Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sophie's choice

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Tjezus mens :N: :jank: :jank: :jank:

Oke, ik ga m'n best doen al voelt het een beetje als verraad :jank:

Kaya blijft.

Waarom? heel egoïstisch: Kaya is m'n allesie, m'n puppenkind, m'n meisje. Zonder haar zou ik kapot gaan, behalve als ik haar op een mooie leeftijd zou moeten laten inslapen want dan zou ik het kunnen accepteren.

Moritz is een ramp om te herplaatsen, maar Kaya precies hetzelfde, want allebei zijn ze enorm op mij gericht. Het is niet zo dat Kaya, omdat die zonder de problemen is die Moritz heeft, dat zij flierefluitend ergens anders heen zou gaan; absoluut niet.
Gezien dus het feit dat herplaatsing voor allebei een totale ramp zou zijn, kies ik voor de hond die voor mij werkelijk alles is :19:

(maar Moritz zou ik nooooooooooooooooooit herplaatsen hoor :wink: )
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

O ja..... en Sophie's Choice..... :cry: :cry: wat zat ik te janken bij die film zeg..... :cry:
Afbeelding
A good dog never dies...

Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Stang schreef:Gezien dus het feit dat herplaatsing voor allebei een totale ramp zou zijn, kies ik voor de hond die voor mij werkelijk alles is :19: )
maar wat nu als je er van overtuigd zou zijn dat je kaya heel goed zou kunnen herplaatsen, en Moritz niet ? Wat zou dan je keus zijn ?
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Zoie schreef:
Stang schreef:Gezien dus het feit dat herplaatsing voor allebei een totale ramp zou zijn, kies ik voor de hond die voor mij werkelijk alles is :19: )
maar wat nu als je er van overtuigd zou zijn dat je kaya heel goed zou kunnen herplaatsen, en Moritz niet ? Wat zou dan je keus zijn ?
Als ik 100% zeker weet dat Kaya goed terecht komt (bv bij kennissen waar ze dus eerder op haar gemak zou zijn en dan zou voor mij dus maar één optie geschikt zijn en dat is bij haar grote vriend Shibo), dán zou ik kiezen om Moritz te houden.

Maar ik vind het k*t vragen :mrgreen:

En als iemand begint over in laten slapen :boos: dan haak ik echt af :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Daan

Ongelezen bericht door Daan »

vreselijke film.

en dan mijn honden.
Als ik 1 van de twee zou moeten herplaatsen dan zijn ze allebei goed herplaatsbaar.
Maar Diesel zou ik aan mijn moeder kunnen geven, en hij zou na verloop van tijd net zo aan haar hangen als nu aan ons.
Voor Puck zou ik een doggen -liefhebber moeten zoeken die het gekwijl voor lief neemt. Hoe lief iedereen haar ook vindt, het is 70 kilo knuffelbeer, het is een bewerkelijkere hond als het gaat om het schoonhouden van je huis, uitlaten aan de riem, vervoer....Binnen mijn familie zou ik Diesel kunnen herplaatsen.

ik denk dat als ik ze alletwee op marktplaats zou zetten, Puck eerder weg is. Maar als ik daadwerkelijk genoodzaakt ben om 1 van de 2 naar mijn maatstaven te herplaatsen, diesel het makkelijkst is omdat hij naar mijn moeder kan.

zo, dus.

Als we het gaan hebben over noodsituaties dat er 1 naar het asiel moet , dan gaat Puck. 1 mailtje naar de mastiff club en ze heeft een huis.
met een golden die liever niet bij kinderen wil :denken:

Als het huis klaar is komt er nog een mastiff :cheer: :cheer: :cheer:

en nog een smoushond.... :wink:
Zoie
Zeer actief

Stang schreef:
Zoie schreef:
Als ik 100% zeker weet dat Kaya goed terecht komt (bv bij kennissen waar ze dus eerder op haar gemak zou zijn en dan zou voor mij dus maar één optie geschikt zijn en dat is bij haar grote vriend Shibo), dán zou ik kiezen om Moritz te houden.

Maar ik vind het k*t vragen :mrgreen:

En als iemand begint over in laten slapen :boos: dan haak ik echt af :mrgreen:
Ja, maar dat was Sophie's choice, ze kon niet afhaken, ze moest de onmogelijke keus maken.

Wat mij van de film vooral is bijgebleven is overigens het prachtige gedicht van Emily Dickinson:

Ample make this bed.
Make this bed with awe;
In it wait till judgment break
Excellent and fair.

Be its mattress straight,
Be its pillow round;
Let no sunrise' yellow noise
Interrupt this ground.
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

sophies choice ging dus niet over honden.

we zaten hier net samen te lezen, en zo rationeel als we het hier hebben over het herplaatsen van honden, als het gaat om mijn kinderen zou ik nooit zo'n keuze kunnen maken.
En als ik die keuze zou moeten maken zou ik mijzelf daarna van kant maken.
ik kan best het ene hondenleven boven het andere hondenleven stellen.
En daar vrede mee hebben.
Maar mijn kinderen?
Zoie
Zeer actief

Daan schreef:sophies choice ging dus niet over honden.

we zaten hier net samen te lezen, en zo rationeel als we het hier hebben over het herplaatsen van honden, als het gaat om mijn kinderen zou ik nooit zo'n keuze kunnen maken.
Maar mijn kinderen?
En zo eindigt de film dan dus ook.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Maar mijn kinderen?
Het is ook onmenselijk natuurlijk.
Niet alleen voor kinderen, maar (voor mij iig) ook voor mijn honden. De vraag is gesteld, ik heb antwoord gegeven, maar vraag ook niet naar de periode daarna want ik zou verteerd worden door schuldgevoelens.
Afbeelding
A good dog never dies...

estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Stang schreef:

Maar mijn kinderen?
Niet alleen voor kinderen, maar (voor mij iig) ook voor mijn honden. De vraag is gesteld, ik heb antwoord gegeven, maar vraag ook niet naar de periode daarna want ik zou verteerd worden door schuldgevoelens.
pffff ik had gisterenavond al moeite om die keuze te maken. Ik kan dan al echt met tranen in mn ogen zitten bij het idee alleen al.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
Stang schreef:

Maar mijn kinderen?
pffff ik had gisterenavond al moeite om die keuze te maken. Ik kan dan al echt met tranen in mn ogen zitten bij het idee alleen al.
Ja ik ben ook zo'n muts :wink:
Op een gegeven moment zag ik zelfs Moritz's koppie voor me: niet begrijpende ogen vol vragen :jank: :jank: :jank:
Afbeelding
A good dog never dies...

astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Als het echt zou moeten herplaats ik Kali. Simpelweg omdat ze als herplaatser bij ons is gekomen, en ik weet dat ze het kan.
Kira moet niet uit haar omgeving gehaald worden, dat trekt ze niet.

Als ik kijk vanuit mezelf, dan gaat Kira weg en blijft Kali.

Laten we hopen dat we nooit zo'n beslissing hoeven te nemen, ik krijg het er koud van.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Nanni blijft. Nanni is echt me schatje. Tuana is een lekker ding. Ze zijn mij beide lief hoor, maar Nanni is bijna 10 jaar en al 4.5 jaar bij mij. tuana zal zich makkelijker aanpassen en is makkelijker in de omgang.
voorlopig doe ik er geen van beide weg :smile:
Maddy
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maddy »

Justy kan nergens herplaatst worden. Mocht hij weg moeten is er maar 1 optie en dat is inslapen. :jank: Zijn gebruiksaanwijzing is te ingewikkeld. Joey is zo'n allermans vriend, die kan overal wel terecht. Maddy is een kat uit de boom kijker en zal tijd nodig hebben om te wennen, maar dat zal uiteindelijk wel gaan. Heb met allemaal wel een band, maar het komt er op neer dat Justy dan zou blijven, omdat hij nergens heen kan. Ik zou hem echt niet kunnen laten inslapen, want voor ons en bekenden is hij een schat van een hond. Pff moeilijk hoor. Hoop niet dat ik ooit die keuze hoef te maken.
Afbeelding
Milou85
Zeer actief

Ongelezen bericht door Milou85 »

Pasja zou blijven. Dat is heel simpel (nog wel).
Pasja is hier gewoon al langer dus heeft hier dan ook de meeste rechten. Maar Pas heeft ook al meerdere baasjes gehad en heeft het daar ontzettend moeilijk mee gehad (en nog wel). Dus Pasja blijft bij me.
Silly gaat terug naar de fokker. Dat zou jammer zijn maar dat is dan niet anders. Hij is ook nog heel erg jong dus past zich waarschijnlijk veel makkelijker ergens anders aan.
Wij hebben hem ook nog maar 2 weken natuurlijk dus het is nog vrij makkelijk praten voor mij. Toch denk ik dat als deze vraag over 2 jaar nog eens krijg de keus hetzelfde zal zijn. Hoe moeilijk ook.

Als mijn vriend en ik uitelkaar zouden gaan zouden de honden ook bij mij blijven. Ik kan niet zonder hen en hun allebei ook niet zonder mij. Ze hebben met mij veel meer als met mijn vriend. :19:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

wat een rot topic bah

maar ja ik heb geen keuze vrees ik doe ik happy weg teken ik haar dood vonnis
ook als ik 3 een paar dagen weg ben eet en drinkt ze dus niet en kwijnt weg in een hoekje

ruby kan bij iedereen die maar gek met haar wil doen en zal me zo vergeten zijn :jank:
dus ja ruby gaat weg :jank:
Afbeelding
regina

Ongelezen bericht door regina »

Schips zeg , dit is moeilijk, ze zijn me alledrie even lief :jank:
maar als het echt moet, dan zal ik boed en pablo wegdoen, boeddy en pablo zijn superrrlieff en kunnen dan nog wel ergens anders heen, bib is de oudste en zeer gericht op ons, nee die blijft dan lekker bij ons.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik kan niet kiezen en ik kies dus ook niet. Mijn hondjes blijven gewoon bij mij....klaar. :pffff:
twinkeltje
moderator

miekmiek schreef:Ik kan niet kiezen en ik kies dus ook niet. Mijn hondjes blijven gewoon bij mij....klaar. :pffff:
je moet :boos: je moet :boos: wij moeten ook :pffff:
Afbeelding
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Moeilijk...
De verstandige keuze zou Bulles zijn...omdat ik hem bij niemand anders onder kan brengen
Punky is een echte allemans vriend...die is bij iedereen even happy als bij mij
Maar Yunio zou ik echt niet kunnen missen hoor *slik*

Dus ik weet het gewoon niet :jank:
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Ik kan ook echt niet kiezen :jank: Cujo is mijn allesie, mijn meisje. Kenzo is mijn lieve mannetje, hij heeft zo duidelijk voor mij gekozen toen we bij hem gingen kijken de 1e keer, kan ik nooit weg doen. En tja Kel, Kel kan gewoon niet herplaatst woren, ze is totaal verknipt bij ons gekomen en nu we 2 jaar verder zijn begint ze een beetje bij te komen. Nee ik kies niet, dan Michael maar de deur uit :smile: :mrgreen:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Dapper is veel liever dan Cleo maar Cleo is veel makkelijker op straat :19: Cleo is deels ook minder lief door haar achjtergrond en ergens lokt ze bij mij iets uit waardoor ik haar specialer vindt. Toch kan ik ook Dapper niet weerstaan die zich op zijn rug draait en echt kan genieten van wat aandacht.

Ik zou dus niet kunnen kiezen. :neenee:
Afbeelding
miekmiek

twinkeltje schreef:
miekmiek schreef:Ik kan niet kiezen en ik kies dus ook niet. Mijn hondjes blijven gewoon bij mij....klaar. :pffff:
Ik moet helemaal niets. :pffff: En ik weiger gewoon om te kiezen.
twinkeltje
moderator

miekmiek schreef:
twinkeltje schreef:
blijf dan uit dit topic :devil:
Afbeelding
miekmiek

twinkeltje schreef:
miekmiek schreef:
twinkeltje schreef:
blijf dan uit dit topic :devil:
:mrgreen:
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Als ik dit zo lees, ben ik voor het eerst blij dat ik maar één hond heb, ik mag niet meedoen... :wink:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Shaggy zou blijven...en dat om de simpele reden omdat Nina zich veel makkelijker aanpast aan andere situatie's ..dis gaat met iedereen mee en vind het overal leuk..shaggy gaat nog geeneens met iemand anders wandelen....maar ik zou het heel moeilijk vinden :jank:
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
rubella
Actief

Re: Sophie's choice

Ongelezen bericht door rubella »

Marion. schreef:
Pffff, je moet er niet aan denken :jank: :jank: :jank:

Nou, dat doe ik dan ook maar niet :mrgreen: !!!!
groetjes, Wina

Afbeelding
Suzanne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzanne »

Ik kies ook niet, niet omdat mijn dieren niet elders kunnen aarden maar omdat ik niet wil kiezen.
Ik doe niet mee aan spelletjes "wie vind je de liefste", noch met de dieren, noch met de kinderen.
En met het mes op de keel? Dan gaat of iedereen, of niemand weg.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Suzanne schreef:Ik kies ook niet, niet omdat mijn dieren niet elders kunnen aarden maar omdat ik niet wil kiezen.
Ik doe niet mee aan spelletjes "wie vind je de liefste", noch met de dieren, noch met de kinderen.
En met het mes op de keel? Dan gaat of iedereen, of niemand weg.
Het is niet bedoeld als spelletje :wink:

Het is gewoon iets wat serieus af en toe door m'n hoofd spookt. Ik bedoel, je zal maar 2 honden hebben die ineens mot hebben. Net zoals ik nadenk over waar de honden heen gaan als Pieter en ik samen omkomen bij een ongeval ofzo. Of willen jullie daar ook niet over nadenken?
En het gaat al zeker niet om de liefste, zoals je ook kunt lezen uit de reacties. Meestal is de keuze gebaseerd op wel/niet herplaatsbaar zijn, of honden die heel erg aan de bazen hangen.

Het is gewoon wel echt een heel serieus topic. Ik vind dat je ook moet nadenken over de minder leuke kanten van het leven :19:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”