Ik vind het dus persoonlijk geen fijn idee om een kamer hondproof te maken omdat zodra ik de deur achter me dichttrek en daarbij een hond opsluit deze meteen paniekeert. Onze honden hebben er echt een hekel aan om in een kamer opgesloten te worden. Wij hebben echt ruimte genoeg om dat te doen en zelfs een lege kamer. Ik weet zeker dat Eva daarin niet alleen kan zijn itt in de bench.
We laten haar ook alleen als ze los is en dat gaat ook prima. Maar dan blijf ik bang dat ze een kabel van mijn aquarium doorbijt of bv een zwaar voorwerp op zich trekt van een tafel.
Ook ben ik bang dat ze ergens in stikt als ze iets sloopt wat ze niet doet overigens.
En met dat eten, het kan echt niet anders. Ja ik kan gaan brullen in de kamer en de honden in een hoek houden. Maar of dat nou zo leuk is? Dapper en Eva zijn gewoon allebei heel erg op hun eten. Cleo zit al in de slaapkamer en dus is die bench het meest vriendelijk voor Eva. Niet het makkelijkst. Het makkelijkste zou zijn haar in de plee of badkamer op te sluiten. Ik weet echter dat ze dan dus echt niet blij is want daar woont ze normaal gesproken ook niet. Ze wonen in de woonkamer en de mazzel is dat ze daar dus altijd kan zijn. Tijdens eten, slapen en ook als ze even een uurtje alleen moet zijn.
En ze vind het echt geen probleem. Ik zal eens een filmpje maken. Ze ligt ergens te pitten, ik loop naar de bench, doe de deur open en meteen wringt ze zich erdoor en ploft in de bench. Dan slaapt ze daar verder. Waarom dat zo is weet ik verder ook niet. Wel weet ik dat ze er dus op geen enkele manier last van heeft en ook nooit tegen haar zin in wordt opgesloten. Wil ze er eerder uit dan dat ik dat wil dan geef ik haar een staafje en is ze weer helemaal blij. Is dat ding op dan gaat ze er meteen uit.
Misschien dat ze er daarom zo graag ingaat. Ze zit er nooit tegen haar zin in nl.

Ze hoeft er ook niet in. Ze wil erin en van dat feit maken wij gebruik om de boel veilig en comfortabel te houden. Voor de honden, onzelf en bezoek