ik het gedaan had, waarschijnlijk niet. :wink: Juist het feit dat ik Peter namelijk erg goed ken en ik precies weet wat ik aan hem heb heeft voor mij destijds de doorslag gegeven. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”