Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sophie's choice

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Sophie's choice

Ongelezen bericht door Marion. »

Hij is hier al vaker voorgekomen, maar misschien is het weer eens tijd.

Voor de mensen met meerdere honden: stel je mag maar 1 hond overhouden.... wie blijft er en waarom?

Mieppie is mijn wijffie, mijn babietje. Ik ben God voor haar (nou ja, Saar is oppergod maar ik ben een goede tweede). Ik ben krankzinnig gek op die wurm met haar heel eigen maniertjes. En nooit, echt nooit, denk ik "pfff, Miep, goed zo hoor, ga nu maar even slapen".
En Saar is meis. Zij heeft ons het vertrouwen in het wezen hond teruggegeven. Saar is hondstrouw. Ze is idolaat van Pieter. Ze is ook een hond met een heel eigen willetje, en ze kan drammen. Saar is ons meisje, maar soms maakt ze me gek. "Saar, kappen nu! Lig en slaap! We zijn net een uurtje terug van anderhalf uur op sjouw!"

Maar als ik moet gaan kiezen. Eén hond mag maar blijven. Dan wordt het Saar. Saar hangt zo vreselijk aan ons, ik ben bang dat ze maandenlang zielig in een hoekje ligt tot haar baasje haar komt halen. Mieppie is veel ongecompliceerder, die neemt het leven zoals het komt. En zal ook in een nieuw leven bij nieuwe baasjes, snel haar draai kunnen vinden.

Pffff, je moet er niet aan denken :jank: :jank: :jank:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Voor mij zou de keus niet zo moeilijk zijn:Max blijft.
Max heb ik gekocht in een heel moeilijke periode en ik heb heel veel steun aan hem gehad.Max is mijn "menneke" (ook al kan ik hem soms wel achter 3 lagen karton plakken).
Bovendien loopt ie tegen de 12 aan en maakt hij bij herplaatsing weinig kans volgens mij en hangt ie heel erg aan me.
Bente is veel meer een flierefluitster die zich niet zo druk maakt om veel dingen.
Niet dat ik niet vreselijk gek ben op haar,maar met Bente heb ik een andere band dan met Max.
Laatst gewijzigd door marian* op 19 mar 2006 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Ik zou nooit kunnen kiezen..
Mijn vriend en ik zijn 4 maand geleden gaan samenwonen en ik moest mijn hond bij mijn ouders achterlaten.
Vreselijk vond ik het, maar mijn ouders hebben nog een hond en die was helemaal ziek van verdriet.
Nu begint het te wennen, maar nog als ik bij mijn ouders ben geweest of de hond bij ons vind ik het akelig om afscheid te nemen.
Ik mis hem best wel...
Ondanks dat ik hem niet in mijn eigen huis heb zal ik hem nooit aan iemand anders doen dan aan mijn ouders.

Nu hebben mijn vriend en ik een pup gekocht, en ondanks dat ie nog maar pas bij ons is, niet zindelijk is en soms vreselijk in de weg loopt , zou ik hem ook nooit weg doen.

Maar als ik ooit echt de keus moet maken....
Dan gaat de pup weg, deze hond is heel makkelijk in omgang met andere mensen en niet snel ergens van onder de indruk.
Die zal prima kunnen wennen bij vreemde mensen.

In tegenstelling tot de hond bij mijn ouders, die helemaal vertrouwd op mij en nog steeds een dikke 2 uur jankt in huis als ik wegga zonder uitgebreid te hebben gezegd ; spike ik ga nu weg, lief zijn!
En daarna een dikke knuffel geven.

maar ik hoop nooit de keuze te moeten maken
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik weet het niet.. :19: als ik ga redeneren vanuit de honden, zeg ik Thica blijft hier, die heeft de meeste gebruiksaanwijzingen en vertrouw ik het minst snel aan een ander toe... maar ja Bo is hier al 9 jaar... Sam is mijn eerste jack meisje... ik heb met allemaal wat anders ... dus hmm nou dan moet ik toch maar Bo zeggen denk ik, de oudste .. die heeft het minste moeite met alleen leven ( zonder andere honden dus) en de rest moet dan maar gewoon bij elkaar blijven, bij iemand waar ik elke dag langs ga :mrgreen:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Jeetje, dit is wel heel moeilijk.

Nika, een makkelijke rustige hond, met een kleine gebruiksaanwijzing bij "vreemde" honden. Wel een medisch probleem, HD. Gaat op en af, heeft goede en slechte periodes. Mijn eerste eigen hond.

Marouck, een mega-drukke hond die enorm aan mij hangt. Ontzettend lief, speels, makkelijk met andere honden. Maar ook waaks, met name blafferig, kan zich gedragen als een ongeleid projectiel.
Mijn reddende engel, degene die mij behoedt heeft om weg te zakken in een depressie, die me weer heeft laten lachen én huilen, die me in een ritme dwong.

Biène, een pup in een grote jas :wink: Een hond met behoorlijke driften in zich. Een enorm eigen wil die ze soms af wil dwingen. Maar ook een hond die enorm kan knuffelen. Waaks, beschermend. Maar ook speels.

Biène zou, als ik echt moest gaan kiezen, terug gaan naar haar fokker, die ook haar eigenaar is.
De keuze tussen Nika en Marouck is echter wel heel moeilijk.
Maar als ik echt zou moeten kiezen zou Marouck denk ik blijven, aangezien zij niet zomaar ergens plaatsbaar is. De meeste mensen zouden na een week knettergek door haar zijn. :19: Je moet er tegen kunnen, een hond in huis die bij iedere prikkel stuitert, die het liefst 24 uur per dag bij je in de buurt is.
Nika is rustiger, makkelijker. En haar zou ik met een gerust hart bij mijn ouders achterlaten bijvoorbeeld.

Ik hoop dat ik nooit een dergelijke keuze zal moeten maken :N:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Marion.

yamie schreef:die heeft het minste moeite met alleen leven ( zonder andere honden dus) en de rest moet dan maar gewoon bij elkaar blijven, bij iemand waar ik elke dag langs ga :mrgreen:
Neeeeeeeeeee, dat mag niet. Dat mocht Sophie ook niet :neenee:

Moeilijk hè, met een roedeltje. Ik heb maar een miniroedeltje, maar als er hier iets weg moet dan moeten ze ook echt samen. Samen bij Pieter blijven, of samen bij mij. Of samen herplaatst (en ik dan gewoon dood, want verder leven met die wetenschap wil ik niet :roll: )
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Casper blijft bij mij... Casper heb ik zelf uitgezocht. Met hem was de klik er toen ik hem voor het eerst op een foto zag: dat is mijn hond. Smekkie is me min of meer overkomen. Ik ben stapelgek op dat kleine etterbakkie en hij maakt me meerdere keren per dag vreselijk aan het lachen met zijn fratsen maar met hem is toch die klik er niet. Komt bij dat Smekkie een heel leuk, makkelijk, lief en vrolijk hondje is die overal en bij iedereen zal aarden. Als hij maar gekkigheid kan uithalen en daarna lekker tegen je aan in slaap kan vallen vindt hij het wel best.
Casper is een wat moeilijker geval, met zijn angsten en zijn nukken. Ik weet hoe hij in elkaar zit en waar hij bang voor is, waar ik op straat op moet letten en welke situaties ik moet vermijden. Ik moet er niet aan denken dat hij ergens anders terecht komt.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

:offt: Hou op, schei uit... die scene is me eeuwig blijven achtervolgen... :ugh: Afgrijselijk...
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Vanuit mezelf bekeken kan ik niet kiezen; echt niet. Ik heb met Moos een klik die ik met Saar niet echt heb, maar ik heb beiden even lief.

Als ik vanuit de hond moet redeneren dan wordt het Moos. Alhoewel hij erg aan mij hangt denk ik dat hij wel snel zou kunnen aarden bij iemand anders. Verder heeft Moos eigenlijk geen gebruiksaanwijzing, en is hij heel stabiel en ongecompliceerd waardoor hij denk ik echt goed zichzelf zou kunnen blijven in een andere situatie, en mensen weinig aan hem kunnen verpesten.

Saar hangt aan Moos en aan mij, en is snel ongelukkig bij vreemden. Bovendien heeft ze een gebruiksaanwijzing (niet te wild, niet te opdringerig, pas op met bepaalde grote honden etc etc.). Van Saar kan je vrij snel en makkelijk of een angstsnauwer maken, of een hondje wat helemaal verdwaasd in haar schulp terugkruipt en als een robotje verder leeft.

Maar een van beiden weg doen, ik moet er niet aan denken :jank:
Afbeelding
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Ik droom af en toe wel eens dat de honden wegmoeten of dat ik ze kwijt ben. Bah, ik word er altijd helemaal akelig en paniekerig van wakker.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
doesje
Zeer actief

Ongelezen bericht door doesje »

ik heb hier drie honden en als het het echt moet..dan blyft amon de x rottweiler. waarom? dunji is heel makkelyk in omgang, die vindt het by iedereen wel gezellig. ubey zou terug gaan naar de fokker. amon is al een herplaatser.als 8 maanden oude hond is hy by ons gekomen. wy waren de vierde baas al en wat er allemaal gebeurt is met hem..ik wil het denk ik ook allemaal niet weten.maar niet veel goeds!.
:jank:
groetjes wendy, tjaboo, jip en djaff
Marion.

Moos schreef:Vanuit mezelf bekeken kan ik niet kiezen; echt niet. Ik heb met Moos een klik die ik met Saar niet echt heb, maar ik heb beiden even lief.
Niet zo flauw Marloes, het moét :19:

Ik heb ook beiden even lief. Maar er moét gekozen worden.
Marion.

Annelies schreef::offt: Hou op, schei uit... die scene is me eeuwig blijven achtervolgen... :ugh: Afgrijselijk...
Jij mag niet meedoen, want je hebt maar 1 hond :pffff:
En ik zal je het lijden besparen dat je moet gaan kiezen tussen je kinderen :wink:
Moos
Zeer actief

Marion. schreef:
Moos schreef:Vanuit mezelf bekeken kan ik niet kiezen; echt niet. Ik heb met Moos een klik die ik met Saar niet echt heb, maar ik heb beiden even lief.
Niet zo flauw Marloes, het moét :19:

Ik heb ook beiden even lief. Maar er moét gekozen worden.
Als je nou even verder leest dan heb ik gewoon gekozen hoor, redenerent van wie het het beste zou trekken.
Afbeelding
Marion.

Moos schreef:Als je nou even verder leest dan heb ik gewoon gekozen hoor.
Neenee. Staat vol met "als vanuit de honden, dan". Gewoon... wie zou je bij je houden. Ook vanuit jezelf. Alle praktische overwegingen meenemend :wink:
Moos
Zeer actief

Marion. schreef:
Neenee. Staat vol met "als vanuit de honden, dan". Gewoon... wie zou je bij je houden. Ook vanuit jezelf. Alle praktische overwegingen meenemend :wink:
Saar dus. Wat maakt het nou uit hoe je kiest? Ik kies dan op een manier die het beste is voor mijn honden, niet zozeer voor mijzelf. Dus dan blijft Saar, alhoewel Moos meer mijn type hond is. Maar Moos kan 'makkelijk' verkassen, Saar niet.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Marion. schreef:
hehe jij redeneert ook vanuit jou meiden :mrgreen:
Marion.

Moos schreef:Saar dus. Wat maakt het nou uit hoe je kiest? Ik kies dan op een manier die het beste is voor mijn honden, niet zozeer voor mijzelf. Dus dan blijft Saar, alhoewel Moos meer mijn type hond is. Maar Moos kan 'makkelijk' verkassen, Saar niet.
Pfff, tut! Niet gelijk op je hoogste benen. Lees even goed hoe ik kies. Ook vanuit de honden. Hier blijft Saar dus ook :wink:
Moos
Zeer actief

Marion. schreef:
Moos schreef:Saar dus. Wat maakt het nou uit hoe je kiest? Ik kies dan op een manier die het beste is voor mijn honden, niet zozeer voor mijzelf. Dus dan blijft Saar, alhoewel Moos meer mijn type hond is. Maar Moos kan 'makkelijk' verkassen, Saar niet.
Pfff, tut! Niet gelijk op je hoogste benen. Lees even goed hoe ik kies. Ook vanuit de honden. Hier blijft Saar dus ook :wink:
Dus wat is dan je probleem met mijn stukje :19: :mrgreen:
Afbeelding
Marion.

yamie schreef:hehe jij redeneert ook vanuit jou meiden :mrgreen:
Zie mijn antwoord aan Marlous :mrgreen:

Ik moet er niet aan denken trouwens. Hoe kwam ik nu ineens weer bij Sophie's Choice??? Kwam doordat Mieppie weer met me mee naar boven kwam toen ik ging badderen, en lekker voor het bad ging liggen. Mijn wijffie. En ergens overviel me toen de gedachte dat zij weg zou gaan in het geval dat...

Zwaarmoedigheid op de zondagavond. Niet doen. Ik ga wel het boek binnenkort nog een keer lezen :mrgreen:
Marion.

Moos schreef:Dus wat is dan je probleem met mijn stukje :19: :mrgreen:
Geen als-dannetjes. Deze hond moet weg. Klare taal. Er moet gekozen worden :wink:
Moos
Zeer actief

Marion. schreef:
Moos schreef:Dus wat is dan je probleem met mijn stukje :19: :mrgreen:
Geen als-dannetjes. Deze hond moet weg. Klare taal. Er moet gekozen worden :wink:
Ja maar dat zeg ik toch ook? Ik zeg in mijn eerste stukje gewoon dat het dan Moos wordt. :denken:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

de oorspronkelijk keus was toch welke mocht blijven leven en welke dood moest ? Dat vind ik namelijk een heel andere vraag dan welke hond je zou herplaatsen.
Afbeelding
Marion.

Zoie schreef:de oorspronkelijk keus was toch welke mocht blijven leven en welke dood moest ? Dat vind ik namelijk een heel andere vraag dan welke hond je zou herplaatsen.
Ja, daar heb je gelijk in. Maar ik vind deze keuze al moeilijke genoeg :denken:

Als er één dood moest.... Dan zou het Saar worden denk ik. Oooo, ik weet het ook niet. Voor Miep is het leven 1 groot feest. Die heeft geen seconde zorgen. Saar wel. Regelmatig. Dan Saar maar de doodsspuit denk ik :jank:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Krijg nu al pijn in mijn buik als ik er aan denk maar ik denk dat ik voor Rataplan zou kiezen hij is al wat ouder (8 jaar) en Obelix is eigenlijk een probleemloze en in de ogen van veel mensen een mooie hond (hij is bruin en labrador :mrgreen: ) maar dan wel echt met pijn in mijn hart............ :jank:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Zoie schreef:de oorspronkelijk keus was toch welke mocht blijven leven en welke dood moest ? Dat vind ik namelijk een heel andere vraag dan welke hond je zou herplaatsen.
Afbeelding

Hier haak ik af.... Dit is te heftig voor me...Afbeelding al mag ik niet meedoen...

Afbeelding
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Oh gets wat eng...
Maar ik zou Fangio houden.. hij is mijn menneke ik zou echt kapot gaan als ik hem weg moest doen en als ik nu vaak al zijn reactie zie als ik wegga zonder hem.. nee dat zou niet goed gaan.
Mijn prinsesje kan overleven, die heeft een minder lange gebruiksaanwijzing en die maakt snel vriendjes met andere mensen.. maare verder dan dit ga ik daar niet over na denken :N:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Annelies schreef:
Afbeelding

Hier haak ik af.... Dit is te heftig voor me...Afbeelding al mag ik niet meedoen...

Afbeelding
vind ik ook hoor. Alleen de vraag lijkt nu en beetje te zijn welke hond je het beste kunt herplaatsen, en dat heeft dan m.i. weinig te maken met de vraag welke hond je zelf het liefst zou willen houden.

En om die laatste vraag dan maar te beantwoorden: ik zou dan toch voor spok kiezen. Met de aantekening dat ik sien nog niet zo lang heb, de band is minder diep. Zou kunnen dat ik over een jaar anders zou kiezen.
Afbeelding
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

dood ga ik absoluut niet over nadenken, mijn honden gaan pas dood als ze ziek zijn en dan word de keus min of meer voor me gemaakt..
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ja, klopt dan doe ik niet meer mee ook :pffff:
Marion heb je geen leuke luchtige vraag voor de zondag? een weekend is al zwaar genoeg :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”