Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waarom meer dan 2 honden?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Mark-fryslan schreef: Zal de discussie nog wat verder opstoken met wat rascisme. 3 Nederlandse honden is de max. Maar hoeveel buitenlanders mogen daar tussen zitten?

Groetjes Mark
Oeps dan zit t bij mij al fout!
Ik heb 2 NL honden en 2 buitenlanders in huis, maar daar is er 1 een opvanger van hoor, mag dat nog wel??
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ik heb 2 honden omdat ex er niet meer wilde. Nu woon ik straks weer lekker alleen en neem ik er lekker nog 1, 2 of 3 bij :mrgreen: Ik ben gek op dieren dus waarom niet? Je moet je omringen met alles waar je happy van wordt :pffff: Maar dat snap jij natuurlijk niet als zure muts zijnde.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Hier twee honden en dat is nog niet het maximum wat mij betreft. Uiteindelijk wil ik van eigen fok een pup aanhouden. Waarom? Om verder een lijn op te kunnen zetten. En gewoon omdat ik het heerlijk vind om mijn honden om me heen te hebben. Eén hond is leuk maar er is niets mooiers dan te genieten van de interactie tussen twee of meer honden binnen een roedel.

Overigens heb ik een vrij klein ras (ongeveer 35 cm hoog) dus echt vol is mijn huis niet, het zijn allemaal echte Hollanders (Markiesjes) en ik woon in een ruim vrijstaand huis met grote tuin. Ben ik nou door de keuring?
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

Sietske* schreef: Ben ik nou door de keuring?
:smile: effe afwachten :mrgreen:
xlaurax

Ongelezen bericht door xlaurax »

Hm, leuk topic!!

Wij hebben zelf momenteel 3 honden,waarvan 2 mini's en 1tje die behoorlijk flink wordt.
En met een beetje geluk krijgen wij er nog een CC bij.
Mark en ik wonen in Eindhoven, in een leuk rijtjeshuis met superburen/ buurt en fijne hondrijke omgeving. :ok:

Honden zijn mijn grootste hobby :cheer: ! Ik hou van knuffelen, trainen, wandelen en showen! En alles wat daarbij komt neem ik voor lief.
Tja, er zullen mensen denken,goh wat veel en dan geen mega huis.
Nou dat vind ik totaal niet belangrijk, wij zijn gemiddeld 4 keer per dag minimaal een uur in het park,waarbij ze dus voldoende beweging krijgen.
Savonds wordt er getraind 3 x in de week en na het trainen/wandelen wordt er veel geknuffeld!

En ja, ik werk parttime en de ochtenden ga ik honden uit laten voor andere mensen die fulltime werken.
Heerlijke combinatie, daar wordt ik gelukkig van, en mijn honden dus ook! :cheer:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

waarom ik meer honden heb?

ik hou van de SBT en tegenwoordig maken die geen indruk meer dus wilde ik er meer zodat mensen toch bang van me worden :pffff:

@TS:raar mens ben je weet je dat? :denken:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

tja :19: als iemand geen hondenliefhebster is, heeft uitleggen of antwoorden ook weinig zin, dan zul je het toch nooit snappen.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Inge O schreef:
jip007 schreef:wij hebben er 7 :hmmm:
ja, maar jij bent niet in overtreding, want je hebt een grote tuin :cheer: :ok: .

ik heb er hier ook zes, zo :pffff: . maar ik woon op een boerderij, dus er zouden er rustig nog wat bij kunnen.

zes is leuk, superleuk zelfs. ik zie al erg op tegen het afbouwen, dat zich toch onvermijdelijk aan zal dienen als ik (nog :N: ) ouder word :jank: .
Jij mag ook niet mee doen, je zit op een boerderij EN je woont niet in Nederland :pffff:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Geen hondenliefhebber en toch een hond :denken: :denken: :denken: Of ik ben gek, of .....

Hier lopen er 3. Een normaal huis, maar wel met behoorlijke tuin, mag het dan?

Poeh, al denkt heel de wereld dat we gek zijn... jammer dan toch.
Ik geniet van het spul.
Ik zou ook never nooit geen één hond meer willen. Het liefst 2 of 3.
En ja, bij 3 ligt mijn grens, dat voelt goed.

Maar mensen die er meer hebben, prima toch! Als een ander dat aankan, het leuk vind.

En Nederland vol.... ja, met mensen!
bauke

Ongelezen bericht door bauke »

yamie schreef:tja :19: als iemand geen hondenliefhebster is, heeft uitleggen of antwoorden ook weinig zin, dan zul je het toch nooit snappen.
Even voor de duidelijkheid:
ik ben wel blond , maar niet zo dom, waar haal jij die rare opmerking vandaan?

En ik ben geen honden-haatster,

Ik stap hier nu uit, want als je een gewone vraag stelt hier op het forum en je krijgt het idee, dat je een stoik in het kippenhok heb gegooid , door rare opmerkingen enz, dan wordt het tijd om uit deze topic te gaan
ik sluit dit nu voor mij
door naar een volgend, leuk, gezellig onderwerp?? :19:
Laatst gewijzigd door bauke op 17 aug 2006 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

bauke schreef:
yamie schreef:tja :19: als iemand geen hondenliefhebster is, heeft uitleggen of antwoorden ook weinig zin, dan zul je het toch nooit snappen.
Even voor de duidelijkheid:
ik ben wel blond , maar niet zo dom, waar haal jij die rare opmerking vandaan?

En ik ben geen honden-haatster, maar ik ben een hondenliefhebster voor honden, die zich goed gedragen, dus jùist ga ik antwoorden op honden die zich misdragen. Om te helpen. nie'waar?
Ik weet echt dàt verschil wel, hoor ! :wink:
nou laat mij dan maar blond en dom zijn :denken:
wat heeft jou reactie met je vraag te maken? waarom meer dan 2 honden?

en het is gewoon zo, ben je geen hondenliefhebster ( goed gedragen is helemaal niet aan de orde geweest) kun je niet snappen en begrijpen waarom iemand met bv 4, 5, 6, 7 honden in huis wil leven, geeft niet hoor, maakt mij niks uit.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
en het is gewoon zo, ben je geen hondenliefhebster kun je niet snappen en begrijpen waarom iemand met bv 4, 5, 6, 7 honden in huis wil leven, geeft niet hoor, maakt mij niks uit.
Ik ben ook hondenliefhebster, en ik heb 4 honden in huis.
Toch kan ik me bèst voorstellen dat andere mensen dat (te) veel vinden. Dat heet je kunnen inleven in een ander en niet alleen maar in je eigen straatje kijken... :ok:
Zegt natuurlijk niet dat ik mijn aantal honden verminder... :cheer:
uh :denken: ja ik kan me ook voorstellen dat een ander dat tevel vind, maar dat is het omgekeerde, wij, als hondenliefhebbers, kunnen dat wel begrijpen, maar iemand die dat gevoel mist kan niet ons gevoel begrijpen.

ik kanbv niet begrijpen dat iemand met 80 vogelspinnen in huis wil en kan leven, gewoon omdat ik absoluut niks met spinnen heb, behalve dat ik er bang voor ben, maar dit wil niet zeggen dat ik het niet kan respecteren en gewoon aan kan nemen dat men dit wil en leuk vind :mrgreen:
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

wij wonen in een caravan met 3 honden :N:

maar wel een tuin van 2500m2, in de winter erg gezellig en knus binnen.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Inge O schreef:
Nanna schreef:Zolang je maar in de gaten hebt dat niet iedereen jouw beestenboel maar leuk hoeft te vinden, gaat het prima.
Het wordt pas lastig als je het idee krijgt "IK vind ze leuk, dus IEDEREEN moet ze leuk vinden". Door dat soort denkbeelden gaat het meestal mis tussen hondenliefhebbers en mensen die er niet van houden.
Ik heb vier honden, en niemand die mij verbiedt om er een dergelijk aantal op na te houden, maar ik houd altijd rekening met mensen die ze weleens niet zo énig kunnen vinden als ik.... :ok:
maar dat was toch niet de vraag van het topic? en hierover zijn we het toch sowieso allemaal eens :denken: ?
Lijkt me inderdaad een heel andere discussie...

Weer even on-topic dan: ik heb er twee (dat mag nog net van topic-startster :wink: ) maar er zou er best nog een bij kunnen!
Nu nog even niet - Silka is nog maar een half jaar bij ons is - maar in de toekomt komt er zeker nog eentje bij. Zit zelf aan een wat oudere hond te denken. Ik weet niet of het aan mij ligt maar het valt me op dat er veel leuke oude honden (8+) via de diverse asiels te vinden zijn. Moet alleen vriend-lief zien te overtuigen, die wil wel ooit een derde hond maar liever een pup.
O ja, en waarom meerdere honden: ik ben een dieren- en hondenliefhebster en ik voel me goed in het gezelschap dieren/honden. Ik vind dat ze mijn leven verrijken. En zolang ik er ruimte, tijd en energie voor heb: waarom niet!
Afbeelding
Milou85
Zeer actief

Ongelezen bericht door Milou85 »

ik mag niet mee doen, ik heb maar twee honden :pffff:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Mag ik vragen waar in Den Haag je woont? Toch niet bij Beatrix in huis he :19:

En als je de Mets tennisbanen bedoelt.... daar mag je rustig met je hond komen!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Re: waarom meer dan 2 honden?

Ongelezen bericht door malinois »

bauke schreef:Waarom houden jullie er meer dan 2 honden op na?

Dat zou ik wel eens willen weten, en dan heb ik het niet over grote boerderijen en grote tuinen, maar gewoon over gewone huizen of zelfs in apartementen?

Ik ben kleinbehuisd , en moet er niet aan deneken hier nòg 1 hond te hebben, "die voor mijn voeten loopt."
Je moet eens een grens trekken, maar waar ligt jùllie grens, of hebben jullie die wel/niet?

Maak er geen heftige discussie van, ook ik zal mij inhouden, want ook al is Nederland te vol met honden en katten ( dat weten we allemaal) , het mag geen verwijten of ruzie gaan worden.
voor de gezelligheid, gewoon rijtjeshuis, normale tuin... geen hond die me voor de voeten loopt, ingericht voor leven met veel honden geen grens op dit moment zeg ik 5 is genoeg maar als er morgen 1 zwaar geblesseerd raakt komt er waarschijnlijk wel weer 1 bij alleen moet mij de combi van pa en ma wel aanstaan...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Some-one schreef:
bauke schreef:Ik heb inderdaad maar 1 hond, dat werd gevraagd , en waarom maar 1?
Nou, dat vind ik genoeg, ik dacht dat jullie dat wel wisten, toch?

En waarom ik dan een hond heb?
Dat zit zo

Mijn vader was net overleden, die heb ik 3 jaar , na het overlijden van mijn moeder een beetje geholpen met alles , en toen ik dacht :

"eindelijk, ik heb weer tijd voor mijzelf , ik kàn weer alles doen wat ik leuk vind"
Maar ipv dat nou eens ècht te gaan doen ( een wereldreis of zo) , hèb ik dus iets gedaan, wat ik mijn leven lang wilde doen, ... een hond te nemen.
We hadden vroeger ook 1 hond in huis en dat was leuk, dus ik wilde er ook eentje in mijn eentje eens hebben !\

Maar inderdaad , dat hebben jullie goed gezien: een èchte hondenliefhebster ben ik niet, en nooit geweest ook, en er zéker niet eentje , die er gelijk maar 7 in huis haalt !

Maar met 1 hondje ben ik al heel content !!

Ik hoef er geen 2de , 3 de , 4de 65de , om mij èn de honden beter te laten voelen, het is góed zo... eentje maar !

En voor Bauke?
Die hoeft het oók persé niet, er een vriendje of vriendinnetje bij, , hij heeft nu àlle aandacht van mij en geniet daar de hele dag van !!
En speelt al genoeg met de honden hier uit de buurt of nòg beter :
..op het strand: een mekka voor honden, zoals jullie wel weten.. :ok:

Ik ga zowat elke dag naar het strand met hem, dus hij heeft een prima leven !

Dus... wat willen we met z'n 2tjes nog meer ??
Wij , Bauke en ik, zijn erg tevreden met ons leventje en geen papagaai hoeft erbij , vinden we !! :wink: :wink:

Zo, is dit nu eens goed uitgelegd?

En dáarom was ik nieuwsgierig naar jullie ideeen , om er meerdere op na te houden, verder niet .
Nog bedankt voor jullie eerlijke antwoorden, (op een paar na, dan :19: )
Maar wat ik dan toch niet begrijp....als jij vindt dat Nederland al vol genoeg is met honden....waarom heb je er dan zelf wel 1?
juist en als je zelf al niet eens hondenliefhebber bent.... :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Als er hier een bulletje aangeboden wordt die in de roedel past, dan hebben we er gewoon 6. Vanaf 3 stop je met tellen :mrgreen:
alma.m
Zeer actief
Mijn ras(sen): Landseer E.C.T.

Ongelezen bericht door alma.m »

Ik vind gewoon dat iedereen voor zichzelf moet weten hoeveel dieren hij/ zij er op na wil houden. Mits je het aan kan en er goed voor kan zorgen.
Ik stoor me eerder aan teveel mensen in Nederland, dan aan teveel honden of andere dieren. :19:
Zelf heb ik er maar één, omdat het een grote hond is en ik daar beslist geen twee van aan kan. Wel heb ik nog 6 katten rondlopen.Heel gezellig vind ik zelf. :wink:
En ja Caya ligt vaak achter me, of ik moet over haar heen stappen, maar dat stoort me absoluut niet. Ik vind het gewoon fijn, dat ze dicht bij me wil liggen. :ok:
Caya voor altijd een plekje in ons hart.
6 Januari 1999 -1 Mei 2010

Afbeelding
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

malinois schreef:
Some-one schreef:
bauke schreef:Ik heb inderdaad maar 1 hond, dat werd gevraagd , en waarom maar 1?
Nou, dat vind ik genoeg, ik dacht dat jullie dat wel wisten, toch?

En waarom ik dan een hond heb?
Dat zit zo

Mijn vader was net overleden, die heb ik 3 jaar , na het overlijden van mijn moeder een beetje geholpen met alles , en toen ik dacht :

"eindelijk, ik heb weer tijd voor mijzelf , ik kàn weer alles doen wat ik leuk vind"
Maar ipv dat nou eens ècht te gaan doen ( een wereldreis of zo) , hèb ik dus iets gedaan, wat ik mijn leven lang wilde doen, ... een hond te nemen.
We hadden vroeger ook 1 hond in huis en dat was leuk, dus ik wilde er ook eentje in mijn eentje eens hebben !\

Maar inderdaad , dat hebben jullie goed gezien: een èchte hondenliefhebster ben ik niet, en nooit geweest ook, en er zéker niet eentje , die er gelijk maar 7 in huis haalt !

Maar met 1 hondje ben ik al heel content !!

Ik hoef er geen 2de , 3 de , 4de 65de , om mij èn de honden beter te laten voelen, het is góed zo... eentje maar !

En voor Bauke?
Die hoeft het oók persé niet, er een vriendje of vriendinnetje bij, , hij heeft nu àlle aandacht van mij en geniet daar de hele dag van !!
En speelt al genoeg met de honden hier uit de buurt of nòg beter :
..op het strand: een mekka voor honden, zoals jullie wel weten.. :ok:

Ik ga zowat elke dag naar het strand met hem, dus hij heeft een prima leven !

Dus... wat willen we met z'n 2tjes nog meer ??
Wij , Bauke en ik, zijn erg tevreden met ons leventje en geen papagaai hoeft erbij , vinden we !! :wink: :wink:

Zo, is dit nu eens goed uitgelegd?

En dáarom was ik nieuwsgierig naar jullie ideeen , om er meerdere op na te houden, verder niet .
Nog bedankt voor jullie eerlijke antwoorden, (op een paar na, dan :19: )
Maar wat ik dan toch niet begrijp....als jij vindt dat Nederland al vol genoeg is met honden....waarom heb je er dan zelf wel 1?
juist en als je zelf al niet eens hondenliefhebber bent.... :roll:
Ik heb ook moeite met deze post. Maar aangezien ik slechts één hond tot nu toe heb mag ik niet reageren heb ik begrepen? :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

pepim schreef:
Ik heb ook moeite met deze post. Maar aangezien ik slechts één hond tot nu toe heb mag ik niet reageren heb ik begrepen? :mrgreen:
nee :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Nou, ik met maar 1 hond (wat volgens Chris ook nog es een namaakhond is :mrgreen:), reageer lekker wel :pffff:

Ik zou er tzt graag een 2de hond bij willen, geen 3de.
Maar al had ik er meer dan 2 gewild, dat moet een ieder toch lekker voor zich weten. Als iemand anders graag 4 of 6 of 7 honden wil, prima toch. Zo heeft iedereen z'n eigen hobby's, interesses en deelt ieder z'n eigen leven in en bepaalt zijn/haar eigen prioriteiten.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ik vond het verschil tussen 1 en 2 honden eigenlijk het grootst daarna heb ik er weinig van gemerkt meer :19: dat liep eigenlijk gewoon door... :wink:
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

malinois schreef:ik vond het verschil tussen 1 en 2 honden eigenlijk het grootst daarna heb ik er weinig van gemerkt meer :19: dat liep eigenlijk gewoon door... :wink:
Oh oooooh................ ik ben gewaarschuwd :mrgreen:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

malinois schreef:
pepim schreef:
nee :pffff: :mrgreen:
Ik ga ook eisen stellen in mijn nieuwe topics. :pffff: :mrgreen:

Natas schreef:Maar al had ik er meer dan 2 gewild, dat moet een ieder toch lekker voor zich weten. Als iemand anders graag 4 of 6 of 7 honden wil, prima toch. Zo heeft iedereen z'n eigen hobby's, interesses en deelt ieder z'n eigen leven in en bepaalt zijn/haar eigen prioriteiten.
Precies. :ok:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Natas. schreef:
malinois schreef:ik vond het verschil tussen 1 en 2 honden eigenlijk het grootst daarna heb ik er weinig van gemerkt meer :19: dat liep eigenlijk gewoon door... :wink:
:mann: als je er 2 hebt................................ wil je er meer :N:
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

malinois schreef:
Natas. schreef:
O ohhhh..... :mann:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Annelies schreef:
malinois schreef:
Natas. schreef:
jaaaaaaaa echt waar :pffff:
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

malinois schreef:
Annelies schreef:
malinois schreef:
Natas. schreef: Oh oooooh................ ik ben gewaarschuwd :mrgreen:
jaaaaaaaa echt waar :pffff:
Ik zal mijn vriend dan maar vast gaan inlichten...

"Schaàààt...!! Luister eens...!!? :engel:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”