Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lammetje gemold door Staff - UPDATE AD.NL

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Lammetje gemold door Staff - UPDATE AD.NL

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:Alleen een hele lieve hond die luistert is pas echt je maatje want hij kan altijd mee. :ok:
:roll: Goed dat ik het weet.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dagmar88 schreef:
laeken schreef:Alleen een hele lieve hond die luistert is pas echt je maatje want hij kan altijd mee. :ok:
:LOL: :LOL: :goeie: grote god, :schrik:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Nanna schreef:
M@scha schreef: dit is ook ongeveer de reden voor mij om waarschijnlijk (ik kan nog geen nee zeggen :engel: ) geen engelse staff meer te nemen na sam. ik kom erg veel in duitsland en durf sam gewoon niet mee te nemen. daarbij het vrije blije lopen wat mij aanspreekt al kan dat nu ook wel met sam (naar mijn maatstaven dan :-) )
Ik zag gisteren nog wat leuks voor je en ja, hij is te koop ;-) :tongue: :mrgreen:

Afbeelding
:devil:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

S@ndr@ schreef:
dagmar88 schreef:
:LOL: :LOL: :goeie: grote god, :schrik:

Tja, ik had niet anders verwacht. Ik heb altijd heel veel gehouden van mijn moeilijkere honden. Echt heel veel en ik had ze nooit willen missen. Wat ik wel moest missen is samen op vakantie, samen mee naar mijn familie, samen lekker los struinen in de natuur, samen kijken naar de vogels in Groningen, samen genieten aan het water met andere honden etc etc. Dat voegt wat toe kan ik je vertellen :wink:

Voor thuis en voor je eigen leven met je hond maakt het gedrag van je hond inderdaad weinig uit. Maar als je meer wil dan binnen van je hond genieten is het wel leuk als hij buiten gewoon normaal sociaal gedrag kan vertonen. Dan kan je er nl ook buiten van genieten. En ik vind jouw reactie wel een beetje ongepast Sandra. Jij zegt aan herplaatsen van Snow gedacht te hebben omdat ze niet zo goed luistert als ze jaagt. Hoe kan je dan zo reageren op mijn zin dat een lieve hond die luistert pas echt je maatje is. Als Snow zou luisteren als jij riep zou herplaatsen niet in je op gekomen zijn denk ik. Dus je bevestigd mijn verhaal eigenlijk gewoon. :19:

En ga nu niet flippen om mijn reactie want je vraagt erom dus ik moet het wel zo schrijven. Je kan ook gewoon lezen wat er echt staat en daar dan normaal op reageren ipv deze domme reactie met smily's :roll:
Laatst gewijzigd door laeken op 08 mei 2014 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

M@scha schreef:
Nanna schreef:
M@scha schreef: dit is ook ongeveer de reden voor mij om waarschijnlijk (ik kan nog geen nee zeggen :engel: ) geen engelse staff meer te nemen na sam. ik kom erg veel in duitsland en durf sam gewoon niet mee te nemen. daarbij het vrije blije lopen wat mij aanspreekt al kan dat nu ook wel met sam (naar mijn maatstaven dan :-) )
Ik zag gisteren nog wat leuks voor je en ja, hij is te koop ;-) :tongue: :mrgreen:

Afbeelding
:devil:
Leuk! Nemen, gaan we gezellig samen wandelen met Martijn en de honden, ik met Bas en jij met Bond :engel:
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

laeken schreef: Tja, ik had niet anders verwacht. Ik heb altijd heel veel gehouden van mijn moeilijkere honden. Echt heel veel en ik had ze nooit willen missen. Wat ik wel moest missen is samen op vakantie, samen mee naar mijn familie, samen lekker los struinen in de natuur, samen kijken naar de vogels in Groningen, samen genieten aan het water met andere honden etc etc. Dat voegt wat toe kan ik je vertellen :wink:
Dat voegt voor jou wat toe, maar dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen wat toevoegt. Ik doe met mijn honden alle dingen die jij benoemt, behalve het met andere honden laten spelen bij het water. Dat mis ik ook totaal niet, want dat deed ik ook niet met de makkelijke honden.
laeken
Zeer actief

TessaThomas schreef:
laeken schreef: Tja, ik had niet anders verwacht. Ik heb altijd heel veel gehouden van mijn moeilijkere honden. Echt heel veel en ik had ze nooit willen missen. Wat ik wel moest missen is samen op vakantie, samen mee naar mijn familie, samen lekker los struinen in de natuur, samen kijken naar de vogels in Groningen, samen genieten aan het water met andere honden etc etc. Dat voegt wat toe kan ik je vertellen :wink:
Dat voegt voor jou wat toe, maar dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen wat toevoegt. Ik doe met mijn honden alle dingen die jij benoemt, behalve het met andere honden laten spelen bij het water. Dat mis ik ook totaal niet, want dat deed ik ook niet met de makkelijke honden.
Als jij al die dingen doet met je honden heb je toch geen moeilijke honden? Blijkbaar luisteren ze prima want anders konden ze niet overal mee naartoe en loslopen? Dus wat is precies je punt? Wat nu als je een hond zou hebben die niet los kan? En die je niet mee kan nemen als je ergens naartoe moet? Laat ik het nu daar over hebben. Ik snap best dat je een goede band kan hebben met een hond die je midden in de nacht ergens afgelegen uit moet laten en die je nooit mee kan nemen als je weg moet. Maar geloof me, als je dat wel kan kan je meer uit je hond halen. Blijkbaar doe jij dat ook. En desnoods geldt dit alleen voor mij. Ik kan me niks voorstellen bij echt genieten als je hond niks kan en jij hem altijd alleen thuis moet laten als je weg moet maar dat terzijde.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

TessaThomas schreef: Dat voegt voor jou wat toe, maar dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen wat toevoegt.
Het voegt in elk geval ook wat toe voor de hond. Die vindt het nl leuk om los te rennen en altijd mee te mogen. Ze vindt het ook leuk dat ze mag doen waar ze zin in heeft omdat ze luistert en lief is. Ze hoeft niet aan de riem en hoeft niet alleen thuis te zijn als ik een verjaardag heb of naar de nieuwe baby van vrienden ga kijken. Als we daar een BBQ en kampvuur-feestje hebben vindt Bas het ook leuk om mee te gaan en niet op de stoel in de woonkamer te wachten tot wij thuis komen. Dus nee, voegt niet alleen voor mij iets toe. Zelfs voor mijn omgeving voegt het wat toe want iedereen vindt het leuk als Bas mee komt. Ik kan me dus niet voorstellen dat je denkt dat het alleen voor mij wat toe zou voegen. :wink:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

TessaThomas schreef:
laeken heeft het niet over pittige honden maar honden waarbij je sluizen in huis hebt zodat er nooit een open doorgang naar buiten is. honden waarbij een flexlijn na 6 uur 's ochtends onverantwoord is. honden waarbij je altijd ogen aan 4 kanten moet hebben als je wandelt.

honden die aan de andere kant heilig zijn als het op karakter naar de baas toe aankomt maar verder buiten (en binnen ook) huis enorm beperkt zijn.

dat is zijn mening en daar mag iedereen wat van vinden. ik denk dat hij gelijk heeft. Sam is mijn alles en zo'n hond vind ik nooit meer. maar hij was mijn hemel, aarde én Alles met hoofdletter geweest als hij buiten wat relaxter was geweest. en dan bedoel ik niet suf.
Afbeelding
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Tineke schreef:
Devel schreef:
Tineke schreef:
Devel schreef: Ik wil ook op zn tijd door het bos kunnen lopen, en als ik mijn hond aangelijnd heb, zit ik er niet op te wachten dat andere honden komen buurten. Het excuus van dan moet je daar niet komen gaat niet op, ik ben net zo vrij met een hondagressieve hond als met een hond die wel met anderen gaat. Het is verschrikkelijk irritant als die beesten zo op je af komen. En het is altijd hij doet niks hoor...
Ja je kan er wel niet op zitten wachten maar dat neemt niet weg dat je er toch maar mooi zorg voor draagt dat je hond geen andere honden verwond.
Als je dat niet kunt voorkomen met een aangelijnde hond heb je imo teveel hond aan de lijn.
En er is natuurlijk wel een wezenlijk verschil tussen irritant of tussen bijtwonden veroorzaken.
dat doe ik toch.. hij is aangelijnd en niet voor nop. Als een ander zijn hond op hem af komt dan is dat hun probleem. Uiteraard waatschuw ik zodat ze zelf aan kunnen lijnen. Maarja zoals ik al zei... hun hond doet niets hoor.. behalve op je afstormen. Ookal liep ik met een poedel ik hou er niet van.
En daarom zou jij nou eigenlijk het bij een poedel moeten houden ,vanwege deze instelling zo van dan hebben hun een probleem.
En dat loopt dan straks met een pitbull xl :ugh:
Een ras wat je om te beginnen al links zou moeten laten liggen als je een pitjesliefhebber bent.
Want het lijkt me vrij duidelijk dat daar andere rassen zitten ingekruist om de bruut bruter bruutst look te krijgen ,en dat inkruisen maakt ze qua gedrag onvoorspelbaarder.
Buiten dat heb ik nog niet een serieuze pitbullxl fokker gezien , zijn echt geen fokkers die zich bezig houden met rasverbetering hoor maar rasverzieking komt eerder in mij op.

Iemand die meent dat als er een opstootje in de straat is waarbij haar partner betrokken is je de hond van binnen gaat halen om buiten mee te dreigen (de hond van een ander notabene ,zal je toch gebeuren dat dat mis gaat en je hond door zoiets wordt afgevoerd :eek: ) die moet geen hond hebben van een bepaald kaliber.
Dat zijn nu juist de mensen die niet weten wat ze aan de lijn hebben en hoe daarmee om te gaan.
Tja rasverzieking komt niet alleen bij dat soort voor. Kijk naar de Engelse Bulldog die staat er ook niet echt goed voor. Of de duitse herder en zo kan ik wel doorgaan. Ik weet niet wat jij voor je hebt staan maar een Pitbull XL is niet de Bully XXL dus dat valt reuze mee. Daarnaast weet ik wat ik in handen heb, weet wat het kan schaden, en ik zal er alles aan doen om mijn hond niet in een ander hondje te laten knarsen, maar soms heb je van die eigenaren die je waarschuwt " Mijn hond gaat niet met andere honden " Waardoor ze toch de lijn los gooien en terug roepen, nou de mijne wel hoor! :denken: En dus op je af komen vliegen, veel honden zijn daar niet van gediend en snauwen, en daar hebben ze wat mij betreft recht op, of dat nu een JR is of een Duitse Dog, de ander heeft net zijn verantwoordelijkheid.

Ik ga hem of haar straks niet korven om stel dat. Dat denk ik toch niet.
laeken
Zeer actief

M@scha schreef:
TessaThomas schreef:
laeken heeft het niet over pittige honden maar honden waarbij je sluizen in huis hebt zodat er nooit een open doorgang naar buiten is. honden waarbij een flexlijn na 6 uur 's ochtends onverantwoord is. honden waarbij je altijd ogen aan 4 kanten moet hebben als je wandelt.

honden die aan de andere kant heilig zijn als het op karakter naar de baas toe aankomt maar verder buiten (en binnen ook) huis enorm beperkt zijn.

dat is zijn mening en daar mag iedereen wat van vinden. ik denk dat hij gelijk heeft. Sam is mijn alles en zo'n hond vind ik nooit meer. maar hij was mijn hemel, aarde én Alles met hoofdletter geweest als hij buiten wat relaxter was geweest. en dan bedoel ik niet suf.
Dank U! Kijk hoe heerlijk Dapper rent met Eva en Cleo. Wat fijn voor hem, ooooh mijn GOD! Daar komt een hond. DAAAAPPPERRRR, HIERRRRR GVD K-ZOOI en weg was alle genot. Hij was een gouden hond maar een handenbinder en een drama om mee te wandelen als er reuen waren. Dat deed bij mij wel degelijk afbreuk aan wie hij was en hoe ik van hem kon genieten. Hij was naast fantastisch nl ook hartstikke lastig :engel:
Laatst gewijzigd door laeken op 09 mei 2014 07:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

laeken schreef:
TessaThomas schreef:
Als jij al die dingen doet met je honden heb je toch geen moeilijke honden? Blijkbaar luisteren ze prima want anders konden ze niet overal mee naartoe en loslopen? Dus wat is precies je punt? Wat nu als je een hond zou hebben die niet los kan? En die je niet mee kan nemen als je ergens naartoe moet? Laat ik het nu daar over hebben. Ik snap best dat je een goede band kan hebben met een hond die je midden in de nacht ergens afgelegen uit moet laten en die je nooit mee kan nemen als je weg moet. Maar geloof me, als je dat wel kan kan je meer uit je hond halen. Blijkbaar doe jij dat ook. En desnoods geldt dit alleen voor mij. Ik kan me niks voorstellen bij echt genieten als je hond niks kan en jij hem altijd alleen thuis moet laten als je weg moet maar dat terzijde.
Het wordt wat engig maar alweer eens.

Ik had met Rimpel echt een diepgaande 'band' , zeker!
Ik was stapel op hem en hij op mij en op Muis en de laatste drie jaar waren zeker een stuk gemakkelijker dan de eerste jaren...
Had ook te maken met mijn eigen instelling die door de jaren heen anders werd en met wat verhuizingen naar fijnere buurten.
Maar ik zei het al toen hij nog leefde en we Muis erbij kregen...
'DIT" is wat ik voor ogen heb bij het hebben van een hond.
Muis ging en gaat mee naar forumweekenden, wandelingen, BBQ's, doe-dagen, Sharpeiweekenden, en dan heb ik het over sociale contacten die ik echt opzoek. Maar daarnaast gaat ze ook mee naar de snackbar, de stad, het bos, ELK bos waar ik maar heen wil en niet toevallig dat bosje waar ik aardig overzicht heb en weer relatief snel bij de auto kan zijn. Ik kan muis de auto uitgooien in het bos en tot de ontdekking komen dat ik geen lijn bij me heb...geen punt, mevrouw hangt Of in de dode hoek OF struint voor me uit tot een meter of 9 (precies het bereik van Rimpel's flexie hahahaha)
Ik kan een weekend weg en Muis bij mijn ouders dumpen waar mijn moeder - krakkemikkig en wel - en ook mijn vader - inmiddels ook krakkemikkiger dan vroeger - gewoon met haar het park in kunnen samen met mijn neefjes.
En dat konden ze met Rimpel ook doen hoor, maar het is toch wel een hoop gedoe als er dan een loslopende Ridgeback opklapt en er staan drie jongetjes van een jaar of 5-7-10 omheen. :Q:
Ik kan op visite gaan bij mensen met honden en Muis gewoon meenemen...geen probleem..

Het enige dat met Rimpel beter kon; meenemen een restaurant of kroeg in :engel:
Als je die een plekje bij de verwarming op iets zachts gaf hoorde en zag je hem niet...
Muis is een ramp...die bedelt, jankt, piept, tettert en hijgt omdat ze allemaal lekkers ruikt.
Een terrasje pakken met Muis doe ik eigenlijk niet...kon met Rimpel wel MITS er dan geen grote joekel op drie meter passeerde :Q: :F:

Anyway.,. ik deed met muis afzonderlijk al wel regelmatig wat omdat "zij zich daarvoor leent"
Nu ze nog enig kind is , is het niet anders
En ik geniet er van...
En ik genoot ook van mijn autistische lijer, MEER dan genieten zelfs maar het - is - gewoon - echt - relaxter
En ik zou de bijna 12 jaar met Rimpel zo weer over doen, ik heb me na anderhalf jaar Sharpei ook gewoon anders in moeten stellen en een bepaald beeld dat ik had los moeten laten.
Samen vakantie..
Tja...we zijn eens een weekend naar Ameland geweest en dat was leuk hoor maar het bracht ook heeeeeel veel regelwerk en onwijs veel extra oplettendheid met zich mee, bovenop de alertheid die wel al hadden.
Boot op met hond, auto in en uit, andere honden die dichtbij passeren, op het eiland zelf, op het strand. etc.
En we hebben genoten, Rimpel zeker maar was het echt ontspannend voor ons?
Mwah...
Een dagje schier met Muis in een fietsenbak is toch echt relaxter.

Ik heb er met alles wat ik in me had, het-beste-van-geprobeerd-te maken door te leven met mijn hond met beperkingen
En ik zou het met hem weer overdoen maar ik ga er nooit
Nooiiiiiit maar dan ook nooooiiiiiiiiit meer bewust voor kiezen...
Had ik al gezegd NOOIT ?
Ja he?
Nooit dus, als in nu niet en straks niet en later niet...
Mensen vragen me geregeld of ik een herplaatspei niet zou zien zitten voor een paar jaar.
nee... ik - wil - het - niet - meer...
gewoon NIET
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

laeken schreef:
M@scha schreef:
TessaThomas schreef:

Dank U! Toen Eva nog zo lastig was moest ik een bench gebruiken bij bezoek, moest ze altijd in de auto blijven buiten als ergens mensen waren en konden wij alleen deuren openen als de hond eerst weg gezet was. We konden haar niet mee op bezoek nemen en ze kon niet aangehaald worden door vreemden want dan hapte ze al snel. Ik heb zelden zo van een hond gehouden maar ik zou nog veel meer van haar gehouden hebben als ze het me niet zo moeilijk had gemaakt en andersom. Want jeetje, agressie in een hond is niet niks hoor. Of dat nu naar honden of mensen is, het is als een zwarte wolk die altijd maar boven je lijkt te blijven hangen. Kijk hoe heerlijk Dapper rent met Eva en Cleo. Wat fijn voor hem, ooooh mijn GOD! Daar komt een hond. DAAAAPPPERRRR, HIERRRRR GVD K-ZOOI en weg was alle genot. Hij was een gouden hond maar een handenbinder en een drama om mee te wandelen als er reuen waren. Dat deed bij mij wel degelijk afbreuk aan wie hij was en hoe ik van hem kon genieten. Hij was naast fantastisch nl ook hartstikke lastig :engel:
Ik vind dat je gelijk hebt.

Hoeveel ik ook van mijn honden hou, ze kunnen knap lastig zijn.

Als ik bezoek krijg sluit ik ze ook alledrie op.
Zou met Jarah niet hoeven want die is heel zachtmoedig, maar als ik die niet op sluit moet ze het bezuren als ik de andere twee weer los laat.
Dan wordt Nikkie pissig op haar.
En buiten dat ze vreet dan alles op wat op tafel staat en kunnen de mensen hun gebak niet op hun gemak opeten. Is niet de schuld van de honden, mijn man legde altijd alles wat hij hun wilde geven op de salontafel.
Maar goed ik wil als ik visite heb lekker ontspannen zitten en niet overal op moeten letten dan gaan de meiden maar voor even in de slaapkamer. Jammer.

En ik vind het jammer dat mijn kleindochters niet kunnen komen logeren. Maar goed daar is mee te leven.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Zoals die belasting, zal die echt betaald worden? Er zijn nu al mensen die vertikken belasting te betalen omdat ze er niets van terug zien. Zal dat dan ook niet gebeuren? Hoe krijg je het water dicht?
M@scha
Zeer actief

mercedes2803 schreef:
Het wordt wat engig maar alweer eens.

Ik had met Rimpel echt een diepgaande 'band' , zeker!
Ik was stapel op hem en hij op mij en op Muis en de laatste drie jaar waren zeker een stuk gemakkelijker dan de eerste jaren...
Had ook te maken met mijn eigen instelling die door de jaren heen anders werd en met wat verhuizingen naar fijnere buurten.
Maar ik zei het al toen hij nog leefde en we Muis erbij kregen...
'DIT" is wat ik voor ogen heb bij het hebben van een hond.
Muis ging en gaat mee naar forumweekenden, wandelingen, BBQ's, doe-dagen, Sharpeiweekenden, en dan heb ik het over sociale contacten die ik echt opzoek. Maar daarnaast gaat ze ook mee naar de snackbar, de stad, het bos, ELK bos waar ik maar heen wil en niet toevallig dat bosje waar ik aardig overzicht heb en weer relatief snel bij de auto kan zijn. Ik kan muis de auto uitgooien in het bos en tot de ontdekking komen dat ik geen lijn bij me heb...geen punt, mevrouw hangt Of in de dode hoek OF struint voor me uit tot een meter of 9 (precies het bereik van Rimpel's flexie hahahaha)
Ik kan een weekend weg en Muis bij mijn ouders dumpen waar mijn moeder - krakkemikkig en wel - en ook mijn vader - inmiddels ook krakkemikkiger dan vroeger - gewoon met haar het park in kunnen samen met mijn neefjes.
En dat konden ze met Rimpel ook doen hoor, maar het is toch wel een hoop gedoe als er dan een loslopende Ridgeback opklapt en er staan drie jongetjes van een jaar of 5-7-10 omheen. :Q:
Ik kan op visite gaan bij mensen met honden en Muis gewoon meenemen...geen probleem..

Het enige dat met Rimpel beter kon; meenemen een restaurant of kroeg in :engel:
Als je die een plekje bij de verwarming op iets zachts gaf hoorde en zag je hem niet...
Muis is een ramp...die bedelt, jankt, piept, tettert en hijgt omdat ze allemaal lekkers ruikt.
Een terrasje pakken met Muis doe ik eigenlijk niet...kon met Rimpel wel MITS er dan geen grote joekel op drie meter passeerde :Q: :F:

Anyway.,. ik deed met muis afzonderlijk al wel regelmatig wat omdat "zij zich daarvoor leent"
Nu ze nog enig kind is , is het niet anders
En ik geniet er van...
En ik genoot ook van mijn autistische lijer, MEER dan genieten zelfs maar het - is - gewoon - echt - relaxter
En ik zou de bijna 12 jaar met Rimpel zo weer over doen, ik heb me na anderhalf jaar Sharpei ook gewoon anders in moeten stellen en een bepaald beeld dat ik had los moeten laten.
Samen vakantie..
Tja...we zijn eens een weekend naar Ameland geweest en dat was leuk hoor maar het bracht ook heeeeeel veel regelwerk en onwijs veel extra oplettendheid met zich mee, bovenop de alertheid die wel al hadden.
Boot op met hond, auto in en uit, andere honden die dichtbij passeren, op het eiland zelf, op het strand. etc.
En we hebben genoten, Rimpel zeker maar was het echt ontspannend voor ons?
Mwah...
Een dagje schier met Muis in een fietsenbak is toch echt relaxter.

Ik heb er met alles wat ik in me had, het-beste-van-geprobeerd-te maken door te leven met mijn hond met beperkingen
Had ik al gezegd NOOIT ?
Ja he?
Mensen vragen me geregeld of ik een herplaatspei niet zou zien zitten voor een paar jaar.
gewoon NIET
:ok: :J:

helemaal mee eens.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
gonnie schreef: En ik vind het jammer dat mijn kleindochters niet kunnen komen logeren.
Ik vind dat toch eigenlijk te zot voor woorden hoor.
ja, dat vind ik ook net weer een stap te vers, ik wil best van alles doen voor mijn dieren, maar er is een grens :wink:
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:
gonnie schreef: En ik vind het jammer dat mijn kleindochters niet kunnen komen logeren.

ik ook. dan gingen de lijers maar een nachtje bij het pension slapen ofzo. kijk, sam kan niet meer mee naar mijn moeder op visite omdat je nooit weet wanneer daar een (of meer) van de kleinkinderen zijn. vette pech voor ons. komen de nichtjes of neefjes bij ons op visite? sam, ga maar even kijken hoe mooi de tuin is, het is maar voor even. maar jouw geval vind ik echt te zot voor woorden en zou daar iets mee doen zoals bijvoorbeeld een nacht pension voor de honden en de dametjes bij jou
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief

laeken schreef: Als jij al die dingen doet met je honden heb je toch geen moeilijke honden? Blijkbaar luisteren ze prima want anders konden ze niet overal mee naartoe en loslopen? Dus wat is precies je punt? Wat nu als je een hond zou hebben die niet los kan? En die je niet mee kan nemen als je ergens naartoe moet? Laat ik het nu daar over hebben. Ik snap best dat je een goede band kan hebben met een hond die je midden in de nacht ergens afgelegen uit moet laten en die je nooit mee kan nemen als je weg moet. Maar geloof me, als je dat wel kan kan je meer uit je hond halen. Blijkbaar doe jij dat ook. En desnoods geldt dit alleen voor mij. Ik kan me niks voorstellen bij echt genieten als je hond niks kan en jij hem altijd alleen thuis moet laten als je weg moet maar dat terzijde.
De ene kan niet met andere honden, dus we rijden naar een plek waar geen andere honden komen en waar ze wel los kan. Dus we struinen samen door de natuur (soms aan een lange lijn) op een plek waar bijna niemand komt. Ze kan overal mee naar toe, maar dat vindt ze zelf niet leuk. Ik kies de dingen uit die ze wel leuk vindt. En die ik geschikt vind voor een hond. De andere houdt niet van vreemde mensen. Hij bijt niet, hij negeert of ontwijkt. Toch gaat hij mee naar verjaardagen (nee, niet alle en helemaal geen BBQ, maar dat heeft niks met hem te maken), voetbalwedstrijden, de markt, noem alles maar op. Ik vind het voor mij niks toevoegen als hij andere mensen leuk zou vinden, dat zou ik toch weer moeten afleren. Het is wel heel fijn dat het wel kan. Dat andere mensen hem eng vinden en niet willen aaien, dat vind ik niet erg eigenlijk. Als hij zou bijten zou het anders zijn, dat ben ik helemaal met je eens.

Ik snap jouw punt, maar ik zou niet blijer worden van een hond die mensen en honden wel allemaal leuk vindt. En mijn honden hoeven niet overal mee naar toe, ik vind lang niet alles geschikt voor een hond. Dat maakt voor mij niet uit of de hond nu heel makkelijk is of dat je enorm zou moeten opletten. Dat opletten doe ik toch, maar dan door de mensen die er zijn. ;) Nu heb je inderdaad wel gelijk dat het geen mens of hondvretende beesten zijn. Tessa is dan angst agressief, maar dat is grotendeels weg. Nu houd ik zelf ook niet van drukte, ook niet met honden die wel sociaal zijn. Ik hoef ook niet rond te spieken of er een hond of een mens aankomt, dus je hebt wel gelijk inderdaad.
gonnie
Zeer actief

Nanna schreef:

Ik wil gewoon geen enkel risico nemen vandaar dat ik niet wil dat ze nu komen logeren.
Met Tama en Jarah zou ik het nog wel durven, maar Nikkie kan niet geaaid worden als ze het niet ziet omdat ze een verschoven wervel heeft na een aanval van een andere hond, en aangezien mijn kleinkinderen niet echt goed luisteren ga ik het risico niet aan.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
TessaThomas
Zeer actief

Nu ik erover nadenk heb je wel gelijk, Laeken. Ik zou nooit meer aan een herplaatser zoals Tessa beginnen, maar dat heeft meer met het geluk van de hond te maken. Zij wordt niet gelukkig van veel andere honden en dat kan ik hier niet altijd voorkomen. Het in de auto stappen en naar een andere plek rijden zou ik toch moeten doen om een hond los te kunnen laten lopen, dus voor mij maakt het niet uit waar ik naartoe rijd. Maar voor de hond wel en zij zou inderdaad gelukkiger geweest zijn als het niet uit zou maken. En een gelukkige hond maakt een gelukkige baas.

Dus okee, ik ben het met je eens! :D
gonnie
Zeer actief

Nanna schreef:Ik zit hier gewoon te lachen ;-)

"Ja meisjes, oma kan jullie niet hebben want de hondjes hebben dat liever niet"

In geen enkele wereld zou ik mijn honden boven mijn kleinkinderen stellen. Dan donderde ik ze een week het asiel in en haalde heerlijk de kleinkinders op :ok:
Ach, ik pas twee dagen per week op mijn kleinkinderen dus het is niet zo dat ik ze nooit zie hoor.
Ik denk trouwens dat mijn zoon geeneens zou willen dat ze uit logeren gaan. Ze zijn nog maar pas vier en anderhalf jaar.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
mercedes2803
Zeer actief

Zeg :ugh: :hmmm: :blauwoog:

Hou eens op met die teckel pup te quoten! :I:

Mijn vriend wilde vroeger als kind altijd dolgraag een hond...
een ruwhaar teckel het liefst...
Er is even serieus over nagedacht maar het is nooit gebeurd.
Dus is hij hondloos opgegroeid.
Hij vind mijn tuig echt de bom en met Muis is hij bijna vergroeid maar zijn hart
blijft tekeer gaan bij een teckel en zeker een ruwhaar teckel met eigenwijs koppie

Als ik vanavond dus thuis achter de PC zit en deze foto scrolt iedere keer door het beeld en hij ziet dat....
Dan hou ik jou Nanna, PERSOONLIJK verantwoordelijk als ik ooit met zo'n teckel lijer opgescheept komt te zitten :goeie:
Hoor je me?! :tong:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

mercedes2803 schreef: Ik heb er met alles wat ik in me had, het-beste-van-geprobeerd-te maken door te leven met mijn hond met beperkingen
Had ik al gezegd NOOIT ?
Ja he?
gewoon NIET
Het is maar net wat je verwacht van het hebben van een hond.
Charlie is voor mij perfect. Zou ik daar wat aan mogen veranderen, dan deed ik dat niet. Ja, er tien jaar aan plakken of haar rotte tenen wegtoveren.
De honden zijn allemaal anders en voegen allemaal op hun eigen manier wat toe.
Charlie en Tibbe niet minder dan de heren sufkut.
Ik heb met Charlie de sterkste band, omdat ik haar hele wereld ben en zij mijn rotverwende prinsesje, mijn hondse spiegelbeeld :mrgreen:
Wat we doen maakt niet uit, als het maar samen is.
Met mijn vriend en Tibbe net zo. Met Tibbsie heb ik al gekozen voor een angst agressieve hond naar mens en hond, naast Charlie.
Omdat het voor mij niets afdoet aan aan het plezier wat ik er in heb.
Volgende keer 100% zeker weer, alleen kies ik er bewuster voor. Hopelijk mag en kan dat straks en later nog.
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:Ik vind lastige lijers énig ;-)
En als ik anders zou wonen (lees: een villa met een enorm grondstuk) zou ik dezelfde dag nog een Komondorreu hebben. Zo'n beetje de grootste klootzakken van het hondenrijk :mrgreen:
Die zitten er helemaal niet op te wachten om uitgelaten te worden op het hondenveldje :schrik: Inbrekers worden zonder pardon naar God gebeten. :cool2:

Maar ja, zoals ik nu woon kan dat niet. Dan wordt het inderdaad midden in de nacht uitlaten en iedereen omzeilen. En ga ik denk ik ook een tyfushekel krijgen aan iedereen die zijn jolige hond maar op me af laat stuiven :engel:
En omdat ik dat mezelf niet aan wil doen heb ik sociale honden. Kan ik tóch genieten van het hebben van honden zonder dat ik iedere keer mezelf in de stress hoef te werken omdat mensen hun Jack Snuffels op me af laten stuiven. Want zoals het nu is boeit me dat geen barst. Stuif maar aan :19: En veranderen doe je dat toch niet hoeveel je ook op het HF weeklaagt, dus dan kun je beter maar zelf zorgen er geen last van te hebben door een hond te nemen die het geen bal interesseert. :ok:
zou wel verfrissend zijn een nieuwe doelgroep :engel:
O ja, en ik heb een zogenaamd minder sociaal ras, maar die bezorgt me nooit last, die kleine daarentegen :schrik:
ik ga met haar trainen en mijn best doen er iets van te maken samen, maar zo een dat doe ik niet nog een keer zoals ik er nu in sta.
tot zover, minder sociaal en tja ..........
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 08 mei 2014 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
mercedes2803
Zeer actief

Ik verwachtte op zich niet veel van het hebben van een hond...
Wat ik NIET verwachtte is dat ik dagelijks met ogen in mijn rug moest lopen, dat ik viswijf-oorlogen op straat in woonwijkjes
aan het voeren was met mensen die hun loslopende honden op Rimpel lieten klappen
Ik had niet verwacht dat andere hondeneigenaren zo ontzettend weinig verstand blijken te hebben van hun eigen hond en honden in het algemeen
En ik had niet verwacht dat mensen , zelfs als hun hond aantoonbaar gaten maakte in andere honden, ze daar iedereen de schuld van gaven en het beest gewoon los lieten lopen en nee, dat was geen tok in sociale woningbouw maar een mevrouw met een eigen Juwelierszaak

Ik had niet verwacht dat als ik een bos inliep met mijn aangelijnde hond waar borden stonden dat honden aangelijnd moesten zijn, ik een grote bek zou krijgen van mensen dat ik daar maar gewoon niet komen moest als Rimpel het niet zo leuk vond dat er een jonge drentse Patrijs met kogelsnelheid op hem afgerend kwam en rondjes om hem heen stond te dansen en door de baas niet terug te roepen was... baas stond 14 keer te roepen naar de hond maar mooi dat ie niet kwam....
Toen ik bij de 6 e keer roepen in de gaten kreeg dat het beest totaal niet luisterde naar de baas en ik inmiddels zweet all over had van Rimpel in zijn tuig omhoog trekken maar ondertussen doodsbang was dat ALS die patrijs er in zou klappen ik dus eigenlijk beter Rimpel met vier poten op de grond kon laten staan, begon ik inderdaad af te halen dat ik nu echt van me af zou gaan schoppen als hij niet uit mijn buurt bleef en of die persoon misschien even zijn hond kon KOMEN HALEN in plaats van op een afstand te blijven roepen
"nouwww sorry hoor... ik kan het ook niet helpen dat hij evennn niet luisterd hoor"
Ja dat kun je wel en je kunt ook gewoon ingerijpen in plaats van daar te blijven staan he? HOU hem uit mijn buurt - NU !
"Nouwww als jouw hond dat niks vindt moet je maar niet in het bos gaan lopen he? "

Joh krijg godverd lekker de tyfus en de stik hik of niet dan!?
Kun je niet lezen wat er op het bord staat dan?
AANGELIJND.. dat is toch niet moeilijk????

Nee...dat had ik niet verwacht...
Ik had niet verwacht dat ik voor relaxed met mijn hond rondlopen eigenlijk aan de goden overgeleverd was en voor een groot gedeelte dus
stik afhankelijk was van mijn mede honden eigenaren.
Dat had ik niet verwacht.

En ja dan ga je bij begraafplaatsen lopen in het donker... leuk man!
En dat wil ik dus niet meer nee.
Ik wil gewoon een heide op kunnen lopen zonder dat mijn hond in zijn flikker gebeten wordt om vervolgens te moeten gaan lopen kissebissen met andere
eigenaren...
Laat me gewoon met rust en blijf uit mijn buurt, dank je wel

Met muis is dat ideaal...Muis en ik zijn meant to be together want we lijken precies op elkaar.
Ze redt het PRIMA in grote groepen, heeft nooit akkefietjes of drama, verstaat de taal en poeiert alles keurig netjes op zijn honds af zonder 1 rondvliegend haartje en andere honden begrijpen dat....
Maar ze zal uit zichzelf niet zomaar op mensen of honden aflopen...gewoon omdat ze dat niks vindt.heel af en toe heeft ze ineens een voorkeur of
juist sterke afkeer en daar vaar ikblind op hahahahaha
M@scha
Zeer actief

mercedes2803 schreef:Zeg :ugh: :hmmm: :blauwoog:

Hou eens op met die teckel pup te quoten! :I:

Mijn vriend wilde vroeger als kind altijd dolgraag een hond...
een ruwhaar teckel het liefst...
Er is even serieus over nagedacht maar het is nooit gebeurd.
Dus is hij hondloos opgegroeid.
Hij vind mijn tuig echt de bom en met Muis is hij bijna vergroeid maar zijn hart
blijft tekeer gaan bij een teckel en zeker een ruwhaar teckel met eigenwijs koppie

Als ik vanavond dus thuis achter de PC zit en deze foto scrolt iedere keer door het beeld en hij ziet dat....
Dan hou ik jou Nanna, PERSOONLIJK verantwoordelijk als ik ooit met zo'n teckel lijer opgescheept komt te zitten :goeie:
Hoor je me?! :tong:

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

ik blijf dit topic juist scrollen en zeg dan heel naief: leuk he lief?

die van mij gromt dan alleen.. ooit.. ooit krijg ik het voor elkaar :cool2:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ik lees vooral veel onbegrip aan weerskanten, de mensen met een sociale hond hebben zoiets van stel je niet zo aan, neem je ook maar een socialer ras ( alsof alles uitwisselbaar is) de mensen met een lastigere hond zeggen van, ik wil best goed, maar laat jullie( sociale) hond dan niet los op die van mij af stuiteren, t is gewoon een kwestie van rekening houden met. je hebt de rest van de wereld, maar niet die vierkanten meter waar op ik loop met mijn hond, zou t kunnen aub.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Inge O schreef:ik lees hier toch echt nogal wat dingen die meer met opvoeding dan met een moeilijke hond te maken hebben hoor - het hoeven echt niet allemaal basjes te zijn om er een lieve hond aan te hebben die overal meekan en waar de kleinkinderen wél zouden kunnen bij logeren.

en er zijn overigens ook zat basjes waarbij dat laatste niet kan want als je een pup neemt heb je dat soort dingen toch maar helemaal af te wachten.
dat dus :ok:
plus dat het ook nogal scheelt als je weet wat je te wachten staat en je je daarop voorbereidt.
ik hoef geen supersociale hond, fijn als ie dat wel is maar mijn wereld stort echt niet in als dat niet zo is.
gewoon weten wat je aan je lijntje hebt en je daarnaar gedragen, zo moeilijk lijkt me dat toch echt niet :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
S@ndr@
Zeer actief

Heavy schreef:
S@ndr@ schreef:Ik lees vooral veel onbegrip aan weerskanten, de mensen met een sociale hond hebben zoiets van stel je niet zo aan, neem je ook maar een socialer ras ( alsof alles uitwisselbaar is) de mensen met een lastigere hond zeggen van, ik wil best goed, maar laat jullie( sociale) hond dan niet los op die van mij af stuiteren, t is gewoon een kwestie van rekening houden met. je hebt de rest van de wereld, maar niet die vierkanten meter waar op ik loop met mijn hond, zou t kunnen aub.
Natuurlijk is het een kwestie van rekening houden met elkaar en is dat haalbaar nee dus :wink:
Dan kan je het jezelf zo moeilijk mogelijk maken door een niet sociale hond te nemen of iets gemakkelijker door een sociale hond te nemen .
wat als je dat niet past, even heel simpel.
ik ben een molosser mens en die zijn vaak niet zo heel sociaal naar sexe genoten als ze volwassen zijn , moet ik dan maar een teckel nemen en t beest aan kijken van wat mot ik me je, ik vind je niet leuk :roll: meer he, ik heb een hond he :roll: en ik kan hem gewoon loslaten, maar ik wordt er niet zo heel erg blij van, maar de rest van de wereld blijkbaar wel.
is dat een goede insteek.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

S@ndr@ schreef:
Heavy schreef:
S@ndr@ schreef:Ik lees vooral veel onbegrip aan weerskanten, de mensen met een sociale hond hebben zoiets van stel je niet zo aan, neem je ook maar een socialer ras ( alsof alles uitwisselbaar is) de mensen met een lastigere hond zeggen van, ik wil best goed, maar laat jullie( sociale) hond dan niet los op die van mij af stuiteren, t is gewoon een kwestie van rekening houden met. je hebt de rest van de wereld, maar niet die vierkanten meter waar op ik loop met mijn hond, zou t kunnen aub.
Natuurlijk is het een kwestie van rekening houden met elkaar en is dat haalbaar nee dus :wink:
Dan kan je het jezelf zo moeilijk mogelijk maken door een niet sociale hond te nemen of iets gemakkelijker door een sociale hond te nemen .
wat als je dat niet past, even heel simpel.
ik ben een molosser mens en die zijn vaak niet zo heel sociaal naar sexe genoten als ze volwassen zijn , moet ik dan maar een teckel nemen en t beest aan kijken van wat mot ik me je, ik vind je niet leuk :roll: meer he, ik heb een hond he :roll: en ik kan hem gewoon loslaten, maar ik wordt er niet zo heel erg blij van, maar de rest van de wereld blijkbaar wel.
is dat een goede insteek.
nee hoor, vind ik niet
en heavy kan wel heel heilig doen hier, maar die wist van te voren ook niet hoe haar dh zou uitpakken.
als ze perse een sociale hond gewild had had ze beter een ander ras kunnen nemen.
gewoon 'geluk' hebben is dat geweest, zoals altijd als je een pup neemt.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”