Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lammetje gemold door Staff - UPDATE AD.NL

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Re: Lammetje gemold door Staff - UPDATE AD.NL

Ongelezen bericht door smoekie »

lieke schreef:
renee-uk schreef:ik sleep er niks bij de haren bij.
of je nou, zonder daarin enige nuance aan te brengen, alle klapkaken of alle marokkanen op een grote hoop veegt, het blijft voor mij op hetzelfde plan staan.
het is allebei haatzaaierij in mijn ogen, niks meer en niks minder.

ik begrijp niet zo goed waarom jij lieke, wel tegen van alles aan mag schoppen maar je vreselijk beledigd bent als je daar een antwoord op krijgt dat je niet past.
misschien zijn eigenaren van klapkaken die nog nooit problemen veroorzaakt hebben, en ja die zijn er meer dan je denkt, wel net zo beledigd door jouw posts.
of denk je dat er voor jou en andere klapkaakhaatzaaiers andere regeltjes van toepassing zijn dan voor de rest van de mensheid die nog wel iets verder kan kijken dan alleen uiterlijk van baas en hond?

hoe zei asta dat ook alweer?
oh ja: 'als je kunt uitdelen, moet je ook kunnen incasseren.'
denk dat ze daar erg gelijk in had.
Als jij dat niet begrijpt, heb je een bord voor je hoofd ter dikte van een betonnen bunker. Ik heb de laatste maanden wel vaker met opgetrokken wenkbrauwen jouw ongenuanceerde sneren naar anderen gelezen. Kennelijk vind je het prettig om in diverse topics je frustraties op anderen te botvieren.
Ik concludeer dat je niet kunt of wilt begrijpen wat ik bedoel en ik ga hier verder geen woord over vuil maken. Sterker nog, ik ga jou verder negeren want ik wens niet verder te discussiëren op jouw onbeschaafde niveau.

Ah Lieke toch. Zie je nu werkelijk niet hoe jijzelf vaak genoeg "hetzelfde" doet :denken: En dan heeft een ander (renee in dit geval) een bord ter dikte van een betonnen bunker voor haar hoofd?
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

lieke schreef:Waar ik wel voor pleit is dat er paal en perk wordt gesteld aan die uitwassen van het door elkaar fokken van allerhande rassen omdat er legio mafketels en onnozelaars mee willen lopen. Tot schade van de honden zelf en van de honden(eigenaren) die het ongeluk hebben om ze tegen te komen.
Maar er is toch niemand die daar per definitie tegen is.
Alleen zou ik graag een eerlijk beleid zien voor alle honden ,dus ook voor klapkaaklassies en voor mijn part klapkaakchihuahua's.
Dat ze minder schade maken dat begrijp ik ook wel maar het gedrag is natuurlijk niet minder aso als dat van de klapkaakstaffie.
En ik zou dan graag eens zien dat de rekening niet langer aan de honden alleen wordt gepresenteerd maar vooral eerst nu eens aan de eigenaar.
Een ongeluk kan ons alle overkomen met honden maar als je daar geen lering uittrekt en je omgeving wordt onveiliger door jouw hond ,ongeacht het ras, dan mogen er wmb fikse sancties op staan.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Tineke schreef:
Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:wat die honden is overkomen wil helemaal niemand meer, wat mensen willen is zonder angst over straat kunnen met fifi, of bruno en als dat niet kan , dan houdt de tolerantie op een gegeven moment op en willen mensen gewoon dat die ( gevaarlijke ) honden weg/ verdwenen zijn, waar dan ook naar toe als ze maar weer wat vrijheid krijgen en zich weer veilig kunnen voelen, dat snap zelfs ik .
Spijker op zijn kop.
Waarom moeten klapkaken alle ruimte krijgen terwijl daardoor andere mensen met hun poedel zich onveilig voelen? Er hoeft maar één debiele eigenaar te zijn die dat monster er voor pikverlenging op nahoudt en Scarface het liefst zo agressief mogelijk ziet en de ellende is compleet.
Dat soort eigenaren mag van mij zo hard mogelijk als maar kan aangepakt worden.
Maar wie roept er dan voor ruimte voor agressieve klapkaken ,.niemand toch ,iedereen is het er toch wel over eens dat dat soort zaken keihard zou moeten worden aangepakt.
Maar dan zijn toch weer de honden de dupe omdat die achterlijke baas zo nodig stoer moet doen :ugh:

Ik zit momenteel in een situatie dat ik soms met samengeknepen billen naar buiten ga, ik word ook gewoon uitgedaagd. De man staat op de hoek te wachten, hond strak in de lijn, en hij blijf maar kijken wanneer ik er met Kier aankom. Ik ga naar binnen of stap in de auto want ik wil geen confrontatie maar ik word er wel helemaal naar van. En alleen maar omdat hij (volgens zeggen) er niet tegen kan dat Akira "gewonnen" tijdens een knokpartij met zijn hond. Hoe vaak ik al gezegd heb dat er geen winnaars zijn alleen maar verliezers wil er bij hem niet in, hij begrijp niet hoe dat kleintje (zo noemt hij Kier) een gevecht kan winnen met een Stafford. Het was niet eens een echt gevecht, hond viel Kier aan en die ging geen Donald Duck lezen maar knalde er ook bovenop. Zijn hond werden vastgehouden door een meisje van hooguit zes jaar en baas ging eerst even op haar gemak de deur opendoen terwijl ik de honden uit elkaar moest halen en moest opletten dat kleine meisje dat erbij liep geen trauma of wonden zou oplopen. Ik ben de dag erna nog geweest met een zakje snoep voor het kind en een bot voor de hond omdat ik het zo naar vond. De vrouw begrijpt het wel en wij hebben de afspraak dat we elkaar ontlopen maar hij is zo verschrikkelijk eigenwijs en doet het gewoon niet. Maar zit nu ook met een man waarbij het geduld aardig op begint te raken, maar ik wil en kan niets. In ieder geval niet iets waarbij de honden de dupe worden, want jippiejee ze hebben er ineens twee :(:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Tiny schreef:
Tineke schreef:
Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:wat die honden is overkomen wil helemaal niemand meer, wat mensen willen is zonder angst over straat kunnen met fifi, of bruno en als dat niet kan , dan houdt de tolerantie op een gegeven moment op en willen mensen gewoon dat die ( gevaarlijke ) honden weg/ verdwenen zijn, waar dan ook naar toe als ze maar weer wat vrijheid krijgen en zich weer veilig kunnen voelen, dat snap zelfs ik .
Spijker op zijn kop.
Waarom moeten klapkaken alle ruimte krijgen terwijl daardoor andere mensen met hun poedel zich onveilig voelen? Er hoeft maar één debiele eigenaar te zijn die dat monster er voor pikverlenging op nahoudt en Scarface het liefst zo agressief mogelijk ziet en de ellende is compleet.
Dat soort eigenaren mag van mij zo hard mogelijk als maar kan aangepakt worden.
Maar wie roept er dan voor ruimte voor agressieve klapkaken ,.niemand toch ,iedereen is het er toch wel over eens dat dat soort zaken keihard zou moeten worden aangepakt.
Maar dan zijn toch weer de honden de dupe omdat die achterlijke baas zo nodig stoer moet doen :ugh:

Ik zit momenteel in een situatie dat ik soms met samengeknepen billen naar buiten ga, ik word ook gewoon uitgedaagd. De man staat op de hoek te wachten, hond strak in de lijn, en hij blijf maar kijken wanneer ik er met Kier aankom. Ik ga naar binnen of stap in de auto want ik wil geen confrontatie maar ik word er wel helemaal naar van. En alleen maar omdat hij (volgens zeggen) er niet tegen kan dat Akira "gewonnen" tijdens een knokpartij met zijn hond. Hoe vaak ik al gezegd heb dat er geen winnaars zijn alleen maar verliezers wil er bij hem niet in, hij begrijp niet hoe dat kleintje (zo noemt hij Kier) een gevecht kan winnen met een Stafford. Het was niet eens een echt gevecht, hond viel Kier aan en die ging geen Donald Duck lezen maar knalde er ook bovenop. Zijn hond werden vastgehouden door een meisje van hooguit zes jaar en baas ging eerst even op haar gemak de deur opendoen terwijl ik de honden uit elkaar moest halen en moest opletten dat kleine meisje dat erbij liep geen trauma of wonden zou oplopen. Ik ben de dag erna nog geweest met een zakje snoep voor het kind en een bot voor de hond omdat ik het zo naar vond. De vrouw begrijpt het wel en wij hebben de afspraak dat we elkaar ontlopen maar hij is zo verschrikkelijk eigenwijs en doet het gewoon niet. Maar zit nu ook met een man waarbij het geduld aardig op begint te raken, maar ik wil en kan niets. In ieder geval niet iets waarbij de honden de dupe worden, want jippiejee ze hebben er ineens twee :(:
Dat is niet alleen voorbehouden aan mensen met staffs. Ik werd uitgedaagd door bepaalde personen met wat kleinere honden dus nogmaals het ligt niet aan de honden, maar aan de eigenaren. Leuk is het niet nee.

Maar willens en wetens je honden uitlaten daar waar schapen en lammetjes loslopen, terwijl honden al eerder onbetrouwbaar zijn geweest richting de schapen. Dan vind ik dat je behoorlijk gestraft mag worden als je hond voor een tweede keer een schaap dat achter een hek staat te pakken krijgt. Maar goed, ik ben zo iemand die bij twijfel liever even aankijkt met een veilige lijn eraan.
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nyckle »

Ja, en dat vindt de PVDD nu weer niet.
Een aanlijngebod langs weilanden ziet de Partij voor de Dieren niet zitten. ,,De veehouder is primair verantwoordelijk voor het beschermen van zijn dieren,'' zegt het PvdD-Tweede Kamerlid Esther Ouwehand. ,,Hij moet z'n weiland goed omheinen.'' Volgens de boer is dat al het geval.
Bron: AD
Tiny
Zeer actief

blondie schreef: Dat is niet alleen voorbehouden aan mensen met staffs. Ik werd uitgedaagd door bepaalde personen met wat kleinere honden dus nogmaals het ligt niet aan de honden, maar aan de eigenaren. Leuk is het niet nee.

Maar willens en wetens je honden uitlaten daar waar schapen en lammetjes loslopen, terwijl honden al eerder onbetrouwbaar zijn geweest richting de schapen. Dan vind ik dat je behoorlijk gestraft mag worden als je hond voor een tweede keer een schaap dat achter een hek staat te pakken krijgt. Maar goed, ik ben zo iemand die bij twijfel liever even aankijkt met een veilige lijn eraan.
Het ligt ook zeker niet aan de honden, het is die achterlijke debiel aan de andere kant van de lijn die ik vervloek. Maar ik wil aangeven dat hij weet dat zijn honden niet betrouwbaar zijn maar ze toch wel even langs die van mij wil manoeuvreren :piew: Ik zie hem er best voor aan dat ook hij een tweede keer langs schapen wil lopen terwijl hij weet dat ze onbetrouwbaar zijn. Is een aanname van mij hoor misschien zijn zij wel heel erg lief tegen lammetjes :wink:
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
nyckle
Zeer actief

Verdorie, ik stam echt uit de vorige eeuw! Klapkaken had je toen nog niet. Hooguit een hond die over de schreef ging.(Raar maar waar vaak waren het herdershonden)

Dat hondje mocht het dan even uitzoeken met een ooi, in een klein hokje. ( Mamma schaap zeggen ze tegenwoordig) De eigenaar van de hond mocht zijn dier redden. Dat was hard nodig ook. Hoe stoer de hond ook was, hij was stoer.

Dit volgens mijn opa. Schapenhouder en boer.
Tineke
Zeer actief

Nanna schreef:Als je het niet erg vindt heb ik toch liever dat mijn hond wordt uitgedaagd door een Maltezer dan dat je zoiets tegen het lijf loopt..
Ik persoonlijk vind dat je verantwoording voor je hond moet kunnen dragen en bij sommige honden komt nu eenmaal een grotere verantwoording dat ben ik direct met je eens.
Nanna schreef: Een hond die doet waarvoor hij gefokt is en daarvoor klaarblijkelijk álle ruimte krijgt van de debiele eigenaar.
Ben ik het ook mee eens maar dat geld voor mij wel voor meerdere situaties.
Zoals jij Topi laat jagen vind ik ook te debiel voor woorden.
Door dat soort zaken worden leuke losloopgebieden gesloten ,ook voor eigenaren die hun honden dat niet toestaan.
Afbeelding

nyckle
Zeer actief

Tineke schreef:
Nanna schreef:Als je het niet erg vindt heb ik toch liever dat mijn hond wordt uitgedaagd door een Maltezer dan dat je zoiets tegen het lijf loopt..
Ik persoonlijk vind dat je verantwoording voor je hond moet kunnen dragen en bij sommige honden komt nu eenmaal een grotere verantwoording dat ben ik direct met je eens.
Nanna schreef: Een hond die doet waarvoor hij gefokt is en daarvoor klaarblijkelijk álle ruimte krijgt van de debiele eigenaar.
Ben ik het ook mee eens maar dat geld voor mij wel voor meerdere situaties.
Zoals jij Topi laat jagen vind ik ook te debiel voor woorden.
Door dat soort zaken worden leuke losloopgebieden gesloten ,ook voor eigenaren die hun honden dat niet toestaan.
PRIMA!
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Vergeet niet dat een loslopend hondje ook verschrikkelijk irritant kan zijn als je aan de lijn loopt met je hond. Al is er maar een grasveldje en het zooitje komt op je af gedenderd. Labrador, golden, het maakt niet uit. Zulke honden zijn daar eenmaal niet van gediend en snauwen terug, volledig terecht overigens, maar dan zijn ze de boeman, ook aan de lijn. Maar zo zit het niet. Hond bij je houden, swiffer of wat het ook mag zijn, en geen excuus maar ik heb een lab die zijn niet agressief dus die mogen alles.

Ik wil ook op zn tijd door het bos kunnen lopen, en als ik mijn hond aangelijnd heb, zit ik er niet op te wachten dat andere honden komen buurten. Het excuus van dan moet je daar niet komen gaat niet op, ik ben net zo vrij met een hondagressieve hond als met een hond die wel met anderen gaat. Het is verschrikkelijk irritant als die beesten zo op je af komen. En het is altijd hij doet niks hoor...
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Nanna schreef:
blondie schreef: Dat is niet alleen voorbehouden aan mensen met staffs. Ik werd uitgedaagd door bepaalde personen met wat kleinere honden dus nogmaals het ligt niet aan de honden, maar aan de eigenaren.
Als je het niet erg vindt heb ik toch liever dat mijn hond wordt uitgedaagd door een Maltezer dan dat je zoiets tegen het lijf loopt.

Een hond die doet waarvoor hij gefokt is en daarvoor klaarblijkelijk álle ruimte krijgt van de debiele eigenaar.
Uiteraard. Jouw honden reageren niet, maar negeren. Ikzelf werd er een beetje kriegel van om aan te lijnen bij de zoveelste jack russel of teckel, wawa of beauceron die met ontblote tanden op mijn honden kwamen rennen die van baasjes waren die wisten dat hun honden dat deden, en wisten dat die van mij daar niet zo van gediend waren.

Ik weet dat die van mij daar op konden reageren, dus ik lijn aan. En wat ik in een andere post ook zei, bij twijfel hoe mijn honden op los vee reageren dan neem ik geen risico en dat lammetje had kunnen leven als die mevrouw dat risico ook niet had genomen. En dat staat los van het ras, hier zijn er wat andere rassen die her en der een lam of schaap hebben gedood. Neem als eigenaar je verantwoordelijkheid.
Devel

Trouwens, labrador eigenaren kunnen net zo debiel zijn. Naast mijn schoonmoeder woont een labrador die gewoon zit te zoeken naar een hond om flink tegen uit te vallen. Gelukkig wel aan de lijn, anders had diesel ook in stukjes kunnen liggen.

Leuk plaatje btw nog..

Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Devel schreef: Ik wil ook op zn tijd door het bos kunnen lopen, en als ik mijn hond aangelijnd heb, zit ik er niet op te wachten dat andere honden komen buurten. Het excuus van dan moet je daar niet komen gaat niet op, ik ben net zo vrij met een hondagressieve hond als met een hond die wel met anderen gaat. Het is verschrikkelijk irritant als die beesten zo op je af komen. En het is altijd hij doet niks hoor...
Ja je kan er wel niet op zitten wachten maar dat neemt niet weg dat je er toch maar mooi zorg voor draagt dat je hond geen andere honden verwond.
Als je dat niet kunt voorkomen met een aangelijnde hond heb je imo teveel hond aan de lijn.
En er is natuurlijk wel een wezenlijk verschil tussen irritant of tussen bijtwonden veroorzaken.
Laatst gewijzigd door Tineke op 07 mei 2014 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Devel schreef: Leuk plaatje btw nog..
Leuk? Dom.
Tiny
Zeer actief

Devel schreef: Ik wil ook op zn tijd door het bos kunnen lopen, en als ik mijn hond aangelijnd heb, zit ik er niet op te wachten dat andere honden komen buurten. Het excuus van dan moet je daar niet komen gaat niet op, ik ben net zo vrij met een hondagressieve hond als met een hond die wel met anderen gaat. Het is verschrikkelijk irritant als die beesten zo op je af komen. En het is altijd hij doet niks hoor...
Nou geheel vrij ben je niet met een hond agressieve hond hoor, je moet ogen in je rug hebben. Natuurlijk wil je een keer door het bos maar niet op het moment dat heel Nederland zijn hond daar uitlaat.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Dan loop je denk ik in een aanlijngebied? Niet dat mijn hond in een losloopgebied alles maar mag maar als je een erg hondagressieve hond hebt kun je beter niet in een losloopgebied lopen vind ik. Je hebt namelijk altijd kans dat er een hond op de jouwe afkomt, een nog niet goed luisterende jonge hond bijvoorbeeld.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
dagmar88
Zeer actief

marian* schreef:Dan loop je denk ik in een aanlijngebied? Niet dat mijn hond in een losloopgebied alles maar mag maar als je een erg hondagressieve hond hebt kun je beter niet in een losloopgebied lopen vind ik. Je hebt namelijk altijd kans dat er een hond op de jouwe afkomt, een nog niet goed luisterende jonge hond bijvoorbeeld.
:wink: Ik heb buiten losloopgebied meer last van vervelende loslopende honden dan in losloopgebied.
Er komen eigenlijk geen normale/sociale honden af op een hond die duidelijk aangeeft geen zin te hebben in contact.
Ook geen niet luisterende jonge. De keren dat die toch zijn komen kijken zijn op één hand te tellen en dan zijn ze weg voor ze binnen bereik zijn.
Het is met Charlie ook geen probleem, alleen vervelend voor haar.
Devel

Tineke schreef:
Ja je kan er wel niet op zitten wachten maar dat neemt niet weg dat je er toch maar mooi zorg voor draagt dat je hond geen andere honden verwond.
Als je dat niet kunt voorkomen met een aangelijnde hond heb je imo teveel hond aan de lijn.
En er is natuurlijk wel een wezenlijk verschil tussen irritant of tussen bijtwonden veroorzaken.
dat doe ik toch.. hij is aangelijnd en niet voor nop. Als een ander zijn hond op hem af komt dan is dat hun probleem. Uiteraard waatschuw ik zodat ze zelf aan kunnen lijnen. Maarja zoals ik al zei... hun hond doet niets hoor.. behalve op je afstormen. Ookal liep ik met een poedel ik hou er niet van.
Tineke
Zeer actief

Devel schreef:
Tineke schreef:
dat doe ik toch.. hij is aangelijnd en niet voor nop. Als een ander zijn hond op hem af komt dan is dat hun probleem. Uiteraard waatschuw ik zodat ze zelf aan kunnen lijnen. Maarja zoals ik al zei... hun hond doet niets hoor.. behalve op je afstormen. Ookal liep ik met een poedel ik hou er niet van.
En daarom zou jij nou eigenlijk het bij een poedel moeten houden ,vanwege deze instelling zo van dan hebben hun een probleem.
En dat loopt dan straks met een pitbull xl :ugh:
Een ras wat je om te beginnen al links zou moeten laten liggen als je een pitjesliefhebber bent.
Want het lijkt me vrij duidelijk dat daar andere rassen zitten ingekruist om de bruut bruter bruutst look te krijgen ,en dat inkruisen maakt ze qua gedrag onvoorspelbaarder.
Buiten dat heb ik nog niet een serieuze pitbullxl fokker gezien , zijn echt geen fokkers die zich bezig houden met rasverbetering hoor maar rasverzieking komt eerder in mij op.

Iemand die meent dat als er een opstootje in de straat is waarbij haar partner betrokken is je de hond van binnen gaat halen om buiten mee te dreigen (de hond van een ander notabene ,zal je toch gebeuren dat dat mis gaat en je hond door zoiets wordt afgevoerd :eek: ) die moet geen hond hebben van een bepaald kaliber.
Dat zijn nu juist de mensen die niet weten wat ze aan de lijn hebben en hoe daarmee om te gaan.
Afbeelding

mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

Devel schreef:
Tineke schreef:
Soms ben ik in staat om die kleine keffers te gaan bijten.
Wat zijn sommige mensen gek zeg met die kleine hondjes. Lopen ze door, en laten ze dat kleine hondje tegen Castor aan blaffen.
En dan ook nog gek vinden dat ie ooit gegrepen word (niet door Castor)
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

mmartinn schreef:Soms ben ik in staat om die kleine keffers te gaan bijten.
Wat zijn sommige mensen gek zeg met die kleine hondjes. Lopen ze door, en laten ze dat kleine hondje tegen Castor aan blaffen.
Ja ze kunnen ze moeilijk laten miauwen tegen hem :engel:
Afbeelding

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

mauwen op blaffen of van mijn part fluiten irritant en gevaarlijk is t wel je kleintje dat te laten doen :roll:
S@ndr@
Zeer actief

Heavy schreef:Je kunt draaien zoveel als je wilt het ligt toch écht aan de hond die jij naast je hebt die daar op reageert en niet aan de keffers :wink:

Het is voor baas met zo'n hond irritant al die uitlokkers buiten zoals keffende hondjes of katten of wat dan ook. Maar je moet de dingen niet omgaan draaien.

Keffende honden en katten zijn normaal in een samenleving , honden die daar problemen mee hebben zijn in mijn ogen minder normaal.

Ik weet wat je bedoelt hoor heb ook met zo'n hond gelopen en ook vaak gedacht pfff als er niet zoveel katten waren dan was het rustiger lopen als die hondjes niet zo kefte dan was het rustiger lopen enz

Maar nu ik met een hond loop die dat allemaal negeert denk ik er wel anders over :wink:
Ja en jij kunt t ook draaien zoals je wilt maar zonder provocatie , veel minder snel een aanval :U:
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Tineke schreef:
Laten er nu echt zoveel mensen kleine hondjes tegen je hond blaffen Martin? Toen ik grote honden had gebeurde dat nl zelden. Het gebeurde wel maar dat waren altijd dezelfde mensen en op een gegeven moment wist je dan dat het betreffende hondje niks deed en dan onderging ik het maar. Nooit zou het in mij opkomen om zoals Devel te reageren. Zo van, tja....moet je je hond maar bij je houden. Dat kan natuurlijk niet als je zelf met een hond maatje rottweiler loopt want die molt op een dag een kleinere hond als je niet op past. :schrik: :roos:

Ik merk wel dat het andersom soms gebeurd. Mensen denken, ach, die kleine hond als ik met Bas loop, laat gaan. En dan krijg ik ook nog commentaar dat ik dat goed moet vinden want honden willen nu eenmaal sociaal doen en spelen.... :roll: Bas wil niet spelen met honden van 40 kilo want die zijn 9 x zo groot en dan is spelen eenzijdig sollen bij drukke honden. :ugh:

Ik krijg dus de laatste tijd juist het gevoel dat als je met een kleine hond loopt mensen denken, die kan toch niks dus mijn hond komt er altijd goed vanaf.

Al met al heeft iedereen zo zijn ding. Jij baalt van kleine keffers, ik baal van grote drukke honden die willen spelen omdat ik weet dat Bas dat niet prettig vind en dan echt op haar gat gaat zitten afweren. Weg jij! Ophouden! Stop! en helaas negeren sommige grote honden haar waarschuwingen volledig en gaan ze sollen met haar en duwen. Neus onder haar steken, met de poten slaan als ze snauwt etc.

Maar dat dat echt vaak gebeurd kan ik gelukkig niet zeggen. Mijn voordeel is nu dat Bas met elke hond kan die niet te groot en te wild is. Dus ik loop, roep haar en dan kijk ik naar de baas van het andere hondje. Lief? Ok, snuffel maar even aan elkaar. Dat is echt hartstikke leuk om zo te wandelen. In mijn geval luistert mijn hondje super en roep ik haar altijd bij me. Ze rent ook niet naar honden toe uit zichzelf. Mag het dan maakt ze graag even kennis. En nu kleine hondjes in de mode zijn betekent dat dat ik de laatste tijd erg leuk kan wandelen met haar. Grote honden als rottweilers en XL pitbulls zie je hier haast niet en als ze er zijn dan nemen ze hun verantwoordelijkheid want waar ik woon in Duitsland kun je niet wonen met de instelling van Devel. Hier gelden hele andere regels. Wil je een XL pitbull dan zal je weten wat je wil. Je gaat naar de gemeente, die registreren dat je een potentieel gevaarlijke hond hebt en vragen je 500 euro per jaar aan gevaarlijke hondenbelasting te betalen. Ik betaal 50 euro voor mijn als lief geregistreerde hond zonder incidenten en niet van een potentieel gevaarlijk ras. Als de XL pitbull vervolgens een klein hondje doodbijt dan zien ze dat hier als een fout van de eigenaar van de gevaarlijke hond. Je moet immers je verantwoordelijkheid nemen en als twee als lieve hondjes geregistreerde honden gaan vechten gaat er nooit een dood. Hier is het dus hoe dan ook de schuld van de persoon met de grote hond. Ik vind dat eerlijk gezegd terecht. Alle honden kunnen vechten maar je laat een grote hond niet vechten met een kleine hond of lief ras.

Dus die Duitse regels zijn zo verkeerd nog niet. Je mag nemen wat je wil, alleen zal je wel voelen wat je keuze is als je perse een XL pitbull wil en als je er ongelukken mee maakt dan ben jij schuld. Ongeacht. Prima regels want de mensen met lieve normale honden kunnen zo lekker wandelen en overal hun honden laten spelen. De mensen met XL pitbulls hier lopen op onmogelijke tijden met muilkorf om, vragen welke kant ik op ga en lopen dan altijd de andere kant op. Laten hun honden nooit los en zijn ook bij wet verplicht een degelijke omheining of hok in de tuin te maken. Dat geldt ook voor de rottweiler. Geen enkele boer mag een rottweiler op het erf laten lopen en die los laten lopen. Ik snap die regels wel. :wink:

En om het verhaal compleet te maken, zou Bas iemand bijten en die heeft bloed en gaat naar de politie dan zal Bas vanaf dat moment onder dezelfde regels vallen als de rottweilers en pitbulls. Dan gaat mijn hondenbelasting 10 keer zo hoog worden en dan heb ik me net zo verantwoordelijk te gedragen als de eigenaren van een XL pitbull of rottweiler die niks gedaan heeft. Maar die iets KAN doen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Nee hoor ik ontloop ze zelf wel, ben in slim en snugger genoeg voor, ik ken ze allemaal.
Loopt hier een meneer met een Jack Ruzie, en die valt naar alles uit, nog erger die Jack Ruzie loopt altijd los en voert schijn aanvallen uit :ugh: , nu heb ik meneer al een paar keer flink uitgescholden( ik ben heel netjes begonnen, hoor), maar hij schijnt geen riem te kunnen kopen .
volgende keer laat ik zeer waarschijnlijk Sneeuw gewoon los :schrik: . Van Gils wil ik hem niet aan doen, maar Sneeuw is ongeveer t zelfde maatje :Q: .
en ja na een keer of 10 sta ik daar met 73 kilo cane wattes aan de lijn die reageert, gek he :oeps:
T beest komt al blaffend en gillend op hem afstormen en stopt op 40 cm buiten bereik, Ik heb ook geen enkel appel, ik weet t :jank: waardeloze baas ben ik , hij moet t gewoon negeren, ik ga maar weer eens trainen :blont:
Want t ligt niet aan die Jack Ruzie, maar aan mijn hond natuurlijk :oohja:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 08 mei 2014 08:32, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

S@ndr@ schreef:mauwen op blaffen of van mijn part fluiten irritant en gevaarlijk is t wel je kleintje dat te laten doen :roll:
Tja, als je een beetje je grijze massa kunt gebruiken en zuinig op je hondje bent laat je dat soort dingen niet toe nee.
Veel mensen beseffen gewoon écht niet wat ze doen.
Heb al gehad dat er een pup tussen de poten van mijn kort aangelijnde, gemuilkorfde hond van toen een kilo of 55 werd gegooid.
Op Pluis van 75 cm schofthoogte liet iemand zijn uitvallende, happende cairn reutje bewust los, om vervolgens lacherig te zeggen dat "kees denkt dat hij heel erg groot is".
Terwijl ik op de bus stond te wachten en Charlie's aandacht op mij hield klikte er een meneer op een meter afstand zijn drie maltezer achtige hondjes los. :roll: Werd vervolgens nog bijna geweigerd.

Ook hond agressieve honden blijven gewoon honden, daar kun je moeilijk onder de raarste omstandigheden onhonds gedrag van verwachten :U:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Tineke schreef:
:LOL: Nieuwe RAD voor Swiffers die motten miauwen ipv blaffen. :LOL:

Ja en ook al blaft die Swiffer of Pitbull en hangt tevens in de riem.?
Maakt toch geen flikker uit als dat beest aan de riem zit en jij jouw verantwoordelijkheid neemt om je hond ook bij je te houden.
Als je weet dat jouw hond daardoor getrikkert kan worden is het toch jouw zorg.
:19: Mijn bouvier kan ook focussen en uitdagen, houd haar gewoon aan de riem en neem mijn verantwoordelijkheid. Niet de andere hondeneigenaar zijn verantwoordelijkheid zolang hij de zijne ook maar weghoud en aan de riem.
Gekke is dat mijn boef thuis ook geen flikker te vertellen heeft bij mijn schattige poedeltjes.
Mijn eigen poedelke heeft mijn boef van de week nog even een lesje geleerd. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Heavy schreef:Je kunt draaien zoveel als je wilt het ligt toch écht aan de hond die jij naast je hebt die daar op reageert en niet aan de keffers :wink:

Het is voor baas met zo'n hond irritant al die uitlokkers buiten zoals keffende hondjes of katten of wat dan ook. Maar je moet de dingen niet omgaan draaien.

Keffende honden en katten zijn normaal in een samenleving , honden die daar problemen mee hebben zijn in mijn ogen minder normaal.

Ik weet wat je bedoelt hoor heb ook met zo'n hond gelopen en ook vaak gedacht pfff als er niet zoveel katten waren dan was het rustiger lopen als die hondjes niet zo kefte dan was het rustiger lopen enz

Maar nu ik met een hond loop die dat allemaal negeert denk ik er wel anders over :wink:
Mwa een hond die alles negeert vind ik alles behalve normaal eigenlijk t is onnatuurlijk gedrag.
Wat niet wil zeggen dat je t maar moet laten gaan want ik vind dat de hond er vanuit moet kunnen gaan dat zn baas t wel voor hem oplost en hij geen actie hoeft te ondernemen. Als hij daar niet vanuit kan gaan zal hij t zelf op gaan lossen en dat is niet wat je wil.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Devel schreef: ik ben net zo vrij met een hondagressieve hond als met een hond die wel met anderen gaat.
Dat vind ik niet. Als jouw hond in een andere hangt, zodra er ééntje een keer komt buurten: dan is het toch dom om daar te lopen? :19: Grote gaten, maar hé, had je je je hond bij je moeten houden. En nee, snauwen heb ik geen probleem mee.

Als jouw hond gaten maakt vind ik dat jij de verantwoording daarvoor draagt. Ik doe andersom ook mijn best mijn puberende Golden te trainen op het hierkomen. Maar als ze in haar jonge dommigheid een keer komt buurten, en kan dan direct naar de dierenarts voor een paar hechtingen vind ik wel heel erg. Zéker in een losloopgebied/bos waar veel honden lopen. :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Heavy schreef:
S@ndr@ schreef:

Ja en jij kunt t ook draaien zoals je wilt maar zonder provocatie , veel minder snel een aanval :U:
Natuurlijk ben ik met je eens maar wat is "normaal"
Als je in een woonwijk gaat wonen en je krijgt een hond die overal op reageert zodra je een stap buiten zet is dat dan normaal of is dat handig en relaxt voor jezelf en je omgeving?

Zou je met diezelfde hond op een onbewoond eiland wonen had je nergens last van en was het een makkelijke hond dus waar ligt het aan?

Je kan toch niet van je omgeving verwachten dat iedereen zijn kat binnen houd en zijn honden stil houd op het moment dat jouw hond buiten stapt ?
Ik verwacht dat je geen overlast veroorzaakt dus ook geen krijsende honden aan een lijntje... doe er dan wat aan. Al lukt dat niet altijd als je een poging doet xoe je tenminste iets maar sta niet als een zielig vogeltje aan de andere kant van t lijntje en laat t maar gebeuren.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”