Sennaruby schreef:Het spijt me verschrikkelijk, maar er is nog niet zo lang geleden juist wetenschappelijk vastgelegd dat honden en wolven juist nog nauwer verwant zijn dan al werd aangenomen. De wetenschappelijke naam van de hond (Canis familiaris) is in 1993 aangepast en luidt nu Canis lupus familiaris naar de wolf (Canis lupus).
Het moet je nooit spijten, ieder heeft recht op zijn mening en gelukkig mag je die in Nederland uitten.
Toch moet ik om bovenstaande vergelijking wel een beetje lachen, tuurlijk lijkt qua DNA de hond op een wolf (is inderdaad een wetenschappelijk feit), wij mensen op apen, toch wil ik graag wat anders op mijn bord dan de gemiddelde aap nutigd, al zou dat qua samenstelling en de opbouw van mijn maagdarmstelsel misschien wel beter/gezonder voor me zijn.
Enneh we schijnen ook griezelig veel DNA gelijk te hebben met een rat en varken
Ik geef mijn hond vers en wel dat wat ik kan bemachtigen/kopen/krijgen/bietsen kortom veroorloven.
Het komt regelmatig dat hij duurder eten in zijn bak heeft dan ik op mijn bord, hij bv een pond (welliswaar afgeprijsd) rundvlees en ik een bord pasta met geraspte kaas of blikje witte bonen in tomatensaus.
Dus als ik eens een proefzakje brokken krijg smikkelt ie dat ook maar op, en de grap is na jaren klooien met 101 soorten brokken vind ie nu zo af ten toe brokken echt zalig

.
Ik probeer'm het beste voor te zetten, en daar horen in mijn optiek brokken al lang niet meer bij, maar we moeten wel roeien met de riemen die we hebben en ivm met mijn uitkering is dat eten dus wel eens van minder kwaliteit of gevarieerder dan ik hem gun.
Prioriteit nr. 1 is eten, daarna komt de luxe om te kijken dat wat we gaan eten voldoende kwaliteit heeft, dus verhoudingen zoveel van dit en zoveel van dat

prachtig maar hier eten we wat de pot schaft.
Als ik geld als water zou hebben, kocht ik vriezers vol met een grote diversiteit aan BARF materialen, I keep on dreaming.
Flash ziet er desondanks nog altijd prachtig gespierd en glanzend uit, is vrolijk en levenslustig en lijkt 'het goed te doen' op wat ik 'm voorschotel (maar dat deed ie ook toen ie volledig op brok stond

)
Ga er dan voor het gemak van uit dat ook hier de waarheid in het midden ligt, hele prooimodel voeren indien mogelijk prachtig en is in een goede balans qua verhoudingen enz. maar wat anders is ook goed of in ieder geval toereikend
en wat betreft tafelrestjes, die hebben we niet, onze kliko staat inderdaad ook niet zo vaak bij de straat want als er nog voldoende is is dat een kliekje voor mezelf voor de volgende dag, anders beland het indien niet te zout in zijn maag en hij heeft een grote voorliefde van 'mensen' eten boven rauw, als ie mag kiezen tussen een rauwe of gebakken biefstuk gaat ie 100% voor de laatste.