Tineke schreef:mmartinn schreef:Soms ben ik in staat om die kleine keffers te gaan bijten.
Wat zijn sommige mensen gek zeg met die kleine hondjes. Lopen ze door, en laten ze dat kleine hondje tegen Castor aan blaffen.
En dan ook nog gek vinden dat ie ooit gegrepen word (niet door Castor)
Ja ze kunnen ze moeilijk laten miauwen tegen hem

Laten er nu echt zoveel mensen kleine hondjes tegen je hond blaffen Martin? Toen ik grote honden had gebeurde dat nl zelden. Het gebeurde wel maar dat waren altijd dezelfde mensen en op een gegeven moment wist je dan dat het betreffende hondje niks deed en dan onderging ik het maar. Nooit zou het in mij opkomen om zoals Devel te reageren. Zo van, tja....moet je je hond maar bij je houden. Dat kan natuurlijk niet als je zelf met een hond maatje rottweiler loopt want die molt op een dag een kleinere hond als je niet op past.
Ik merk wel dat het andersom soms gebeurd. Mensen denken, ach, die kleine hond als ik met Bas loop, laat gaan. En dan krijg ik ook nog commentaar dat ik dat goed moet vinden want honden willen nu eenmaal sociaal doen en spelen....

Bas wil niet spelen met honden van 40 kilo want die zijn 9 x zo groot en dan is spelen eenzijdig sollen bij drukke honden.
Ik krijg dus de laatste tijd juist het gevoel dat als je met een kleine hond loopt mensen denken, die kan toch niks dus mijn hond komt er altijd goed vanaf.
Al met al heeft iedereen zo zijn ding. Jij baalt van kleine keffers, ik baal van grote drukke honden die willen spelen omdat ik weet dat Bas dat niet prettig vind en dan echt op haar gat gaat zitten afweren. Weg jij! Ophouden! Stop! en helaas negeren sommige grote honden haar waarschuwingen volledig en gaan ze sollen met haar en duwen. Neus onder haar steken, met de poten slaan als ze snauwt etc.
Maar dat dat echt vaak gebeurd kan ik gelukkig niet zeggen. Mijn voordeel is nu dat Bas met elke hond kan die niet te groot en te wild is. Dus ik loop, roep haar en dan kijk ik naar de baas van het andere hondje. Lief? Ok, snuffel maar even aan elkaar. Dat is echt hartstikke leuk om zo te wandelen. In mijn geval luistert mijn hondje super en roep ik haar altijd bij me. Ze rent ook niet naar honden toe uit zichzelf. Mag het dan maakt ze graag even kennis. En nu kleine hondjes in de mode zijn betekent dat dat ik de laatste tijd erg leuk kan wandelen met haar. Grote honden als rottweilers en XL pitbulls zie je hier haast niet en als ze er zijn dan nemen ze hun verantwoordelijkheid want waar ik woon in Duitsland kun je niet wonen met de instelling van Devel. Hier gelden hele andere regels. Wil je een XL pitbull dan zal je weten wat je wil. Je gaat naar de gemeente, die registreren dat je een potentieel gevaarlijke hond hebt en vragen je 500 euro per jaar aan gevaarlijke hondenbelasting te betalen. Ik betaal 50 euro voor mijn als lief geregistreerde hond zonder incidenten en niet van een potentieel gevaarlijk ras. Als de XL pitbull vervolgens een klein hondje doodbijt dan zien ze dat hier als een fout van de eigenaar van de gevaarlijke hond. Je moet immers je verantwoordelijkheid nemen en als twee als lieve hondjes geregistreerde honden gaan vechten gaat er nooit een dood. Hier is het dus hoe dan ook de schuld van de persoon met de grote hond. Ik vind dat eerlijk gezegd terecht. Alle honden kunnen vechten maar je laat een grote hond niet vechten met een kleine hond of lief ras.
Dus die Duitse regels zijn zo verkeerd nog niet. Je mag nemen wat je wil, alleen zal je wel voelen wat je keuze is als je perse een XL pitbull wil en als je er ongelukken mee maakt dan ben jij schuld. Ongeacht. Prima regels want de mensen met lieve normale honden kunnen zo lekker wandelen en overal hun honden laten spelen. De mensen met XL pitbulls hier lopen op onmogelijke tijden met muilkorf om, vragen welke kant ik op ga en lopen dan altijd de andere kant op. Laten hun honden nooit los en zijn ook bij wet verplicht een degelijke omheining of hok in de tuin te maken. Dat geldt ook voor de rottweiler. Geen enkele boer mag een rottweiler op het erf laten lopen en die los laten lopen. Ik snap die regels wel.
En om het verhaal compleet te maken, zou Bas iemand bijten en die heeft bloed en gaat naar de politie dan zal Bas vanaf dat moment onder dezelfde regels vallen als de rottweilers en pitbulls. Dan gaat mijn hondenbelasting 10 keer zo hoog worden en dan heb ik me net zo verantwoordelijk te gedragen als de eigenaren van een XL pitbull of rottweiler die niks gedaan heeft. Maar die iets KAN doen.