Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

labrador een ras dat niet ' opgesloten ' kan..?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Blowtje heeft zijn eerste nacht door gebracht op ons bed , hij heeft heerlijk geslapen tot half negen. Toen hij wakker werd heb ik hem gelijk opgetild en buiten gezet , daar heeft hij netjes geplast en gepoept. Makkelijker kan het toch haast niet , daar heb je toch geen bench voor nodig :19:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

jip007 schreef:Blowtje heeft zijn eerste nacht door gebracht op ons bed , hij heeft heerlijk geslapen tot half negen. Toen hij wakker werd heb ik hem gelijk opgetild en buiten gezet , daar heeft hij netjes geplast en gepoept. Makkelijker kan het toch haast niet , daar heb je toch geen bench voor nodig :19:
ja wel dat snap je niet jip
door die bench hoef je niet snachts je bed uit om met de pup naar buiten te gaan
en zelfs niet vroeg je bed uit wat wil je nog meer
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Rataplan schreef:
Moos schreef:
Rataplan schreef: Ja maar dat kan dus ook met een gewone mand, panisch als je hem 10 minuten alleen moet laten, neem hem dan mee of zorg voor een vertrouwde oppas. Een moederhond laat de pups ook wel eens alleen maar die let dus op de signalen die ze krijgt van de pups en laat ze dus alleen in een omgeving waar ze veilig zijn en wanneer ze ontspannen liggen te slapen niet wanneer ze liggen te piepen.
Jawel, tuurlijk. Maar zo'n pupje raakt er ook niet emotioneel van getraumatiseerd als hij 3 keer in de week na een flinke wandeling even in de bench zit als de baas snel boodschappen doen is voor een minuut of 40 ofzo. Een pupje van een maand of 4-5 heb ik het dan over he? Wat rustig aan de bench gewend is en dat dus ziet als een vertrouwd plekje waar het rustig gaat liggen slapen zonder piepen.
En dan uiteraard niet de bench laten staan tot de hond 8 is, en de hond ook geen 4 uur in de bench doen.
Misschien niet, maar misschien ook wel, maar je leert iets aan (het in de bench zitten moet je opbouwen) om het vervolgens weer af te leren (uiteindelijk is het doel een mand) Ik heb geen behoefte om iets via een omweg te doen. Met nog daarin een risico dat de hond dus in die tijd wel "over de zeik" kan gaan, geestelijk of lichamelijk.
Dat veilige, rustige plekje is voor onze honden het hele huis inclusief de tuin.
Nee, ik ook niet, ik gebruik ook geen bench. Maar als het gebruikt wordt zoals ik hierboven beschreef dan zie ik niet waarom daar moeilijk over gedaan moet worden.
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

twinkeltje schreef:
jip007 schreef:Blowtje heeft zijn eerste nacht door gebracht op ons bed , hij heeft heerlijk geslapen tot half negen. Toen hij wakker werd heb ik hem gelijk opgetild en buiten gezet , daar heeft hij netjes geplast en gepoept. Makkelijker kan het toch haast niet , daar heb je toch geen bench voor nodig :19:
door die bench hoef je niet snachts je bed uit om met de pup naar buiten te gaan
ben ook nog nooit s'nachts mijn bed uit geweest voor een pup , ze vinden het veel te lekker om op bed te slapen :cheer: :cheer:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
twinkeltje
moderator

jip007 schreef:
twinkeltje schreef:
ben ook nog nooit s'nachts mijn bed uit geweest voor een pup , ze vinden het veel te lekker om op bed te slapen :cheer: :cheer:
jij hebt vreemde pups :smile2:
Afbeelding
Debora
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

De bench vond ik ideaal, twee lompe honden in huis zo kan de pup in de bench tot rust komen. Heb dan ook nooit de bench gebruikt voor zindelijkheidstraining en ook niet voor het weggaan, er was altijd iemand thuis. :wink: Nadat de pup eindelijk een hond werd, heb ik de bench weggehaald. Ja, ze sloopte de bank, de kussens en de trap. Wij hebben de reden daarvan achterhaald en walla er wordt niet meer gesloopt. :mrgreen:
Live as though heaven is on earth.
Kijk eens op mijn site: www.duskintheforest.nl

Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

.
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

Aimee schreef:Dat is pas onnatuurlijk,je hond mee in bed nemen,dat is totaal tegen alles in de honden en wolven wereld...
Een ranglagere hond hoort niet op bed bij de ranghoogste.
als je dit de eerste 3-4 nachtten doet,no problemo maar je hond voor eeuwig op je bed laten slapen..

gr Aimee
In de natuur hebben ze wel stalen kooien, riempjes om aan te lopen en etenbakken? Er is wel meer niet helemaal natuurlijk meer aan hoe wij met honden omgaan.

Mijn honden slapen op bed en gedeien daar prima bij. Ik heb geen rangorde problemen, en ze gaan van bed af als ik dat zeg. Ze weten op andere manieren wel hoe de verhoudingen liggen in huis; daarvoor hoef ik ze echt niet 'lager' te laten slapen.

Volgens mij slaapt een roedel trouwens sowieso altijd bij elkaar, maar daar heb ik verder niet zoveel verstand van.
Laatst gewijzigd door Moos op 21 mar 2006 16:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Aimee schreef:Dat is pas onnatuurlijk,je hond mee in bed nemen,dat is totaal tegen alles in de honden en wolven wereld...
als je dit de eerste 3-4 nachtten doet,no problemo maar je hond voor eeuwig op je bed laten slapen...

Wij zien de bench als een stalen kooi,Koud,Grillerig en misschien ook vreselijk kaal,maar dat is dus helemaal niet hoe een hond zich daarin voelt,een hond kan even veel van zijn mand houden dan van zijn bench.
en een bench word inderdaad ook verkeerd gebruikt maar echt 9 van de 10 mensen weten echt wel hoe ze ermee moetten omgaan.

gr Aimee
Heb jij wel eens gehoord van een roedel wolven dat een roedellid wegspert? Of van puppies waarvan de moeder vindt dat ze alleen moeten slapen? Zonder broers en zusjes en zonder moeder?

Een baby alleen laten in de nacht is zijn dood, dat beseft een pup ook instinctief en dus schreeuwt en jankt hij voor zijn leven. Dat is pas onnatuurlijk :wink:
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik heb hier ook gewoon een bench (wat zeg ik, 3 :mrgreen: )
Tuana slaapt er in en als we weg gaan gaat ze er ook in. Ze sloopt niet. Toch wil ik dat ze in de bench gewend blijft, Het is altijd makkelijk als ik ergens ga logeren, kan ze in de bench slapen. En ik wil Nanni en Tuana wel graag scheiden als ze alleen zijn
laeken
Zeer actief

Moos schreef:
als je dit de eerste 3-4 nachtten doet,no problemo maar je hond voor eeuwig op je bed laten slapen..

gr Aimee
In de natuur hebben ze wel stalen kooien, riempjes om aan te lopen en etenbakken? Er is wel meer niet helemaal natuurlijk meer aan hoe wij met honden omgaan.

Mijn honden slapen op bed en gedeien daar prima bij. Ik heb geen rangorde problemen, en ze gaan van bed af als ik dat zeg. Ze weten op andere manieren wel hoe de verhoudingen liggen in huis; daarvoor hoef ik ze echt niet 'lager' te laten slapen.
Daarnaast doen honden daar zelf ook niet aan. Waar Cleo ligt mag Dapper niet liggen en waar Dapper ligt mag Cleo wel liggen. Cleo heeft soms geen bezwaar en zo gaat dat bij ons ook :ok:

Ze mogen gewoon op bed tot wij het zat zijn en dan moeten ze direct gaan, wat echt prima werkt hier :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

MARC_S schreef:
Moos schreef:

gr Aimee

Daarnaast doen honden daar zelf ook niet aan. Waar Cleo ligt mag Dapper niet liggen en waar Dapper ligt mag Cleo wel liggen. Cleo heeft soms geen bezwaar en zo gaat dat bij ons ook :ok:

Ze mogen gewoon op bed tot wij het zat zijn en dan moeten ze direct gaan, wat echt prima werkt hier :wink:
Ja, dat werkt hier ook prima :wink:

Van Moos, de onbetwiste ranghogere, mag Saar trouwens ook gewoon naast hem op de bank liggen. Hij snauwt haar wel weg als ze op hem wil gaan liggen ( :mrgreen: ), maar op dezelfde hoge plek vindt hij prima. Pupje Bram mag dat ook van hem.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

.
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

Aimee schreef:
Moos schreef:

gr Aimee

Volgens mij slaapt een roedel trouwens sowieso altijd bij elkaar, maar daar heb ik verder niet zoveel verstand van.
de hoogste in Rang krijgt altijd de beste slaaplaats.
Een plaats waar de andere dus niet mogen komen....

En waarom laten wij de hond op bed???
omdat een bed voor ons prettig is,lekker warm,knus en gezellig.
dus gun je je je hond dat ook...terwijl je hond daar geen ene moet om geeft...
of hij nou in een " stalen" kooi zit of dat hij nou op bed ligt...
Sommige mensen bekijken hun hond als een mens,en vinden het dan ook vreselijk als ze in een bench moette slape.
maar zo bekijk je het alleen maar uit je eigen visie,van de menselijke visie..

gr Aimee
Mijn honden liggen op bed omdat ze graag met de hele roedel samen slapen. Verder liggen ze op bed omdat IK dat gezellig vindt; niet omdat ik de illusie heb dat ze lekkerder liggen op een bed dan in een mand :roll:

Het lijkt me dat een hond liever ergens slaapt waar hij de bewegingsvrijheid heeft dan opgesloten. Mijn honden wisselen 's nachts ook van plek; op bed, in de mand, weer op bed etc.
In een bench zullen ze dat niet doen omdat het niet kan, dat zegt niet dat ze het niet in essentie liever zouden willen.

Je kan ook zeggen dat een hond de hele dag aan een ketting van 1.5 meter in een tuin dan ook niet zielig is, want dat bekijken we dan alleen maar vanuit de mens gezien.

En nogmaals, mijn overduidelijk ranghoger reu accepteert zonder problemen van mijn lager geplaatste teefje dat ze bij hem op de bank of op bed komt liggen. Maar ze is wel veel lager in rang.
Laatst gewijzigd door Moos op 21 mar 2006 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Diablo
Actief

Ongelezen bericht door Diablo »

als je dit de eerste 3-4 nachtten doet,no problemo maar je hond voor eeuwig op je bed laten slapen...

Wij zien de bench als een stalen kooi,Koud,Grillerig en misschien ook vreselijk kaal,maar dat is dus helemaal niet hoe een hond zich daarin voelt,een hond kan even veel van zijn mand houden dan van zijn bench.
en een bench word inderdaad ook verkeerd gebruikt maar echt 9 van de 10 mensen weten echt wel hoe ze ermee moetten omgaan.

gr Aimee
:denken: :denken: :denken: diablo slaapt ook lekker op bed en heb totaal geen problemen met rangorde...
vind niet dat je rangorde van zoiets af moet hangen, dan zit er ergens anders al een steekie los hoor...

en het heeft helemaal niets te maken met wat ik van de bench vind... hij ligt ook gewoon op de grond hoor als ik hem niet op bed wil.
de bench vind hij momenteel zelf alleen behoorlijk vervelend en ik denk dat er iets gebeurt is toen wij weg waren waardoor hij constant zat te blèren als wij weg waren. (want als wij wel thuis zijn gaat hij er gerust in liggen)

en ow het beste plekje op bed is nog steeds van mij, lekker met mijn kop op het hoofdkussen... meneer ligt lekker aan het voeteneind :pffff: :smile:
<a href="http://www.rottweilervrienden.nl">Klik hier voor het RottweilerVrienden-Forum!</a>
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Martijn schreef:
En dan gaan we niet praten over de bench als opvoedingshulpmiddel want voor er benches gebruikt werden liepen er net zoveel perfect opgevoede honden rond als nu dus wat dat betreft voegt het absoluut niets toe.
Het enige verschil is het gemak voor de baas.
Goed gezegd Martijn :ok:
laeken
Zeer actief

Aimee schreef: de hoogste in Rang krijgt altijd de beste slaaplaats.
Een plaats waar de andere dus niet mogen komen....

En waarom laten wij de hond op bed???
omdat een bed voor ons prettig is,lekker warm,knus en gezellig.
dus gun je je je hond dat ook...terwijl je hond daar geen ene moet om geeft...
of hij nou in een " stalen" kooi zit of dat hij nou op bed ligt...
Sommige mensen bekijken hun hond als een mens,en vinden het dan ook vreselijk als ze in een bench moette slape.
maar zo bekijk je het alleen maar uit je eigen visie,van de menselijke visie..

gr Aimee
Ik snap niet dat je dat allemaal denkt. Een hond is ook een roedeldier dat er niet van houdt alleen gelaten te worden. Een hond heeft ook gevoel, dus een stalen kooi is wel degelijk anders dan een warm bed. Een warm bed lijkt nog steeds een stuk meer op een mosbodem of een hol in zacht zand dan een stalen kooi.

Honden hebben het recht om vrij te zijn want ook dat is natuurlijk. Opgesloten zitten is onnatuurlijk.

Ik vraag me af of jij je honden wel begrijpt? :denken: Ik heb 14 jaar een hond gehad en als ik me op een andere manier in haar had moeten inleven had ze een behoorlijk ander leven gehad ben ik bang. Slaapplekjes voor mijn honden zijn plekjes waar ze lekker en graag liggen. Ze zijn daar vrij in tot ik anders wens, duidelijke rangorde dus.

De beste plekjes zijn voor de hoogst geplaatste hond als die daar ligt of die plaats claimt. Is de hoogst geplaatste weg is de plaats ook niet meer bezet en dus voor iedereen die er claim op legt :19:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

.
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

twinkeltje schreef: ik denk als je een pup neemt en je zet een bench neer
zonder het hem aan te leren
hij er de eerste 2 dagen in gaat maar daarna toch andere plekjes op zoekt
Mag ik hier even iets aan toevoegen? Wij hebben onze bench maar zo'n 6 maand geleden gekocht, toen onze hond 7 maand was. We zijn toen op reis geweest, en wouden niet dat Dinah daar iets kapot maakte. In ons eigen huis, vonden we dit normaal dat dit hoorde bij het groot worden van een pup, maar op een ander ging dit uiteraard niet door de beugel. Daar ging ze telkens in de bench als we er niet waren (wat heel weinig was, want ze ging vrijwel altijd mee), en 's nachts. Na één week op reis te gaan, ging Dinah ook thuis in de bench 's avonds (op commando) en ook vanuit zichzelf. Nu doet ze dit regelmatig, dat ze af en toe eens in de bench kruipt om wat te rusten. Maar ze doet zeker veel meer slaapjes op de mat of aan de deur of frigo.
Ze is dus zindelijk geworden zonder bench, en heeft het niet gekend als pup. En toch vind ze het nu een plaats waar ze vanuit zichzelf naartoe gaat.
Laatst gewijzigd door Lies en co op 21 mar 2006 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Zo dat was even flink bijlezen...

Doe ik mijn hond in de bench omdat het wel lekker makkelijk is voor mij?
Nee!!!
Ik doe mijn hond in de bench omdat ik niet weet of hij ergens op kauwt.
Maakt het mij uit dat mijn meubels kapot gaan?
Leuk vind ik het niet , maar meubels zijn te vervangen.
Dit in tegenstelling tot mijn hondje.
Als janus flink op mijn houten kasten bijt, dikke kans dat hij splinters in zijn bek krijgt.
Vreet hij de vulling van mijn kussens op, dikke kans dat hij een verstopping krijgt of misschien zelfs wel stikt.
En nee ik ben geen overbezorgd hondenmoedertje,
Maar iemand die dik 4 jaar dagelijks in een dierenkliniek meedraaide waar je de meest gekke dingen tegenkomt.

En beweren dat je met een hondje dat snachts in de bench zit niet naar buiten hoeft, dat kan alleen maar iemand die nog nooit een bench heeft uitgeprobeerd maar meteen zijn oordeel klaar heeft.
Met Janus zijn we ondanks de bench toch echt wel 3/4 keer per nacht naar buiten geweest.

Janus gaat overdag regelmatig zelf in de bench, neemt zijn speeltje mee en gaat lekker liggen kauwen.
En dat terwijl hij in de woonkamer zijn gewone kussen heeft.
En bij een pup dat nog maar 3 keer in de bench heeft gezeten ( toen ) kun je nog niet spreken van gewenning.

En jullie kunnen het een stalen kooi noemen, ik noem het een bench.
Vind ik een fatsoenlijk woord voor een fatsoenlijk voorwerp.
Brindlecardi
Zeer actief

.
Moos
Zeer actief

janus-powerrr schreef:Zo dat was even flink bijlezen...

Nee!!!
Als janus flink op mijn houten kasten bijt, dikke kans dat hij splinters in zijn bek krijgt.
Vreet hij de vulling van mijn kussens op, dikke kans dat hij een verstopping krijgt of misschien zelfs wel stikt.

Weet je wat het is? Jouw hondje hoort eigenlijk op zijn leeftijd nog helemaal niet zo lang alleen thuis te zijn :wink:
En ik weet dat dat niet jullie bedoeling was, maar even uitgegaan van een idealere situatie.
Dan zit je ook niet met mogelijke splinters e.d, omdat er altijd iemand is om op te letten. Dan kan je het alleen zijn heeeeeeel rustig gedurende maanden uit gaan bouwen zodat hij niet aan je kasten gaat kauwen.
Afbeelding
twinkeltje
moderator

gr Aimee
on natuurlijk ik lig vaak midden in de natuur tussen de modder gras schelpen enz enz het is maar net wat de hondjes mee nemen aan hun lange vacht
en tot nu toe zijn altijd de honden mee naar bed gegaan ook de grote
nooit geen rang orde probleem :pffff:
Afbeelding
C@rmen

Moos schreef:
janus-powerrr schreef:Zo dat was even flink bijlezen...

Nee!!!

Weet je wat het is? Jouw hondje hoort eigenlijk op zijn leeftijd nog helemaal niet zo lang alleen thuis te zijn :wink:
En ik weet dat dat niet jullie bedoeling was, maar even uitgegaan van een idealere situatie.
Dan zit je ook niet met mogelijke splinters e.d, omdat er altijd iemand is om op te letten. Dan kan je het alleen zijn heeeeeeel rustig gedurende maanden uit gaan bouwen zodat hij niet aan je kasten gaat kauwen.
Janus zit overdag niet meer in de bench, hij loopt vrij rond, en tot op heden gaat het ( redelijk ) goed.
Maar snachts zit hij nog steeds in de bench.
Reden? er ligt een grote kabel met 220 volt onder ons bed, de enige kabel die niet weg te werken is onder een plint.
En aangezien janus nog zo klein is dat hij onder het bed kan, doe ik hem liever tot hij groter is in de bench.
Brindlecardi
Zeer actief

.
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
twinkeltje
moderator

ik val trouwens niemand aan
ik zeg nog in sommige gevallen vind ik het voor tijdelijk een op lossing
ik heb gewoon zelf een pup gehad die niet zonder kon bang was in grote ruimtes
omdat ze het grootste deel van haar puppy tijd in een kooi heeft gezeten
en ook veel om me heen gezien
inderdaad ook veel op campings wij kamperen veel
dan gingen de baasjes overdag surfen of winkelen hup hond in de bench
heel vaak waren die honden dus aan het piepen
baasjes thuis hondje eten en lopen en hup daar gingen ze weer uit eten en naar de bingo hondje weer in de bench dagen achter 1
dan denk je ja dat is misschien 1 baas maar ik ben me rot geschokken hoe veel baasjes dit gedrag vertonen
dus ja helaas woord de bench ook vaak verkeerd gebruik
Afbeelding
C@rmen

Aimee schreef:
twinkeltje schreef:
gr Aimee
on natuurlijk ik lig vaak midden in de natuur tussen de modder gras schelpen enz enz het is maar net wat de hondjes mee nemen aan hun lange vacht
en tot nu toe zijn altijd de honden mee naar bed gegaan ook de grote
nooit geen rang orde probleem :pffff:
a.u.b maak je niet zo'n zorgen om dit...
als je geleze hebt wat ik op het laatste schreef dan had je ook niet meer hierop geanwtoord...Het maakt mij niet uit met wie of wat je in bed ligt,daar gaat het me hier ook totaal niet om...
mijn excuses als dat wel zo leek,maar het gaat me gewoon om de ongelooflijk felheid hoe er door sommige tegenover een bench gekeke word...

gr Aimee

gr Aimee
Ach aimee, aan de meeste negatieve berichten kun je wel merken dat die mensen nog nooit een bench hebben geprobeerd.
En dan is oordelen wel erg makkelijk.
Maar een bench is niet normaal voor een hond, en alle andere dingen dat vinden honden wel normaal.
Laten we eerlijk wezen, een huis was voor de voorouders van onze honden ook geen pretje.
Toen waren ze nog gewend aan alle ruimte in de natuur, en nu staan honden ook te blaffen voor de buitendeur om naar binnen te kunnen.
Moos
Zeer actief

janus-powerrr schreef:
Ach aimee, aan de meeste negatieve berichten kun je wel merken dat die mensen nog nooit een bench hebben geprobeerd.
En dan is oordelen wel erg makkelijk.
Maar een bench is niet normaal voor een hond, en alle andere dingen dat vinden honden wel normaal.
Laten we eerlijk wezen, een huis was voor de voorouders van onze honden ook geen pretje.
Toen waren ze nog gewend aan alle ruimte in de natuur, en nu staan honden ook te blaffen voor de buitendeur om naar binnen te kunnen.
Ik heb met mijn eerste pup een bench geprobeerd te gebruiken; hij vond het vreselijk. Ik heb alles gedaan om het leuk te maken, maar hij vond dat ding helemaal niks. Uit zichzelf is hij er ook nooit in gaan liggen.
Alleen thuis blijven ging ook heel slecht, totdat ik hem los in huis liet en de bench op had geborgen. Toen kon hij meteen 15 minuten rustig alleen zijn.

Ik heb het dus wel geprobeerd, maar vond het een verschrikking. Voor de hond, maar ook voor mij, want het leverde enorm veel stress en extra werk op om hem daaraan te laten wennen.

En ik ben dus niet eens fel tegen de bench, maar het is zeker niet zo dat alle honden het zo fantastisch vinden om daarin te zitten.
Afbeelding
C@rmen

kijk en daar hebben we elkaar.
Niet alle honden vinden het fantastisch ( die van mij overdag dus ook niet ) maar ook niet alle honden vinden het vreselijk.

En de mensen die er heel negatief tegenover staan scheren alles over 1 kam.
En kraken meteen het hele gebruik van de bench af.
twinkeltje
moderator

nee onze voor ouders hielden honden in een ienie mienie hokje op het erf
en dat ik nu gelukkig verboden
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”