Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Als je een hond zonder baasje tegenkomt

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

P!nki schreef:
Zoek stok! schreef:
nance schreef:Dan heb je het verkeerd begrepen, Loddie is niet op dreef qua jagen, maar naar mensen toegaan....
Loddie is super sociaal en loopt naar mensen toe om geaaid te worden. Nu ze al een paar keer in korte tijd is aangelijnd en voor haar de verkeerde kant mee uit is genomen, begint ze mensen te ontwijken. Loddie is een scharrelaar, een snuffelaar en ja dan snuffelt ze in een straal om mij heen.
Ze jaagt praktisch niet en als ze er een keertje toch achter een konijn aangaat, dan is ze snel terug. Het gaat deze honden puur om het spoor!
Aha, dan heb ik het inderdaad verkeerd begrepen. Maar is het dan zo lastig om haar terug te roepen als de straal om je heen zo groot wordt dat je haar niet meer ziet? Bram is ook geen hond die dichtbij mij blijft (ook een zelfstandige snuffelaar, ook al is hij geen jachthond :mrgreen: ), maar ik vind het bijzonder onprettig als hij uit zicht is. Dan roep ik hem dus.
Als ze eenmaal aan het jagen zijn, dan is het inderdaad moeilijk om ze terug te roepen .. en er achteraan rennen is dan ook geen optie.. dus dan wordt het inderdaad lastiger om ze terug te halen ... ;) En ach ... als het te verwaarlozen is hoe vaak het gebeurt, mag de hond van mij best los lopen ;)
Ja dat snap ik. Als Bram eenmaal met z'n neus in een loopse teef zit, heeft roepen geen zin. Vol in de jacht zitten, zal hetzelfde zijn.

Maar nance schrijft nu toch juist als reactie op mij dat haar hond niet op dreef is met jagen, maar naar mensen toegaat?

Nou ja, laat maar :wink: Ik ben er wel weer zekerder van dat ik echt geen jagende hond wil, hoe mooi ik een Drentse Patrijs, Heidewachtel, Weimaraner en Beagle ook vind :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Zoek stok! schreef: Nou ja, laat maar :wink: Ik ben er wel weer zekerder van dat ik echt geen jagende hond wil, hoe mooi ik een Drentse Patrijs, Heidewachtel, Weimaraner en Beagle ook vind :mrgreen:
Niet alles over 1 kam scheren :neenee: :mrgreen: Mijn ouders hebben altijd Drenten gehad en geen 1 heeft dit gedrag zo vertoont als hierboven wordt geschetst :wink:
Vrienden van mij hebben een Heidewachtel uit pure jachtlijnen en als er 1 goed terug te roepen is, is hij het wel. Net zoals de Viszla hier uit de buurt.

Maar misschien zijn deze jachthonden niet te vergelijken met andere jachthonden en zijn die laatsten over het algemeen niet terug te roepen :19:
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

Volgens mij wordt er nu even voorbij gegaan aan het topic ......... het gaat nl. niet alleen om jachthonden die je zonder baasje tegen komt;
ik vraag mij sowieso af hoe degenen van wie de hond zelfstandig het bos doorgaat het allemaal zo goed weten dat hun hond niemand lastig valt enzo ....... hoe kun je dat nou weten als de hond totaal buiten het zicht is?
Ik had een jachthond (die overigens nooit zelfstandig op pad ging) maar wel erg gevoelig was voor bepaalde zaken; als ik dan zo'n "zwerver" tegenkwam liep ik (in het losloopgebied) met mijn hond aan de riem omdat die gestoord werd van de "meeloper" en ik uiteindelijk gedwongen werd om de "stalker" aan te lijnen en bijv. de dierenambulance te bellen. En ja, dan heb ik het niet over een hond die als een halve gek een spoortje aan het volgen is ...... die volgt dat spoortje maar lekker; daar heb ik geen hinder van en voel me daar ook niet verantwoordelijk voor. Nee, het gaat om de honden die ofwel in paniek er vandoor gegaan zijn of baasjes hebben die zonder op of om te kijken doorlopen en er na een half uur ofzo achterkomen dat ze hun hond "kwijt" zijn. Opletten en verantwoordelijkheid nemen, niet alleen naar je eigen hond toe maar ook naar anderen.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef: Niet alles over 1 kam scheren :neenee: :mrgreen: Mijn ouders hebben altijd Drenten gehad en geen 1 heeft dit gedrag zo vertoont als hierboven wordt geschetst :wink:
Vrienden van mij hebben een Heidewachtel uit pure jachtlijnen en als er 1 goed terug te roepen is, is hij het wel. Net zoals de Viszla hier uit de buurt.

Maar misschien zijn deze jachthonden niet te vergelijken met andere jachthonden en zijn die laatsten over het algemeen niet terug te roepen :19:
Haha, Tamara wordt wakker hoor :mrgreen: Hier in de buurt zijn twee Weimaraners die strak onder appel staan. En ook drie Patrijzen die de eenden heel laten. Dus ja, het kan absoluut wel. Maar ik ga er altijd maar vanuit dat ik net pech heb :wink: Er zijn overigens ook jagende Kooikers, maar daar is Bram er niet een van (alhoewel hij wel achter wegrennende konijnen aangaat, maar ik kan hem dan gewoon terugroepen).

Ik ben er helemaal niet in thuis, maar maakt het ook verschil wat voor jacht de honden oorspronkelijk deden? Dat de een zelfstandiger was dan de andere?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Tamara en Bowie schreef:
Zoek stok! schreef: Nou ja, laat maar :wink: Ik ben er wel weer zekerder van dat ik echt geen jagende hond wil, hoe mooi ik een Drentse Patrijs, Heidewachtel, Weimaraner en Beagle ook vind :mrgreen:
Niet alles over 1 kam scheren :neenee: :mrgreen: Mijn ouders hebben altijd Drenten gehad en geen 1 heeft dit gedrag zo vertoont als hierboven wordt geschetst :wink:

Een Viszla, drentse patrijs of heidewachtel zijn inderdaad heel ander soort jachthonden. Ik heb zelf een friese stabij lopen, ook en jachthond, en deze is ook tijdens zijn jacht prima terug te roepen. Het zijn totaal andere jachthonden dan een basset... De honden die je hierboven beschrijft, hebben veel meer will to please naar de mensen toe, dan bijv. een franse basset of grand basset griffon vendéen. :wink:

Daarom zij ik ook al in een eerder berichtje, dat niet alle jachthonden het zelfde zijn. De bovenstaande die jij beschrijft, zijn NIET te vergelijken met brakken of bassetten.. ;)
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Tamara.
Zeer actief

Ik vind wel dat heel veel situaties zo geinterpreteerd worden zoals het diegene uitkomt. Zoals Linda al eerder aangaf in dit topic wat betreft het onder appel staan van een hond, dat daar altijd zo op gehamerd wordt, etc. etc.

En dan vind ik sommige reacties in dit topic http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... 58&start=0 de reacties in dit topic tegenspreken. :19:
Suuz!
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Tamara en Bowie schreef: Niet alles over 1 kam scheren :neenee: :mrgreen: Mijn ouders hebben altijd Drenten gehad en geen 1 heeft dit gedrag zo vertoont als hierboven wordt geschetst :wink:

Haha, Tamara wordt wakker hoor :mrgreen: Hier in de buurt zijn twee Weimaraners die strak onder appel staan. En ook drie Patrijzen die de eenden heel laten. Dus ja, het kan absoluut wel. Maar ik ga er altijd maar vanuit dat ik net pech heb :wink: Er zijn overigens ook jagende Kooikers, maar daar is Bram er niet een van (alhoewel hij wel achter wegrennende konijnen aangaat, maar ik kan hem dan gewoon terugroepen).

Ik ben er helemaal niet in thuis, maar maakt het ook verschil wat voor jacht de honden oorspronkelijk deden? Dat de een zelfstandiger was dan de andere?
Juist.. hier heb je de juiste conclusie ... ;) ... er zijn heel veel verschillende soorten jachthonden. De labrador retriever is zelfs ook nog een jacht hond ... alhoewel die prima terug te roepen is over het algemeen ;) .. een golden ook. Zo heb je nog veel meer verschillen in de jachthonden. De grand basset griffon vendéen is juist gefokt voor zelfstandige jacht... de andere hond, is juist gefokt om samen met de baas te jagen. Daar zit een heel verschil in ;)
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
Zoek stok!
Zeer actief

P!nki schreef: Daarom zij ik ook al in een eerder berichtje, dat niet alle jachthonden het zelfde zijn. De bovenstaande die jij beschrijft, zijn NIET te vergelijken met brakken of bassetten.. ;)
En beagles en teckels dan? Want die zie je ook wel erg vaak aan de lijn.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Suuz!
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:Ik vind wel dat heel veel situaties zo geinterpreteerd worden zoals het diegene uitkomt. Zoals Linda al eerder aangaf in dit topic wat betreft het onder appel staan van een hond, dat daar altijd zo op gehamerd wordt, etc. etc.

En dan vind ik sommige reacties in dit topic http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... 58&start=0 de reacties in dit topic tegenspreken. :19:
Quote eens even wat daar tegenstrijdig is dan door mensen die hier in dit topic gereageerd hebben, en ook in dat topic gereageerd hebben.. om nou nu 6 pagina's door te gaan lezen vind ik iets wat te veel van het goeie ;) ahahahahaha
Suuz!
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
P!nki schreef: Daarom zij ik ook al in een eerder berichtje, dat niet alle jachthonden het zelfde zijn. De bovenstaande die jij beschrijft, zijn NIET te vergelijken met brakken of bassetten.. ;)
De beagles: http://www.beagleclub.nl/page1/page2/index.html

www.dejagendebrak.nl ;) ... is ook een mooie site.

De beagles vind ik zelf meer te vergelijken met een basset, dan bijv. een teckel. Teckels zit veel verschil in, kwa korthaar, langhaar, of ruwhaar kwa gedrag naar mijn idee ;) ... de ruwhaartjes zijn meer van de zelfstandige jacht, maar ik vind ze meer naar de terrier neigen, dan naar de brak ;) Maar dat is mijn mening ... Een teckel is ook echt een dashond..... Geen meutehond naar mijn idee, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik niet alle rasstandaards uit mijn hoofd ken ;)
Tamara.
Zeer actief

P!nki schreef:
Tamara en Bowie schreef:Ik vind wel dat heel veel situaties zo geinterpreteerd worden zoals het diegene uitkomt. Zoals Linda al eerder aangaf in dit topic wat betreft het onder appel staan van een hond, dat daar altijd zo op gehamerd wordt, etc. etc.

Quote eens even wat daar tegenstrijdig is dan door mensen die hier in dit topic gereageerd hebben, en ook in dat topic gereageerd hebben.. om nou nu 6 pagina's door te gaan lezen vind ik iets wat te veel van het goeie ;) ahahahahaha
Ik ga dat niet allemaal quoten, vind ik persoonlijk ook niet echt netjes.

Maar waar het mij om gaat, het valt mij soms gewoon op dat situaties zo worden geinterpreteerd en dat er zo wordt gehandeld op de manier zoals het men uitkomt.
Tamara.
Zeer actief

Zoek stok! schreef: Haha, Tamara wordt wakker hoor :mrgreen:
:zwaai :mrgreen:
Suuz!
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:
P!nki schreef:

Ik ga dat niet allemaal quoten, vind ik persoonlijk ook niet echt netjes.

Maar waar het mij om gaat, het valt mij soms gewoon op dat situaties zo worden geinterpreteerd en dat er zo wordt gehandeld op de manier zoals het men uitkomt.
Niet netjes? Je refereert toch gewoon naar een topic op het hondenforum? Wat is er dan niet netjes aan? Het enige wat ik vraag is de quotes van mensen die in dat topic gereageerd hebben, en ook in dit topic gereageerd hebben, waarvan jij denkt dat het tegenstrijdig is. Ik heb overigens zelf niet in dat topic gereageerd.. dus ik ben gevrijwaard geloof ik ... ;) :smile:
Tamara.
Zeer actief

P!nki schreef: Niet netjes? Je refereert toch gewoon naar een topic op het hondenforum? Wat is er dan niet netjes aan?
Zo ben ik nou eenmaal :pffff: :wink:

maar goed, ik heb een andere mening over zaken dan sommige andere mensen en ik ben misschien ook te rechtlijnig :19:
Suuz!
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:
P!nki schreef: Niet netjes? Je refereert toch gewoon naar een topic op het hondenforum? Wat is er dan niet netjes aan?
Zo ben ik nou eenmaal :pffff: :wink:

maar goed, ik heb een andere mening over zaken dan sommige andere mensen en ik ben misschien ook te rechtlijnig :19:
Zolang jij niet quote,... ga k niet lezen.. dus ik zie de tegenstrijdigheden hier niet zo ;) .... maar als jij dat vind.. prima toch ;) ... ik weet alleen van mezelf, dat ik absoluut niet tegenstrijdig gepraat heb.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

P!nki schreef:
Zoek stok! schreef:
De beagles: http://www.beagleclub.nl/page1/page2/index.html

www.dejagendebrak.nl ;) ... is ook een mooie site.

De beagles vind ik zelf meer te vergelijken met een basset, dan bijv. een teckel. Teckels zit veel verschil in, kwa korthaar, langhaar, of ruwhaar kwa gedrag naar mijn idee ;) ... de ruwhaartjes zijn meer van de zelfstandige jacht, maar ik vind ze meer naar de terrier neigen, dan naar de brak ;) Maar dat is mijn mening ... Een teckel is ook echt een dashond..... Geen meutehond naar mijn idee, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik niet alle rasstandaards uit mijn hoofd ken ;)
Een Teckel is idd geen meutehond.
Maar als hij een spoor heeft gevonden geeft hij wel hetzelfde jachtgeluid en is dan ook vertrokken. :mrgreen: Geen geluid van een baas dat hem nog kan bereiken.
Dat is de belangrijkste reden waarom je hem vaak aangelijnd ziet (denk ik).
Dat is ook de reden dat twee van mijn Teckels op een gegeven moment ook aan een lange lijn liepen.
Toch kon ik los jachtproeven lopen met mijn laatste Teckel en dan was hij heel gehoorzaam :ok:
(natuurlijk was de zweetspoor proef aangelijnd, maar dat is normaal)
Maar een wandeling in wildrijk gebied deed ik aangelijnd.

Een Retriever zou heel goed gehoorzaam zijn (als de baas er wat aan doet) gewoon omdat hij alleen na het schot werkt.
Staande Honden en Lopende Honden werken voor een deel (of helemaal) vóór het schot en zijn veel zelfstandiger.

Natuurlijk moet je daar rekening mee houden en zoals ik het hier lees doen de meeste bazen dat ook.
Als het niet anders kan gaan ze aan de lijn.
Het zijn doorgaans wel de honden die niemand lastig vallen.
Als ze jagen zijn ze niet geïnteresseerd in andere honden of mensen.
Die honden krijg je meestal ook niet aangelijnd als je denkt dat hij zijn baas kwijt is.

Het topic waar Tamara op doelt richtte zich vooral op hebbelijkheden als de behoefte aan zwemmen van een Retriever en een baas die daar niet van gediend is :mrgreen: (als voorbeeld even :wink: )

Volgens mij ligt dat weer anders dan waar het hier over gaat.
Een hond die achter jou aanloopt en je hindert. Of een hond die duidelijk de weg kwijt is. En geen baas te vinden in de verste verten.
Zo'n hond zou ik misschien ook wel aanlijnen en of aan de baas, of aan de dierenbescherming overhandigen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Zoek stok!
Zeer actief

ranetje schreef: Het topic waar Tamara op doelt richtte zich vooral op hebbelijkheden als de behoefte aan zwemmen van een Retriever en een baas die daar niet van gediend is :mrgreen: (als voorbeeld even :wink: )
Volgens mij ging het topic ook over 'verschuilen' achter raseigenschappen. Dat het onzin is dat een bepaald ras niet zou kunnen luisteren e.d.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Zoek stok! schreef:
ranetje schreef: Het topic waar Tamara op doelt richtte zich vooral op hebbelijkheden als de behoefte aan zwemmen van een Retriever en een baas die daar niet van gediend is :mrgreen: (als voorbeeld even :wink: )
Volgens mij ging het topic ook over 'verschuilen' achter raseigenschappen. Dat het onzin is dat een bepaald ras niet zou kunnen luisteren e.d.
Ja je hebt gelijk :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Suuz!
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Maar wie verschuilt zich hier dan achter? Vraag ik me dan weer af ;) .. Ik (en volgens mij meerdere) schuilen daar niet achter. Sterker nog, ik zeg zelfs dat Sorbonne op zich perfect luisterd.. maar wel met hier en daar een mankementje wat bij zijn ras hoort.

Overigens vind ik het wel altijd mooi, dat de opmerking 'verschuilen achter raseigenschappen' van vaak mensen af komt, die zelf geen jacht hond hebben ... Ik wil ze Sorbonne best even een paar maanden lenen ... denk dat ze zich daarna goed achter de oren krabbelen ..
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Zoek stok! schreef:
Nanna schreef:Je kunt van geen enkele loslopende hond verwachten dat hij overal en altijd 100% onder contrôle is.
Nee, dan moet je een Bart Smit hondje nemen. Maar in dit topic vond ik de toon wel erg neigen naar 'mijn hond gaat regelmatig zelfstandig in de bossen jagen en daar kan ik niks aan doen want het is een jachthond'.
Dat zeg ik niet, we hebben hier een groot losloopgebied en ze lopen lekker te scharrelen in de struiken, negen van de tien keer binnen zicht, een keer roepen en ze komen maar net als vrijwel alle honden, als ze echt iets zien willen ze er even achter aan gaan en degene die echt gericht jaagt dat is Pip en daar ben ik al mee aan de slag en die loopt daar in het egelgebied ook niet meer los :19:
Overigens heb ik niet alleen maar jachthonden :wink:
Zoek stok!
Zeer actief

P!nki schreef: Overigens vind ik het wel altijd mooi, dat de opmerking 'verschuilen achter raseigenschappen' van vaak mensen af komt, die zelf geen jacht hond hebben ... Ik wil ze Sorbonne best even een paar maanden lenen ... denk dat ze zich daarna goed achter de oren krabbelen ..
Ik zal ophouden hoor, maar 'die mensen' (zoals ik dus) nemen bewust geen jachthond, en jij wel :wink: Elk ras heeft wel iets waarmee je rekening moet houden en het ene ligt je beter dan het andere. Ik ben 'goed' met wat gevoelige terughoudende honden. En niet met honden die hem peren als ze een konijn zien. Ik zou dat namelijk niet willen en kunnen accepteren en heb ernstige twijfels bij mijn trainingscapaciteiten om de hond in de hand te houden. En ik vind dat dat wel moet.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Tamara en Bowie schreef:

De heidewachtel en de Drent zijn geen zelfstandige jagers, maar jagers samen met de mens. Ik denk dat dat net het verschil is. De Basset is een zweethond, gefokt om een spoor te volgen. Zodra ze een spoor hebben is het moeilijk om ze terug te roepen. Het kan wel, maar niet altijd.

Loddie heeft dan ook haar uiterlijk mee, als iemand haar ziet, willen ze aaien en daarom wordt ze vaak geroepen als ze loopt te scharrelen. Of dit nu in mijn zicht gebeurt of niet....
Als ik t zie, roep ik haar en dan gaan we verder, als ik t niet zie kan ik dat dus ook niet. Al mn honden komen regelmatig kijken waar ik ben, dat zit er in. Ze hoeven niet klakkeloos achter me aan te lopen, maar mogen ook snuffelen en scharrelen. Zodra ik er 1 mis, stop ik en wacht tot ze er allemaal weer zijn. Bij Ramp en Ollie nooit een probleem, maar Lodje heeft dus een extra aandachtspunt :roll:

Zodra ik maar mensen in de buurt vermoed, hou ik Lod goed in de gaten. Ik ga vaak bij t water zitten, de honden spelen dan en Loddie scharrelt. Beetje snuffelen, wat graven enz. Ze komen regelmatig kijken of ik er nog ben, niks aan t handje. Behalve nu, nu er veel toeristen zijn, nu ben ik Loddie alweer een paar keer kwijt geweest. Dan weet ik dat ik haar weer moet gaan halen. Loddie begint nu zelf afstandelijker te worden naar andere mensen en ergens vind ik dat zonde.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Nanna schreef: Ik heb ook een hond waarvan het haar lust en haar leven is om door ons bos heen te vliegen.
Dat mag ze ook. Eerder ving ze wel (zieke) konijnen, maar nu niet meer omdat ik haar bij schemering (als de ko'tjes tevoorschijn komen) niet meer loslaat. De laatste wandeling in de namiddag is dus altijd aangelijnd.
Wat een kul alsof ze een jong konijntje of 1 die haar niet zo snel ziet aankomen laat zitten :roll: :roll: want nee ze pakt alleen de zieke konijntjes :mrgreen:

Aanlijnen is inderdaad het enigste wat er afdoende tegen helpt :wink:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Een hond zonder baasje zal ik ,indien het mogelijk is meenemen,tenzij ik de hond ken en weet dat hij weer bij zijn baasje terecht komt,en ja dat wordt je inderdaad niet altijd in dank afgenomen :mrgreen:
danielle22
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door danielle22 »

Wij hadden thuis een beagle, en als ze de kans kreeg liep ze ook weg. Een aantal jaren geleden deed ze dit een paar dagen voor oud en nieuw :eek: We hebben urenlang gezocht, alle instanties inclusief politie gebeld, maar niks gevonden. Ik heb dus toen geen leuke oud en nieuw gehad, om 12 uur geen vuurwerk maar tranen. 1 januari om 8 uur belde de politie op dat ze gevonden was, en dat ze de melding van de mensen die haar hadden opgevangen al hadden voor wij belden om te vragen of ze misschien onze lieve beagle hadden gevonden. :roll: Handig van de politie :boos:

Ik zou dus wel een hond meenemen als de baas nergens te bekennen was.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Zoek stok! schreef:Bijzonder om dit topic te lezen. Waar ik in andere topics altijd lees dat de hond onder appel moet staan als je in een losloopgebied loopt met je hond los, geldt dat blijkbaar niet voor jachthonden.

Ik ken genoeg jachthonden die wel onder appel staan. En als je dat niet voor elkaar krijgt, neem dan geen jachthond of neem maatregelen (aanlijnen bijv.). Lekkere boel al die zelfstandig jagende honden in losloopgebied, weer een reden om natuurgebieden af te sluiten voor honden. En bedankt.

En dat gepraat over geluk wat je de hond onthoudt. Als een ras alleen gelukkig wordt van vrij in de bossen rondjagen, dan past dat ras niet in Nederland.

Sorry als ik mensen voor het hoofd stoot, maar ik vind het echt een rare gedachtenkronkel. En als je dan in al je goedheid de hond aanlijnt en terugbrengt, is het nog verkeerd ook :roll:
inderdaad zeg. ik lees gedag zeggen bij mensen, zelfstandig jagen etc. niet echt mijn ding maar dat moet dus omdat het in zijn aard zit.

daarom is mijn sam zo frusti! ik laat hem niet vechten!

bedankt jongens!! morgen neem ik hem mee naar een losloopgebied!

ik zou elke hond die bij mij komt (mocht ik met lola in een losloopgebied zijn) zonder baas bij me houden en 10 minuten wachten. nog niemand? dan gaat ie mee.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”