Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lammetje gemold door Staff - UPDATE AD.NL
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: Lammetje gemold door Staff - UPDATE AD.NL
Ik zeg nergens dat mijn honden super opgevoed zijn, vertelde alleen maar dat Nikkie is gaan uitvallen naar andere honden aan de lijn nadat ze gegrepen is.
En dat bijten wat Nikkie doet komt toch echt als je aan haar rug zit terwijl ze het niet ziet, ze heeft door die aanval een verschoven wervel.
En inderdaad sommige dingen komt door de opvoeding. Maar dat uitvallen naar anderen honden is toch echt pas daarna begonnen. En alleen als ze aan de riem lopen.
En dat bijten wat Nikkie doet komt toch echt als je aan haar rug zit terwijl ze het niet ziet, ze heeft door die aanval een verschoven wervel.
En inderdaad sommige dingen komt door de opvoeding. Maar dat uitvallen naar anderen honden is toch echt pas daarna begonnen. En alleen als ze aan de riem lopen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ja en Tama bijt als je een teek weg wilt halen en dat heeft weinig tot niets met een trauma te maken lijkt mij.gonnie schreef:Ik zeg nergens dat mijn honden super opgevoed zijn, vertelde alleen maar dat Nikkie is gaan uitvallen naar andere honden aan de lijn nadat ze gegrepen is.
En dat het uitvallen begonnen is na een aanval dat is best mogelijk ,maar dat het een blijvend gebeuren is geworden dat heeft toch wel degelijk met de opvoeding te maken.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Dat had je er met een beetje training wel weer uitgekregen.gonnie schreef:Ik zeg nergens dat mijn honden super opgevoed zijn, vertelde alleen maar dat Nikkie is gaan uitvallen naar andere honden aan de lijn nadat ze gegrepen is.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
- Zeer actief
Ligt eraan, als ik de teek buiten verwijder gaat het prima dan hoeft zelfs de muilkorf niet om. Thuis vind ze het niet leuk.Tineke schreef:Ja en Tama bijt als je een teek weg wilt halen en dat heeft weinig tot niets met een trauma te maken lijkt mij.gonnie schreef:Ik zeg nergens dat mijn honden super opgevoed zijn, vertelde alleen maar dat Nikkie is gaan uitvallen naar andere honden aan de lijn nadat ze gegrepen is.
En dat het uitvallen begonnen is na een aanval dat is best mogelijk ,maar dat het een blijvend gebeuren is geworden dat heeft toch wel degelijk met de opvoeding te maken.
Buiten ben ik alleen met haar en dat gaat het gewoon.
En dat uitvallen is echt niet constant hoor. Maar naar enkele honden, met sommigen honden kunnen ze zelfs samen in de lift.
En ik ben echt niet de enige hoor met honden die weleens uitvallen. Kom genoeg mensen tegen met honden die uitvallen.
Trouwens als je er hier iets aan doet krijg je de politie aan de deur.
Groetjes Gonnie.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Je hebt pas een probleem met je honden als jij het als een probleem ervaart en als jij geen last hebt van het gedrag van je honden dan is dat toch primagonnie schreef:Ligt eraan, als ik de teek buiten verwijder gaat het prima dan hoeft zelfs de muilkorf niet om. Thuis vind ze het niet leuk.Tineke schreef:Ja en Tama bijt als je een teek weg wilt halen en dat heeft weinig tot niets met een trauma te maken lijkt mij.gonnie schreef:Ik zeg nergens dat mijn honden super opgevoed zijn, vertelde alleen maar dat Nikkie is gaan uitvallen naar andere honden aan de lijn nadat ze gegrepen is.
Buiten ben ik alleen met haar en dat gaat het gewoon.
En dat uitvallen is echt niet constant hoor. Maar naar enkele honden, met sommigen honden kunnen ze zelfs samen in de lift.
En ik ben echt niet de enige hoor met honden die weleens uitvallen. Kom genoeg mensen tegen met honden die uitvallen.
Trouwens als je er hier iets aan doet krijg je de politie aan de deur.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Hoe bedoel je dat nou Gonnie?gonnie schreef:En dat uitvallen is echt niet constant hoor. Maar naar enkele honden, met sommigen honden kunnen ze zelfs samen in de lift.
Trouwens als je er hier iets aan doet krijg je de politie aan de deur

-
- Zeer actief
We kregen een poos terug de politie aan de deur iemand had zijn/haar beklag gedaan omdat Nikkie haar voorpoten van de grond afkwamen, we kwamen de lift uit, en in de lift en tijdens het in en uitstappen heb ik de honden kort aan de lijn, toen we beneden de hal in kwamen stond er iemand met een hond waar Nikkie pissig op werd en doordat ze uit haar dak ging kwamen haar voorpoten van de grond wat ze dus eigenlijk zelf deed dus heeft iemand de politie gebeld dat we onze honden mishandelen. En volgens degene die de politie had gebeld hebben we ook een fokkamer. Heb al 8 jaar geen nestje meer gehad.ranetje schreef:Hoe bedoel je dat nou Gonnie?gonnie schreef:En dat uitvallen is echt niet constant hoor. Maar naar enkele honden, met sommigen honden kunnen ze zelfs samen in de lift.
Maar weet wel wie er gebeld heeft denk ik die heeft me al eens verteld dat mensen denken dat ik de honden mishandel maar volgens mij was ze dat gewoon zelf, Tama kan namelijk nogal hysterisch doen b.v. als je per ongeluk tegen haar pootje aankomt, of als ze een kat ziet en mensen hier denken dan dat ik ze in elkaar aan het slaan ben, hooguit pak ik haar dan bij haar halsband om haar stil te krijgen maar haar in mekaar timmeren doe ik echt niet, al kan ik me wel voorstellen dat mensen dat kunnen denken, een buurvrouw vertelde me eens dat ze een keer vanaf de galerij gekeken had om te zien wat er aan de hand was en ze zag dat ik echt niks deed.
Als ik hier alleen al zeg dat ze hun kop moeten houden heb ik al ruzie.
Groetjes Gonnie.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Als het niet zo treurig was zou je toch hardop gaan lachengonnie schreef:We kregen een poos terug de politie aan de deur iemand had zijn/haar beklag gedaan omdat Nikkie haar voorpoten van de grond afkwamen, we kwamen de lift uit, en in de lift en tijdens het in en uitstappen heb ik de honden kort aan de lijn, toen we beneden de hal in kwamen stond er iemand met een hond waar Nikkie pissig op werd en doordat ze uit haar dak ging kwamen haar voorpoten van de grond wat ze dus eigenlijk zelf deed dus heeft iemand de politie gebeld dat we onze honden mishandelen. En volgens degene die de politie had gebeld hebben we ook een fokkamer. Heb al 8 jaar geen nestje meer gehad.ranetje schreef:Hoe bedoel je dat nou Gonnie?gonnie schreef:En dat uitvallen is echt niet constant hoor. Maar naar enkele honden, met sommigen honden kunnen ze zelfs samen in de lift.
Maar weet wel wie er gebeld heeft denk ik die heeft me al eens verteld dat mensen denken dat ik de honden mishandel maar volgens mij was ze dat gewoon zelf, Tama kan namelijk nogal hysterisch doen b.v. als je per ongeluk tegen haar pootje aankomt, of als ze een kat ziet en mensen hier denken dan dat ik ze in elkaar aan het slaan ben, hooguit pak ik haar dan bij haar halsband om haar stil te krijgen maar haar in mekaar timmeren doe ik echt niet, al kan ik me wel voorstellen dat mensen dat kunnen denken, een buurvrouw vertelde me eens dat ze een keer vanaf de galerij gekeken had om te zien wat er aan de hand was en ze zag dat ik echt niks deed.

-
- Zeer actief
Ach nou kan ik er wel om lachen, maar die avond dat de politie kwam was ik wel even van streek.ranetje schreef:Als het niet zo treurig was zou je toch hardop gaan lachengonnie schreef:We kregen een poos terug de politie aan de deur iemand had zijn/haar beklag gedaan omdat Nikkie haar voorpoten van de grond afkwamen, we kwamen de lift uit, en in de lift en tijdens het in en uitstappen heb ik de honden kort aan de lijn, toen we beneden de hal in kwamen stond er iemand met een hond waar Nikkie pissig op werd en doordat ze uit haar dak ging kwamen haar voorpoten van de grond wat ze dus eigenlijk zelf deed dus heeft iemand de politie gebeld dat we onze honden mishandelen. En volgens degene die de politie had gebeld hebben we ook een fokkamer. Heb al 8 jaar geen nestje meer gehad.ranetje schreef:Hoe bedoel je dat nou Gonnie?gonnie schreef:En dat uitvallen is echt niet constant hoor. Maar naar enkele honden, met sommigen honden kunnen ze zelfs samen in de lift.
Groetjes Gonnie.
- iones
- Zeer actief
Dit mens is in mijn ogen een ontzettende prutser. Hoe kun je méér prutsen met je honden dan zij?Tineke schreef:Nou ik mag toch hopen dat ze alle kosten moet vergoeden en een houdverbod is niet zo makkelijk om die te krijgen in Nederland ,dan moet je toch wel zo'n ontzettende prutser zijn.iones schreef:De honden moeten nu dus voortaan altijd aangelijnd en gemuilkorfd. Dat zijn consequenties alleen voor die honden. Dus we kunnen hieruit concluderen dat we er vanuit gaan dat honden dezelfde mate van verstand hebben als mensen? Want ik lees niets over maatregelen tegen dat maffe wijf waar die honden van zijn. Heeft zij een fikse boete gehad? Is haar een verplichte cursus opgelegd? Eigenlijk mag zo iemand helemaal geen honden hebben. Een houdverbod voor honden zou op z´n plaats zijn.
En is dat houdverbod er dan, dan is het maar de vraag of het opgevolgd wordt want ook dat heeft weinig gevolgen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
prutser volgens welke maatstaven, die van t honden forum, ja vast, voor een doorsnee Nederlander valt t nog wel mee- daar wordt op dagelijkse basis nog veel harder geblunderd. praat t niet goed, maar hier wordt de lat altijd wel heel hoog gelegd , dus even terug naar de realiteit, shit happens , t moet niet , maar gebeurt wel
- iones
- Zeer actief
De lat hoog leggen?
Is het de lat hoog leggen als je niet toestaat dat je hond andere dieren molesteert? O jee...
Is het de lat hoog leggen als je niet toestaat dat je hond andere dieren molesteert? O jee...
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
De lat hoog leggen, is zeggen dat je altijd 100% controle moet hebben, en dat er never nooit een ongeluk mag en kan gebeuren
dat gaat namelijk niet

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Nou nee, maar risico is niet alleen de kans. Het is kans x effect.S@ndr@ schreef:De lat hoog leggen, is zeggen dat je altijd 100% controle moet hebben, en dat er never nooit een ongeluk mag en kan gebeurendat gaat namelijk niet
Anders klinkt het een beetje zoals premier Erdogan, die ik vanmorgen hoorde zeggen dat mijnrampen er nu eenmaal bij horen

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.