Aeve schreef:@Snoekie, Baloe betuttelen wij absoluut niet, hij is een hond en behandelen hem zo...Maar wij hebben ervoor gekozen om een hond te nemen, de hond heeft uiteindelijk niet bepaald dat wij voor hem gaan zorgen. Daarom willen wij hem wel een zo leuk en goed mogelijk leven geven. En als hij(zelfs hij, want hij kan heel makkelijk aleen blijven) nu al 4 uur per dag alleen moest blijven, dan kan ik ook bnnen no time problemen verwachten aangezien het nog niet bevestigd is. Hij is 15 weken, dus voor zijn leeftijd vind ik het al echt super gaan.
Maar met forceren kom je er niet mee.
Daarnaast, laten we een poll doen op het forum hoe oud de honden waren voordat ze goed 4 uur alleen konden blijven. Dan zul je zien dat dat echt nog geen 12 weken is.
En dit was dan het laatste wat ik meld in dit topic.
Je moet je ook niet aangesproken voelen hoor. Bedoelde het gewoon in zijn algemeenheid dat dat iets is wat mij al vaker opgevallen is. (dat honden betutteld worden en behandeld als kind zijnde)
Ik wil Nell ook een leuk en goed mogelijk leven geven en volgens mij doe ik dat ook wel. De manier waarop iedereen dat doet verschilt nogal. Andere wijken geen minuut van de zijde van hun pup af omdat ze dat niet vinden kunnen terwijl andere dat wel doen en dat wel vinden kunnen.
Ik ben daar 1 van. Nogmaals vaak genoeg ging ze gewoon mee hoor. Maar het gebeurde ook vaak genoeg dat ik weg moest (boodschappen doen-verjaardag-feestje-winkelen-dagje met kids weg etc etc) en dan bleef ze gewoon thuis en dat ging gewoon altijd zonder problemen.
Tuurlijk kun je “pech” hebben. Zou ik pech hebben gehad met haar had ik daarop in moeten springen zo simpel is dat. En zoals ik dat destijds dan gedaan zou hebben zo moet Fungus dat straks ook als het niet zo “simpel” gaat. En dat hij daar tzt als dat nodig mocht zijn een oplossing voor vind is voor mij wel duidelijk eerlijk gezegd.
Een poll zou je idd kunnen doen, de uitslag kan ik je bij deze al vertellen, en dat is dat de meeste hun pup niet alleen zal laten. Of ze het ook “geprobeerd” hebben is een 2e. Want hoe kun je zeggen dat je hond geen 4 uur alleen kan blijven als van alleen blijven nooit geen sprake is geweest omdat je dat nooit eerder gedaan hebt?
Daarbij is dit forum mijn inziens niet echt een leidraad om daar zoiets dergelijks aan af te lezen. Als ik google en op verschillende fora’s lees zie ik dat de pups daar met een week of 10-12 wel degelijk zindelijk zijn met tussentijds een enkele keer een “ongelukje” en dat ongelukje kan je blijven houden tot de hond pakweg een jaar is. Om die reden een jaar thuis te blijven lijkt mij zinloos. Evenals het feit dat menig hondenhouder na 2-3 wkn ook weer aan de slag is gegaan (zij het voor halve dagen) wat zo ongeveer hetzelfde geval is als hier bij Fungus. Met dat verschil dat hij nog van alles en nog wat van plan is te gaan doen in de weekenden en avonden. (cursus etc etc)
Ik gaat ook ff wat doen, zit hier al weer veel te lang