Dit was mijn ruwhaar teckel, Sam!

Moderator: moderatorteam
Je hebt hem al op het oog? Een herplaatsertje? Foto's!!!!Pool schreef:Och wat een schattige foto van Dobby,hoe gaat het nu met haar? Wat prachtig is Twiggle, jammer dat je er geen tweede bij mag. Hier komt heel misschien er nog een derde bij en dan wellicht een kaninchen ruwhaar. Wij gaan regelmatig mee met teckelwandelingen en ik vind het best heel gezellig!
tekkel schreef:mooi is twiggle!
de eerste keer dat ik meeging met een tekkelwandeling (met m'n vorige tekkel), was geen groot succes. ik liep, ook op de h'sumse hei, beginpunt t/o het vliegveld bij de snackkar, helemaal vooraan. tot er van achteruit werd geroepen dat we moesten wachten omdat er een tekkeltje heel hard terugrende naar het parkeerterrein. dat was mijn miesjedie vond er geen bal aan. de rest van de wandeling heb ik haar maar aan de lijn gehouden....
met mijn huidige tekkel ben ik wel meegeweest met tekkelwandelingen op het strand (scheveningen en noordwijk). dat was wel heel leuk.
nu doe ik het niet meer want ik kan niet meer zo snel lopen en ook niet meer van die afstanden![]()
hoe is het nou met dobby? dat laten lopen van de plas is normaal hoor! je kan haar af en toe even optillen en buitenzetten anders. maar meestal duurt het niet zo lang voor ze weer gaan ronddarren
tekkel schreef:Je hebt hem al op het oog? Een herplaatsertje? Foto's!!!!Pool schreef:Och wat een schattige foto van Dobby,hoe gaat het nu met haar? Wat prachtig is Twiggle, jammer dat je er geen tweede bij mag. Hier komt heel misschien er nog een derde bij en dan wellicht een kaninchen ruwhaar. Wij gaan regelmatig mee met teckelwandelingen en ik vind het best heel gezellig!
Haha nou Jules kan ik echt nooit kwijtraken..die komt ook altijd ff kijken of ik er nog ben. Maar ik heb verder niet veel met teckels, dus vind teckelwandelingen niet zo boeiend. Jules heb ik ook niet uitgezocht omdat ik een teckel wilde, kwam haar gewoon tegen in het asiel en die klik was er.billyboy2 schreef:tekkel schreef:mooi is twiggle!
de eerste keer dat ik meeging met een tekkelwandeling (met m'n vorige tekkel), was geen groot succes. ik liep, ook op de h'sumse hei, beginpunt t/o het vliegveld bij de snackkar, helemaal vooraan. tot er van achteruit werd geroepen dat we moesten wachten omdat er een tekkeltje heel hard terugrende naar het parkeerterrein. dat was mijn miesjedie vond er geen bal aan. de rest van de wandeling heb ik haar maar aan de lijn gehouden....
met mijn huidige tekkel ben ik wel meegeweest met tekkelwandelingen op het strand (scheveningen en noordwijk). dat was wel heel leuk.
nu doe ik het niet meer want ik kan niet meer zo snel lopen en ook niet meer van die afstanden![]()
hoe is het nou met dobby? dat laten lopen van de plas is normaal hoor! je kan haar af en toe even optillen en buitenzetten anders. maar meestal duurt het niet zo lang voor ze weer gaan ronddarren
Dat geintje komt mij erg bekend voor. 2 jaar terug mee geweest met de teckel wandeling op Schier.
Liep nog te verkondigen hoe goed mij teckel los kon lopen..
Komen op strand aan, gooien de honden losdoei kid........vloog zo de duinen in, achter de konijnen aan. Op gegeven moment kwam ze terug het strand op maar rende compleet de verkeerde kant op...zag haar steeds verder verdwijnen....aflandse wind, dus kon gillen tot ik een ons woog.
![]()
Duurde even voor truttema in de gaten had dat wij de andere kant op liepen....toen ze terug kwam snel weer aan de lijn gedaan....stoute woef
wat inge zegt: zoveel mogelijk los laten lopen (in de natuur hè, niet op straatNolan schreef:Ik vind het zo spannend om Nolan los te laten lopen.
Op de hondenweide hier in de buurt doe ik het wel omdat dat helemaal is afgezet.
En ja, ze volgt me eigenlijk wel. Dus opzich geen probleem.
Maar toch vind ik het te stressie om haar ergens anders los te laten, je weet toch maar nooit naar waar ze ineens naar toe gaat rennen hé.
Hoe hebben jullie dat aangepakt?
ik ben ook van de herplaatsers, mijn eebie kwam ook pas bij mij wonen toen ze ruim 5 was (ze is nu bijna 11).Pool schreef:tekkel schreef:Je hebt hem al op het oog? Een herplaatsertje? Foto's!!!!Pool schreef:Och wat een schattige foto van Dobby,hoe gaat het nu met haar? Wat prachtig is Twiggle, jammer dat je er geen tweede bij mag. Hier komt heel misschien er nog een derde bij en dan wellicht een kaninchen ruwhaar. Wij gaan regelmatig mee met teckelwandelingen en ik vind het best heel gezellig!
Nee heb nog niets op het oog. De twee dames die we nu hebben zijn echt op ons pad gekomen. Afgelopen zondag met de teckelwandeling meegeweest en dan zie ik de ruwharen en die vind ik toch ook wel heel erg leuk! Naar alle waarschijnlijkheid(denk zelfs wel heel zeker)wordt een volgende hond weer een herplaatser net als deze twee.
schattigNolan schreef:Oké, super!!
Dat ga ik zeker doen!
Ik deed het al wel soms, maar nu ga ik het wel steeds oefenen op de hondenweide.
Hij heeft nog geen jachtgevoel. Hij is zelf bang van een mier![]()
Dan voelt hij is met zijn snuit en dan stapt hij toch maar wat stapjes naar achter. En ja, zo gaat dat een tijdje door tot dat de mier weg is
Dat lijkt me wel een leuk plan. Alleen denk ik niet dat ik Goof dan los laat lopen, meneer is flink aan het puberen en heeft zijn oren op het moment alleen ter decoratieFlorabel schreef:We kunnen ook een keer een HF-teckelwandeling organiseren..?
Op vreemd terrein laat ik haar ook niet meer los...iets teveel risico dat ze verdwaald.......want die neus werkt perfect, maar de weg weer terug vinden is lastig._Inge_ schreef:Haha nou Jules kan ik echt nooit kwijtraken..die komt ook altijd ff kijken of ik er nog ben. Maar ik heb verder niet veel met teckels, dus vind teckelwandelingen niet zo boeiend. Jules heb ik ook niet uitgezocht omdat ik een teckel wilde, kwam haar gewoon tegen in het asiel en die klik was er.billyboy2 schreef:tekkel schreef:mooi is twiggle!
Dat geintje komt mij erg bekend voor. 2 jaar terug mee geweest met de teckel wandeling op Schier.
Liep nog te verkondigen hoe goed mij teckel los kon lopen..
Komen op strand aan, gooien de honden losdoei kid........vloog zo de duinen in, achter de konijnen aan. Op gegeven moment kwam ze terug het strand op maar rende compleet de verkeerde kant op...zag haar steeds verder verdwijnen....aflandse wind, dus kon gillen tot ik een ons woog.
![]()
Duurde even voor truttema in de gaten had dat wij de andere kant op liepen....toen ze terug kwam snel weer aan de lijn gedaan....stoute woef
Dat zit denk ik in de aard van het beestje (al is het vast met training te verbeteren)Pool schreef:Wat loslaten betreft, de twee van mij kwamen hier wonen met 6.5 en 7 jaar. Beiden heb ik de eerste dag los gelaten. Ze lopen beiden bovenop mijn voeten......Floor is hier inmiddels twee jaar en Fiene ruime een jaar maar ze zijn altijd in de buurt.
Vrijdag (ligt er aan in welke week, ben om de vrijdag vrij) is voor mij oké, het weekend ook.Florabel schreef:Qua locatie, het midden des (Neder)lands...?
Ik woon zelf in het oosten..dus teckels uit alle windrichtingen hier op het forum:-)
Wat denken/vinden jullie van het Kootwijkerzand? Nooit geweest, maar heb er goede verhalen over gehoord..
Welke dag komt het best uit? Vrijdag of weekend voor mij..
Zou het leuk vinden als het lukt!!
Gezellig zo!Florabel schreef:Sofie de BHT, bij-hoor-teckel, zoals we haar noemen. Naast mijn laptop op tafel, terwijl ik werk...*foto*