Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

labrador een ras dat niet ' opgesloten ' kan..?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

C@rmen

labrador een ras dat niet ' opgesloten ' kan..?

Ongelezen bericht door C@rmen »

Toen we janus op hebben gehaald is hij meteen de eerste nacht in de bench gegaan.
Overdag was ik de eerste 3 weken de hele dag thuis, en als ik naar de winkel ging ofzo deed ik hem even in de bench.

Maar vanaf dat hij overdag in de bench moet jankt hij de hele buurt bij elkaar.
Snachts is hij wel gewoon stil, slaap de hele nacht door.

Omdat ik boven een winkel woon, moest dat gejank stoppen, dus ben ik begonnen met hem los te laten in de kamer/keuken.
En nu is hij gewoon stil.

Nou hoorde ik vd week van meerdere mensen dat het zo schijnt te zijn dat een labrador een ras is dat niet tegen opgesloten zitten kan ? :19:
Ik heb hier dus echt nog nooit van gehoord, dus mensen die daar meer van weten??
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

dus hij zit snachts en overdag in zo stalen kooi
hoe veel uur per dag moet hij daar in zitten
ik zou ook gaan janken
denk niet dat dat wat met een ras te maken heeft
lijkt meer op verlatingsangst
heb hem wel laten wennen alleen te zijn
en hoe oud is de hond
Afbeelding
C@rmen

twinkeltje schreef:dus hij zit snachts en overdag in zo stalen kooi
hoe veel uur per dag moet hij daar in zitten
ik zou ook gaan janken
denk niet dat dat wat met een ras te maken heeft
lijkt meer op verlatingsangst
heb hem wel laten wennen alleen te zijn
en hoe oud is de hond
Goh vriendelijk antwoord.. :ok:

Hij zat overdag 1.5 tot 2 uur in ' een stalen kooi ' zoals jij het noemt.
( toch vreemd...ik dacht altijd dat zo iets een bench heet )
Verlatingsangst is het niet want als ik weg ben en hij vrij rond loopt is er niets aan het handje.
Speelt hij met zn speeltjes, slaapt enz.

Janus is nu 11 weken oud.
En nee hij bleef niet ineens van niets 2 uur alleen...
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

nier perse iets wat een labje niet kan , sommige honden hebben er erg veel moeite mee om "opgesloten" te zijn... :wink:
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

fijn he die benches :roll:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
C@rmen

yamie schreef:nier perse iets wat een labje niet kan , sommige honden hebben er erg veel moeite mee om "opgesloten" te zijn... :wink:
nou inderdaad, dat is ook iets wat bekend is.
heb ook nooit gedacht dat zoiets ras bepalend is, maar gewoon hond bepalend.
Vandaar dat ik ook zo raar opkeek toen mensen dit zeiden.
twinkeltje
moderator

misschien niet een vriendelijk woord kooi maar zo is het wel als ik het ziet
net als een goudvis in een ronde kom doen dat doe je ook niet
en het is duidelijk dat hij de bench dus niet fijn vind sorry hoor maar
moet je je eens voor stellen je hebt gewoon zo klein wc tje en de deur zit op slot je kan er niet uit
hoe zou jij je dan voelen
je kan niet lopen amper draaien
nu doen mensen dat wel bij hun huis dier waar ze eigenlijk alles voor over hebben maar toch in een kleine ruimten stoppen
maar denk niet dat dat ras gebonden is alleen de eene hond legt zich wel bij zijn benarde situatie neer dan een anderen
Afbeelding
C@rmen

Twinkeltje, hij vindt de bench alleen niet leuk als wij niet thuis zijn.
Snachts slaapt hij ook in de bench en is hij stil.
Maargoed, overdag gaat los in de kamer ook goed ( op een plasje na :mrgreen: ) dus hoeft hij niet in de bench.

Maar het ging mij niet om mij hond wel of niet in de bench, maar om de vraag of er mensen zijn die meer weten over mijn vraag.
twinkeltje
moderator

antwoord op je vraag onzin :mrgreen:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

.
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
C@rmen

als hij niet in de bench zit als wij er niet zijn is hij gewoon stil, kauwt nergens anders op dan op zijn speeltjes en als ik thuis kom en eerst door het raam kijk ligt hij vaak gewoon op zijn kussen te slapen :mrgreen:
Brindlecardi
Zeer actief

.
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Aimee schreef:hoe doet Janus dan als hij niet in de bench zit als jullie er niet zijn?
En of dat nou rasgebonden is,nee denk het zeker niet..
Ben kan makkelijk "opgeslote"zitten...hij ziet zijn Bench als zijn veilig hol

@ twinkeltje
Ik vind een goudvis in een kom geen goede vergelijking met een hond in een bench.
De meeste honden zien hun bench als een veilig hol,net als wolven dat vinden van hun hol...ik vind er niks zieligs aan...je kan het beter vergelijken met een mand,op dat gebied is een bench nog beter,daar is het rustiger en valt niet iedereen je lastig...

gr Aimee
Nou dan maar liever een mand, en je zou je af moeten vragen waarom er een bench nodig is om een hond een rustige omgeving te bieden. Wordt hij op zijn plaats, mand dan wel lastig gevallen?
Ik heb geen bench, twee honden, twee aanwezige kinderen en 4 katten maar toch kunnen ze met een gerust hart op hun ligplaats slapen zonder gestoord te worden.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
M@rco
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rco »

twinkeltje schreef:misschien niet een vriendelijk woord kooi maar zo is het wel als ik het ziet
net als een goudvis in een ronde kom doen dat doe je ook niet
en het is duidelijk dat hij de bench dus niet fijn vind sorry hoor maar
moet je je eens voor stellen je hebt gewoon zo klein wc tje en de deur zit op slot je kan er niet uit
hoe zou jij je dan voelen
je kan niet lopen amper draaien
nu doen mensen dat wel bij hun huis dier waar ze eigenlijk alles voor over hebben maar toch in een kleine ruimten stoppen
maar denk niet dat dat ras gebonden is alleen de eene hond legt zich wel bij zijn benarde situatie neer dan een anderen
Wat een ontzettende achterhaalde onzin zeg!! :neenee:
Een bench is een perfecte manier om je hond zindelijk te krijgen en om ervoor te zorgen dat je niet binnen een paar maanden aan je zoveelste huiskamerinrichting toe bent!
Ik ken zo veel honden die ipv een mand een bench hebben en dat vinden ze prima. Als je er maar voor zorgt dat het echt "zijn/haar plaats" is. Ze moeten zich daar veilig en op hun gemak voelen.

Maar zoals jij het voordoet is het een of ander martelwerktuig. Dat gaat echt nergens over!

Groetjes,
Marco
Brindlecardi
Zeer actief

.
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

M@rco schreef:
Maar zoals jij het voordoet is het een of ander martelwerktuig. Dat gaat echt nergens over!

Groetjes,
Marco
Heel veel mensen gebruiken de bench ook als martewerktuig en sluiten de hond daar uren in op als ze moeten werken.

Anne
Debora
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

yamie schreef:nier perse iets wat een labje niet kan , sommige honden hebben er erg veel moeite mee om "opgesloten" te zijn... :wink:
Yup, hier ben ik het helemaal mee eens. Bella vond een bench prima, maar Faith jankte heel de buurt bijelkaar. Als Janus niets sloopt of wat dan ook, laat je hem toch lekker ronddwarrelen die 1,5 a 2 uur. :wink:
Live as though heaven is on earth.
Kijk eens op mijn site: www.duskintheforest.nl

Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Mijn honden (ook Labs) slapen ook elke nacht in de bench. De oudste perst zich in de 75 cm bench van de jack Russell, geen probleem. Ze gaan er zelf in en vinden het heerlijk :mrgreen:
Deurtjes staan open trouwens.
Nooit gemerkt dat ze niet tegen opgesloten konden zitten. :wink:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

starfleet schreef:
M@rco schreef:

Groetjes,
Marco
Heel veel mensen gebruiken de bench ook als martewerktuig en sluiten de hond daar uren in op als ze moeten werken.

Anne
Wat Anne zegt. Een bench is op zich een heel handig ding om je hond tegen zijn omgeving of zijn omgeving tegen hem te beschermen als jij er niet bij bent. Maar in 9 van de 10 gevallen wordt de bench misbruikt, wordt een hond er te pas en te onpas tegen zijn zin ingezet en wordt er niet eens meer stilgestaan bij de onderliggende reden om dat deurtje op slot te doen, laat staan dat ze energie steken in het 'probleem', wat dat dan ook mocht zijn.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Bench=stalen kooi. Wat voor een vriendelijke naam je er ook aan geeft. Je sluit je hond gewoon op. Klaar. En niets achterhaald, gewoon de waarheid. Het zijn rotdingen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Sunnybunny schreef:Bench=stalen kooi. Wat voor een vriendelijke naam je er ook aan geeft. Je sluit je hond gewoon op. Klaar. En niets achterhaald, gewoon de waarheid. Het zijn rotdingen.
ja joh...
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Sunnybunny schreef:Bench=stalen kooi. Wat voor een vriendelijke naam je er ook aan geeft. Je sluit je hond gewoon op. Klaar. En niets achterhaald, gewoon de waarheid. Het zijn rotdingen.
Waren het maar altijd stalen kooien. Ik ken mensen die hun pup overdag in een reisbench opsloten waar hij amper zijn kont kon keren. :roll:

Maar ik vind benches geen rotdingen. Ik heb met Jack zo'n 4 maanden een bench gebruikt, en ik vond het een ideale oplossing voor 's nachts, zolang ik nog niet 100% zeker was dat Jack en de katten vrienden zouden worden. Ik geloof ook niet dat Jack er moeite mee had, deurtje ging 's avonds altijd pas dicht als hij uit eigen beweging in de bench ging liggen slapen. (Ik heb dus ook wel eens een halve nacht opgezeten omdat meneer nog klaarwakker was en er gespeeld moest worden. :roll: )

Maar goed, ik vind het dus niet raar als mensen in de beginperiode met een nieuwe hond (met een pup zou ik het geloof ik niet gauw doen), gebruik maken van een bench. Maar helaas worden benches veelal gebruikt als kooi zodra het effe niet uitkomt dat de hond los door het huis loopt, en dat is vaak dieptriest voor de hond.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

starfleet schreef:

Anne
Ik ken iemand en die gebruikt zijn bench als strafmiddel. Als zijn hond bij het uitlaten niet braaf genoeg was gaat hij thuis een uur of twee de bench in :devil: :roll:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Aimee schreef:Ik vind een goudvis in een kom geen goede vergelijking met een hond in een bench.
Dat klopt! Een goudvis heeft meer ruimte.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
Aimee schreef:Ik vind een goudvis in een kom geen goede vergelijking met een hond in een bench.
Dat klopt! Een goudvis heeft meer ruimte.
anti bench mensen snap ik hoor.

maar er zijn ook genoeg mensen en honden die prima kunnen leven met het gebruik van een bench

mijn honden kennen ook de bench. en nee sorry ik zie mijzelf niet als verkeerde hondenbaas
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Aimee schreef:
Rataplan schreef:
Aimee schreef:hoe doet Janus dan als hij niet in de bench zit als jullie er niet zijn?
En of dat nou rasgebonden is,nee denk het zeker niet..
Ben kan makkelijk "opgeslote"zitten...hij ziet zijn Bench als zijn veilig hol

@ twinkeltje
Ik vind een goudvis in een kom geen goede vergelijking met een hond in een bench.
De meeste honden zien hun bench als een veilig hol,net als wolven dat vinden van hun hol...ik vind er niks zieligs aan...je kan het beter vergelijken met een mand,op dat gebied is een bench nog beter,daar is het rustiger en valt niet iedereen je lastig...

gr Aimee
Nou dan maar liever een mand, en je zou je af moeten vragen waarom er een bench nodig is om een hond een rustige omgeving te bieden. Wordt hij op zijn plaats, mand dan wel lastig gevallen?
Ik heb geen bench, twee honden, twee aanwezige kinderen en 4 katten maar toch kunnen ze met een gerust hart op hun ligplaats slapen zonder gestoord te worden.
maar waarom liever een mand dan??
Sommige zien die Bench als het vreselijkste ding op aarde,maar een hond heeft er 9 van de 10 keer geen probleem mee hoor.
En als je nou eens een andere hond op bezoek hebt?en het gaat niet goed tussen die twee,is de bench altijd handig,wat als er een nieuwe kat geintroduceerd word,is een bench altijd handig,wat nou als er kleine kindjes op bezoek zijn,en je hond loopt het kleintje uit enthousiasme steeds omver,dan is een bench altijd handig...
een hond ervaart dit niet als straf..

gr Aimee
Ik hoef ze niet op te sluiten als er een vreemde kat binnen zou komen of zelfs wanneer er een panisch bang kind binnen komt. Ze gaan gewoon op hun plaats liggen als ik zeg dat ze op hun plaats moeten gaan en blijven. Kinderen hebben instructies dat een slapende hond/kat niet gestoord mag worden en doen dat ook niet, ik heb dus geen bench nodig. Ik heb geen reden om ze op te sluiten en ja dat is veel meer werk en vergt veel aandacht in het begin maar ik heb altijd het streven gehad om dieren niet op te sluiten en zo was en is het dus mogelijk dat alles door elkaar heen loopt, zelfs de fretten liepen vroeger los tussen de katten en honden.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
M@rco
Vaste gebruiker
Contacteer:

Het gaat er toch om hoe je een bench gebruikt? Als jij er voor zorgt dat hij het fijn vindt in de bench (ja, dat kan ja!!) dan is er toch geen probleem??
Stel jij hebt een sloper in huis. Tuurlijk moet je daaraan werken, maar hoe ga je dat in de tussentijd doen? Al die reacties van mensen die het niets vinden zijn gebaseerd op argumenten die erg zwak zijn. Duidelijk dat diegenen zich er niet/nauwelijks in verdiept hebben. Jammer... :roll:

Groetjes,
Marco
M@rco
Vaste gebruiker
Contacteer:

Het gaat er toch om hoe je een bench gebruikt? Als jij er voor zorgt dat hij het fijn vindt in de bench (ja, dat kan ja!!) dan is er toch geen probleem??
Stel jij hebt een sloper in huis. Tuurlijk moet je daaraan werken, maar hoe ga je dat in de tussentijd doen? Al die reacties van mensen die het niets vinden zijn gebaseerd op argumenten die erg zwak zijn. Duidelijk dat diegenen zich er niet/nauwelijks in verdiept hebben. Jammer... :roll:

Groetjes,
Marco
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

M@rco schreef:

Groetjes,
Marco
Ik heb 15 jaar lang een verschrikkelijke sloper in huis gehad. Echter, geen haar op mijn hoofd die er ooit aan heeft gedacht haar in een bench te stoppen. Ik vind mijn argumenten helemaal niet zwak :wink: Het merendeel van de mensen gebruikt een bench om het huis netjes te houden, de hond zindelijk te maken etc. Helemaal fout dus. Maar leg dat maar eens uit aan de gemiddelde hondeneigenaar.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
M@rco
Vaste gebruiker
Contacteer:

Sunnybunny schreef:
M@rco schreef:

Groetjes,
Marco
Ik heb 15 jaar lang een verschrikkelijke sloper in huis gehad. Echter, geen haar op mijn hoofd die er ooit aan heeft gedacht haar in een bench te stoppen. Ik vind mijn argumenten helemaal niet zwak :wink: Het merendeel van de mensen gebruikt een bench om het huis netjes te houden, de hond zindelijk te maken etc. Helemaal fout dus. Maar leg dat maar eens uit aan de gemiddelde hondeneigenaar.
Leg mij dan maar eens uit wat er fout is om een bench als zindelijkheidstraining te gebruiken en om ervoor te zorgen dat je bank heel blijft (als je weg bent dan he) e.d.??
Ik denk dat een zindelijkheidstraining met een bench de meest efficiënte manier is waar je het snelst effect mee hebt.

Ik ben benieuwd!

Groetjes,
Marco
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”